Boodschap overleden Montague Keen over deze heftige tijd..

Hier kan men onderwerpen plaatsen zoals : wijsheid , inzicht , tarot , orakels enz.
gusteman

Re: Boodschap overleden Montague Keen over deze heftige tijd..

Bericht door gusteman » 11 okt 2018, 17:26

MetalPig schreef:
11 okt 2018, 11:39
De cabal is al jaren van plan om de wereldbevolking met 90% te verminderen.
En intussen blijft de wereldbevolking maar groeien... Stelletje incompetente sukkels, die cabal [doh]
Ja, ze bakken er inderdaad niet veel van.

Dat plan met die chemtrails was ook al een flop van jewelste.

Je vraagt je eigenlijk af hoe ze het, als idioten eerste klas, volhouden om overal aan de top te blijven.

Tenzij natuurlijk diegenen die door hen onder de knoet worden gehouden nog idioter zijn dan zijzelf? :mrgreen:

Gebruikersavatar
Kristof Piessens
Leraar
Berichten: 1547
Lid geworden op: 05 mar 2015, 23:36

Re: Boodschap overleden Montague Keen over deze heftige tijd..

Bericht door Kristof Piessens » 12 okt 2018, 07:01

Vraag me af wie of wat zijn de cabal ?

Vindt er weinig aan als ik de teksten hier lees...welke bedreiging is groter dan de bevolkingsreductie ???

Onder cabal versta ik mensen die iets willen dat niet kan en mogelijk is en in de meerderheid zelfs afkeurend op gereageerd wordt !

Eigenlijk zijn de cabal niets anders dan mensen die een wereld willen die bol staat en in voortdurende staat van actieve manipulatie zodat maar een zeer select groepje precies bewust weet wat er gebeurd is en de rest niet meer weet wat er nu echt is en wat niet !!
Duister voedt zich met licht, licht voedt zich met licht, lichtkracht versterkt elkaar zonder hulp van het duister, zonder licht kan duister geen bestaan kennen.

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Boodschap overleden Montague Keen over deze heftige tijd..

Bericht door MetalPig » 12 okt 2018, 08:24

(half off-topic: in het Nederlands spellen we "cabaal", en het is onzijdig, dus "het cabaal")

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Boodschap overleden Montague Keen over deze heftige tijd..

Bericht door Susan » 12 okt 2018, 10:08

Even iets over de Cabal-

Uit een stuk wat over 10-misvattingen van mensen die voor het licht werken gaat, waar iedereen die dit
leest voor zichzelf wel uit kan maken of het aanspreekt ja of nee, ik ga daar geen discussie over aan.
Net als de berichten van Monty Keen, die ik opvallend vond en daarom er af en toe iets van plaats voor
wie het lezen wil.

CITAAT:

3 Je hoeft je niet te verdedigen als je aangevallen wordt, omdat je dan energie stuurt naar iets dat je niet wil laten groeien.
Mensen worden door het valse licht aangespoord om zichzelf of het leven van anderen niet te verdedigen, maar op passieve wijze alles te accepteren en alleen te focussen op het (valse) licht. Men promoot alleen de acceptatie en het loslaten van het verzet. Daardoor kunnen kwaadaardige wezens steeds verder hun agenda uitrollen, omdat er weinig tegenwerking is. Het is de extreme uiting van een samenleving, die zo pacifistisch is geworden dat we ons niet meer verdedigen en zelfs anderen tegenhouden die de boel wél willen verdedigen. Met andere woorden; het systeem, de valstrik, heeft mensen aangespoord om zó lief en weerloos te zijn, dat men zichzelf nog liever zou opofferen dan te vechten voor hun leven of dat van anderen. Het is een onrealistische focus op liefde en pacifisme, waardoor juist het kwaad verder kan groeien en niet ingedamd wordt. Dat is de paradox en valstrik waarin veel mensen binnen de ‘liefde & licht community’ gevangen zitten. Veel lichtwerkers ondersteunen daarmee indirect het kwaad. Dat is even slikken voor veel mensen, maar dit is precies de geniepige valstrik die onder andere met de New Age beweging door de Cabal is gecreëerd.

Wat is de New Age Movement?
Alle grote wereldreligies zijn een creatie van de Cabal. Het was onderdeel van hun controlestructuur en een manier om zo de verschillende religieuze groepen tegen elkaar uit te kunnen spelen. Zijn de meeste oorlogen immers niet gebaseerd op religieuze conflicten? Het was een knap staaltje van het verdeel-en-heers-spel.

