Aan de mannen van dit forum....

Al het andere... waar we verder praten met een hapje en een drankje.
Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80383
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Aan de mannen van dit forum....

Bericht door Tammy » 13 sep 2018, 10:04

Aan de mannen van dit forum....ben jij een Scumbro ? :mrgreen:

Voor wie nog een Hipster was vergeet het maar.
Scumbro is in nu.
Je zo slonzig mogelijk kleden zoals deze heren :

Afbeelding
Justin Bieber en vriendin Hailey Baldwin.

Afbeelding
Wat is dit voor iets ? :roll:

Afbeelding
Is dit een man ?

Meer Scumbro`s in de link te zien..
Het zal mijn leeftijd zijn maar zijn er nog echte mannen in de wereld ?
Die Hipsters waren al erg, aangeklede poppen.
Waar zijn die echte kerels gebleven ?
Je weet wel van die cowboys of Canadese Houthakkers met woest uiterlijk ?
Gelukkig heb ik die tijd nog meegemaakt. :-P :rolfl:

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Vaarwel hipster, mannen willen er nu uitzien als een ‘scumbro’.

Het houthakkershemd, de opgerolde jeansbroek en die mooie bijgetrimde baard zijn verleden tijd voor mannen. De hipster is namelijk passé, de ‘scumbro’ is in. Naar het voorbeeld van celebs als Justin Bieber, Jonah Hill en Pete Davidson willen mannen er nu namelijk zo slonzig mogelijk bijlopen, al kost dat wel handenvol geld.

Trainingspakken die twee maten te groot zijn, T-shirts en shorts met bedenkelijke prints, (te) lang en (te) vettig haar, fleecetruien, het hawaïhemd en badslippers. Het Amerikaanse mannenblad Esquire beschrijft ‘de scrumbro’ als iemand die eruitziet als een tiener die zich al dagen niet gewassen heeft en wiet gaat verkopen op een afgelegen parkeerplaats.

Volgens het Amerikaanse tijdschrift Vanity Fair kan ‘een scumbro’ niet kiezen tussen outdoormerken die je aardrijkskundeleerkracht draagt en de hipste streetwear. Daarom draagt hij maar alles door elkaar.

Net zoals de hipster is de scumbro heel goed op de hoogte van de laatste trends en hippe merken, maar kiest hij ervoor om het te dragen met een knipoog. Zo schrijft Mr. Porter, een luxewebshop voor mannen, dat ,,Scumbro’s peperdure merken dragen zoals Gucci, Versace en Prada, maar opzettelijk voor combinaties kiezen zodat het geheel er zo lelijk mogelijk uitziet.”

Bekende streetwearlabels als Supreme, Palace en Stüssy zijn ook populair onder scumbro’s en er wordt grof geld neergeteld om toch maar die ene exclusieve jas met cartoonprint of die fluogele hoodie te kunnen scoren. Die combineren ze niet zoals de hipster met een simpele jeans, maar met een trainingsbroek of juist een short in een contrasterende kleur of print. Zolang je er maar uitziet als een puinhoop, maar tegelijkertijd ook laat zien dat je succesvol genoeg bent om al die dure merken te kunnen betalen, ben je kortom goed bezig.

Coachella.

The Wall Street Journal maakte onlangs nog een fotoreeksje van bekende ‘scumbro’s’ en berekende de prijs van hun outfits. Vaak ging dat bedrag ver boven de duizend euro.

Wat interessant is aan de scumbro-trend, is dat het tegelijkertijd de bedoeling is dat je eruitziet alsof je geen moeite hebt gedaan, terwijl je ook benadrukt hoeveel moeite het wel niet gekost heeft om die peperdure sneakers van pakweg Yeezy te kunnen bemachtigen. Dolly Parton vatte het eerder al perfect samen: ,,It costs a lot of money to look this cheap.”

BRON.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13579
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Aan de mannen van dit forum....

Bericht door Fenna » 13 sep 2018, 10:21

Jawel hoor :grin:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80383
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Aan de mannen van dit forum....

Bericht door Tammy » 13 sep 2018, 10:25

Hahaha daar is onze echte kerel weer, geweldig Fenna ! :mrgreen: ;P!

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Mypos
Leraar
Berichten: 1783
Lid geworden op: 18 dec 2017, 00:53

Re: Aan de mannen van dit forum....

Bericht door Mypos » 13 sep 2018, 21:27

Ik ben een kruising tussen een hipster en een ruige stoere man.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13579
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Aan de mannen van dit forum....

Bericht door Fenna » 14 sep 2018, 09:33

Deze oude indiaan vind ik ook mooi.
Afbeelding
De barcodes van het leven.
Afbeelding
Afbeelding

gusteman

Re: Aan de mannen van dit forum....

Bericht door gusteman » 14 sep 2018, 10:59

Tammy schreef:
13 sep 2018, 10:04
Waar zijn die echte kerels gebleven ?
Misschien eens vragen aan Asia Argento?

