Mist zien bij heengaan dierbare

Hier kan je alle mysterieuze zaken plaatsen zoals Graancirkels, Bermuda Driehoek, Nazca Lines, en nog veel meer.
Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Mist zien bij heengaan dierbare

Bericht door univers » 07 mar 2018, 15:32

Een werkelijkheid is echter ook het verhaal van het ijsvogeltje,
Weet je nog, dat ter zelfde tijd, ik melde dat er een ijsvogeltje op mijn hek zat?
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4667
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Mist zien bij heengaan dierbare

Bericht door Witte wel » 07 mar 2018, 18:13

Gast1 schreef:
07 mar 2018, 14:52
Ik schrok even van jouw verhaal van die zwager.
Heftig zeg ...
Yep, kan het nog geen plaatsje geven. Zit er nog steeds mee omhoog.
Iets wat ik niet verwachte maar toch gebeurde.
Bleek later poging 8 te zijn geweest.
Die jongen, en die was maar één jaar ouder dan ik, zag op een gegeven moment vuur en rode duiveltjes. Stemmen beheerste hem en voor hem was dat echte werkelijkheid.
En niets kwam hij tekort. Getrouwd, twee dochters, hobby's, paarden, honden, sporten en een goede baan. Kwam niets tekort. De stemmen beheerste hem en waren voor hem levensecht. Zijn werkelijkheid.
Hij zag beestjes lopen, insecten, en ik zag dat het stof was en korreltjes zand maar hij zag echt beestjes kruipen. Je had zijn gezicht moeten zien toen ik mijn vinger nat maakte, in het stof stak en deze in mijn mond stopte om aan te geven dat het stof was. Hij werd gek. Heel veel gesprekken heb ik met hem gehad en ik wist wel dat deze optie aanwezig was maar niet dat het nu al zou gebeuren. Dus werkelijkheid is niet zo vanzelfsprekend. Maar dat is het leven Gast1. Sometimes a bumpy ride zie je wel en ik weet dat ik er nog een paar meer uit moet zwaaien dit jaar dus ja , is wel af en toe slikken.
Maar we gaan gewoon door. Ik heb maar één leven op deze aarde en daar maak ik iets van op mijn manier. Als ook ik vertrokken ben van deze wereld blijft enkel wat ik gezaaid heb over en dat is toch prachtig. Voorlopig blijf ik nog wel even zaaien hoor al stort de hele wereld om mij heen in elkaar, ik ga stug door want ik heb maar één kans. Wat andere doen is hun zaak en niet de mijne maar ook ik ben mens en heb emoties al wordt het voor mij steeds eenvoudiger deze uit te schakelen want ze staan me meer in de weg dan dat ze iets voor mij bijdragen.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Mist zien bij heengaan dierbare

Bericht door Fenna » 07 mar 2018, 23:05

Heel veel sterkte Witte.
Gun jezelf wel de tijd om dit te verwerken.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4667
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Mist zien bij heengaan dierbare

Bericht door Witte wel » 07 mar 2018, 23:32

Fenna schreef:
07 mar 2018, 23:05
Heel veel sterkte Witte.
Gun jezelf wel de tijd om dit te verwerken.
Dank je Fenna en ja dat doe ik zeker. Soms schiet ik vol en soms in de lach.
Ik heb het voorbeeld hier aangehaald om aan te geven dat de werkelijkheid zoals wij hem zien of denken waar te nemen wel eens geheel anders kan zijn dan die is. Het is wel confronterend om dit hiervoor toe te passen maar geeft wel duidelijk aan dat wat wij zien niet hoeft te zijn wat het is maar wel een dusdanige invloed kan hebben in het besluit hoe te handelen.
Een volle overtuiging hebben insecten te zien wat in werkelijkheid gewoon stofdeeltjes bleken te zijn. Ik vraag mij na deze ervaring regelmatig af of dat wat wij zien wel is wat het is gezien mijn kennis betreffende de optische waarneming en de beeldvorming. De uitspraak die je regelmatig leest dat de werkelijkheid een illusie zou zijn is nog niet zo vreemd.
En daarom ook mijn reactie op de mist die gezien wordt motiveer ik met deze ervaring en kennis. Dat mag nuchter lijken maar is wel zeer reëel.
Ik zal de link naar Mist & Light uitgelegd door Michael Tymn de komende dagen eens doorlezen. ;P!
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gast1

