Pasen op 1 april 2018 - Hoe leuk wil je het hebben.....

Christendom, Islam, Boeddhisme, het leven, de dood, bijbel- en koranteksten. Al ben je agnost of polytheïst, je bent hier welkom om er over te praten.
Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Pasen op 1 april 2018 - Hoe leuk wil je het hebben.....

Bericht door taigitu » 26 mar 2018, 11:06

Het antwoord moet zijn ........ https://i.ytimg.com/vi/F-qlg_w4v7c/hqdefault.jpg




Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding



De combinatie van deze datum (1 april 2018) en Pasen nodigt uit om zowel het paasfeest als een
sprookje te bekijken, of als een grap of zelfs een satire.....
Maar tevens kunnen we genieten van de vertolking van het paasverhaal in de Passion ieder jaar.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gast1

Re: Pasen op 1 april 2018 - Hoe leuk wil je het hebben.....

Bericht door Gast1 » 26 mar 2018, 11:28

taigitu schreef:
26 mar 2018, 11:06
De combinatie van deze datum (1 april 2018) en Pasen nodigt uit om zowel het paasfeest als een
sprookje te bekijken, of als een grap of zelfs een satire.....
Maar tevens kunnen we genieten van de vertolking van het paasverhaal in de Passion ieder jaar.
... en daar kijken we dan ook altijd naar.
Tja ... of ik het leuk wil hebben?
Leuk ... ik weet niet hoe ik mijn gevoel kan omschrijven.
Iets van verdriet en medelijden, maar ook iets heel moois.
Vrijdag gaan mijn vrouw en ik naar de De Matthäus-Passion ... waarbij ik de zakdoek dan weer bij de hand heb.

Ik vind 'de Passion' op tv mooi om te zien en fijn dat het op deze manier de gedachte levendig houdt.
Voor de een een sprookje, een grap of een satire en 1 april ...
Ach, er zal ongetwijfeld weer de draak worden gestoken met het verhaal van Jezus.
En ik geloof dat het mij steeds beter af gaat om de mensen te laten in dat wat ze niet kunnen laten.

De Paasweek blijft voor mij bijzonder ...


Gast1

Re: Pasen op 1 april 2018 - Hoe leuk wil je het hebben.....

Bericht door Gast1 » 31 mar 2018, 13:11

taigitu schreef:
26 mar 2018, 11:06
Maar tevens kunnen we genieten van de vertolking van het paasverhaal in de Passion ieder jaar.
Deze uitvoering vond ik een van de mooiste die ik gezien heb. Nee, dit was beslist de mooiste uitvoering vind ik.
Misschien ligt het aan mijn momentele geestestoestand.
Ik heb alle eerdere uitvoeringen gezien.
Maar deze was écht prachtig!

Ook de Matthäus-Passion kwam dit jaar heel diep bij mij binnen.
Deze man (Lisandro Abadie) vertolkte de rol van Jezus en heeft een prachtige stem.
Niet enkel de stem was prachtig, maar ook zijn uitstraling.
Zo 'passend' heb ik het niet eerder gezien en gehoord.

Afbeelding

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Pasen op 1 april 2018 - Hoe leuk wil je het hebben.....

Bericht door taigitu » 31 mar 2018, 13:49

Hieronder de link om The Passion te bekijken.

Afbeelding


https://www.npo.nl/the-passion/29-03-2018/VPWON_1289272

De achtste editie van het verhaal over het lijden, sterven én opstaan van Jezus.
Dit keer vanuit Amsterdam-Zuidoost. Dit stadsdeel, dat in 2018 vijftig jaar bestaat,
is in al zijn veelzijdigheid bij uitstek geschikt om als decor te dienen voor de eigentijdse
muzikale vertolking van het verhaal over het lijden en sterven van Jezus. Een rauw,
maar troostrijk verhaal tegen de achtergrond van een wijk die bekend is met verdriet en tegenslag,
maar ook met wederopbouw en veerkracht. Dit jaar heeft The Passion het thema Ik zie jou.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Pasen op 1 april 2018 - Hoe leuk wil je het hebben.....

Bericht door taigitu » 31 mar 2018, 14:03

7 dingen die je nog niet wist over The Passion

28 maart 2018 in Nieuws

Wist je dat...

