Wat is Nibiru?

Hier kan je alle mysterieuze zaken plaatsen zoals Graancirkels, Bermuda Driehoek, Nazca Lines, en nog veel meer.
Plaats reactie
Laurier
Student
Berichten: 72
Lid geworden op: 12 mei 2018, 20:13

Wat is Nibiru?

Bericht door Laurier » 28 mei 2018, 20:12

Nibiru

In Jesaja 48:7 wordt Nibiru genoemd (Scripture4all.org, vert.), dat mijns inziens op Juda en Israël slaat. Nibrau betekent hier ‘zij waren geschapen’ (scripture4all, vert. Jesaja 48;7). De voorzegging was mijns inziens aan de ballingen in Babylon gericht. Het water van Juda dat in Jesaja 48:1 genoemd wordt, slaat zowel op het water van de Exodus, waaruit Israël rees, als op de voorvaders die in de Bijbel een fontein genoemd worden (Bultema, 1981, p. 468).

Afgeleid van Nibiru is het woord Bara dat ‘kiezen’ betekent (Strong’s #1254, Concordante vertaling). Als ik Bar-Isis, Paris-is of Ni-Peru zeg, dan snapt u welke kant ik op denk. Een ‘Niibri’ was ook een ‘inwoner’ van de Babylonische stad Nippoer (Van Winkelhoff, z.j., hoofdstuk 5. Nippoer, de stad van Heber? p. 25, alinea 1). En Nippoer was wellicht vernoemd naar de stamvader Heber (Van Winkelhoff, z.j., hoofdstuk 5. Nippoer, de stad van Heber? p. 25, alinea 4). In Nipoer lezen we de naam van de stad Ur, van waaruit Abram ooit zijn pelgrimsreis begon. Ook anderen koppelden ‘Nibrua’ aan de Babylonische stad Nippur (Fatuhi, 2012, p. 266). In Nibiru herkennen we ook de naam van de afgod Nebo (Jesaja 46:1; Jeremia 48:1). Nebuchanedzar van Babylon wijdde zich aan deze afgod. In kleitabletten van de ‘Spartoli-collectie’ staat hoe deze Nebo, ‘zoon van Marduk’, ‘een alliantie tussen een koning en de God van Ur, Nannar/Sin, verbroken’ had (Van Winkelhoff, z.j., hoofdstuk 5. Nippoer, de stad van Heber? p. 27, alinea 4). Dan krijgen we: Nebo + Ur = Neburu. Niburu resoneert ook met ‘Bar-Bar’ dat de zoveelste naam voor Babylon was (Fatuhi, 2012, p. 34). Een ‘Baru’ was ook een waarzegger of astroloog uit Babylon (Fatuhi, 2012, p. 169).

De Anunnaki

Anu was de koning van de Anunnaki (Black & Green, 2014, p. 34, par. Anuna (Anunnakku). Anu was de zoon van Ansjaar (Black & Green, 2014, p. 34, par. Anšar and Kišar). Deze Ansjaar duikt ook weer in de Koran op, in Soera 9:117. De Koran heeft dus Babylonische wortels.

Meer hierover in het Atlantis boek: http://roodgoudvanparvaim.nl/

Bronnen

Black, J. & Green, A. (2014). An Illustrated Dictionary: Gods, Demons and Symbols of Ancient Mesopotamia (8e ed.). Austin, USA: University of Texas Press.
Bultema, H. (1981). Commentary on Isaiah. Grand Rapids, MI, USA: Kregel Publications.
Fatuhi, A. H. (2012). The Untold Story of Native Iraqis: Chaldean Mesopotamians 5300BC-Present. New York, USA: Xlibris.
Winkelhoff, H. van. (z.j.). Bijbelse Archeologie. 5. Nippoer, de stad van Heber? Barneveld, Nederland, Stichting Bijbel, Geschiedenis en Archeologie. Geraadpleegd van http://www.theologienet.nl/documenten/Land%20e.a.pdf

Cornelius

Re: Wat is Nibiru?