Toen in de jaren ’50 religies aan het afbrokkelen waren en een steeds grotere groep mensen spiritueel ging ontwaken, was er al een nieuw vangnet gecreëerd om deze groep af te vangen. De Cabal wist dat er een periode van ontwaken zou komen en hun machtspositie zou bedreigen. Men creëerde daarom een nieuw vangnet om daarmee de ontwaakte mensen in een nieuwe religie te vangen – De New Age beweging. Professor Walter J. Veith legt in de volgende videopresentatie duidelijk uit dat de New Age beweging niet een onschuldig theosofische beweging is, maar rechtstreeks komt uit de koker van de geheime genootschappen, waaronder de illuminati.

New Age is een heropleving van traditionele religies in een modern jasje, met een mix aan invloeden uit Oosterse mystiek, moderne filosofie en psychologie, wetenschap en sciencefiction. Het was de tegencultuur die al in de jaren ’50 opkwam, maar eind jaren ’60 begin jaren ’70 tot volle bloei kwam. Veel dogma’s binnen deze nieuwe religie zoals: passiviteit, pacifisme, positivisme, volledige overgave en accepteren van een nieuwe spirituele hiërarchie en autoriteit, speelden juist de Cabal in de kaart. Al deze zaken zorgden namelijk dat de ‘ontwaakten’ daarmee onschadelijk gemaakt werden en de Cabal ongestoord verder kon met hun New World Order agenda. ‘Ga maar gerust mediteren, dan bouwen wij verder aan de fascistische wereldheerschappij.’

http://www.earth-matters.nl/26/12831/sp ... erken.html
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gebruikersavatar
Kristof Piessens
Leraar
Berichten: 1547
Lid geworden op: 05 mar 2015, 23:36

Re: Boodschap overleden Montague Keen over deze heftige tijd..

Bericht door Kristof Piessens » 13 okt 2018, 09:04

:post:

Het spreekt me helemaal niet aan, dat cabalgedoe, maar toch heb ik iets van waarom eigenlijk ?, polarisatie draait ook om dat zelfde gegeven...

Weet niet van wie deze uitspraak afkomstig is, of heb ik dat ergens eens gelezen, "Als er doelen zijn, zijn er geen doelen !"

In de eerste plaats, het artikel dat susan in haar post meegeeft spreekt over misvattingen in het kader van 'lichtwerk' dat in feite neerkomt op verlies van wat de oorspronkelijke doel en werken zijn van de mensen die in een cyclus van reïncarnatie belanden, het verbaast me niet hoe dan de hele maatschappij van traditionele waarden ontwricht wordt op zuivere manipulatie of richting die op zich geen doelen zijn.


Het begrip licht en duister op zich is al een misvatting, immers zie mijn onderschrift, in principe komt het neer dat het duister in de term van 'kwaad' juist "licht" nodig heeft om de uitrol van de gestelde doelen, die geen doelen zijn, te behalen, immers het duister heeft geen fundamentele redenen om te bestaan in de vorm zoals ze denken te moeten bestaan !
'Licht' hieromtrent kan leven zonder 'duister' en daar zit hem de houdgreep omdat duister niet minder dan het fysieke niveau nodig heeft om de uitrol te kunnen bekomen en hierdoor bekomt men ook dan een situatie waarin het licht niet actief kan manifesteren en geïsoleerd raakt omdat de richting van begrip tegengesteld is aan elkaar, wat duister beschouwt als een fundamentele recht kennen ze niet de grens van wat ze denken dat het een 'recht' is, ze kennen nooit het argument van dat recht en de voorwaarden hiertoe !!
Duister voedt zich met licht, licht voedt zich met licht, lichtkracht versterkt elkaar zonder hulp van het duister, zonder licht kan duister geen bestaan kennen.

Mypos
Leraar
Berichten: 1783
Lid geworden op: 18 dec 2017, 00:53

Re: Boodschap overleden Montague Keen over deze heftige tijd..

Bericht door Mypos » 20 okt 2018, 21:07

Susan schreef:
12 okt 2018, 10:08
Even iets over de Cabal-

Uit een stuk wat over 10-misvattingen van mensen die voor het licht werken gaat, waar iedereen die dit
leest voor zichzelf wel uit kan maken of het aanspreekt ja of nee, ik ga daar geen discussie over aan.
Net als de berichten van Monty Keen, die ik opvallend vond en daarom er af en toe iets van plaats voor
wie het lezen wil.

