Enorme inslagkrater van een kilometerbrede ijzermeteroriet ontdekt in Groenland

Vondsten uit het verleden....de geschiedenis aan het licht gebracht.
Van Toetanchamon en Pompeii tot hedendaagse opgravingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Enorme inslagkrater van een kilometerbrede ijzermeteroriet ontdekt in Groenland

Bericht door univers » 14 nov 2018, 21:28

De krater meet meer dan 31 km in diameter, wat overeenkomt met een groter gebied dan Parijs, en plaatst het tussen de 25 grootste inslagkraters op aarde

Afbeelding
AFBEELDING: Close-up van de noordwestelijke ijskapmarge in Inglefield Land. De Hiawatha-inslagkrater werd ontdekt onder de halfronde ijsmarge. De structuur is ook bedrukt op de vorm van het ijsoppervlak, hoewel het bijna 1.000 meter onder het ijsoppervlak ligt. Hiawatha is vernoemd naar uitlaatgletsjer aan de rand van de ijskap. De naam werd gegeven door Lauge Koch in 1922 tijdens een expeditie rond Noord-Groenland, terwijl hij dacht aan de pre-koloniale Indiaanse leider en mede-oprichter van de Iroquois Confederatie.

KREDIET: HET NATUURHISTORISCH MUSEUM VAN DENEMARKEN

Een internationaal team onder leiding van onderzoekers van het Centrum voor Geo-Genetica in het Natural History Museum in Denemarken, de Universiteit van Kopenhagen, heeft een 31 kilometer lange meteorieten inslagkrater ontdekt die begraven ligt onder de ijskap in het noordelijke Groenland. Dit is de eerste keer dat er een krater van elke grootte is gevonden onder een van de continentale ijskappen op aarde. De onderzoekers hebben de afgelopen drie jaar gewerkt aan de verificatie van hun ontdekking, die aanvankelijk in 2015 was gedaan. Het onderzoek wordt beschreven in een nieuw onderzoek dat net is gepubliceerd in het internationaal erkende tijdschrift Science Advances .

De krater meet meer dan 31 km in diameter, wat overeenkomt met een groter gebied dan Parijs, en plaatst het tussen de 25 grootste inslagkraters op aarde. De krater vormde zich toen een kilometerbrede ijzeren meteoriet in het noorden van Groenland sloeg, maar is sindsdien verborgen onder bijna een kilometer ijs.

"De krater is uitzonderlijk goed bewaard gebleven, en dat is verrassend, omdat gletsjerijs een ongelooflijk efficiënt erosiemiddel is dat snel sporen van de inslag zou hebben verwijderd, maar dat betekent dat de krater vanuit een geologisch perspectief nogal jong moet zijn. het is niet mogelijk geweest om de krater direct te dateren, maar zijn toestand suggereert sterk dat het gevormd is nadat het ijs Groenland begon te bedekken, dus jonger dan 3 miljoen jaar oud en mogelijk nog maar 12.000 jaar geleden - tegen het einde van de laatste ijstijd "zegt professor Kurt H. Kjær van het Center for Geo Genetics in het Natural History Museum of Denmark.

Reusachtige ronde depressie

De krater werd voor het eerst ontdekt in juli 2015 toen de onderzoekers een nieuwe kaart van de topografie onder de ijskap van Groenland inspecteerden. Ze merkten een enorme, maar voorheen onopgemerkte, cirkelvormige depressie onder de Hiawatha-gletsjer op, aan de rand van de ijskap in het noorden van Groenland.

"We wisten meteen dat dit iets bijzonders was, maar tegelijkertijd werd duidelijk dat het moeilijk zou zijn om de oorsprong van de depressie te bevestigen", zegt professor Kjær.

Op de binnenplaats van het Geologisch Museum in Kopenhagen, net buiten de ramen van het Centrum voor Geo-Genetica, bevindt zich een 20-tons ijzer-meteoriet gevonden in Noord-Groenland, niet ver van de Hiawatha-gletsjer.

"Het was dus niet zo'n sprong om te concluderen dat de depressie een voorheen niet-beschreven krater van meterorieten kon zijn, maar aanvankelijk misten we het bewijs", zegt universitair hoofddocent Nicolaj K. Larsen van de universiteit van Aarhus.

