Een Europees leger: fictie of noodzaak?

Wereldnieuws en zeer opmerkelijke nieuwsfeiten vind je hier.
Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Een Europees leger: fictie of noodzaak?

Bericht door univers » 05 okt 2018, 14:30

En mbt een europees leger, waar hebben wij in godsnaam een leger voor nodig?
Dat dachten ze in 40 - 45, van de vorige eeuw ook.
Die pl. moffen hebben mijn halve stad gebombardeerd.
En de soldaten liepen met een klappertjes pistool.
De grootste bedreiging voor de mensheid momenteel, is de islam.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Een Europees leger: fictie of noodzaak?

Bericht door Fenna » 05 okt 2018, 18:35

:post:
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4726
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Een Europees leger: fictie of noodzaak?

Bericht door Osiris » 05 okt 2018, 20:36

univers schreef:
05 okt 2018, 14:30



De grootste bedreiging voor de mensheid momenteel, is de islam.
Nee hoor, het Zionisme.
Die je graag doen geloven dat het de Islam is, dat is precies waar ze op aan sturen met de door hen gecreeerde terreurgroepen als Al Qaida, IS en talloze anderen,
die telkens uit exact dezelfde kernmensen bestaat en aanslagen plegen in opdracht van meerdere veiligheidsdiensten, aangestuurd vanuit dat Zionisme.
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
Kristof Piessens
Leraar
Berichten: 1547
Lid geworden op: 05 mar 2015, 23:36

Re: Een Europees leger: fictie of noodzaak?

Bericht door Kristof Piessens » 06 okt 2018, 12:21

Ik vraag me af wat het werkelijke doel is van het zionisme ?

Ik denk in regel meer andersom, hoe weet je zeker dat de zaken die gebeuren ook uitkomen ook al vestig je je geloof op iets wat je niet kunt zien en als je het kunt zien dat toch wordt onthaald op sceptische discussies of tegenaanvallen...geldt er dan maar 1 idee dat de uitvoering hiervan gehinderd wordt, al geschiedt dat niet volgens de eenheidsgedachte ?
Duister voedt zich met licht, licht voedt zich met licht, lichtkracht versterkt elkaar zonder hulp van het duister, zonder licht kan duister geen bestaan kennen.

Mypos
Leraar
Berichten: 1783
Lid geworden op: 18 dec 2017, 00:53

Re: Een Europees leger: fictie of noodzaak?

Bericht door Mypos » 06 okt 2018, 14:51

Tammy schreef:
05 okt 2018, 14:16
Mypos schreef :
Verder zou ik me niet zo snel bang laten maken. De kans dat als er al aanslagen komen jij of iemand die je kent erbij betrokken gaat zien is veel kleiner dan dat je met je hoofd op de stoeprand valt en zo overlijdt. (als voorbeeldje) Dus waarom je daar dan druk over maken?

Dus alleen als het over jezelf gaat of mensen die je kent dan kan je je druk maken ?
Ikzelf vind onschuldige mensen die dood gaan door aanslagen heel erg Mypos.
Kinderen bij een concert bijvoorbeeld die ik niet ken als ook volwassenen die ik niet ken.
Jij niet dan ? :roll:

Over het leger hoef ik niet te discussieren met je, ik ken je standpunt.
Ik denk compleet anders.
Maar dat weet je. :wink:
Ik vind inderdaad bv onschuldige mensen die omkomen door laffe drone attacks in het Midden Oosten door het westen ook heel erg. Maar je doet er toch niks aan behalve proberen om bewustzijn te kweken bij mensen dat ze doorhebben dat zolang het westen daar oorlog voert je er van uit kunt gaan dat ze allemaal terroristen kweken die hier in het westen aanslagen komen plegen.

Mypos
Leraar
Berichten: 1783
Lid geworden op: 18 dec 2017, 00:53

Re: Een Europees leger: fictie of noodzaak?

