Wat werd er onderwezen over de oorlog van 1940-1945

Geschiedenis is de wetenschap die zich bezighoudt met de bestudering van de mens in zijn verleden, en die door de wetenschap vanuit het heden het verleden probeert te begrijpen. Vind hier alles over de wereld- en vaderlandse geschiedenis.
Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Wat werd er onderwezen over de oorlog van 1940-1945

Bericht door MetalPig » 16 mei 2018, 16:50

Arminius schreef:
16 mei 2018, 16:47
Geweldige vent die Finkelstein
Toch nog maar een beetje inhoud?

Overigens heb ik het idee dat jij en Finkelstein nogal van mening verschillen omtrent het al dan niet gebeurd zijn van de (nazi-)holocaust. Wat maakt hem dan toch zo geweldig in jouw ogen?

Arminius

Re: Wat werd er onderwezen over de oorlog van 1940-1945

Bericht door Arminius » 16 mei 2018, 16:52

MetalPig schreef:
16 mei 2018, 16:50
Arminius schreef:
16 mei 2018, 16:47
Geweldige vent die Finkelstein
Toch nog maar een beetje inhoud?

Overigens heb ik het idee dat jij en Finkelstein nogal van mening verschillen omtrent het al dan niet gebeurd zijn van de (nazi-)holocaust. Wat maakt hem dan toch zo geweldig in jouw ogen?
Lees zijn boek maar. Voor de rest [wave]

Gast1

Re: Wat werd er onderwezen over de oorlog van 1940-1945

Bericht door Gast1 » 16 mei 2018, 17:53

Oké ... :shock:

Interessant om deze discussie te volgen.
Heb jij ooit onder een andere naam op het forum 'Wereldgeheimen' zaliger jouw zegje gedaan Arminius?

Jouw mening inzake de holocaust komt mij niet geheel onbekend voor ... [think]

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Wat werd er onderwezen over de oorlog van 1940-1945

Bericht door Susan » 16 mei 2018, 18:08

Gast1 schreef:
16 mei 2018, 17:53
Oké ... :shock:

Interessant om deze discussie te volgen.
Heb jij ooit onder een andere naam op het forum 'Wereldgeheimen' zaliger jouw zegje gedaan Arminius?

Jouw mening inzake de holocaust komt mij niet geheel onbekend voor ... [think]
Dat was mijn eerste gedachte toen ik dit alles o zo herkenbare las, maar er lopen helaas veel meer rond met deze ontkenning
van de holocaust....enz enz.
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Arminius

Re: Wat werd er onderwezen over de oorlog van 1940-1945

Bericht door Arminius » 16 mei 2018, 18:19

Gast1 schreef:
16 mei 2018, 17:53
Oké ... :shock:

Interessant om deze discussie te volgen.
Heb jij ooit onder een andere naam op het forum 'Wereldgeheimen' zaliger jouw zegje gedaan Arminius?

Jouw mening inzake de holocaust komt mij niet geheel onbekend voor ... [think]
Ik gebruik al 20 jaar de zelfde nicknaam. Dus nee. Wel wordt er op veel andere alternatieve websites en forums over dit onderwerp gediscussieerd. Dus niet zo gek als je mijn argumenten al eens eerder bent tegengekomen.

Ik gooi er nog maar eens een boekentip tegenaan. Wederom van iemand die, zelf een jood, ook 2 jaar in een kamp [Buchenwald] heeft gezeten.

The Holocaust Story and the Lies of Ulysses
[Former title: "Debunking the Genocide Myth"]
A Study of the Nazi Concentration Camps and the Alleged Extermination of European Jewry
by Paul Rassinier
http://ihr.org/books/rassinier/debunking1-0.html

Boek is gratis online te lezen

Arminius

Re: Wat werd er onderwezen over de oorlog van 1940-1945

Bericht door Arminius » 16 mei 2018, 18:46

Ow, wisten jullie trouwens dat Anne Frank niet stierf in de gaskamers, maar aan tyfus. Net als haar zuster Margo en haar moeder. Haar vader Otto werd ook ziek in het kamp [Auschwitz] en werd door de Duitsers verpleegt, waarna hij later werd geëvacueerd naar Mauthausen. Waar hij werd bevrijd.