What a wonderful world (sarcasme off)


gusteman

Re: Aan de mannen van dit forum....

Bericht door gusteman » 14 sep 2018, 11:08

Omdat ik nog zo'n kwaaie niet ben en de dames op dit forum best wel ter wille wil zijn heb ik meteen mijn avatar aangepast.

Stoer genoeg zo, ja? :wink:

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80383
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Aan de mannen van dit forum....

Bericht door Tammy » 14 sep 2018, 11:29

Harstikke stoer Gusteman. :mrgreen:
Dat is een mooie Avatar en geen Nivea man. [joker]
Een echte kerel.
Maar zoals met alles smaken verschillen en dat is maar goed ook.

Die Asia valt zelf door de mand nu.
Grote mond maar ondertussen nu zelf het haasje.
Kan een klein gegrinnek niet onderdrukken moet ik eerlijk bekennen.
Want door die Metoo beweging zijn veel mannen onterecht beschuldigd.
Vele levens zijn verwoest, nu heeft zij ermee te maken kan ze gaan nadenken.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80383
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Aan de mannen van dit forum....

Bericht door Tammy » 14 sep 2018, 11:30

Geweldige mooie foto Fenna en Mypos aparte kruising wat ik lees. :grin:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Aan de mannen van dit forum....

Bericht door univers » 14 sep 2018, 11:47

Omdat ik nog zo'n kwaaie niet ben en de dames op dit forum best wel ter wille wil zijn heb ik meteen mijn avatar aangepast.
Jaja.

Afbeelding
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

gusteman

Re: Aan de mannen van dit forum....

Bericht door gusteman » 14 sep 2018, 12:37

@ univers: be my guest :mrgreen:

De eerlijkheid gebied mij om toe te geven ( :oops: ) dat deze avatar hier reeds eerder dienst heeft gedaan, ik denk zo'n zeven of zes jaar geleden.
Hij moet alleszins terug te vinden zijn tussen de deelnemende avatars aan de maandelijkse poll. ;P!
Tammy schreef:
14 sep 2018, 11:29
Die Asia valt zelf door de mand nu.
En ze staat niet alleen, ook een 66 jarige Amerikaanse hoogleraar, Avitall Ronell, werd door de New York University schuldig bevonden aan seksuele intimidatie van een mannelijke student.
Steeds meer verhalen duiken op over mannen, vaak eerder jonge knaapjes, die seksueel werden misbruikt door vrouwen. In het merendeel der gevallen hadden die knaapjes daar initieel geen bezwaren tegen, in tegendeel zelfs, zij waren meestal geflatteerd door het idee dat zij in staat bleken een volwassen vrouw te verleiden. Pas later beseften zij dat eigenlijk het omgekeerde was gebeurd en zij een speeltje waren geweest.

Hoe of wat er precies gebeurde of aan de hand was, dit werpt een andere invalshoek op de waterval aan aantijgingen die door de #MeToo beweging werd opgestart.

En ook daar mag eens dieper worden over nagedacht vooraleer zo maar mee te huilen met de wolven in het bos.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13579
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Aan de mannen van dit forum....

Bericht door Fenna » 14 sep 2018, 12:42

gusteman schreef:
14 sep 2018, 11:08
Omdat ik nog zo'n kwaaie niet ben en de dames op dit forum best wel ter wille wil zijn heb ik meteen mijn avatar aangepast.

Stoer genoeg zo, ja? :wink:
;P! :wink:
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Aan de mannen van dit forum....

Bericht door univers » 14 sep 2018, 14:28

De eerlijkheid gebied mij om toe te geven ( :oops: ) dat deze avatar hier reeds eerder dienst heeft gedaan, ik denk zo'n zeven of zes jaar geleden.
Zo oud ben ik nog niet. :mrgreen:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Kristof Piessens
Leraar
Berichten: 1547
Lid geworden op: 05 mar 2015, 23:36

Re: Aan de mannen van dit forum....

Bericht door Kristof Piessens » 15 sep 2018, 09:32

Een scumbro zijn valt wel tegen, maar he mag een man zich niet kleden zoals hij wil om zichzelf te zijn ?

Het is een manier om te zeggen dat je geen interesse hebt in vrouwen maar je valt tegelijkertijd wel op waardoor vrouwen niet meer weten wat te denken over die man die zich zo kleed ook al heb je hem anders gekend.

In mijn geval durf ik ook eens te kleden zoals een scumbro maar meestal met afgedragen kledij soms in combinatie met dure kledijonderdelen zoals schoenen, in ieder geval is dat door keuze omdat ik geen tijd heb om te winkelen waardoor je je enigszins nog goedkoop verse kledij aanschaft zonder te willen opvallen tussen het vrouwvolk, mijn garderrobe probeerde ik paar jaartjes volledig te vernieuwen tot nu toe is dat nog niet gelukt.
Duister voedt zich met licht, licht voedt zich met licht, lichtkracht versterkt elkaar zonder hulp van het duister, zonder licht kan duister geen bestaan kennen.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80383
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Aan de mannen van dit forum....