Het cruciale bewijs

Hun vermoeden dat de gigantische depressie een meteorietkrater was, werd versterkt toen het team een ​​Duits onderzoeksvliegtuig van het Alfred Wegener-instituut stuurde om over de Hiawatha-gletsjer te vliegen en de krater en het bovenliggende ijs in kaart te brengen met een nieuwe krachtige ijsradar. Joseph MacGregor, een glacioloog bij NASA, die deelnam aan het onderzoek en een expert is in ijsradarmetingen, voegt toe:

"Eerdere radarmetingen van Hiawatha Glacier waren onderdeel van een langdurige NASA-inspanning om de veranderende ijsbedekking van Groenland in kaart te brengen.Wat we echt nodig hadden om onze hypothese te testen, was daar een dichte en gerichte radaronderzoeken.Onze collega's van het Alfred Wegener Instituut en de Universiteit van Kansas deed precies dat met een radarsysteem van de volgende generatie dat alle verwachtingen overtrof en de depressie in verbluffende details voorstelde: een duidelijk cirkelvormige rand, centrale ondersteuning, gestoorde en ongestoorde ijslagen en basale brokstukken.

In de zomers van 2016 en 2017 keerde het onderzoeksteam terug naar de site om tektonische structuren in de rots nabij de voet van de gletsjer in kaart te brengen en monsters van sedimenten te verzamelen die door een smeltwaterkanaal waren uitgewassen uit de depressie.

"Een deel van het uit de krater gespoelde kwartszand had vlakke vervormingskenmerken die een indicatie zijn van een gewelddadige impact, en dit is overtuigend bewijs dat de depressie onder de Hiawatha-gletsjer een meteoorkrater is", zegt professor Larsen.

De gevolgen van de impact op het klimaat en het leven op aarde

Eerdere studies hebben aangetoond dat grote effecten een diepgaand effect kunnen hebben op het aardse klimaat, met grote gevolgen voor het leven op aarde op dat moment. Het is daarom zeer redelijk om te vragen wanneer en hoe en deze meteorietinslag op de Hiawatha-gletsjer heeft de planeet getroffen.

"De volgende stap in het onderzoek zal zijn om de impact betrouwbaar te dateren, dit zal een uitdaging zijn, omdat het waarschijnlijk materiaal zal moeten herstellen dat is gesmolten tijdens de impact vanaf de onderkant van de structuur, maar dit is cruciaal als we willen begrijpen hoe de impact van Hiawatha beïnvloedde het leven op aarde ", besluit professor Kjær.

Afbeelding
Kaart van Groenland met de locatie van de Hiawatha-inslagkrater in Inglefield Land, langs de noordwestmarge van de Groenlandse ijskap.

Afbeelding
Kaart van de bodemtopografie onder de ijskap en het ijsvrije land rond de inslagkrater Hiawatha. De structuur is 31 km breed, met een prominente rand rondom de structuur. In het centrale deel van de botsstructuur wordt een gebied met verhoogd terrein gezien, wat typerend is voor grotere inslagkraters. Berekeningen tonen aan dat om een ​​inslagkrater van deze omvang te genereren, de aarde werd getroffen door een meteoriet van meer dan 1 km breed.

https://www.eurekalert.org/pub_releases ... 110818.php
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Enorme inslagkrater van een kilometerbrede ijzermeteroriet ontdekt in Groenland

Bericht door Vitharr » 15 nov 2018, 09:30

Leuk artikel Uni. Vooral gezien de veronderstelde leeftijd. Ik had ooit eens een boek van Graham Hancock gelezen waarin hij suggesties aandroeg voor een collectief trauma zo'n 12.500 jaar geleden. Dat getal is blijven hangen en later ben ik dat meerdere malen tegengekomen bij diverse berichtgevingen rond onderzoeken die elkaar vreemd genoeg lijken te negeren. Ik heb daar wel eens over geschreven op het forum.

