Amerikaan lanceert zichzelf in zelfgebouwde raket

Al het andere... waar we verder praten met een hapje en een drankje.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Amerikaan lanceert zichzelf in zelfgebouwde raket

Bericht door univers » 27 mar 2018, 09:05

En hij kan het nog navertellen.

Eigenlijk wilde de Amerikaan Michael Hughes zich begin februari al lanceren in een zelfgebouwde raket. Maar toen werd de lancering voor de zoveelste keer uitgesteld. Op de valreep van maart is het dan toch nog gelukt: afgelopen weekend lanceerde ‘Mad Mike’ zichzelf naar een hoogte van 571,5 meter. Om vervolgens aan een parachute weer naar beneden te komen zetten en een tamelijk hardhandige landing te maken.

Waarom?
Die vraag komt waarschijnlijk als eerste bovendrijven. En terecht. Want waarom zou iemand zoveel moeite doen en risico nemen om op een hoogte van enkele honderden meters te komen? Mad Mike heeft er zo zijn eigen redenen voor. Deze lancering moet namelijk gezien worden als de opmaat naar meer: uiteindelijk wil Michael Hughes namelijk een raket bouwen die hem naar het randje van de atmosfeer brengt. En daar hoopt hij dan met eigen ogen te zien dat de aarde plat is.

Plat?
Ja, je leest het goed. Michael Hughes vermoedt namelijk dat de aarde de vorm van een frisbee heeft. Dat talloze foto’s – gemaakt vanuit de ruimte – iets anders laten zien, doet hem weinig. Die foto’s kunnen immers heel goed gemanipuleerd zijn. En dus wil hij met eigen ogen de vorm van de aarde zien.

Of het zover gaat komen, is afwachten. Maar die eerste lancering – bedoeld om geld en aandacht te verkrijgen voor het ultieme einddoel van Hughes – zit erop. En Hughes kan het – tegen de verwachtingen van velen in – nog navertellen ook.
Het lijkt misschien wat vreemd dat Hughes denkt dat de aarde plat is. Maar hij is niet alleen. Wereldwijd zijn nog veel meer mensen te vinden die nog altijd denken dat de aarde een schijf is. Er is zelfs een heuse Flat Earth Society (die eind vorig jaar zijn eerste heuse conferentie hield). Foto’s waarop een ronde aarde te zien is, worden door deze Society afgedaan als fotoshop-producten en wetenschappers zouden ons met hun formules maar wat op de mouw spelden (behalve als het gaat om Mars dan, want die planeet is wél rond).
https://www.scientias.nl/amerikaan-lanc ... wde-raket/
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Amerikaan lanceert zichzelf in zelfgebouwde raket

Bericht door univers » 27 mar 2018, 09:10

Die lullo, had beter een vliegtuig kunnen pakken, komt hij hoger en veiliger.
Lijkt op zijn president, ook al zo'n gestoorde eend.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Amerikaan lanceert zichzelf in zelfgebouwde raket

Bericht door MetalPig » 27 mar 2018, 09:19

univers schreef:
27 mar 2018, 09:10
Die lullo, had beter een vliegtuig kunnen pakken, komt hij hoger en veiliger.
Nee, want de ramen in vliegtuigen zijn zo gevormd dat de aarde rond lijkt. Volgens de platte-aarde-gelovers dan hè.

gusteman

Re: Amerikaan lanceert zichzelf in zelfgebouwde raket

Bericht door gusteman » 27 mar 2018, 09:40

"Mad Mike" kan misschien eens op bezoek gaan bij "Mad Felix" (Baumgartner). Die sprong op 14 oktober 2012 met zijn parachute uit een ballon vanop 39 kilometer hoogte. Als er ooit ééntje met eigen ogen heeft kunnen vaststellen of de aarde al dan niet een bol is zal het wel Felix geweest zijn. :wink:

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Amerikaan lanceert zichzelf in zelfgebouwde raket