CITAAT:

3 Je hoeft je niet te verdedigen als je aangevallen wordt, omdat je dan energie stuurt naar iets dat je niet wil laten groeien.
Mensen worden door het valse licht aangespoord om zichzelf of het leven van anderen niet te verdedigen, maar op passieve wijze alles te accepteren en alleen te focussen op het (valse) licht. Men promoot alleen de acceptatie en het loslaten van het verzet. Daardoor kunnen kwaadaardige wezens steeds verder hun agenda uitrollen, omdat er weinig tegenwerking is. Het is de extreme uiting van een samenleving, die zo pacifistisch is geworden dat we ons niet meer verdedigen en zelfs anderen tegenhouden die de boel wél willen verdedigen. Met andere woorden; het systeem, de valstrik, heeft mensen aangespoord om zó lief en weerloos te zijn, dat men zichzelf nog liever zou opofferen dan te vechten voor hun leven of dat van anderen. Het is een onrealistische focus op liefde en pacifisme, waardoor juist het kwaad verder kan groeien en niet ingedamd wordt. Dat is de paradox en valstrik waarin veel mensen binnen de ‘liefde & licht community’ gevangen zitten. Veel lichtwerkers ondersteunen daarmee indirect het kwaad. Dat is even slikken voor veel mensen, maar dit is precies de geniepige valstrik die onder andere met de New Age beweging door de Cabal is gecreëerd.

Wat is de New Age Movement?
Alle grote wereldreligies zijn een creatie van de Cabal. Het was onderdeel van hun controlestructuur en een manier om zo de verschillende religieuze groepen tegen elkaar uit te kunnen spelen. Zijn de meeste oorlogen immers niet gebaseerd op religieuze conflicten? Het was een knap staaltje van het verdeel-en-heers-spel.

Toen in de jaren ’50 religies aan het afbrokkelen waren en een steeds grotere groep mensen spiritueel ging ontwaken, was er al een nieuw vangnet gecreëerd om deze groep af te vangen. De Cabal wist dat er een periode van ontwaken zou komen en hun machtspositie zou bedreigen. Men creëerde daarom een nieuw vangnet om daarmee de ontwaakte mensen in een nieuwe religie te vangen – De New Age beweging. Professor Walter J. Veith legt in de volgende videopresentatie duidelijk uit dat de New Age beweging niet een onschuldig theosofische beweging is, maar rechtstreeks komt uit de koker van de geheime genootschappen, waaronder de illuminati.

New Age is een heropleving van traditionele religies in een modern jasje, met een mix aan invloeden uit Oosterse mystiek, moderne filosofie en psychologie, wetenschap en sciencefiction. Het was de tegencultuur die al in de jaren ’50 opkwam, maar eind jaren ’60 begin jaren ’70 tot volle bloei kwam. Veel dogma’s binnen deze nieuwe religie zoals: passiviteit, pacifisme, positivisme, volledige overgave en accepteren van een nieuwe spirituele hiërarchie en autoriteit, speelden juist de Cabal in de kaart. Al deze zaken zorgden namelijk dat de ‘ontwaakten’ daarmee onschadelijk gemaakt werden en de Cabal ongestoord verder kon met hun New World Order agenda. ‘Ga maar gerust mediteren, dan bouwen wij verder aan de fascistische wereldheerschappij.’

http://www.earth-matters.nl/26/12831/sp ... erken.html
Hier ben ik het dus totaal niet mee eens. Er zitten heel veel goeie punten in de New Age movement die absoluut niet de Cabal in de kaart spelen. Mediteren bv.

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4726
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Boodschap overleden Montague Keen over deze heftige tijd..

Bericht door Osiris » 20 okt 2018, 22:24

Mypos schreef:
20 okt 2018, 21:07


Hier ben ik het dus totaal niet mee eens. Er zitten heel veel goeie punten in de New Age movement die absoluut niet de Cabal in de kaart spelen. Mediteren bv.
Klopt Mypos, maar al die elementen samengevoegd genereren weer verschillen en egotripperij en dus verdeel en heers.