In Amerika zat men met vreemde sprongen in de geschiedenis waarop iemand de suggestie deed dat dit verklaard kon worden als zo'n 12.500 jaar geleden een 'kosmische gebeurtenis' tot een verhoging van het C-14 gehalte in de atmosfeer zou hebben geleid. Deze koolstofdatering is namelijk gebaseerd op de veronderstelling dat de concentratie geleidelijk afneemt. Door de concentratie in een voorwerp te bepalen kun je dus inschatten wanneer het is gemaakt. Als er ineens C-14 bij zou komen worden jongere objecten te oud ingeschat en dit zou de hobbels in de dateringen verklaren. Als oorzaak dacht men aan een komeet of gammaflits. De bron zou ergens tussen Amerika en Europa hebben gelegen. Grappig genoeg precies op de plaats waar velen Atlantis hebben bedacht (en het daardoor vroeger ook op de kaart stond!). Deze hypothese werd echter verworpen omdat er geen bewijzen voor zouden zijn.

Al Googelend vond ik onderzoeksverslagen waarin met verwondering gesproken werd over sporen in het Middellandse Zee gebied die wezen op een gebeurtenis die vergelijkbaar geweest moet zijn met een nucleaire explosie. Ook hier werd aan een meteoor of gammaflits gedacht en ruwweg aan dezelfde locatie. Maar ook hier is de hypothese verworpen omdat er verder geen bewijs voor zijn. Ik heb nooit kunnen achterhalen waarom deze onderzoeken niet op de hoogte waren van de connectie tussen de 2 of waarom ze er geen brood in zagen. Voor mij als leek zag het er uit alsof de middellandse-zee ontdekkingen de vermoedens rond de Amerikaanse verschijnselen bevestigden en andersom in ieder geval.

En nu vinden ze deze krater. Ik moest dus gelijk weer aan bovenstaande denken. En natuurlijk ook aan dit:
https://en.wikipedia.org/wiki/Younger_ ... hypothesis

Het 'wat' laat ik even in het midden maar het valt me wel op dat er wel degelijk behoorlijk wat bijzondere voorvallen plaats hebben gevonden gedurende de 'ontwaking' van onze moderne cultuur. :wink:
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Enorme inslagkrater van een kilometerbrede ijzermeteroriet ontdekt in Groenland

Bericht door univers » 15 nov 2018, 18:53

Heb het boek ook gelezen.
Ik zat gelijk met Egypte in mijn hoofd, de tijd van de leeuw.
Ook de periode in Zuid Amerika.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4726
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Enorme inslagkrater van een kilometerbrede ijzermeteroriet ontdekt in Groenland

Bericht door Osiris » 15 nov 2018, 19:58

Vorig jaar het boek Magicians of the gods van Hancock gelezen.
Die gaat hier veel verder op in.
Een viertal grote meteoren zouden in Alaska/Groenland terecht gekomen zijn, kleinere in een boog van Noord-Europa tot aan Iran.

Inderdaad zo rond 12.500 v Chr , wat de zondvloed verhalen zou verklaren ( de vier grote en kleinere in Noord Europa zouden een dusdanige impact op de massa ijs aldaar gehad hebben , instant smeltwater ) en immense klimaatveranderingen getriggerd hebben, gevolgd door de laatste grote ijstijd.

Inderdaad ten tijde van het precessietijdperk Leeuw.

Misschien interessant om dat vervolg te lezen :wink:
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4726
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Enorme inslagkrater van een kilometerbrede ijzermeteroriet ontdekt in Groenland

Bericht door Osiris » 15 nov 2018, 20:23

Correctie 12.500 jaar geleden dus 10.500 v Chr :mrgreen:

Daarnaast vermoed ik dat die energie impact en het grotendeels verdwijnen van het Arctische ijs niet alleen het magnetisch veld en de polen omgekeerd heeft door een immense disbalans met het Antarctische ijs, maar m.i. ook de rotatie van de aarde.
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
Kristof Piessens
Leraar
Berichten: 1547
Lid geworden op: 05 mar 2015, 23:36

Re: Enorme inslagkrater van een kilometerbrede ijzermeteroriet ontdekt in Groenland

Bericht door Kristof Piessens » 15 nov 2018, 20:36

Blijkbaar heb ik de vermeldde boeken niet gelezen ?