Bericht door MetalPig » 27 mar 2018, 09:59

Overigens geraakte hij tot een hoogte van 572 meter. Zijn uiteindelijke doel is om een raket te bouwen die hem 110 kilometer te lucht/ruimte in schiet.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Amerikaan lanceert zichzelf in zelfgebouwde raket

Bericht door univers » 27 mar 2018, 10:53

Zijn uiteindelijke doel is om een raket te bouwen die hem 110 kilometer te lucht/ruimte in schiet.
Dan moet hij meer kolen op het vuur gooien. :mrgreen:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Cornelius

Re: Amerikaan lanceert zichzelf in zelfgebouwde raket

Bericht door Cornelius » 27 mar 2018, 11:51

Heerlijk, zo'n moderne Icarus.
Zijn hobby is een tikkeltje gevaarlijker dan postzegels sparen, maar dat mag de pret niet drukken.
Hij zal een keer neerstorten en vlak voordat hij zelf zo plat als een dubbeltje is zich de vraag stellen of het toch niet beter was geweest zich een ander doel in het leven te stellen.
Zou zijn psyche zoveel anders zijn dan die van de topschaatser die zich jaren bijna bovenmenselijk inspant om éénduizendste van een seconde sneller te zijn op de tien kilometer?
Wat heb je aan eeuwige roem als je er zelf niet meer bent?
Het geeft toch meer voldoening als je boodschappen doet voor je zieke buurvrouw, denk ik zo maar in mijn onnozelheid.

Gast1

Re: Amerikaan lanceert zichzelf in zelfgebouwde raket

Bericht door Gast1 » 27 mar 2018, 12:06

Hahaha ...lachen, niet te flitsen maar écht verwonderen doe ik mij niet.
Wat zijn er toch mensen en wat een leuk commentaar Cornelius.
Raar woord trouwens 'onnozelheid' ... ik dicht je dat allerminst toe en vraag me af of er dan ook zoiets is als 'nozelheid'... [think]

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80367
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Amerikaan lanceert zichzelf in zelfgebouwde raket

Bericht door Tammy » 27 mar 2018, 12:46

Wat zijn er toch een hoop grappige mensen in de wereld. :rolfl:
Zolang ze anderen niet in gevaar brengen vind ik het best.

Maar deze man heeft een passie.
Hoeveel mensen leven hun leven zonder doel of passie ?
De levende doden van deze wereld ?

Grote kans dat deze man een keer dit niet overleefd , maar deze man heeft meer leven in zich bij zijn missie dan velen mensen veilig op de grond.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Cornelius

Re: Amerikaan lanceert zichzelf in zelfgebouwde raket

Bericht door Cornelius » 27 mar 2018, 12:58

Pierre, Mijn herinnering aan vorige levens lijkt erg op een gatenkaas: er is meer wat ik niet weet dan wel.
Daarom kan ik me niet herinneren er bij geweest te zijn toen Herodes de onnozele kinderen te Bethlehem afslachtte. Dat neemt niet weg dat ik een zwak heb voor deze onschuldige zielen.
Ik zal dit jaar op 28 december een kaarsje voor ze aansteken en daarbij ook aan jou denken.
Het is inderdaad vreemd dat nozelheid niet bestaat en onnozelheid wel.
Andersom komt ook voor: er is wel het woord onanie, maar anie bestaat niet.

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Amerikaan lanceert zichzelf in zelfgebouwde raket

Bericht door MetalPig » 27 mar 2018, 13:52

Gast1 schreef:
27 mar 2018, 12:06
Raar woord trouwens 'onnozelheid' ... ik dicht je dat allerminst toe en vraag me af of er dan ook zoiets is als 'nozelheid'... [think]
'Nozel' komt voor in deze lijst van vergeten woorden:
https://taaldacht.nl/vergeten-woorden-n/

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Amerikaan lanceert zichzelf in zelfgebouwde raket

Bericht door univers » 27 mar 2018, 13:53

Grote kans dat deze man een keer dit niet overleefd
Heeft hij gelijk de oplossing.
Ziet hij toch met zijn IK, dat de aarde op een knikker lijkt.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Plaats reactie