Een andere zeer bekende overlever van Auschwitz was de hoge priester van de Holocaust Elie Wiesel. de man die een Nobelprijs kreeg voor zijn boeken over de Holocaust. Wiesel, net als Anne`s vader Otto lag in het kamp hospitaal tegen het einde van de oorlog. In zijn autobiografie Nacht verteld Wiesel dat hij in 1945 in de de Birkenau sectie van Auschwitz een operatie moest ondergaan aan zijn geïnfecteerde voet. De dokter schreef hem 2 weken rust voor. Maar de Russen stonden op het punt het kamp binnen te vallen/te bevrijden. Patiënten en anderen die niet fit genoeg waren om te reizen, kreeg de keuze om of in het kamp te blijven, of te worden geëvacueerd samen met de Duitsers. Wiesel en zijn vader besloten om het laatste te doen. Samen vertrekken met zijn zogenaamde killers dus. Jaja. [think]
Laatst gewijzigd door Arminius op 16 mei 2018, 19:15, 3 keer totaal gewijzigd.

Gast1

Re: Wat werd er onderwezen over de oorlog van 1940-1945

Bericht door Gast1 » 16 mei 2018, 18:55

Arminius schreef:
16 mei 2018, 18:46
Ow, wisten jullie trouwens dat Anne Frank niet stierf in de gaskamers, maar aan tyfus.
Dat is niet met zekerheid gezegd of geschreven.
Zij stierf aan uitputting en/of vlektyfus in het concentratiekamp Bergen-Belsen, hetwelk ik ontwaarde in het Anne Frank Huis aan de Prinsengracht in Amsterdam.

Arminius

Re: Wat werd er onderwezen over de oorlog van 1940-1945

Bericht door Arminius » 16 mei 2018, 19:02

Gast1 schreef:
16 mei 2018, 18:55
Arminius schreef:
16 mei 2018, 18:46
Ow, wisten jullie trouwens dat Anne Frank niet stierf in de gaskamers, maar aan tyfus.
Dat is niet met zekerheid gezegd of geschreven.
Zij stierf aan uitputting en/of vlektyfus in het concentratiekamp Bergen-Belsen, hetwelk ik ontwaarde in het Anne Frank Huis aan de Prinsengracht in Amsterdam.
Absoluut WEL! Dit is ook verklaard door haar vader zelf.

Arminius

Re: Wat werd er onderwezen over de oorlog van 1940-1945

Bericht door Arminius » 16 mei 2018, 19:07

Zelfs Simon Wiesenthal, die in een kamp een zelfmoordpoging deed, werd door de Duitsers, die zogenaamd alle Joden in Europa aan het uitroeien waren, verpleegt en weer opgelapt.

Dat zuig ik allemaal niet uit mijn duim, maar kun je gewoon in zijn boeken lezen.

Dus ja TP starter. Wat wordt er eigenlijk onderwezen over de 2e wereldoorlog?

Gast1

Re: Wat werd er onderwezen over de oorlog van 1940-1945

Bericht door Gast1 » 17 mei 2018, 06:05

Arminius schreef:
16 mei 2018, 19:02
Gast1 schreef:
16 mei 2018, 18:55
Arminius schreef:
16 mei 2018, 18:46
Ow, wisten jullie trouwens dat Anne Frank niet stierf in de gaskamers, maar aan tyfus.
Dat is niet met zekerheid gezegd of geschreven.
Zij stierf aan uitputting en/of vlektyfus in het concentratiekamp Bergen-Belsen, hetwelk ik ontwaarde in het Anne Frank Huis aan de Prinsengracht in Amsterdam.
Absoluut WEL! Dit is ook verklaard door haar vader zelf.
En die Vader zal het wel weten, toch?
Hoe zeker kun je zijn van die verklaring van haar Vader?

Gast1

Re: Wat werd er onderwezen over de oorlog van 1940-1945

Bericht door Gast1 » 17 mei 2018, 06:16

Arminius schreef:
16 mei 2018, 19:07
Zelfs Simon Wiesenthal, die in een kamp een zelfmoordpoging deed, werd door de Duitsers, die zogenaamd alle Joden in Europa aan het uitroeien waren, verpleegt en weer opgelapt.