Bericht door Mypos » 06 okt 2018, 14:54

univers schreef:
05 okt 2018, 14:30
En mbt een europees leger, waar hebben wij in godsnaam een leger voor nodig?
Dat dachten ze in 40 - 45, van de vorige eeuw ook.
Die pl. moffen hebben mijn halve stad gebombardeerd.
En de soldaten liepen met een klappertjes pistool.
De grootste bedreiging voor de mensheid momenteel, is de islam.
Nee de grootste bedreiging is de elite die jou laat geloven dat de Islam de grootste bedreiging is. Heb je het nieuws niet gevolgd? Zelfs wij als Nederlandse overheid steunen allerlei terroristische organisaties daar. Dan moet er toch een keer een lampje gaan branden dat niet de Islam of zelfs niet de extreme Moslims de grootste bedreiging zijn maar degene die de boel opstoken....

Mypos
Leraar
Berichten: 1783
Lid geworden op: 18 dec 2017, 00:53

Re: Een Europees leger: fictie of noodzaak?

Bericht door Mypos » 06 okt 2018, 14:55

Osiris schreef:
05 okt 2018, 20:36
univers schreef:
05 okt 2018, 14:30



De grootste bedreiging voor de mensheid momenteel, is de islam.
Nee hoor, het Zionisme.
Die je graag doen geloven dat het de Islam is, dat is precies waar ze op aan sturen met de door hen gecreeerde terreurgroepen als Al Qaida, IS en talloze anderen,
die telkens uit exact dezelfde kernmensen bestaat en aanslagen plegen in opdracht van meerdere veiligheidsdiensten, aangestuurd vanuit dat Zionisme.
Precies dit. Of dit perse het Zionisme is betwijfel ik aangezien er veel meer groepen in de wereld baat hebben bij de chaos. Zoals bv het militair industriele complex.

Gebruikersavatar
Kristof Piessens
Leraar
Berichten: 1547
Lid geworden op: 05 mar 2015, 23:36

Re: Een Europees leger: fictie of noodzaak?

Bericht door Kristof Piessens » 06 okt 2018, 15:15

Mypos schreef:
06 okt 2018, 14:54
univers schreef:
05 okt 2018, 14:30
En mbt een europees leger, waar hebben wij in godsnaam een leger voor nodig?
Dat dachten ze in 40 - 45, van de vorige eeuw ook.
Die pl. moffen hebben mijn halve stad gebombardeerd.
En de soldaten liepen met een klappertjes pistool.
De grootste bedreiging voor de mensheid momenteel, is de islam.
Nee de grootste bedreiging is de elite die jou laat geloven dat de Islam de grootste bedreiging is. Heb je het nieuws niet gevolgd? Zelfs wij als Nederlandse overheid steunen allerlei terroristische organisaties daar. Dan moet er toch een keer een lampje gaan branden dat niet de Islam of zelfs niet de extreme Moslims de grootste bedreiging zijn maar degene die de boel opstoken....
Elite, wat is dat eigenlijk ? Wat is daar de definitie van ?
Ik beschouw een 'elite' als een mensengroep die zich boven elke gemiddelde mens plaatst en handelt buiten elke vastgestelde 'menselijke' wetten.
En ze hebben altijd gelijk !!
En zijn zo stellig zeker van hun zaak dat iedere miscommunicatie baat heeft bij chaos en daartoe letterlijk aan bijdraagt, geen enkele mens beneden hen zal hoe dan ook helder mogen zijn, maar waar ze niet op rekenen is het volgende; Wie bepaald dat zij het zijn om de wereld te mogen besturen of beheersen/onder controle te brengen ?
Duister voedt zich met licht, licht voedt zich met licht, lichtkracht versterkt elkaar zonder hulp van het duister, zonder licht kan duister geen bestaan kennen.

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4726
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Een Europees leger: fictie of noodzaak?