Bericht door Tammy » 15 sep 2018, 09:50

Kristof schreef :
Een scumbro zijn valt wel tegen, maar he mag een man zich niet kleden zoals hij wil om zichzelf te zijn ?

Natuurlijk wel, deze topic heeft een knipoog hopelijk een grappige knipoog. :grin:
En echte kerels laten zich niet leiden door hypes die om de haverklap veranderen.
Maar ik weet dat tegenwoordig alles voor velen word bepaald door social media.
En wat ik daar voorbij zie lopen werkt vaak op mijn lachspieren, maar dat komt door mijn leeftijd. :mrgreen:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13579
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Aan de mannen van dit forum....

Bericht door Fenna » 15 sep 2018, 10:22

:post: Tammy.

En kleed je alsjeblieft vooral zoals jezelf wil Kristof Piessens. ;P!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tardis
Tijdreiziger
Berichten: 4799
Lid geworden op: 27 jan 2006, 15:34

Re: Aan de mannen van dit forum....

Bericht door Tardis » 22 jan 2019, 15:07

Jakkes! Hipsters ga ik (als ik ze niet hoef te spreken) al uit de weg en als de foto in de OT van jonge meisjes idool Justin Bieber en zijn kledingstijl de reactie op de hipsters is, dan blijf ik bij mijn eigen stijl.

Op de foto zie je Cary Grant. Dat was een van oorsprong Britse acteur die zich stijlvol wist te kleden: een man die een pak draagt en niet andersom (een oogverblindend mooi pak waardoor de man die er in zit wordt weggevaagd).
Soms zijn er momenten dat ik het gepast vind om zo gekleed te gaan als Cary Grant op de foto, minus de hoed. Ik heb geen hoofd voor een hoed, laat staan een pet. En al helemaal geen muts! Daar had ik als baby al een hekel aan en begon meteen te huilen als ze me een muts opzetten.

Vaker dan soms houd ik het bij een goed zittend jasje en daar kan dan afhankelijk van het seizoen een gestreken overhemd of een zwarte coltrui onder en een sjaal overheen. Jeans is geen punt als het donkerblauwe jeans is die er nog gloednieuw uitziet. Mooie schoenen daar onder. Tardis is het heertje en daar voelt hij zich goed bij.

Afbeelding
Tardis valt meestal in de categorie `overig', is dus nauwelijks in een hokje te plaatsen en moeilijk te doorgronden. Klik op de link voor mijn gebruiksaanwijzing. :wink:
https://www.16personalities.com/infj-personality

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80383
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Aan de mannen van dit forum....

Bericht door Tammy » 22 jan 2019, 16:15

Wat een mooi voorbeeld heb jij Tardis. ;P!
Niet te vergelijken inderdaad met een Bierbertje of hipster.
Cary Grant, yep klasse. [clap]

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Determinist
Wetenschapper
Berichten: 2882
Lid geworden op: 27 jul 2010, 09:45

Re: Aan de mannen van dit forum....

Bericht door Determinist » 22 jan 2019, 22:00

Ik ben een echte mode analfabeet. In ieder geval wat mannen betreft.
Combineren lukt mij nog steeds niet. Eigenlijk interesseert mode mij geen bal. Terwijl ik op de vraag of het wel leuk is als je er goed uitziet altijd "ja"als antwoord geef.

Het is mij niet aangeleerd denk ik. Mijn ouders waren verre van modieus.

Gekke is dat ik wel een uitgesproken smaak heb wat vrouwenkleding betreft. Ik weet precies wat mooi is en wat ik afschuwelijk of truttig vind.

Om mijn vrouw tegemoet te komen laat ik haar mijn garderobe uitzoeken. Zij moet met mij over straat en vindt een goed geklede man belangrijk.
Prima. Zolang het niet tè trendy is en het lekker zit.

Trends heb ik nooit begrepen. Waarom opeens iets "in" is en je er dan zo nodig aan mee moet doen. En voor je het weet is het weer "uit".
Zo moest ik ooit eens een trendy spijkerbroek kopen die erg "in" was. Het was je-van-het. En was ook de broek die ik bij feestjes aan zou moeten doen.
Prima.

Een tijd later eens zelf die broek aangedaan om naar een feestje te gaan.

"Wat heb je nu dan aangetrokken?"
"Nou, dit is die broek die zo leuk was...toch?"

"Nee, doe wat anders aan. Dit kan echt niet meer"

:shock:

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Aan de mannen van dit forum....

Bericht door univers » 22 jan 2019, 23:09

Het is ook nooit goed bij die vrouwen.
Ik voel met je mee. :mrgreen:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Plaats reactie