Dat zuig ik allemaal niet uit mijn duim, maar kun je gewoon in zijn boeken lezen.
Nergens beweer ik dat je iets uit de duim zuigt, en waarom zou ik twijfelen als je zijn boeken hebt gelezen ... heu ... geïnterpreteerd?
Maar waarom hebben de Duitsers hem verpleegd en opgelapt?
Waarom zouden ze dat gedaan hebben?
Laatst gewijzigd door Gast1 op 17 mei 2018, 06:42, 1 keer totaal gewijzigd.

Gast1

Re: Wat werd er onderwezen over de oorlog van 1940-1945

Bericht door Gast1 » 17 mei 2018, 06:19

Arminius schreef:
16 mei 2018, 13:10
De holocaust is fake. Alle holocaust gaskamers zijn fictie. Er zijn geen joden vergast. Ook geen andere mensen. Er waren geen vernietigingskampen maar werkkampen. Maar dat mag ik eigenlijk helemaal niet zeggen, want dat is strafbaar. Alle "Holocaustgaskamers" zijn vervalsingen en verzinsels. Nooit zijn in WO II mensen massaal "vergast": er was geen nazi-beleid of "plan" om dit te doen. "Gaskamers" bestonden niet; ze zijn nooit als zodanig aangetroffen en nooit forensisch en/of documentair bewezen. Die in Auschwitz I, Majdanek, Dachau, Sachsenhausen en Mauthausen zijn bewezen naoorlogse constructies, ongeschikt voor "vergassingen" en te gek voor woorden.
Ja, hier staat nogal wat geschreven ...

Gast1

Re: Wat werd er onderwezen over de oorlog van 1940-1945

Bericht door Gast1 » 17 mei 2018, 06:21

Tammy schreef:
16 mei 2018, 13:45
Wow ik ben verbijsterd en dat op mijn leeftijd, wie had dat ooit verwacht. :shock:
Ja, ik ben ook even van mijn stoel gevallen.

Gast1

Re: Wat werd er onderwezen over de oorlog van 1940-1945

Bericht door Gast1 » 17 mei 2018, 06:31

Arminius schreef:
16 mei 2018, 19:07
Dat zuig ik allemaal niet uit mijn duim, maar kun je gewoon in zijn boeken lezen.
Er zijn veel boeken Arminius.
Boeken van heel veel schrijvers die een biografie geschreven hebben en/of hun zienswijze over bepaalde zaken.
De Bijbel is een heel erg bekend boeken en de sprookjes van de gebroeders Grimm doen er niet voor onder.
Er zijn boeken over UFO-waarnemingen en ga zo nog maar even door.

Boeken beïnvloeden en boeken conditioneren.
Boeken spreken tot een verbeelding die bij een ieder anders binnen komt.
Het lijkt erop dat ik boeken 'veroordeel', maar dat is niet mijn bedoeling.
Boeken kunnen je op bepaalde wijze 'helpen' en inzichten geven.
En ja, ook ik heb een boek (manuscript) geschreven [jaja]

Nevertheless, ik schreef al dat ik het Anne Frank Huis aan de Prinsengracht in Amsterdam bezocht heb.
Dat was een aantal jaren geleden, samen met mijn dochter en vrouw.
Ik had daar toen absoluut geen zin in -en al zeker niet om tussen al die mensen te staan met hun opmerkingen-.
Maar wat begin je tegen twee vrouwen?

Dus ik in de rij, samen met vrouw en dochter.
In de rij echter hoorde ik geen opmerkingen, ik hoorde snikkende mensen en nog voordat ik binnen kwam, overviel mij een bepaalde 'sfeer'.
Weinig wist ik van Anne Frank en weinig wist ik over de tweede wereldoorlog.
Maar ik werd 'gepakt' daar in het Anne Frankhuis.