Bericht door Osiris » 06 okt 2018, 20:32

Mypos schreef:
06 okt 2018, 14:55
Osiris schreef:
05 okt 2018, 20:36
univers schreef:
05 okt 2018, 14:30



De grootste bedreiging voor de mensheid momenteel, is de islam.
Nee hoor, het Zionisme.
Die je graag doen geloven dat het de Islam is, dat is precies waar ze op aan sturen met de door hen gecreeerde terreurgroepen als Al Qaida, IS en talloze anderen,
die telkens uit exact dezelfde kernmensen bestaat en aanslagen plegen in opdracht van meerdere veiligheidsdiensten, aangestuurd vanuit dat Zionisme.
Precies dit. Of dit perse het Zionisme is betwijfel ik aangezien er veel meer groepen in de wereld baat hebben bij de chaos. Zoals bv het militair industriele complex.
Het Zionisme bestaat juist wereldwijd uit die elitaire groepen,het is o.a. het militair/industrieel complex.
Het omvat nagenoeg alle politieke, financiele, miltaire en religieuse systemen.
Het Zionisme mag dan wel Joods klinken,maar is het zeer zeker niet....
Vandaar zoveel namen voor dezelfde doelstellingen; Illuminati,Bilderberg,Rotschild,Club van Rome,Trilaterale commissie,IMF ,VN,NAVO etc etc etc
Allen vallen onder die paraplu Zionisme.
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Een Europees leger: fictie of noodzaak?

Bericht door Fenna » 06 okt 2018, 20:53

:post:
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Kristof Piessens
Leraar
Berichten: 1547
Lid geworden op: 05 mar 2015, 23:36

Re: Een Europees leger: fictie of noodzaak?

Bericht door Kristof Piessens » 07 okt 2018, 00:13

Misschien toch het volgende eens aanhalen...als ik de laatste bericht van osiris lees moest ik telkens denken aan de volgende dagteksten;

Dagtekst van zaterdag 6 oktober 2018

de onzichtbare Wereld - onjuiste redenering van degenen die deze niet erkennen
"Iemand zegt: “Ik geloof alleen maar wat ik zie! Welnu, dat bewijst gewoon dat hij niet nadenkt. Want waar is hij dag en nacht mee bezig? Met zijn gedachten, zijn gevoelens, maar ook de gedachten en gevoelens van anderen. Kan hij die zien? Nee. Hoe komt het dan dat ze voor hem zo’n realiteit vertegenwoordigen? Twee mensen houden van elkaar, ze kunnen hun liefde niet zien, niet aanraken, maar vanwege haar zijn ze bereid om hemel en aarde te bewegen. En de ziel en het geweten, wie heeft die al ooit gezien? Wanneer een rechter in de rechtbank een misdadiger “naar eer en geweten” veroordeelt, hoe kunnen we aanvaarden dat het lot van een mens wordt bepaald in de naam van iets wat nog nooit iemand gezien heeft?
Zonder het te willen toegeven, geloven de mensen alleen in onzichtbare, ongrijpbare dingen. Ze denken, ze beminnen, ze haten, ze lijden, ze verheugen zich... Wat hen in staat stelt om deze gedachten en gevoelens te hebben, zal altijd onzichtbaar blijven, maar tegelijk houden ze koppig vol dat ze alleen geloven wat ze kunnen zien. Wat een contradictie!"

Omraam Mikhael Aivanhov

en

Dagtekst van woensdag 3 oktober 2018

Gedachten en gevoelens: kinderen die we moeten opvoeden -
"Tot hun kinderen meerderjarig zijn geworden, blijven de ouders verantwoordelijk voor de fouten die ze begaan. Wanneer ze schade veroorzaken, op school of elders, gaat men bij de ouders klagen en zijn ze verplicht om de schade te vergoeden. Als ze weigeren, worden ze voor de rechter gebracht. Dit is wat er ook in ons gebeurt. Als we ons laten meeslepen door slechte gedachten of slechte gevoelens, is het alsof we lastige kinderen hebben die in de hele onzichtbare wereld schade gaan aanrichten, en de goddelijke gerechtigheid zal ons ter verantwoording roepen.
Je zal zeggen dat je gedachten en gevoelens oncontroleerbaar zijn en dat je er niet verantwoordelijk voor bent. Vergis je niet. Net zoals je verantwoordelijk bent voor je daden, ben je ook verantwoordelijk voor je gedachten en gevoelens; dit is een van de voornaamste beginselen van de wetenschap der Ingewijden. Want gedachten en gevoelens zijn levende, actieve entiteiten en je hebt de plicht om ze op te voeden. De menselijke wetten beoordelen je enkel op je daden, maar de goddelijke wetten beoordelen je ook op je gedachten en gevoelens."