Re: Mist zien bij heengaan dierbare

Bericht door Gast1 » 08 mar 2018, 08:01

Witte wel schreef:
07 mar 2018, 18:13
Gast1 schreef:
07 mar 2018, 14:52
Ik schrok even van jouw verhaal van die zwager.
Heftig zeg ...
Yep, kan het nog geen plaatsje geven. Zit er nog steeds mee omhoog.
Iets wat ik niet verwachte maar toch gebeurde.
Bleek later poging 8 te zijn geweest.
Die jongen, en die was maar één jaar ouder dan ik, zag op een gegeven moment vuur en rode duiveltjes.
Stemmen beheerste hem en voor hem was dat echte werkelijkheid.
En niets kwam hij tekort. Getrouwd, twee dochters, hobby's, paarden, honden, sporten en een goede baan. Kwam niets tekort.
De stemmen beheerste hem en waren voor hem levensecht. Zijn werkelijkheid.
Hij zag beestjes lopen, insecten, en ik zag dat het stof was en korreltjes zand maar hij zag echt beestjes kruipen.
Je had zijn gezicht moeten zien toen ik mijn vinger nat maakte, in het stof stak en deze in mijn mond stopte om aan te geven dat het stof was. Hij werd gek.
Heel veel gesprekken heb ik met hem gehad en ik wist wel dat deze optie aanwezig was maar niet dat het nu al zou gebeuren.
Dus werkelijkheid is niet zo vanzelfsprekend.
Aangrijpend Witte wel, bij het lezen ervan kreeg ik een brok in mijn keel en associeerde 'deze werkelijkheid' met een vriend van mijn vriend.
Vorig jaar heeft hij zich op 42-jarige leeftijd het leven genomen en reed bewust keihard tegen een boom.
Hij vertelde al langer dat het allemaal ondraaglijk werd en het was geen verrassing.
Hij liet een vrouw met vier kinderen achter, en een agrarisch bedrijf.
Op de keper beschouwende ken ik hier uit het dorp diverse mensen die zich van het leven benomen hebben, waarvan er zich een paar in brand hebben gestoken.
Onvoorstelbaar, ongelooflijk, maar helaas waar.
Ze leefden allen in hun werkelijkheid ...
Ik schrijf dit 'zo maar even uit de losse pols' ... en dus wist ik niet dat ik dit zou schrijven.
Ik dien dat even te laten bezinken.
Witte wel schreef:
07 mar 2018, 18:13
Maar dat is het leven Gast1.
Sometimes a bumpy ride zie je wel en ik weet dat ik er nog een paar meer uit moet zwaaien dit jaar dus ja , is wel af en toe slikken.
Zo is het leven ... inderdaad :-|
Witte wel schreef:
07 mar 2018, 18:13
Maar we gaan gewoon door.
Nee, ik ga niet 'gewoon' door.
Dat gaat niet en dat is ook niet wat ik zou willen. Het leven gaat wel door, maar niet gewoon.
Op dit moment speelt op de achtergrond deze muziek:



Noem het maar toeval, maar voor mij is het dat niet.
Op een bepaald moment ben ik elke avond net voor het slapen gaan, gaan 'danken' voor al wat mij omringt en wat mij overkomt.
Ik ben het steeds meer als cadeautjes gaan zien, leermomenten en momenten van inzicht.
Het gebeurd wel twee of drie keer dat ik dan traanvocht voel opkomen.
Ik denk dat er in die jaren na 2006 een groter inzicht is gaan groeien en ik kan me daar enkel gelukkig mee prijzen.
Mijn werkelijkheid had al kleur, maar ze is steeds meer gaan glanzen.
Witte wel schreef:
07 mar 2018, 18:13
Ik heb maar één leven op deze aarde en daar maak ik iets van op mijn manier.
... en dát bedoel ik. :wink:
Witte wel schreef:
07 mar 2018, 18:13
Als ook ik vertrokken ben van deze wereld blijft enkel wat ik gezaaid heb over en dat is toch prachtig.
Voorlopig blijf ik nog wel even zaaien hoor al stort de hele wereld om mij heen in elkaar, ik ga stug door want ik heb maar één kans.
... en dát bedoel ik nóg meer. ;P!
Witte wel schreef:
07 mar 2018, 18:13
Wat anderen doen is hun zaak en niet de mijne maar ook ik ben mens en heb emoties al wordt het voor mij steeds eenvoudiger deze uit te schakelen want ze staan me meer in de weg dan dat ze iets voor mij bijdragen.
... en daarin sta ik anders.

Wanneer ik positief kan beïnvloeden dan kán ik niet anders dan dat te doen, gelardeerd met een realiteitszin.
Dat klinkt als een contradictio, daar ik absoluut overtuigd ben ben van bepaalde energieën (werkelijkheden), eender zoals de man en je gevoelens daarover waarover je openhartig schreef.
Heel veel dank daarvoor, maar ik wens je ook veel sterkte en kracht toe.