Ik zag foto's en filmpjes en het lijkt mij niet dat dit allen acteurs waren.
Ik heb gehuild en het leek alsof ik kon voelen wat die mensen overkomen is.
Ik heb tal van oorlogsmusea bezocht, samen met mijn vrouw ten tijde dat we vier jaar lang een museumkaart hadden.
Maar ook hebben we tal van oorlogsmusea in het buitenland bezocht ... het maakte me héél erg klein en héél erg verdrietig.
Van dat wat ik zag en wat ik voelde ... van wat ik hoorde van oude mensen die de oorlog mee hebben gemaakt.
Van dat wat ik hoorde van mensen wiens familieleden in kampen vermoord zijn.
Ik kan niet geloven dat al dat wat ik zag en gehoord heb, dat dat te negeren valt.

Ik ontwaar hier een duidelijk verschil tussen jou en mijn zienswijze.
En ik zal niet ontkennen dat ik mij eerder vergist heb.
Maar schreef jij niet ergens dat je een behoorlijk grote doses fantasie hebt?
Arminius schreef:
29 apr 2018, 11:38
Gast1 schreef:
29 apr 2018, 06:24
Arminius schreef:
26 apr 2018, 17:20
Hier houd ik het even bij. Genoeg te onderzoeken lijkt mij zo. De komende dagen meer. :wink:
;P!

Recte vos in via Arminius!
Mooi van die bijzondere sterren uit het sterrenbeeld Orion in de relatie met de drie wijzen.
Je ziet dat ik je stukken tot hier 'onderzocht' heb en ik laat het even bezinken.
Werkelijk heel veel herkenning waarbij ik me afvraag:

"Hoe ben jij tot die inzichten gekomen?"
"Welke wegen hebben jou er toe geleid?"
Veel lezen, veel speuren op het Wereld Wijde Web en een behoorlijk grote doses fantasie Gast1 [jaja]
En inderdaad ...Veel lezen, veel speuren en vertrouwen op het Wereld Wijde Web en een behoorlijk grote doses fantasie laten zien wat er uit kan resulteren.
Je maakt me verdrietig, maar geeft tevens een bevestiging van hoe een geschiedenis geïnterpreteerd kan worden.
Hoewel ik verdrietig ben, dank ik je toch voor mijn inzichten die je versterkt hebt.



Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Wat werd er onderwezen over de oorlog van 1940-1945

Bericht door MetalPig » 17 mei 2018, 09:08

Arminius schreef:
16 mei 2018, 18:19
Dus niet zo gek als je mijn argumenten al eens eerder bent tegengekomen.
Ja, ik vermoedde al dat het niet jouw eigen argumenten zijn maar dat je anderen nablaat, om jouw woorden te gebruiken.

Ik heb het sterke vermoeden dat jouw 'onderzoek' zich vooral richt op alles wat ingaat tegen de 'officiele verhaaltjes'. Dwars zijn om het dwars zijn. De meeste pubers groeien er overheen, maar sommigen zitten nogal vast in hun denkbeelden.

Arminius

Re: Wat werd er onderwezen over de oorlog van 1940-1945

Bericht door Arminius » 17 mei 2018, 10:43

MetalPig schreef:
17 mei 2018, 09:08
Arminius schreef:
16 mei 2018, 18:19
Dus niet zo gek als je mijn argumenten al eens eerder bent tegengekomen.
Ja, ik vermoedde al dat het niet jouw eigen argumenten zijn maar dat je anderen nablaat, om jouw woorden te gebruiken.

Ik heb het sterke vermoeden dat jouw 'onderzoek' zich vooral richt op alles wat ingaat tegen de 'officiele verhaaltjes'. Dwars zijn om het dwars zijn. De meeste pubers groeien er overheen, maar sommigen zitten nogal vast in hun denkbeelden.
Wat jij wilt :lekkapuh:

Ik wil best met jou een inhoudelijke discussie voeren over de feiten, maar als je op de man gaat spelen en mensen gaat lopen beledigen, dan ben je wat mij betreft wel een beetje af.

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Wat werd er onderwezen over de oorlog van 1940-1945

Bericht door taigitu » 17 mei 2018, 11:02

Arminius schreef:
16 mei 2018, 18:46
Ow, wisten jullie trouwens dat Anne Frank niet stierf in de gaskamers, maar aan tyfus. Net als haar zuster Margo en haar moeder. Haar vader Otto werd ook ziek in het kamp [Auschwitz] en werd door de Duitsers verpleegt, waarna hij later werd geëvacueerd naar Mauthausen. Waar hij werd bevrijd.