Omraam Mikhael Aivanhov
Duister voedt zich met licht, licht voedt zich met licht, lichtkracht versterkt elkaar zonder hulp van het duister, zonder licht kan duister geen bestaan kennen.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80367
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Een Europees leger: fictie of noodzaak?

Bericht door Tammy » 07 okt 2018, 08:19

Afbeelding
Een Amerikaans pantservoertuig doet op 7 juni mee aan de Strong Europe Tank Challenge 2018 in Duitsland .

Zonder hulp van VS valt Europa nog lang niet te verdedigen.

Europese landen spenderen meer aan defensie maar op eigen kracht vertrouwen kunnen ze nog lang niet. „Zodra Poetin de vredespijp rookt met de Amerikanen, zal de neiging zijn weer minder uit te geven.”

Kan Europa zichzelf verdedigen? De kale cijfers, zoals onderin dit artikel grafisch weergegeven, schetsen een geruststellend beeld. Aan materieel (gevechtsvliegtuigen, pantservoertuigen en onderzeeërs) doet Europa nauwelijks onder voor China en Rusland. Ook heeft Europa flink wat manschappen en overtreft het gezamenlijke budget van Europa dat van Rusland en China met gemak. Kernwapens heeft Europa – vooral naast Rusland - dan weer nauwelijks.

Alleen vertellen deze cijfers niet het hele verhaal. Wat Europa kan, hangt niet alleen af van wat Europa heeft. Het gaat vooral om hoe de verschillende Europese landen met elkaar samenwerken. „Europa is een lappendeken van nationale legers, zo’n dertig in totaal”, zegt Dick Zandee van Instituut Clingendael. „Het is een versnippering van geld en van inspanning. Europa probeert daar wel meer verband in te brengen, maar dat gaat langzaam en moeizaam.”

Verschillende verbanden.

Dat laten alleen al de verschillende verbanden waarbinnen Europese landen actief zijn zien: de NAVO, met een nadruk op collectieve veiligheid, waar onder andere Zweden geen lid van is. Het EU-initiatief ‘pesco’, permanente gestructureerde samenwerking op defensie- en veiligheidsgebied, dat inzet op crisismanagement en waar bijvoorbeeld Denemarken niet aan deelneemt. Maar ook ad-hoc verbanden, zoals de internationale coalitie tegen IS, waar vanuit Europa onder meer Frankrijk, het Verenigd Koninkrijk en Nederland bij zijn aangesloten.

En juist dat knelt, zegt brigadier generaal Jo Coelmont, van het Brusselse Egmont-instituut voor internationale betrekkingen. „Dat ieder Europees land zijn eigen keuzes kan maken is van waarde. Maar het ontbreekt aan een gezamenlijk overleg, aan een gezamenlijke strategie en een gezamenlijk plan”, aldus Coelmont. „Als ik het aantal uniformen tel, is dat indrukwekkend. Maar als geheel bestaat een Europese defensie vooralsnog niet.”

NAVO op Rusland gericht .

Ook Zandee ziet dat. „De NAVO richt zich vooral op de dreiging uit Rusland. Maar Frankrijk, en ook andere zuidelijke landen kijken juist naar de dreiging van migratiestromen uit Afrika. En de EU is met alles bezig, maar dat zijn voorlopig alleen woorden.”

Dat Europa zichzelf zonder de Amerikanen niet kan verdedigen, staat vast. Om dat wel te kunnen, zullen de nationale defensie-uitgaven verder moeten stijgen. Dat gebeurt nu, maar of dat ook zo blijft, betwijfelt Zandee. „Zodra Poetin de vredespijp rookt met de Amerikanen, zal de neiging zijn weer minder uit te geven.” De sleutel om Europa op eigen benen te laten staan ligt daarom niet bij de Amerikanen of Europa, betoogt Zandee. „Die ligt bij Poetin. Juist door dreiging wint Europese defensie aan kracht.”