Osiris kan er dichtbij zitten, naar mijn idee zou dit kunnen geverifieerd worden, al is de moelijkheid om hiervan iets terug te vinden waarbij individuele of groepen mensen getuige zijn geweest van inslagen van meteoren of kometen, voor zover is dat nog steeds niet het geval !


In het beste geval denk ik eerst aan iets anders dat eerder natuurkundig te verklaren is, bvb als er een gesloten systeem is betreffende de aarde, zie ik enkel een bepaalde gebeurtenis die zo'n impact heeft gehad, dat de oorspronkelijke landschappen heeft verandert tot de continenten van nu, ik was mij al een hele tijd aan het afvragen wat een stijging van de zeespiegel veroorzaakt ?


Ik denk hierbij aan de dichtheid van water en de massa van steensoorten (inclusief waterslorpend/houdend of afstotend of porieus), bij wijze van proef kun je bvb een transparante kommetje nemen vul die met 5 cm water, vervolgens zet je een klein streepje precies waar de waterlijn bevindt aan de buitenkant van dat kommetje dan zoek je wat steen, klei, grond en wat nog wat je hieronder verstaat, doe dat experiment gedurende een weekje, elke dag doe je afgewisseld een hoeveelheid in en dat in de volgende dagen voor alles wat je er in doet ongeveer dezelfde hoeveelheid, en elke dag zet je naast of boven het eerste streepje de volgende, je gaat op het einde van de week met je waterlijn hoger eindigen dan wanneer je zuiver met water begonnen bent...in die zin kun je het stijgen van de waterlijn zien, hier heb je zelfs een idee dat de verhouding water/ijs versus land uit evenwicht is, immers wisten we veel dat zelfs onder water gelegen vulkanen het debiet aan water wegduwden de ruimte inneemt dat het water in de praktijk juist nodig heeft om de correcte waterstand/lijn te handhaven...dat experiment kan eventueel wel verklaren waarom de zeespiegel stijgt !
Duister voedt zich met licht, licht voedt zich met licht, lichtkracht versterkt elkaar zonder hulp van het duister, zonder licht kan duister geen bestaan kennen.

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4726
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Enorme inslagkrater van een kilometerbrede ijzermeteroriet ontdekt in Groenland

Bericht door Osiris » 15 nov 2018, 21:04

Heb hier al vaker aangegeven dat Atlantis ( Antarctica ) maar ook Lemurie ( Indonesie tot aan Japan ) tijdens dat cataclysme vergingen.

Het verhaal wat aan Plato verteld werd door de Egyptische priesters verhaald over de locatie van Atlantis ; voorbij de pilaren/zuilen van Hercules, een immens eiland/continent ( groter dan de bekende 'oude wereld' ; wat Europa ,Noord-Afrika en deel van Azie omvatte ) volledig omgeven door water, vanwaar alle andere continenten zichtbaar waren.
Dit geldt alleen voor Antarctica.

Stel je nu eens Antarctica op de noordpool voor, de pilaren waar je voorbij moet gaan zijn de continenten Afrika en Zuid-Amerika.
In die toestand lijken de continenten 'omhoog' gerichte pilaren ( nu dus naar 'beneden' gericht ).

Voor mij zou de door Hancock genoemde impact van die meteoren, dit alles zeker getriggerd kunnen hebben....
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
Kristof Piessens
Leraar
Berichten: 1547
Lid geworden op: 05 mar 2015, 23:36

Re: Enorme inslagkrater van een kilometerbrede ijzermeteroriet ontdekt in Groenland

Bericht door Kristof Piessens » 15 nov 2018, 21:35

Osiris schreef:
15 nov 2018, 21:04
Heb hier al vaker aangegeven dat Atlantis ( Antarctica ) maar ook Lemurie ( Indonesie tot aan Japan ) tijdens dat cataclysme vergingen.