Ik heb mijn gevoelens altijd kunnen laten gaan, behalve in mijn puberteitsperiode denk ik.
Nu zijn ze vrij zoals ik steeds meer vrijer word.
Ik lijk steeds meer zuurstof te krijgen en beschouw ze als een geschenk ... en dat is ook mijn waarheid.
Mijn energie, dè energie, de kracht en misschien wel de sfeer of ... de mist ... die soms zomaar zichtbaar kan worden ...

Indrukwekkend Witte wel, nogmaals dank.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Mist zien bij heengaan dierbare

Bericht door univers » 08 mar 2018, 12:29

Alles is energie, er is een aardse en een astrale energie.
Die twee zijn in het leven zoals wij die kennen, met elkaar verbonden.
Wij nemen de energie van onze naasten in ons op.
Bij overlijden verlaat de aardse energie het lichaam, dat kunnen de naasten ook voelen.
Je kan op dat moment, een vreemd gevoel krijgen, iets wat je ineens mist, iedereen reageert anders.
Zelf heb ik nooit gemerkt of er een wolk verdwijnt of verschijnt, heb ik nooit opgelet.
Ik zie een tunnel met op het einde licht, als je door de tunnel gaat, wordt het een soort mist, waar je schimmen in ziet bewegen, die de overledene daar op staan te wachten.
De mist heb je in verschillenden tinten, of dat inhoud dat er aan de andere zijde verschillende dimensies zijn, weet ik niet, maar mijn gevoel zegt van wel.
Voordat de persoon die overgaat, heeft hij of zij al contact met de gene aan andere zijde, ze zien op dat moment alles helder.(waar ik schimmen zie).
Het rare is dat ik overledene wel zie in vaste vorm, zoals ze in het leven waren, en communiceer met ze via gedachten.
Het komt er hier op neer, dat de gene die overlijdt, het totale platje ziet op dat moment, wat wij niet kunnen zien met onze aardse ogen.

Jammer dat de jonge wolf er niet is, die kan het beter omschrijven en bewoorden dan deze oude wolf.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Amazone
Student
Berichten: 33
Lid geworden op: 28 feb 2018, 22:11

Re: Mist zien bij heengaan dierbare

Bericht door Amazone » 08 mar 2018, 16:06

Ook van mij Sterkte Witte!

Zoals Univers zegt, is alles energie. Ik denk inderdaad dat mijn moeder een soort 'totaalbeeld' zag. Wat het was weet ik niet, er was geen tijd om vragen te stellen.
Mijn zus en ik waren bij haar, verder niemand. Toen ze was overgegaan heb ik een witte roos bij haar neergelegd. Ze hield erg van bloemen.

Gebruikersavatar
oktagon
Leraar
Berichten: 1867
Lid geworden op: 21 sep 2007, 17:24

Re: Mist zien bij heengaan dierbare

Bericht door oktagon » 08 mar 2018, 17:49

Interessante waarnemingen en weergaves ervan.
De mens en mogelijk ook andere levende wezens hebben ook een astraal ( ik hoop deze term juist te gebruiken) lichaam,
dat uitstraling van andere wezens aanvoelt,vooral van nabij.
Die astrale eigenschap verdwijnt wrs. tijdens het overlijdens-proces (is dat drie of vier dagen-vandaar opbaringsduur)
met de aanwezige geest en blijft het lichaam onbestuurd achter en begint het verteringsproces mbv. bacterien ea in het
lichaam aanwezige micro insecten(of andere benaming).

Correctie na een halfuur :De een na laatste regel van Univers komt overeen met mijn gedachte.

Wat is op tegen om een (medische) euthanasie uit te voeren; het lichaam is dan gegarandeerd overleden (dood dus)[think]
Elke vraag,hoe stom ook gesteld,geeft blijk van aanwezigheid van enige vorm van intelligentie!
Doe maar gewoon,dan doe je gek genoeg (aanvulling APM)

Gebruikersavatar
Amazone
Student
Berichten: 33
Lid geworden op: 28 feb 2018, 22:11

Re: Mist zien bij heengaan dierbare

Bericht door Amazone » 16 mei 2018, 11:53

Ik heb een aanvulling van mijn verhaal. Dat wil zeggen, ik weet nu meer over wat mijn moeder
heeft gezien. We hebben laatst een sessie gedaan met een zeer goed medium die iets doet met electric voice phenomenon,
of zoals hij het noemt: bandstemmen. Deze man is er een boek over aan het samenstellen.
Ik heb gevraagd wat het was wat mijn moeder zag toen ze verbaasd riep "verrek" op haar sterfbed. Het antwoord van de geesten was duidelijk hoorbaar:
"De poort naar de hemel". .