BRON.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Kristof Piessens
Leraar
Berichten: 1547
Lid geworden op: 05 mar 2015, 23:36

Re: Een Europees leger: fictie of noodzaak?

Bericht door Kristof Piessens » 11 okt 2018, 06:59

Fictie of noodzaak ? Eigenlijk is dat een steengoede vraag !!

In de veronderstelling dat als je een eengemaakte Europa zou hebben gehad was dit geen fictie betekend dat vaak veel van het beleid met kleine edoch culturele significante verschillen vaker hetzelfde is dan dat de culturele identiteit op de voorgrond blijft hameren op die identiteit en de bedreigingen vaker daar dan niet om de hoek loert !, noodzaak wel als het probleem zich binnen een bepaalde thema afspeelt, maar dan blijf je in de cirkel des discussies die al dan niet zin hebben...toch heeft een dagtekst van gisteren mij een totaal andere inzicht gegeven.

Dagtekst van woensdag 10 oktober 2018

de Aarde, plaats van onze evolutie -
"Het christendom leert dat de menselijke zielen na de dood naar het vagevuur gaan om boete te doen voor de fouten die begaan werden tijdens hun leven op aarde. In werkelijkheid gebeurt onze evolutie op aarde, niet ergens anders. Iemand die, omwille van zijn fouten, veroordeeld is om na zijn dood te lijden in de astrale gebieden, die het vagevuur genoemd worden, moet daarna terugkeren naar de aarde om de schade die hij heeft aangericht te herstellen. Want het volstaat niet om te lijden: het leed is geen genoegdoening voor de begane fouten.
Aangezien het op aarde is dat de mens fouten begaat, is het ook op aarde dat hij ze moet komen herstellen, er bestaat geen andere reden voor de reïncarnatie. Als hij zijn fouten al aan de overzijde hersteld zou hebben, waarom zou hij dan moeten terugkeren naar de aarde? In werkelijkheid is er een wet die zegt dat iedereen zijn fouten moet herstellen in alle gebieden van het universum waar deze fouten schade hebben aangericht, en dus ook op fysiek gebied. En het is op die manier dat de mens bijleert en zich verbetert."

Omraam Mikhael Aivanhov

Vergis je niet, ingewijden weten wat het is om door de andere kant van het menszijn namelijk het 'ego' door het slijk gehaald te worden, hebben vaker meer begrip voor de situatie maar dan moet men leren om te gaan met verwachtingen die getemperd moet worden, de karakterverschillen tussen de europese landen onderling heeft hoe dan ook te maken met het evenwicht tussen je identiteit en je culturele opvoeding waarin ik ook dagteksten had geplaatst omtrent de 'elite'...

Eenheid betekend gewoonweg dat er een evenwicht is tussen de belangen van alle europese landen onderling en de menselijke wetten hierin het meest van invloed zijn maar het gegeven van problematische thema's zoals migratie heft het open grenzenbeleid niet op, daarom dat veel beleidsmakers op bureaucratisch als democratisch gebied niet hebben geleerd dat binnen de beperkingen te houden.


De dagtekst geeft alleen voor mij aan dat er veel meer werk is dan alleen het puur fysieke gebied, daar zal het grootste deel van de mensheid in blijven hangen, het hedendaagse probleem van reïncarnatie (terugkeer van een ziel) is het dat ook in die zin dat het leven geen zin meer heeft, de dood is iets wat in de 'ego' wereld veel meer betekenis heeft dan dat ze nooit heeft bestaan in de oorspronkelijke wereld, de eenheid van Europa is in dat geval een kruimeltje waard tegenover een Europa die solidaire waarden en initiële waarden verdedigd en voor uitkomt dit te willen in plaats van dat te laten verloederen in het gebied van de chaos !!
Duister voedt zich met licht, licht voedt zich met licht, lichtkracht versterkt elkaar zonder hulp van het duister, zonder licht kan duister geen bestaan kennen.

Plaats reactie