… The Passion ooit is ontstaan in Engeland?
In 2006 zond de BBC The Manchester Passion uit. De opzet was dezelfde: het paasverhaal werd verteld aan de hand van Britse popmuziek, en mensen liepen door de stad met een verlicht kruis. Toen producent Jacco Doornbos dat zag, wilde hij het graag naar Nederland halen. En dat is gelukt.
The Manchester Passion 2006

… alle liedjes die je hoort in The Passion samengesteld worden door Eric van Tijn?
Hij is een bekende Nederlandse muziekproducer. Zo produceerde hij samen met Jochem Fluitsma onder de naam Fluitsma & van Tijn veel nummers voor onder meer De Kast, Loïs Lane en Guus Meeuwis.

Eric werd zelf vooral bekend als jurylid in de televisieprogramma’s X-Factor en Idols. Sinds 2013 heeft hij de muzikale leiding over The Passion. Toen hij in dat jaar gebeld werd met de vraag om de muziek samen te stellen, maakte zijn hart een sprongetje, vertelde Eric in 2014 aan het team van The Passion. “Ik zei direct ‘ja’, helemaal geweldig! Dit is natuurlijk een van de allerleukste projecten om voor gevraagd te worden.”

Toen de cast dit jaar na de bekendmaking aan tafel zat bij Jinek, zei Van Tijn: “Als ik door het jaar heen geschikte liedjes op de radio voorbij hoor komen, sla ik die direct op met de gedachte: ‘wie weet kunnen we dit ooit gebruiken in The Passion’. Omdat er al veel liedjes zijn gebruikt die heel geschikt zijn qua tekst, is het wel moeilijker geworden om steeds nieuwe muziek te vinden. We moeten echt harder zoeken, maar we gaan het dit jaar nu ook wat anders doen. Je zult soms het refrein van het ene liedje horen, gecombineerd met het couplet van een ander liedje. We kunnen niet anders.”
The Passion Enschede

… het meest populaire lied van The Passion bijna 2,5 miljoen keer is bekeken?
Met meer dan 2 miljoen views op Youtube is Wit Licht, gezongen door Jeroen van Koningsbrugge, verreweg het populairste lied van The Passion. In 2015, toen The Passion werd gehouden in Enschede, speelde Jeroen de rol van discipel Judas.
Wit Licht - Jeroen van Koningsbrugge (The Passion 2015 - Enschede)


… het kruis dat gebruikt wordt in de processie maar liefst 240 kilo weegt?
Het lichtgevende kruis wordt gedragen door 18 mensen. Onderweg wisselen ze elkaar af. Zo’n 900 mensen zullen tijdens de processie in de Bijlmer meelopen.

… in 2015 de meeste mensen naar The Passion keken op tv?
Naar de uitzending van The Passion 2015 in Enschede keken ruim 3,6 miljoen mensen. Dat was een record! In 2011 trapte The Passion af in Gouda met toen nog ‘maar’ 979.000 kijkers. Sindsdien steeg het aantal kijkers elk jaar, met 2015 als hoogtepunt. Het jaar erna daalde dit aantal weer naar 3,2 miljoen mensen. Vorig jaar waren er 3,1 miljoen kijkers.

… je dit jaar voor het eerst mee kon zingen in het koor van The Passion?
Het team van The Passion ging begin dit jaar op zoek naar 40 zangers en zangeressen voor het Passion-koor. De audities vonden plaats in Amsterdam Zuidoost. Alle deelnemers moesten de tekst This little light of mine, I'm gonna let it shine... zingen. En dat ging zo:
Audities voor koor The Passion

... The Passion ook te zien is met een gebarentolk?
Via de Facebookpagina 'Muziektolk hoort erbij' gaan doventolken Mirjam Stolk en Sharon van der Borden via een liveverbinding tolken.

https://visie.eo.nl/2018/03/7-dingen-di ... e-passion/
Beeld: ANP
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse


Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80370
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Pasen op 1 april 2018 - Hoe leuk wil je het hebben.....

Bericht door Tammy » 31 mar 2018, 17:42

Die is leuk Gouwepeer. :hahaha:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4667
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Pasen op 1 april 2018 - Hoe leuk wil je het hebben.....

Bericht door Witte wel » 31 mar 2018, 19:07


Vanaf 1 april 2018 kunnen baby's een ritje maken in de iconische Efteling-achtbaan de Python. In samenwerking met Maxi-Cosi is een speciaal stoeltje ontworpen waardoor ook de jongste leden van het gezin voortaan kunnen genieten van de loopings, dubbele kurkentrekker en helix van Nederland's bekendste achtbaan.