Niks mis met mediteren zelf,maar gebeurt veelal individueel,waardoor je geen bedreiging vormt en passief bent en blijft.
Pas als het met een zelfde focus een groot collectief is wat mediteert kan het een bedreiging voor die Cabal zijn/worden.
Vandaar zoveel verschillende stromingen en zienswijzen binnen de New Age bewegingen.
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Mypos
Leraar
Berichten: 1783
Lid geworden op: 18 dec 2017, 00:53

Re: Boodschap overleden Montague Keen over deze heftige tijd..

Bericht door Mypos » 22 okt 2018, 23:49

Osiris schreef:
20 okt 2018, 22:24
Mypos schreef:
20 okt 2018, 21:07


Hier ben ik het dus totaal niet mee eens. Er zitten heel veel goeie punten in de New Age movement die absoluut niet de Cabal in de kaart spelen. Mediteren bv.
Klopt Mypos, maar al die elementen samengevoegd genereren weer verschillen en egotripperij en dus verdeel en heers.

Niks mis met mediteren zelf,maar gebeurt veelal individueel,waardoor je geen bedreiging vormt en passief bent en blijft.
Pas als het met een zelfde focus een groot collectief is wat mediteert kan het een bedreiging voor die Cabal zijn/worden.
Vandaar zoveel verschillende stromingen en zienswijzen binnen de New Age bewegingen.
Tja maar dat is niet allemaal een gevolg van de strategie van de Cabal. Veel wat er gebeurt in de wereld is ook gewoon toevallig of menselijke natuur. De New Age is nooit een echt homogeen gebeuren geweest. Het is gewoon allerlei verschillende mensen die zoekende zijn naar waarheid op spiritueel vlak. En daar is helemaal niks mis mee lijkt me. Beter dan dom blijven geloven in de puur materiele wetenschapswereld.

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Boodschap overleden Montague Keen over deze heftige tijd..

Bericht door Vitharr » 23 okt 2018, 07:15

Wetenschap is niet puur materieel maar de naam voor een bepaalde structuur van waarheidsvinding. Op sommige vlakken loopt wetenschap zelfs voor op spirituele zoektochten.
Morgen is vandaag ook gisteren....

Mypos
Leraar
Berichten: 1783
Lid geworden op: 18 dec 2017, 00:53

Re: Boodschap overleden Montague Keen over deze heftige tijd..

Bericht door Mypos » 23 okt 2018, 12:32

Vitharr schreef:
23 okt 2018, 07:15
Wetenschap is niet puur materieel maar de naam voor een bepaalde structuur van waarheidsvinding. Op sommige vlakken loopt wetenschap zelfs voor op spirituele zoektochten.
Ik heb ook helemaal niks tegen het hulpmiddel wetenschap natuurlijk. Het gaat mij om de hele cultuur die er heerst met als opperhoofd de recent overleden Hawking wat denkt dat er niks meer is dan onze stoffelijke wereld.

gusteman

Re: Boodschap overleden Montague Keen over deze heftige tijd..

Bericht door gusteman » 23 okt 2018, 15:50

Mypos schreef:
23 okt 2018, 12:32
... de recent overleden Hawking wat denkt dat er niks meer is dan onze stoffelijke wereld ...
Er is een verschil tussen denken en weten.
De uitspraken die Stephen Hawking heeft gedaan waren onderbouwd met kennis .... kennis die verkregen werd uit onderzoek volgens de wetenschappelijke methode waardoor het mogelijk wordt om dingen te weten.

Als Stephen Hawking beweerde dat iets was dan was dit ook zo.

Als Stephen Hawking iets beweerde dat hij vermoedde of dacht, dan zei hij dat ook zo en dan beweerde hij niet dat hij het wist.

Mypos
Leraar
Berichten: 1783
Lid geworden op: 18 dec 2017, 00:53

Re: Boodschap overleden Montague Keen over deze heftige tijd..

Bericht door Mypos » 23 okt 2018, 21:39

gusteman schreef:
23 okt 2018, 15:50
Mypos schreef:
23 okt 2018, 12:32
... de recent overleden Hawking wat denkt dat er niks meer is dan onze stoffelijke wereld ...
Er is een verschil tussen denken en weten.
De uitspraken die Stephen Hawking heeft gedaan waren onderbouwd met kennis .... kennis die verkregen werd uit onderzoek volgens de wetenschappelijke methode waardoor het mogelijk wordt om dingen te weten.

Als Stephen Hawking beweerde dat iets was dan was dit ook zo.