Om bij het topic te blijven, volgens deze man kan de mist die ik gezien heb ectoplasma zijn.

Arminius

Re: Mist zien bij heengaan dierbare

Bericht door Arminius » 20 mei 2018, 09:40

Determinist schreef:
05 mar 2018, 14:52
Anderen zullen zeggen dat het een fantasie is, of een vergissing, of een waarneming die psychologisch verklaard zou kunnen worden of aangeven dat we het niet weten.
Ik hoor bij dat kamp. Ik begrijp de reacties van de meer spirituele leden hier op het forum. Laat ik dan ook een ander geluid horen...
Ik sluit mij bij jou aan. Ik geloof ook niet in die hokus spokus. Ik heb in mijn leven aardig wat mensen dood zien gaan, maar nog nooit een mist of iets dergelijks waargenomen.

Neemt niet weg dat ik ook verhalen ken van mensen die vlak voor hun overlijden werden gewogen, en na overlijden een paar gram minder wogen. Maar ook dit verhaal is niet erg sterk.
http://www.faqt.nl/vraag-en-antwoord/he ... l-gewicht/

Tot ik het met eigen ogen heb gezien neem ik al die verhalen maar met een flinke korrel zout.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Mist zien bij heengaan dierbare

Bericht door univers » 20 mei 2018, 10:08

Neemt niet weg dat ik ook verhalen ken van mensen die vlak voor hun overlijden werden gewogen, en na overlijden een paar gram minder wogen. Maar ook dit verhaal is niet erg sterk.
Ga maar op een weegschaal staan, adem in en adem uit, zie je ook een verschil van een paar gram.
Ik geloof ook niet in die hokus spokus. Ik heb in mijn leven aardig wat mensen dood zien gaan, maar nog nooit een mist of iets dergelijks waargenomen.
Komt geen hokus spokus aan te pas, je voelt de aanwezigheid van de andere kant aan, er zijn ook mensen die ze kunnen zien.
Zelf heb ik nooit een nevel of mist gezien, bij het verlaten van het lichaam, ben dan in andere sferen, om de overgang makkelijker te maken, ben dan een soort doorgangsluik, ik zie dat je geest in het licht opgevangen wordt door familieleden, voor mij zijn het schimmen, die ik zie.
Maar ik kan mij indenken, dat mensen er twijfels over hebben, wij zijn tenslotte niet allemaal het zelfde, is maar goed ook, anders was het maar een grauwe wereld.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Mist zien bij heengaan dierbare

Bericht door Tammy » 20 mei 2018, 10:36

Wat een heftige verhalen en vooral als iemand jong sterft.
De dood en het heen gaan gaat niet altijd vreedzaam.
Ik heb de dood paar jaar terug recht in de ogen gekeken toen het mijn allerliefste wat ik had mee nam.
Ik zag mijn grootste vijand en ik stond machteloos.

Er was niks vredigs aan om te zien.
Niks vredig heen gaan , ik vervloek die dood met alles wat ik in me heb.
Ik schrijf dit eenmalig, ga hierover ook niet in discussie, is te persoonlijk voor mij.
Niet alle mensen gaan vreedzaam.

Maar ik ben blij voor jullie dat jullie wel ervaringen hebben bij verlies van dierbaren die anders gingen zeg maar.
Dat men wat meer vrede als dat het woord is heeft.
Ik zal dat nooit hebben, tot mijn laatste dag.
Wat ik heb gezien is de wreedheid van de dood.
Ik heb hem gezien hoe de dood werkelijk is.

Ik geloof dat men elkaar eens weer ziet buiten dat hemel gebeuren .
Want god bestaat niet, maar ergens in andere dimensie.
Soms twijfel ik maar hoop eens weer samen te zijn.
Voorgoed allebei in Wyoming wat ook mijn laatste rustplaats word straks.

Ik heb ouderen zien heengaan die waren op.
Ver in de 80 en 90.
Was compleet anders.
Maar mensen die jong zijn en willen leven gaan niet allemaal vreedzaam.

Ik ben die dood aan het zoeken die haar heeft gepakt , in alle uithoeken van de wereld.
Totdat ik op een dag het heb gevonden, en dan haal ik uit met alles wat ik heb om wat het jaren geleden heeft gedaan.
Anderhalf jaar geleden zag ik de dood eventjes maar ik sloeg mis.
Maar eens sla ik raak en verlies dan ook meteen het gevecht.
Maar die gigantische dreun geef ik aan die dood voor wat het heeft gedaan , is het laatste wat ik doe .