Het verhaal wat aan Plato verteld werd door de Egyptische priesters verhaald over de locatie van Atlantis ; voorbij de pilaren/zuilen van Hercules, een immens eiland/continent ( groter dan de bekende 'oude wereld' ; wat Europa ,Noord-Afrika en deel van Azie omvatte ) volledig omgeven door water, vanwaar alle andere continenten zichtbaar waren.
Dit geldt alleen voor Antarctica.

Stel je nu eens Antarctica op de noordpool voor, de pilaren waar je voorbij moet gaan zijn de continenten Afrika en Zuid-Amerika.
In die toestand lijken de continenten 'omhoog' gerichte pilaren ( nu dus naar 'beneden' gericht ).

Voor mij zou de door Hancock genoemde impact van die meteoren, dit alles zeker getriggerd kunnen hebben....
Dat heb je inderdaad gedaan, maar ben sceptisch en nog steeds heb ik de gedachte dat de pilaren/zuilen van hercules (die jij vernoemd als Afrika en zuid Amerika) een aanwijzing zijn van de richting hoe ze de wereld zagen van binnen naar buiten of van buiten naar binnen en dat de vernoemde Antarctica een eigenlijke ijsmuur is rondom de huidige wereld zoals ze nu is gekend, hoe ben je zeker dat Antarctica een (zuid)pool eiland is ?
Vraag me af waarom dat ze dit niet als bewijs in aanmerking nemen, dat hiermee de aarde wel degelijk een bol is, vlieg er naast volg het eiland Antarctica en leg dat vast op beeld, eens je vliegt zou de tijd dat je er over doet om de ijsmuur te volgen langer zijn dan het overtuigde kortere vliegtijd als het daadwerkelijk een pool/eiland is....

Een andere optie is vanuit het uiterste zuidelijkste puntje van argentinie of zuid - africa of in de hoogste bergen van beide landspilaren met sterke telescopen aftoetsen of de eigenlijke ijsmuur abdrupt stopt en dan pas argentinie of africa zichtbaar wordt, het wordt pas duidelijk wanneer de ijsmuur op de achtergrond doorloopt terwijl de kusten van zuid Amerika of africa zichtbaar worden....wie ben ik om dat tegen te spreken en een duidelijk bewijs van platte of bolle aarde.
Duister voedt zich met licht, licht voedt zich met licht, lichtkracht versterkt elkaar zonder hulp van het duister, zonder licht kan duister geen bestaan kennen.

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Enorme inslagkrater van een kilometerbrede ijzermeteroriet ontdekt in Groenland

Bericht door Vitharr » 16 nov 2018, 11:33

Osiris schreef:
15 nov 2018, 20:23
Correctie 12.500 jaar geleden dus 10.500 v Chr :mrgreen:

Daarnaast vermoed ik dat die energie impact en het grotendeels verdwijnen van het Arctische ijs niet alleen het magnetisch veld en de polen omgekeerd heeft door een immense disbalans met het Antarctische ijs, maar m.i. ook de rotatie van de aarde.
Het lijkt er op dat er meerdere 'kosmische gebeurtenissen' plaats hebben gevonden in het tijdperk van ongeveer 12.500 tot 10.500 v Chr. (Ja echt v Chr.). Het is wel praktisch om die verschillen te kennen daar hun invloeden nogal verschillen. De inslagkrater die is ontdekt is een materie-effect. Daaraan voorafgaand lijkt een energie-effect de Aarde te hebben beïnvloedt.

Uitleggen is heel moeilijk omdat de wetenschap niet zo heel lang geleden tot de ontdekking is gekomen dat het magnetisch veld zich anders gedraagt dan verwacht. Bij het contact met een restant van een recente CME beschermde ons magnetisch veld ons niet zoals verwacht maar opende het zich juist. Daarvoor bestond al het idee dat een zware CME of een soortgelijk verschijnsel als een gammaflits of een naburige supernova een flink effect op ons magnetisch veld kan hebben.

Een energetische impact van kosmische orde heeft echter ook een impact op de radioactiviteit van de elementen. Deze zou kunnen hebben geleid tot een tijdelijke toename van het isotoop C-14 wat gebruikt wordt als hulpmiddel voor leeftijdsbepaling. Onderzoek laat een onbalans zien rond 12.500 v Chr die sterk locatiegebonden is. Voor het leven op aarde zou een dergelijke gebeurtenis er heel indrukwekkend uitzien. Een brandende hemel door de enorme energie, gevolgd door massale sterfte en daarna eeuwen van mysterieuze 'plagen' die veroorzaakt worden van de stralingseffecten die nog lang na het incident gevolgen zouden hebben.