:rolfl:
Deze is pas echt goed.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80370
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Pasen op 1 april 2018 - Hoe leuk wil je het hebben.....

Bericht door Tammy » 31 mar 2018, 19:17

Nee nu trap ik er niet in Witte wel ..............ik kwam er al na een minuut achter snel he ?...............1 April ! :rolfl: :lekkapuh:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
oktagon
Leraar
Berichten: 1867
Lid geworden op: 21 sep 2007, 17:24

Re: Pasen op 1 april 2018 - Hoe leuk wil je het hebben.....

Bericht door oktagon » 03 apr 2018, 16:41

Wij hebben slechts een kwartier geluisterd naar de Passion en vonden de musici redelijk met hun instrumenten,doch de zanger
heel erg storend met zijn veel te hoge tenor.Liever zag ik daar een bariton.
Elke vraag,hoe stom ook gesteld,geeft blijk van aanwezigheid van enige vorm van intelligentie!
Doe maar gewoon,dan doe je gek genoeg (aanvulling APM)

Arminius

Re: Pasen op 1 april 2018 - Hoe leuk wil je het hebben.....

Bericht door Arminius » 28 apr 2018, 10:36

Wat vieren we eigenlijk met Pasen?

Pasen is een feestdag in de lente. Het vindt zijn oorsprong ruim voor het ontstaan van het christendom. Later is het tot een christelijke viering omgevormd, via het joodse geloof, waarbij het een feest is geworden ter nagedachtenis van de opstanding van Jezus.

Voorchristelijke symboliek en oorsprong

Over de precieze oorsprong en viering is men het niet volledig eens. Er bestaan verschillende lentefeesten uit diverse culturen die sterk op elkaar gelijken en waaraan ook het christendom symbolen heeft ontleend. Daarom stellen sommigen dat Pasen eigenlijk een vrij recente feestdag is waarin al dan niet bewust oude (heidense) symbolieken van de lentefeesten zijn opgenomen. Maar er zijn ook die zeggen dat de oorsprong meer algemeen is; als in een feest van de lente, waarbij het ontwaken van de natuur na de winter werd gevierd.

De naam Ostara en de Duitse en Engelse benaming voor pasen – Ostern en Easter – zijn te herleiden tot het Oergermaanse woord voor het oosten.

Afbeelding

Zo'n lentefeest is in veel culturen en religies vaak ook ter ere van een godin van het leven en de vruchtbaarheid, die de natuur heeft doen ontwaken en vruchtbaar heeft gemaakt. Vaak betreft het de godin Ostare en de varianten daarvan. Van deze godin stammen dan meer dan waarschijnlijk ook de symbolen van de haas en de eieren af, waarmee ze vaak ook wordt afgebeeld. In de Duitse benaming voor pasen, "Ostern", ziet men nog de oorspronkelijke heidense betekenis van het feest van de lente, genoemd naar Ostare. Ook in de Engelse benaming, "easter", zit dezelfde oorsprong. Bekende varianten zijn de godin van de dageraad Eostre en de Teutoonse godin Eastre, godin van licht en lente. Maar ook de godin van sensuele liefde of vruchtbaarheid; Astarte alsook Ishtar. Deze werden geëerd tijdens de lente met grote orgieën wegens het terugbrengen van de zon na de winter en het vruchtbaar maken van de natuur.
bron http://nl.wikipedia.org/wiki/Pasen

Pasen valt na volle maan

Sommige christelijke gemeenschappen vierden net als de joden Pasen op een vaste datum, maar daardoor viel het feest meestal niet op een zondag, en veel christenen wilden het feest van de opstanding graag op zondag vieren.

Een meerderheid van de christenen vierde het feest daarom op de eerste zondag na de eerste volle maan in de lente.

Vastgesteld in 325 n.Chr.

Het gebruik om Pasen op een zondag te vieren kreeg uiteindelijk de overhand, en op het Concilie van Nicea in 325 n.Chr. werd het bestendigd.

Het tijdstip van Pasen wisselt daarom met de stand van de maan. Het is de eerste zondag na de eerste volle maan na de lente-equinox.