Bericht door Cornelius » 28 mei 2018, 22:30

Het tweede woord van Tenach, de joodse bijbel (voor christenen het oude testament) is het woord bara (in het begin schiep Elohiem .....). Meestal vertaald met de verleden tijd van ons werkwoord scheppen, maar ook soms vertaald met de verleden tijd van ons woord scheiden. (Scheppen door dingen te scheiden: hemel en aarde, licht en donker, etc.)
De betekenis 'kiezen', die jij geeft, ken ik niet, maar dat zal misschien liggen aan het feit dat ik maar één jaar Hebreeuws heb gedaan.

Arminius

Re: Wat is Nibiru?

Bericht door Arminius » 29 mei 2018, 07:47

Ik wordt een beetje moe van die verhalen over die zogenaamde planeet. Dan komt hij in 2012, dan weer in 2016, nu lijkt hij er ook weer aan te komen.

:wacht:

Volgens mij is hij al lang geweest, of hij bestaat helemaal niet. Ik denk het laatste. Jullie hebben het allemaal mis.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Wat is Nibiru?

Bericht door univers » 29 mei 2018, 08:21

Er zal heus wel iets wezen, de vraag is wat ?
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Arminius

Re: Wat is Nibiru?

Bericht door Arminius » 29 mei 2018, 08:34

univers schreef:
29 mei 2018, 08:21
Er zal heus wel iets wezen, de vraag is wat ?
Zet jij het ff op FB?

Afbeelding

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Wat is Nibiru?

Bericht door univers » 29 mei 2018, 08:51

Het zou wel een prachtig vuurwerk zijn. :mrgreen:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Laurier
Student
Berichten: 72
Lid geworden op: 12 mei 2018, 20:13

Re: Wat is Nibiru?

Bericht door Laurier » 29 mei 2018, 11:28

Nibiru is net als Atlantis Eindtijd Babylon dat spoedig herbouwd wordt, (Zacharia 5:11).

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Wat is Nibiru?

Bericht door univers » 29 mei 2018, 12:03

Nibiru is net als Atlantis Eindtijd Babylon dat spoedig herbouwd wordt
De Gamma heeft bouwstenen in de aanbieding. :mrgreen:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Arminius

Re: Wat is Nibiru?

Bericht door Arminius » 29 mei 2018, 12:29

Zie je wel, weer niks.

Reports are circulating that “Planet X,” or Nibiru, will collide with Earth on April 23, 2018, bringing forth Doomsday, but don’t plan for the end of the world just yet.
http://fortune.com/2018/04/12/end-of-th ... l-23-2018/

Net als die hele channeling shit allemaal onzin, nuts, idioten

The idea that doomsday will result from a planetary collision was first proposed in 1995 by Nancy Lieder, a self-described “contactee.” Lieder claims she has the ability to receive messages through an implant in her brain from aliens in the Zeta Reticuli star system. On her website, ZetaTalk, she stated that she was chosen to warn mankind of an impending planetary collision which would wipe out humanity in May 2003. (When no such cataclysmic event occurred, Lieder’s followers chose 2012 as the new date for the Nibiru collision, which coincides neatly with other doomsday prophecies focused on the ending of the Mayan calendar.)

https://sservi.nasa.gov/articles/scient ... collision/

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4667
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Wat is Nibiru?

Bericht door Witte wel » 29 mei 2018, 12:54

Mogelijk dat we voor Niburu eerst even een multi perceptie cursus moeten gaan volgen want wij zien het gewoon niet. Er ontbreekt iets in het plaatje en dat valt buiten ons bekende perceptie vermogen.
Denk ik. :mrgreen: :mrgreen:
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Arminius

Re: Wat is Nibiru?

Bericht door Arminius » 29 mei 2018, 12:58

Witte wel schreef:
29 mei 2018, 12:54
Mogelijk dat we voor Niburu eerst even een multi perceptie cursus moeten gaan volgen want wij zien het gewoon niet. Er ontbreekt iets in het plaatje en dat valt buiten ons bekende perceptie vermogen.
Denk ik. :mrgreen: :mrgreen:
:rolfl:

Ja die hoorde ik vroeger ook altijd op spirituele forums. JIJ bent er nog niet klaar voor. "nee

*1*

gouwepeer

Re: Wat is Nibiru?

Bericht door gouwepeer » 29 mei 2018, 18:41

Die planeet is gewoon heel goed verstopt.
Ik weet zeker dat een speld in een hooiberg makkelijker te vinden is :mrgreen:

Afbeelding

Plaats reactie