Een materie-effect is heel anders. Vuurbal in de lucht, grote klap er na met bijbehorende gevolgen en daarna keert de relatieve rust weer terug. Als deze gebeurtenissen kort genoeg op elkaar volgen is het aannemelijk dat ze in het collectieve geheugen als verbonden gezien worden.

De locatie van Atlantis waar ik overigens op doelde was in de buurt van de Azoren. De vermoedelijk impactgerelateerde sporen doen vermoeden dat de inslag daar heeft plaatsgevonden en het gros van de brokstukken in Noord-Amerika is terechtgekomen. (behoud van impuls) Het bewijs is allesbehalve sluitend maar de romanticus in me vind het een mooie droom.

Dat de rotatie van de Aarde op enig moment is omgekeerd geloof ik niet. De krachten die daarbij komen kijken zouden de planeet in stukken scheuren.
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4726
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Enorme inslagkrater van een kilometerbrede ijzermeteroriet ontdekt in Groenland

Bericht door Osiris » 16 nov 2018, 22:08

Hoewel er geen wetenschappelijk bewijs is voor een rotatie omkering, wil niet zeggen dat het niet heeft plaatsgevonden in een ver verleden.
Ook is zeker niet duidelijk of die omkering de planeet in stukken zou scheuren.

Wat ik wel weet zijn twee zaken die wijzen op die omkering.
Allereerst de 'omgekeerde' precessiecyclus waar de dierenriemtekens een tegengestelde richting volgen dan onze maandelijkse dierenriemtekens.
Vanaf het moment van cataclysme in precessie tijdperk Leeuw teruglopend naar ons huidige Watermantijdperk, wat het tijdperk Vissen recentelijk opvolgde.

Daarnaast de mythes en legendes van oude volkeren,die de sterke overtuiging hebben dat de zon in een ver verleden een tegengestelde opkomst en ondergang had,dan de huidige.
En bijvoorbeeld de Maya en Inca culturen spreken over het ' plotseling op aarde neerkomen van de sterren ' ( iets soortgelijks in bijbelboek openbaring ' het oprollen van het uitspansel gelijk een boekrol ' ),
wat wijst op een zeer snelle irreguliere rotatiebeweging van de aarde, dan normaal.

En kan m.i. alleen met een rotatie omkering van de aarde, wat een gevolg is van de daadwerkelijke fysieke omkering van de polen.
Atlantis/Antarctica lag voorheen op het noordelijk halfrond ( vandaar de aanhoudende ' foute ' overtuiging dat Atlantis tussen Europa en de VS moest hebben gelegen ).
Atlantis/Antarctica ligt nu op het zuidelijk halfrond.

Ook de middeleeuwse Piri Reis kaarten,die kopieen zijn van veel oudere kaarten wijzen op een ( gedeeltelijk ) ijsvrij Antarctica, wat alleen voor de laatste ijstijd geweest kan zijn.
Millennia voordat scheepvaart mogelijk geweest zou zijn om dit alles in kaart te brengen,althans volgens huidige wetenschappelijke geschiedenis/concensus.

Maar dat is dus mijn overtuiging :peace:
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

gusteman

Re: Enorme inslagkrater van een kilometerbrede ijzermeteroriet ontdekt in Groenland

Bericht door gusteman » 17 nov 2018, 21:20

Osiris schreef:
16 nov 2018, 22:08
Hoewel er geen wetenschappelijk bewijs is voor een rotatie omkering, wil niet zeggen dat het niet heeft plaatsgevonden in een ver verleden.
Je fantaseert er dan maar gewoon op los, ofwat?

Osiris schreef:
16 nov 2018, 22:08
Ook is zeker niet duidelijk of die omkering de planeet in stukken zou scheuren.
Wetenschappelijke berekeningen kunnen jou perfect aantonen dat de planeet dan zou uit elkaar vallen.