Pasen kan op z’n vroegst op 22 maart vallen en op z’n laatst op 25 april.

Wanneer is het Pasen?

Eerste Paasdag is de eerste zondag na de eerste volle maan na de lente-equinox. Voor de komende jaren is dat:

2018: 1 april
2019: 21 april
2020: 12 april
2021: 4 april
2022: 17 april

Afbeelding

En bij Pasen hoort natuurlijk kinderen die eitjes zoeken...we geven hier dus symbolisch de 'kennis' door, we wijden ze als het ware in.

Afbeelding

Afbeelding
En daar hebben we onze vriend de Amanita muscaria [of Vliegenzwam] weer :)

Zie ook mijn andere topic De Pharmacratische Inquisitie

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Pasen op 1 april 2018 - Hoe leuk wil je het hebben.....

Bericht door taigitu » 28 apr 2018, 11:37

'Pasen' geeft een nieuw periode aan in de cyclus aan van het jaarlijkse gebeuren in de natuur
wat weer berekend wordt aan de stand van de eerste volle maan.
Zo zijn de jaargetijden benoemd met de daaraan gekoppelde ervaringen van die periode.
De namen, feesten en data die daaraan gekoppeld zijn/werden is mensenwerk en dat kan
verschillen in de verschillende stromingen van leefgemeenschappen vanaf de oudheid.
Pasen is dus voor mij een door de kerk benoemde feestdag, die geen feitelijke onderbouwing heeft.
Het geeft wel een extra vrije dag zo'n 2e Paasdag.

Wel stond voor mij stond 'Pasen' 1983 in het teken van de lente, nieuw leven.
Op Paaszondag 15 april 1979 werd mijn zoon geboren.
Een zondagskind, een verrassings-ei want hij werd een maand te vroeg geboren.
Toekomstige ontwikkelingen

Verscheidene kerken proberen de verschillen in paasdatum te overbruggen en terug te keren naar één berekening voor het gehele christendom. De grootste kans op acceptatie maakt het vieren van Pasen volgens de astronomische waarneming van lentebegin en volle maan. Dat is het geval geweest sinds 20 mei 325. Mede in het kader van de oecumene stelde Paus Franciscus in juni 2015 voor om met alle christenen te komen tot een gezamenlijke paasdatum. Daartoe is vooral nader overleg nodig met de orthodoxe kerken. Letterlijk zei de paus dat het merkwaardig is dat men nog zeggen kan: "Wanneer staat jouw Christus op? Morgen? De mijne volgende week pas!"[1]

Lees meer: https://nl.wikipedia.org/wiki/Paas-_en_pinksterdatum
Opstaan?...... Ik dacht dat hij was herrezen...... Maar dat terzijde.
Weet men dan niet precies wanneer Christus is herrezen?
Oh... ze weten ook niet precies wanneer hij is geboren.
Dus kan je schuiven met de datum.
Apocriefen van het Nieuwe Testament

De 68 bekende apocriefe evangeliën zijn van weinig waarde voor de historische Jezus. De meeste van deze teksten zijn verloren gegaan, maar uit de overgebleven fragmenten wordt duidelijk dat zij met veel zin voor mythologie, magie en fantasie de onbekende aspecten van Jezus' leven invullen (vooral uit zijn kinderjaren). De bewaard gebleven teksten dateren alle van na de canonieke evangeliën. Sommige ervan hebben grote invloed gehad op de volkse overleveringen. Zo stammen bijvoorbeeld de geboortegrot van Betlehem (waarboven de huidige Geboortekerk gebouwd werd) en de namen van Maria’s ouders, Joachim en Anna, uit het 2e-eeuwse apocriefe Proto-Evangelie van Jacobus. De os en de ezel in de stal komen uit het 5e-eeuwse Evangelie van pseudo-Matteus (door de schrijver zelf De geboorte van Maria en kindertijd van de Verlosser genoemd).

Mogelijke uitzonderingen zijn een fragment van het evangelie van Petrus, met wellicht enkele minieme historische herinneringen aan Jezus, en het bekendste van alle apocriefe evangeliën: het Koptische evangelie van Thomas. Dit laatste werd in 1945 bij het Egyptische dorp Nag-Hammadi ontdekt en is de vertaling van een 2e-eeuws Grieks origineel. Sommige onderzoekers veronderstellen dat het evangelie van Thomas uitspraken van Jezus bevat die teruggaan op oudere tradities dan de canonieke evangeliën. Het bevat geen enkel verhaal over Jezus; biografische bijzonderheden kan men er dus niet in vinden.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Jezus_(historisch)
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Arminius

Re: Pasen op 1 april 2018 - Hoe leuk wil je het hebben.....