I know, mijn verhaal is anders .
Maar dit is wie ik ben .

De openheid van jullie verhalen heeft mij ontroerd.
Wil ik nog even zeggen.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Mist zien bij heengaan dierbare

Bericht door univers » 20 mei 2018, 10:47

Er was niks vredigs aan om te zien.
Klopt Tammy, ik constateer enkel veel pijn, je ziet de mensen pijn lijden.
Mijn handen zijn er om de pijn bij mensen te ontlasten, en te helpen bij het overgang.
En mijn ervaring is, dat bij de mensen die heen gegaan zijn, een vredige uitdrukking op hun gezicht hebben.
Van jou snap ik het, een tweeling is nu eenmaal één.

:loveU:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Mist zien bij heengaan dierbare

Bericht door Tammy » 20 mei 2018, 10:53

Jij snapt het lieve Univers. :wink:
En pijn leiden hoeft geen lichamelijke pijn te zijn bij het sterven.
De ergste pijn die je kan zien bij mensen die sterven zijn de mensen die zo van het leven houden , die nog jong zijn en helemaal niet willen gaan.
En ja tweeling zijn is twee mensen met twee persoonlijkheden maar die tegelijk ook samen 1 zijn.
Dank voor je begrip.

Hier wil ik het zelf bij laten. :wink:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Arminius

Re: Mist zien bij heengaan dierbare

Bericht door Arminius » 20 mei 2018, 11:03

univers schreef:
20 mei 2018, 10:08
Neemt niet weg dat ik ook verhalen ken van mensen die vlak voor hun overlijden werden gewogen, en na overlijden een paar gram minder wogen. Maar ook dit verhaal is niet erg sterk.
Ga maar op een weegschaal staan, adem in en adem uit, zie je ook een verschil van een paar gram.
Ik geloof ook niet in die hokus spokus. Ik heb in mijn leven aardig wat mensen dood zien gaan, maar nog nooit een mist of iets dergelijks waargenomen.
Komt geen hokus spokus aan te pas, je voelt de aanwezigheid van de andere kant aan, er zijn ook mensen die ze kunnen zien.
Zelf heb ik nooit een nevel of mist gezien, bij het verlaten van het lichaam, ben dan in andere sferen, om de overgang makkelijker te maken, ben dan een soort doorgangsluik, ik zie dat je geest in het licht opgevangen wordt door familieleden, voor mij zijn het schimmen, die ik zie.
Maar ik kan mij indenken, dat mensen er twijfels over hebben, wij zijn tenslotte niet allemaal het zelfde, is maar goed ook, anders was het maar een grauwe wereld.
Ik bedoelde het geenszins negatief hoor. Wie ben ik om te oordelen. Als ik niets zie wil dat niet zeggen dan anderen ook niets zien. Ik ben gewoon niet zo iemand

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Mist zien bij heengaan dierbare

Bericht door univers » 20 mei 2018, 11:07

Ik bedoelde het geenszins negatief hoor.
Dat weet ik. :hands:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Mist zien bij heengaan dierbare

Bericht door Tammy » 20 mei 2018, 15:31

Amazone schreef :
Om bij het topic te blijven, volgens deze man kan de mist die ik gezien heb ectoplasma zijn.
Ectoplasma word geproduceerd soms door mediums als ze in trance zijn.
Niet bij het overlijdensproces van een persoon dacht ik.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Mist zien bij heengaan dierbare

Bericht door taigitu » 20 mei 2018, 15:51

.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Arminius

Re: Mist zien bij heengaan dierbare

Bericht door Arminius » 20 mei 2018, 18:09

Sorry, maar ectoplasma is echt onzin
https://nl.wikipedia.org/wiki/Ectoplasma_(paranormaal)
Daar is nog nooit enig wetenschappelijk bewijs voor gevonden

Gebruikersavatar
Amazone
Student
Berichten: 33
Lid geworden op: 28 feb 2018, 22:11

Re: Mist zien bij heengaan dierbare

Bericht door Amazone » 22 jul 2018, 15:44

Wat ik ook gezien heb, het was er wel. Samen met mijn zus heb ik de hele nacht over onze moeder gewaakt. Ze heeft dit echter
niet gezien. Er zijn er meer die dit kunnen zien. Daar ik werk in een groot ziekenhuis heb ik dit gewoon eens aan collega's gevraagd.
Daar kwamen wel verhalen over los. Ze hadden er zeker over gehoord dit fenomeen.

Plaats reactie