Een andere zeer bekende overlever van Auschwitz was de hoge priester van de Holocaust Elie Wiesel. de man die een Nobelprijs kreeg voor zijn boeken over de Holocaust. Wiesel, net als Anne`s vader Otto lag in het kamp hospitaal tegen het einde van de oorlog. In zijn autobiografie Nacht verteld Wiesel dat hij in 1945 in de de Birkenau sectie van Auschwitz een operatie moest ondergaan aan zijn geïnfecteerde voet. De dokter schreef hem 2 weken rust voor. Maar de Russen stonden op het punt het kamp binnen te vallen/te bevrijden. Patiënten en anderen die niet fit genoeg waren om te reizen, kreeg de keuze om of in het kamp te blijven, of te worden geëvacueerd samen met de Duitsers. Wiesel en zijn vader besloten om het laatste te doen. Samen vertrekken met zijn zogenaamde killers dus. Jaja. [think]
Er is nog een kant van het nazisme, onder andere experimenten op mensen. Joden en tegenstander van het regime.
Hitler wilde 'ubermenschen' met alle gevolgen van dien.
Het is dus eerder dat de joden, die enige integere zorg kregen in de kampen, onderwerp waren
van die experimenten.
Als je even de moeite neemt om deze video te kijken wordt je iets wijzer wat er allemaal speelde.
Übermensch
übermensch zelfst.naamw. een persoon met genetisch bepaalde hoedanigheden die die van een gewoon mens te boven gaan
Voorbeeld: `Hitler wilde een ras van übermenschen scheppen. `
Bron: WikiWoordenboek.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Arminius

Re: Wat werd er onderwezen over de oorlog van 1940-1945

Bericht door Arminius » 17 mei 2018, 11:12

taigitu schreef:
17 mei 2018, 11:02

Er is nog een kant van het nazisme, onder andere experimenten op mensen. Joden en tegenstander van het regime.
Hitler wilde 'ubermenschen' met alle gevolgen van dien.
Het is dus eerder dat de joden, die enige integere zorg kregen in de kampen, onderwerp waren
van die experimenten.
Als je even de moeite neemt om deze video te kijken wordt je iets wijzer wat er allemaal speelde.

Knip
Niemand heeft beweerd dat er geen vreselijke dingen in de kampen gebeurden. Vonden er experimenten op mensen plaats? Ja.

Arminius

Re: Wat werd er onderwezen over de oorlog van 1940-1945

Bericht door Arminius » 17 mei 2018, 11:33

Maar wist je ook dat de Zweedse regering van 1935 tot maar liefst 1971 duizenden vrouwen gedwongen steriliseerde, omdat zij voor 'inferieur' of van 'slecht of gemend ras' doorgingen.

Zweden dwong duizenden tot sterilisatie om 'raszuiverheid'

De wet op de gedwongen sterilisatie werd in 1976 in het geheim buiten werking gesteld. Volgens Zaremba waren de Zweden, met de Denen en de Noren, na de Eerste Wereldoorlog pioniers van de praktische rassenleer.

De journalist wijst erop dat alle feiten uit de school- en geschiedenisboeken zijn verdwenen en in de doofpot zijn gestopt. In Zweedse academische kringen, vooral onder medici, was het vanaf begin deze eeuw bon ton Amerikaanse en Duitse ideeën over raszuiverheid te propageren.

De sterilisatiecampagne begon in 1935, bereikte in 1946 een hoogtepunt en werd met een laatste operatie beëindigd in 1971. De meeste van de slachtoffers hadden 'leerproblemen', kwamen uit arme gezinnen of misten 'noordse' trekken. Er bestaan geen betrouwbare schattingen over het aantal operaties.
https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~b1a8de65/

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Wat werd er onderwezen over de oorlog van 1940-1945

Bericht door MetalPig » 17 mei 2018, 12:24

Arminius schreef:
17 mei 2018, 11:33
Maar wist je ook dat de Zweedse regering van 1935 tot maar liefst 1971 duizenden vrouwen gedwongen steriliseerde, omdat zij voor 'inferieur' of van 'slecht of gemend ras' doorgingen.
Ja.

Plaats reactie