Bericht door Arminius » 28 apr 2018, 12:28

taigitu schreef:
28 apr 2018, 11:37

Opstaan?...... Ik dacht dat hij was herrezen...... Maar dat terzijde.
Weet men dan niet precies wanneer Christus is herrezen?
Oh... ze weten ook niet precies wanneer hij is geboren.
Dus kan je schuiven met de datum.
Mooie post Taigitu

Ja, de christelijke kerk moest haar verhaal over Jezus natuurlijk wel zo veel mogelijk aanpassen aan oeroude gebruiken en [Griekse] mythologische verhalen.

Vandaar het verhaal van de kruisiging van de Zoon [Zon] de afdaling in de onderwereld (.) en zijn wedergeboorte [herrijzenis]

Afbeelding

Gast1

Re: Pasen op 1 april 2018 - Hoe leuk wil je het hebben.....

Bericht door Gast1 » 28 apr 2018, 12:35

Arminius schreef:
28 apr 2018, 10:36
Wat vieren we eigenlijk met Pasen?
Pasen is een feestdag in de lente. Het vindt zijn oorsprong ruim voor het ontstaan van het christendom.

[knipperdeknip]
Voor dit hele stuk krijg je van mij een :post:

Arminius

Re: Pasen op 1 april 2018 - Hoe leuk wil je het hebben.....

Bericht door Arminius » 28 apr 2018, 12:50

Thanxz Gast1 :wink:

Ik verbaas mij er altijd over dat mensen zich niet afvragen waarom Jezus toch altijd met een lichtkrans [zon] om zijn hoofd wordt afgebeeld.

Afbeelding

Lijkt wel een beetje op de onderkant van een paddo vinden jullie niet? :roll:

Of soms wordt hij zelfs afgebeeld met de zon in een kruis. [equinox]

Afbeelding

Afbeelding

1 = De Zon
2 = De lente Equinox
3 = De zomer zonnewende
4 = De herfst Equinox
5 = The Winter zonnewende

De mensen kijken wel, maar zien niets! [Of willen het domweg niet zien natuurlijk]

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Pasen op 1 april 2018 - Hoe leuk wil je het hebben.....

Bericht door taigitu » 28 apr 2018, 14:37

Arminius schreef:
28 apr 2018, 12:50

Ik verbaas mij er altijd over dat mensen zich niet afvragen waarom Jezus toch altijd met een lichtkrans [zon] om zijn hoofd wordt afgebeeld.
Ik verbaas me dat jij dat ziet als de zon (als je dit serieus meent) omdat het gewoon de aura is.
Dat de aura van sommige mensen helderder zijn of mooier van vorm is inherent aan hoe die mens in het leven staat.
Dat niet ieder mens weet die lichtkrans op de afbeeldingen van Jezus zijn aura is, en niet de zon, dat kan ik me voorstellen.
Niet ieder mens kan de aura van zowel mens, of alle stoffelijke zaken waarnemen.
Ik heb hier op het forum al het nodige geplaatst over de Kirlian fotografie.
Link naar een topic over dit onderwerp op het forum: viewtopic.php?f=39&t=8258

Info:
http://www.wanttoknow.nl/gezondheid/voe ... otografie/
https://www.stamcel.org/html/aura.htm

Enkele voorbeelden van aura's van zowel de mens en meer:

Afbeelding

Afbeelding
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Arminius

Re: Pasen op 1 april 2018 - Hoe leuk wil je het hebben.....

Bericht door Arminius » 28 apr 2018, 15:41

Ik denk toch dat wat Jezus betreft hier iets anders wordt bedoelt als Aura.

Verder ben ik bekent met Kirlian fotografie.

Einstein zij het al: alles is energie!

Of zoals Nikola Tesla het stelde; als je de geheimen van het universum wilt vinden, denk ik termen van energie, frequenties en vibratie [trilling]

Verder ook best een interessant onderwerp. ;P!

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Pasen op 1 april 2018 - Hoe leuk wil je het hebben.....

