Dna Onderzoeken.

In sommige opzichten is het menselijk lichaam te vergelijken met een machine, soms zelfs een zeer geavanceerde: het lichaam herstelt zich en past zich aan aan de omstandigheden. Alles hier over virologie, anatomie, biomedische technologie en genetica en nog veel meer.
Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80370
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Dna Onderzoeken.

Bericht door Tammy » 08 mei 2007, 15:24

Dna-onderzoek bevestigt: we stammen allemaal af van Afrikanen

Afbeelding

Aan de universiteit van Cambridge weten ze het nu zeker: we stammen allemaal af van Afrikanen. Dna-onderzoek wijst uit dat Europeanen en zelfs de Australische Aboriginals dezelfde genetische basis hebben.

Die bevinding gaat rechtstreeks in tegen de 'multiregionale theorie' die beweert dat verschillende groepen van mensen op verschillende plaatsen in de wereld ontstaan zijn. Volgens het onderzoek stammen we allemaal af van een Afrikaanse groep oermensen en zijn verschillende groepen 50.000 jaar geleden uit die 'beschaving' weggetrokken om andere oorden op te zoeken.

De theorie suggereert dat die 'splintergroepen' over land gemigreerd zijn naar Eurazië. En dat de afstammelingen van die migranten dan weer een landbrug gevonden hebben naar Australië en Nieuw Guinea, toen het zeewater veel lager stond dan vandaag. (hln)



**************


Hmm, ben nog steeds niet overtuigd. [think]

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Romaine

Bericht door Romaine » 08 mei 2007, 16:05

Wanneer je alle evolutie/scheppingstheorieën zou combineren kom je denk ik op het antwoord.

-Evolutietheorie van Darwin: we stammen af van de apen
-Intelligent design: de mens is een intelligent ontwerp (uitkomsten zijn alleen beroerd)
-Buitenaardsen hebben de mens op aarde gezet
-Scheppingsverhaal van de bijbel: god schiep de mens en dacht dat het goed was

Combineer deze vier: in de bijbel komen verschillende keren 'goden' voor, niet aan god refererend volgens mij maar aan buitenaardsen met mogelijkheden die "goddelijk" werden geacht. Buitenaardsen schiepen de mens als intelligent ontwerp door gebruik te maken van het genetisch materiaal van de apen in combinatie met buitenaards materiaal, en plopten de mens op aarde.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80370
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Bericht door Tammy » 08 mei 2007, 16:24

Romaine, wat heb je dat weer heerlijk gezegd. ;P!

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Romaine

Bericht door Romaine » 08 mei 2007, 16:28

Tammy schreef:Romaine, wat heb je dat weer heerlijk gezegd. ;P!
Het is alleen zo lastig te onderbouwen naar anderen toe. Wat voor mij een optelsom is van een x-aantal (deels persoonlijke) bewijzen, is dat voor een ander fantasie...

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80370
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Bericht door Tammy » 08 mei 2007, 16:33

Nou, ik kan me wel vinden in jouw theorie.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Anet

Bericht door Anet » 08 mei 2007, 16:34

En voeg daarbij nog de Soemerische geschriften, waarin staat dat de goden eerst in Afrika waren om daar grondstoffen weg te halen.
Maar het werk was zwaar en ze zochten een oplossing door een domme werkmens te créeren om voor ze te werken, en het cirkeltje is rond. :wink:

Romaine

Bericht door Romaine » 08 mei 2007, 16:36

Anet schreef:En voeg daarbij nog de Soemerische geschriften, waarin staat dat de goden eerst in Afrika waren om daar grondstoffen weg te halen.
Maar het werk was zwaar en ze zochten een oplossing door een domme werkmens te créeren om voor ze te werken, en het cirkeltje is rond. :wink:
Of dat klopt weet ik niet. Maar over hoeveel duizend jaar geleden spreken we dan dat die slaven te werk zijn gesteld?

Anet

Bericht door Anet » 08 mei 2007, 16:44

Romaine schreef:
Anet schreef:En voeg daarbij nog de Soemerische geschriften, waarin staat dat de goden eerst in Afrika waren om daar grondstoffen weg te halen.
Maar het werk was zwaar en ze zochten een oplossing door een domme werkmens te créeren om voor ze te werken, en het cirkeltje is rond. :wink:
Of dat klopt weet ik niet. Maar over hoeveel duizend jaar geleden spreken we dan dat die slaven te werk zijn gesteld?
Dat zal ik even moeten nakijken op I.net, ik heb het boek nu niet bij de hand. Maar de Soemerische geschriften zijn ouder dan het O.T. en het gaat over goden die van de sterren kwamen met schepen, en Afrika uitkozen om de rijke grondstoffen.