Als Stephen Hawking iets beweerde dat hij vermoedde of dacht, dan zei hij dat ook zo en dan beweerde hij niet dat hij het wist.
Ja en? Wat wil je daar nou mee zeggen? Dat doe niks af aan mijn statement.

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Boodschap overleden Montague Keen over deze heftige tijd..

Bericht door Vitharr » 23 okt 2018, 21:56

Mypos schreef:
23 okt 2018, 12:32
Ik heb ook helemaal niks tegen het hulpmiddel wetenschap natuurlijk. Het gaat mij om de hele cultuur die er heerst met als opperhoofd de recent overleden Hawking wat denkt dat er niks meer is dan onze stoffelijke wereld.
Maar dat is het hem juist denk ik. Hawking is nooit het opperhoofd geweest van de wetenschap maar wel het boegbeeld van wat ik wetenschapvolgers noem. De reuzen in wetenschapsland houden zich bezig met zaken die voor de menselijke geest nauwelijks te bevatten zijn en daardoor ook niet interessant voor het grote publiek. Wat wij daarvan meestal zien zijn sterk vereenvoudigde versies in docu's op discovery en als posts op dit forum bijvoorbeeld.

Wetenschap is een gestructureerde methodiek om tot waarheidsvinding te komen. Wie dat beoefent noemen we wetenschapper. Maar zoals gusteman eigenlijk ook al zegt is niet alles wat uit de mond van een wetenschapper komt wetenschappelijk. Wat wetenschap precies is kunnen Metalpig en Determinist veel beter uitleggen dan ik. (en dat zou ik in deze nu ook ten zeerste waarderen) Ik heb zelf wetenschap alleen maar deels ontleed en gekeurd. Inmiddels loop ik al zolang mee dat ik het soms beter bleek te weten dan wetenschappers en soms andersom. Ik heb recentelijk op het forum betwist dat de wetenschappelijke methode het summum is want soms zijn het mijn dromen die me vooruit helpen. Maar het kan helpen om je dromen soms aan de realiteit te toetsen en feitelijk ben je dan wetenschappelijk bezig.

Je hoort vaak dat wetenschap 'tegen zou spreken dat' maar die kans is enorm klein. Wetenschap gaat over het bewijzen van zaken, niet over het uitsluiten van zaken. Als iemand echter beweert dat naakt dansen onder de volle maan terminale ziektes geneest dan kan men die claim met wetenschap toetsen. En als het niet klopt dan klopt het niet. Ieder weldenkend wezen zou wetenschap gewoon moeten omarmen als persoonlijk groeimiddel. En dan heb ik het uiteraard over de echte wetenschap, niet over de spiegeling er van die bijna religieuze vormen aanneemt.

Wetenschap leerde ons dat de realiteit waarin we leven vrij bizar is. Feitelijk bestaat alle tijd tegelijkertijd. Dit noemt men ook wel eens bloktijd. Onze perceptie maakt dat wij denken in termen als verleden en heden maar tijd is in wezen een soort ruimtelijke dimensie waar ons bewustzijn doorheen reist. We bekleden het nu in een verouderend lichaam. Maar baby en bejaarde zijn in ruimtetijd 1 geheel. De recente ontdekking van retro-causaliteit (beïnvloeding van verleden door de toekomst) is daarom ook niet verrassend. Wat wetenschap hier niet letterlijk maar vanzelfsprekend zegt is dat vastgesteld is dat de Akasha Kronieken bestaan. Wat ze zijn (sommige wetenschappers overwegen een computersimulatie, anderen een gedachte in een brein) en wat onze interactie er mee inhoudt zegt wetenschap (nog) niet maar het staat eenieder open zijn onbegrensde claim door anderen te laten controleren. Want dat is het cruciale verschil tussen wetenschap en spiritualiteit. Wetenschap ontwikkelt zich door constante betwisting en weerlegging door anderen, spiritualiteit pas je toe op innerlijke groei van het zelf.

Als je zeker weet dat je onbetwist aan kunt tonen dat een ander onwaarheden uitdraagt en ze de waarheid noemt dan weet je zeker dat je te maken hebt met een valse profeet. En die vind je in wetenschap en spiritualiteit. Het blijven mensen.
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Boodschap overleden Montague Keen over deze heftige tijd..

Bericht door univers » 23 okt 2018, 22:12

:post: ;P!
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Plaats reactie