Bericht door taigitu » 29 apr 2018, 09:13

Arminius schreef:
28 apr 2018, 15:41
Ik denk toch dat wat Jezus betreft hier iets anders wordt bedoelt als Aura.
Afbeelding

Mag ik je dit dan voorleggen:
Aureool
Een aureool, stralenkrans of nimbus is een ring van licht om het lichaam van goddelijk of heilige personen. Een aureool kan ook de straling of lichtkrans aanduiden - doch minder juist - die alleen het hoofd omgeeft. In amandelvorm wordt de krans om het lichaam echter aangeduid als mandorla.

De nimbus als symbool
Voorchristelijk
In het oude China en India werden goden soms op deze manier afgebeeld. Het was ook het symbool van de zonnegoden Mithras, Apollo en Helios. Later werd ook de keizer hiermee afgebeeld. Dit om zijn goddelijke status te benadrukken.

Christelijk
Omstreeks de vijfde eeuw deed de nimbus zijn intrede in de christelijke kunst. Aanvankelijk alleen bij de Drieëenheid en de engelen, maar later werden ook de apostelen, heiligen en anderen ermee afgebeeld. Het gaat hier steeds om een lichtschijn om het hoofd van een heilige. De oudste vorm is een gouden schijf, in de renaissance een cirkel. De beeltenis van Jezus Christus heeft steeds een kruis in de nimbus, de z.g. kruisnimbus, later ook een soort stralenkrans, min of meer in kruisvorm.

Er zijn dan verschillende vormen:
Kruisvormig, Jezus Christus;
Driehoekig, de Drieëenheid (een aureool);
Vierkant, wereldlijke personen (pausen, heersers, en stichtersfiguren; van de 6e tot de 12e eeuw);
Zeshoekig, deugden.

De nimbus als natuurkundig verschijnsel
Een halo is een optisch verschijnsel in de atmosfeer dat kan optreden wanneer er zich bepaalde atmosferische condities voordoen (met name een ijle nevel van ijskristallen).

Ook kan zich rondom het hoofd van een schaduw een nimbus vormen. Ook dit heeft te maken met optische processen in de atmosfeer. Enkel degene van wie de schaduw is, ziet dit rondom het hoofd. Een dergelijk verschijnsel wordt ook wel een heiligenschijn genoemd.

Spreuken en gezegden
Als van iemand wordt gezegd dat hij een aureooltje draagt, bedoelt men dat het iemand is die nooit iets fouts doet, een heilig boontje.

http://www.wikiwand.com/nl/Aureool
Aura
Aura is een energetisch veld om mensen, dieren, planten en voorwerpen heen.
Dit energetische veld weerspiegelt / weergeeft, constant onze lichamelijke, emotionele, geestelijke en spirituele toestand en is continu in beweging.
Er bevinden zich basis, dus meestal aanwezige energieën (gezien als kleuren) én wisselende energieën in de aura.
De aura wisselt constant van kleur, intensiteit en omvang.

De kleuren zijn dus niet statisch, maar meer kleine gekleurde deeltjes energie die met grote snelheid door een schieten, soms zó snel dat de kleuren zich als wit licht voor doen. Dit verschijnsel kennen we ook vanuit de natuurkunde: spectrum van kleuren op een cirkel, als we die snel ronddraaien wordt dit als wit ervaren.

http://www.mesologie-energie.nl/energet ... en-chakras
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gast1

Re: Pasen op 1 april 2018 - Hoe leuk wil je het hebben.....

Bericht door Gast1 » 29 apr 2018, 10:32

In dezen ga ik toch écht met taigitu mee Arminius ...
Mithras -die haalde ik al eerder aan-, Apollo en Helios waren allen zonnegoden.
De aura zou eveneens zo maar eens de zon(ne energie) kunnen symboliseren ...

Gast1

Re: Pasen op 1 april 2018 - Hoe leuk wil je het hebben.....

Bericht door Gast1 » 29 apr 2018, 10:38

Arminius schreef:
28 apr 2018, 12:50
Thanxz Gast1 :wink:

Ik verbaas mij er altijd over dat mensen zich niet afvragen waarom Jezus toch altijd met een lichtkrans [zon] om zijn hoofd wordt afgebeeld.

Afbeelding

Lijkt wel een beetje op de onderkant van een paddo vinden jullie niet?
Toch een beetje confirmation bias Arminius?

Plaats reactie