Maan

Bericht door Maan » 08 mei 2007, 16:46

In principe stammen alleen negers van de apen af.....alleen was het haar op toen ze ze maakten...... :mrgreen:

Romaine

Bericht door Romaine » 08 mei 2007, 16:46

@Anet:
Ik bedoel niet wanneer geschreven is op die kleitabletten het verhaal, ik bedoel waar die kleitabletten dit verhaal situeren. Doelen ze op de tijd dat ze geschreven zijn, of doelen ze juist veel verder terug?

Anet

Bericht door Anet » 08 mei 2007, 16:57

Romaine schreef:@Anet:
Ik bedoel niet wanneer geschreven is op die kleitabletten het verhaal, ik bedoel waar die kleitabletten dit verhaal situeren. Doelen ze op de tijd dat ze geschreven zijn, of doelen ze juist veel verder terug?
Het spijkerschrift is van 4000 jaar voor Christus.
Het verhaal gaat over een vroegere gebeurtenis, dus nog verder terug in de tijd. Ik zal proberen te achterhalen in welke tijd dit was. :wink:

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Dna-onderzoek bevestigt: we stammen allemaal af van Afri

Bericht door MetalPig » 08 mei 2007, 17:05

Tammy schreef:Hmm, ben nog steeds niet overtuigd. [think]
Nee, dat verbaast me niks.
Wat is ervoor nodig om jou te overtuigen?

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Bericht door MetalPig » 08 mei 2007, 17:05

Romaine schreef:-Evolutietheorie van Darwin: we stammen af van de apen
Nee, dat zegt de evolutietheorie niet.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80370
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Bericht door Tammy » 08 mei 2007, 17:11

MetalPig schreef:
Tammy schreef:Hmm, ben nog steeds niet overtuigd. [think]
Nee, dat verbaast me niks.
Wat is ervoor nodig om jou te overtuigen?
Weet je MetalPig, ik zou het werkelijk niet weten. [think]
De theorie van Romaine is iets wat ik voor een groot gedeelte in geloof.
Ik denk bijna hetzelfde al jaren lang.
Ik denk dat we van aliens afstammen, dat we gekloond zijn.
Maar heb er geen echt bewijs voor.

Wat is er voor nodig om JOU te overtuigen dat er een kern van waarheid in kan zitten?

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Romaine

Bericht door Romaine » 08 mei 2007, 17:11

MetalPig schreef:
Romaine schreef:-Evolutietheorie van Darwin: we stammen af van de apen
Nee, dat zegt de evolutietheorie niet.
Nee?

De mens stamt toch via via via via via via via van de apen af?

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Bericht door MetalPig » 08 mei 2007, 17:15

Romaine schreef:Nee?
De mens stamt toch via via via via via via via van de apen af?
Nee, apen en mensen hebben een gemeenschappelijke voorvader.

Anet

Bericht door Anet » 08 mei 2007, 17:45

Anet schreef:
Romaine schreef:@Anet:
Ik bedoel niet wanneer geschreven is op die kleitabletten het verhaal, ik bedoel waar die kleitabletten dit verhaal situeren. Doelen ze op de tijd dat ze geschreven zijn, of doelen ze juist veel verder terug?
Het spijkerschrift is van 4000 jaar voor Christus.
Het verhaal gaat over een vroegere gebeurtenis, dus nog verder terug in de tijd. Ik zal proberen te achterhalen in welke tijd dit was. :wink:
AN

De grote vader der Goden, de koning der Goden.
Ook wel Anoe (in de Babylonisch/Assyrische teksten).
Zijn gebied was het uitspansel en zijn symbool een ster. (1)
Anoe’s verblijf en de zetel van zijn koningsschap, was in de hemel. Daarheen gingen de andere Goden van hemel en aarde, voor een persoonlijk advies of persoonlijke gunst; daar kwamen zij in vergadering bijeen om onderlinge geschillen op te lossen, of belangrijke besluiten te nemen.
De portalen van Anoe’s paleis werden bewaakt door de God van de ‘boom der waarheid’ en de God van de ‘boom des levens’.
Anoe daalde regelmatig af naar de aarde in tijden van grote crises of voor ceremoniële bezoeken, vaak in gezelschap van zijn vrouw ANTOE.
Zijn gemalin op aarde was zijn kleindochter IN.ANNA.
Het verblijf van Anoe op aarde, ‘het verheven huis’, lag in Oeroek (het bijbelse Erech).
De tempel van Anoe werd E.ANNA genoemd (het huis van An). (2)
Soemerische teksten spreken over het verblijf van Anoe in termen als: ‘De heilige E.ANNA, het zuivere heiligdom’, ‘Zijn kroonlijst was van koper’, ‘Zijn grote muur reikte tot in de wolken’, ‘Een verheven verblijf’, ‘Zijn charme was onweerstaanbaar, zijn allure oneindig’.
Doel van de tempel: ‘Het huis voor de afdaling vanuit de hemel’.
Onder vele duizenden afbeeldingen van de oude Goden die ontdekt werden, schijnt geen ervan Anoe voor te stellen. (Ex 33,20: Maar,’ zei hij, ‘mijn gezicht zul je niet kunnen zien, want geen mens kan mij zien en in leven blijven.’ Ex 33,23: Als ik mijn hand weghaal, zul je mij van achteren zien; mijn gezicht mag niemand zien.’)
Volgens de Soemerische traditie vloeide het heerschap voort uit Anoe; en de term voor koningschap was Anoetoe (‘Anoeschap’)
De onderscheidingstekens van Anoe waren de tiara (de koninklijke hoofddracht), de scepter (het symbool van de macht) en de staf (die de leiding symboliseerde van de herder). (3)