Maar wetenschappelijke berekeningen hebben jou nog nooit kunnen overtuigen om een punt te zetten achter jouw fantasietjes dus doe maar op. Hoe verder je gaat in die fantasietjes hoe kleiner je geloofwaardigheid wordt ... maar ook dat kan jou blijkbaar niet overtuigen dus doe maar op.

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4726
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Enorme inslagkrater van een kilometerbrede ijzermeteroriet ontdekt in Groenland

Bericht door Osiris » 17 nov 2018, 21:55

Zal ik zeker blijven doen *1*
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

faithless
Onderzoeker
Berichten: 276
Lid geworden op: 06 aug 2018, 16:47

Re: Enorme inslagkrater van een kilometerbrede ijzermeteroriet ontdekt in Groenland

Bericht door faithless » 25 nov 2018, 19:44

gusteman schreef:
17 nov 2018, 21:20
Osiris schreef:
16 nov 2018, 22:08
Hoewel er geen wetenschappelijk bewijs is voor een rotatie omkering, wil niet zeggen dat het niet heeft plaatsgevonden in een ver verleden.
Je fantaseert er dan maar gewoon op los, ofwat?

Osiris schreef:
16 nov 2018, 22:08
Ook is zeker niet duidelijk of die omkering de planeet in stukken zou scheuren.
Wetenschappelijke berekeningen kunnen jou perfect aantonen dat de planeet dan zou uit elkaar vallen.

Maar wetenschappelijke berekeningen hebben jou nog nooit kunnen overtuigen om een punt te zetten achter jouw fantasietjes dus doe maar op. Hoe verder je gaat in die fantasietjes hoe kleiner je geloofwaardigheid wordt ... maar ook dat kan jou blijkbaar niet overtuigen dus doe maar op.
lekker inhoudelijke reactie ook........

gusteman

Re: Enorme inslagkrater van een kilometerbrede ijzermeteroriet ontdekt in Groenland

Bericht door gusteman » 25 nov 2018, 21:21

faithless schreef:
25 nov 2018, 19:44
lekker inhoudelijke reactie ook........
  • Voor forumleden die eventuele off-topic aan- en/of opmerkingen hebben bij één of meerdere van mijn reacties heb ik de mogelijkheid voorzien om dit te doen in een apart daartoe geopend onderwerp.
    De bedoeling is dat op deze manier 'vervuiling" van een onderwerp wordt vermeden.
    De link daarheen kan gevonden worden in mijn onderschrift, daar waar er staat hier (klik).
:wink: ;P!

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4667
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Enorme inslagkrater van een kilometerbrede ijzermeteroriet ontdekt in Groenland

Bericht door Witte wel » 25 nov 2018, 23:23

Als men nu eens archeologie, geschiedenis en wetenschap onafhankelijk zou toepassen dan zou het resultaat verbluffend anders zijn dan wat wij nu lezen als resultaat.
Alles kent een prijskaartje en de partij die de kosten betaald bepaald ook wat er uitgevoerd of gepubliceerd wordt. En dat is realiteit en wat de bepalende factor is van onze verrijking van ons kennis gebied. Nagenoeg alles wat niet via deze kanalen verloopt zal in het algemeen als speculatie of aanname gezien worden door regulerende partijen. Het is gemakkelijk om deze realiteitsfactor te hanteren als afwijkende theorieën worden uitgedragen en deze als fantasie te betitelen. Een vorm van kortzichtigheid maar vanuit de rationele benadering begrijpelijk want wat kan men nu nog als tastbaar zien. Als men via regulier onderzoek niet voldoende verbanden kan leggen maar via oudheidkunde wél, dan is dat veelal niet voldoende de mens te overtuigen of andere inzichten te verschaffen. De mens moet immers geloven wat er geschreven staat en mag zeker geen eigen conclusies trekken. Dat is jammer maar houdt wel het volk dom.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Enorme inslagkrater van een kilometerbrede ijzermeteroriet ontdekt in Groenland

Bericht door Fenna » 26 nov 2018, 10:00

:post:
Afbeelding
Afbeelding

Plaats reactie