---------------------------------

(1) In de Soemerische beeldtaal stond het teken van een ster ook voor An, voor ‘de hemelen’ en voor het ‘goddelijk wezen’, of ‘God’ (afstammeling van An).

(2) De ruinen van Oeroek omvatten tot op heden een geweldige door mensen gemaakte heuvel, waar de archeologen het bewijs hebben gevonden van de bouw en de wederopbouw van een grote tempel, de tempel van Anoe, niet minder dan achttien lagen of afzonderlijke fasen werden daar ontdekt, die dwingende bewijzen aanvoerden dat de tempel op die heilige plek moest hebben gestaan.

(3) De herdersstaf wordt nu meer gevonden in de handen van bisschoppen dan van koningen. Maar de kroon en de scepter worden nog steeds gedragen door de koningen die de mensheid op enkele tronen heeft gelaten.

--------------------------------------

De tweede machtigste godheid van het Soemerische pantheon.
Zijn naam betekent: ‘De heer van het luchtruim’.
Het prototype en de vader van de latere stormgoden, die aan het hoofd stonden van de godenwerelden der oudheid.
Hij was de zoon van AN (Anoe), geboren in het hemelse verblijf van zijn vader.
In de vroegste tijden daalde hij af naar de aarde.
Hij werd daarom de voornaamste God van hemel en aarde
Wanneer de Goden in vergadering bijeenkwamen in het hemelse verblijf presideerde hij de bijeenkomsten naast zijn vader.
Wanneer de Goden op aarde vergaderden, ontmoeten zij elkaar aan het hof van Enlil in het goddelijke district Nippoer, de stad die aan Enlil was gewijd en de plek van zijn voornaamste tempel de E.KOER (‘het huis dat op een berg lijkt’).
Niet allen de Soemeriers maar ook de Goden van Soemer zelf beschouwden Enlil als de hoogste.
Ze noemden hem de heerser van alle landen, en maakten duidelijk dat hij ‘in de hemel de prins is; op aarde het hoofd’.
Zijn woord (bevel) daarboven deed de hemelen trillen, beneden deed het de aarde schudden’.
Enlil kwam, volgens de Soemeriers, op aarde lang voordat deze tot rust kwam en beschaafd werd.
Enlil daalde op aarde neer voordat het ‘zwarthoofdige volk’ – de Soemerische bijnaam voor de mensheid – geschapen werd.
Enlil vestigde in Nippoer zijn centrum, zijn ‘commandopost’, waar hemel en aarde op een of andere manier verbonden werd. De Soemerische teksten noemden dit verbond DOER AN.KI (‘verbond van hemel en aarde’).
In die vroege tijden, toen de Goden Nippoer bewoonden en de mens nog niet geschapen was, ontmoette Enlil de godin die zij vrouw zou worden. Het was SOED die haar de titel gaf van NIN.LIL ('de vrouw van het luchtruim').
Bron

Ik kan niet precies opmaken uit wat voor tijd dit speelt maar wel heel ver weg:
Enlil kwam, volgens de Soemeriers, op aarde lang voordat deze tot rust kwam en beschaafd werd.

Romaine

Bericht door Romaine » 08 mei 2007, 18:02

Ok dank je!

Ze hebben het over goden, daar zullen wel een of andere buitenaardsen mee bedoeld worden. Ik denk overigens dat de goden met dierenhoofden afgebeeld in de Egyptische hierogliefen ook buitenaards zijn.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80370
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Bericht door Tammy » 08 mei 2007, 18:07

Afbeelding

Bedoel je zoiets Romaine?
En waarom denk jij dat ze buitenaards zijn met die dierenhoofden?

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Romaine

Bericht door Romaine » 08 mei 2007, 18:11

Tammy schreef:Afbeelding

Bedoel je zoiets Romaine?
En waarom denk jij dat ze buitenaards zijn met die dierenhoofden?
Ja zoëen bijvoorbeeld. Hoewel ik niet alle goden kan plaatsen als zijnde buitenaardsen, zijn er genoeg buitenaardsen die erg dierlijk qua vorm hoofd zijn. Daarnaast halen de goden allerlei dingen uit die een normale farao (mens) niet eventjes doet...

Plaats reactie