Aura's

Parapsychologie, helderziendheid, telepathie, telekinese en vele andere onderwerpen m.b.t het bovennatuurlijke.
Plaats reactie
Romaine

Aura's

Bericht door Romaine » 28 sep 2005, 18:02

Een aura is de uitstraling van de mens of een ander levend organisme. De aura bestaat uit verschillende lagen die ieder een andere functie hebben. Allen zijn ze het uistralingsveld van de mens als geheel. Een van de (deel-)aura's laat de status van de organen van de mens zien, terwijl een andere (deel-)aura juist de persoonlijkheid, karakter, en gevoels laat zien. Beide zijn in kleur te zien door helderziende mensen die aura's kunnen zien.

Verder zeggen sommige mensen foto's te kunnen maken van aura's, maar of dat correct is wordt betwijfelt.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80649
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Bericht door Tammy » 30 sep 2005, 13:06

Verder zeggen sommige mensen foto's te kunnen maken van aura's, maar of dat correct is wordt betwijfelt.
Ik heb wel eens foto's gezien van planten met een aura hoor.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Romaine

Bericht door Romaine » 30 sep 2005, 14:06

Tammy schreef:
Verder zeggen sommige mensen foto's te kunnen maken van aura's, maar of dat correct is wordt betwijfelt.
Ik heb wel eens foto's gezien van planten met een aura hoor.
Bedoelde te zeggen dat sommige mensen zeggen dat die fotografie niet echt is en niet een aura op de foto zet. Welke grond dat heeft weet ik niet.

Gebruikersavatar
deheerst
Leraar
Berichten: 1997
Lid geworden op: 06 feb 2005, 00:08

Bericht door deheerst » 05 nov 2005, 01:22

Toch vind ik dit erg interessant, ook al hoor je tegenwoordig niet vaak meer over aura's of mensen die ze kunnen zien.

Wat ik me afvraag, of beter gezegd geloof, is dat wat in het oosten wordt gezien als Chi of chi kung, de innerlijke kracht, de energiebanen, eigenlijk hetzelfde is als de aura.
Oftewel, accupunctuur, is gebaseerd op het begeleiden en laten doorstromen van energiebanen in en om het lichaam.
Als je die energie zou kunnen zien, zou je een aura zien?
IBM's Z10-ec: 1,5 TB memory, 77 PU's (4,4Ghz 4-core), zIIP, zAAP, IFL, ICF, and so on... ___ Got Bulk?

Romaine

Bericht door Romaine » 05 nov 2005, 01:26

deheerst schreef:Toch vind ik dit erg interessant, ook al hoor je tegenwoordig niet vaak meer over aura's of mensen die ze kunnen zien.

Wat ik me afvraag, of beter gezegd geloof, is dat wat in het oosten wordt gezien als Chi of chi kung, de innerlijke kracht, de energiebanen, eigenlijk hetzelfde is als de aura.
Oftewel, accupunctuur, is gebaseerd op het begeleiden en laten doorstromen van energiebanen in en om het lichaam.
Als je die energie zou kunnen zien, zou je een aura zien?
Zelf zie ik aura's van mensen en het is echt de uitstraling van de persoon op verschillende niveau's. De meridianen, de energie die daardoor heen gaat zie ik ook, heel mooi om te zien, het zijn net banen van mieren, prachtig!

Tobian

Bericht door Tobian » 09 dec 2005, 22:17

Deze betwijfeling is correct Romaine.

Daysleeper

Bericht door Daysleeper » 30 aug 2006, 03:21

Zelf weet ik zo goed als niets over aura's maar ik hoop dat ik er hier nog wat meer over te weten kan komen...

Zo vroeg ik me af of de kleur van je aura kan veranderen, omdat je als persoon toch ook kan veranderen (door ingrijpende gebeurtenissen vb) moet het haast met je mee veranderen, niet?
Staat vb rood hier ook weer symbool voor warmte,hartelijkheid,etc ?
Of stel ik het me allemaal wat te concreet voor, en zijn het eerder verschillende "kleurlagen" zoals wat paars, met wat rood en wat oranje erbij?
Ik weet niet goed wat ik me hierbij moet voorstellen, zoals jullie wel merken.

Kan iemand me hier wat meer over uitleggen?

Animal

Re: Aura's

Bericht door Animal » 30 aug 2006, 06:59

Romaine schreef:een andere (deel-)aura juist de persoonlijkheid, karakter, en gevoels laat zien.
Als ik het goed begrijp is onze aura dus de niet zichtbare, nog niet bewezen uitstralende levensenergie.

Kan de aura misschien dan niet onze ziel zijn die iedereen zo graag wil vinden ?

keesie14

Re: Aura's

Bericht door keesie14 » 31 aug 2006, 16:24

Animal schreef:
Romaine schreef:een andere (deel-)aura juist de persoonlijkheid, karakter, en gevoels laat zien.
Als ik het goed begrijp is onze aura dus de niet zichtbare, nog niet bewezen uitstralende levensenergie.

Kan de aura misschien dan niet onze ziel zijn die iedereen zo graag wil vinden ?
Sommige mensen kunnen ze wel zien, dit kun je zelfs trainen, dat we aura's niet zien is niet hetzelfde als dat ze onzichtbaar zijn, wij staan er gewoon niet open voor.

Animal

Bericht door Animal » 02 sep 2006, 21:23

Aura's zijn (nog) niet wetenschappelijk bewezen zover ik weet.

Omdat sommige mensen zeggen dat ze die zien wil niet zeggen dat ze bestaan.

Indien ze wel bestaan en mensen ze niet zien is het fenomeen toch "niet zichtbaar" of met andere woorden onzichtbaar.

keesie14

Bericht door keesie14 » 02 sep 2006, 21:52

Animal schreef:Aura's zijn (nog) niet wetenschappelijk bewezen zover ik weet.

Omdat sommige mensen zeggen dat ze die zien wil niet zeggen dat ze bestaan.

Indien ze wel bestaan en mensen ze niet zien is het fenomeen toch "niet zichtbaar" of met andere woorden onzichtbaar.
Maar sommige mensen kunnen ze wel zien en als je het traint zou iedereen het kunnen zien.

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11974
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Bericht door MetalPig » 02 sep 2006, 22:02

keesie14 schreef:Maar sommige mensen kunnen ze wel zien en als je het traint zou iedereen het kunnen zien.
Hoe train je dat? Wat verandert er dan als je traint? Verandert het aura zodat het zichtbaar wordt of veranderen je ogen zodat je het aura kunt zien? Wat verandert er dan aan je ogen?

keesie14

Bericht door keesie14 » 03 sep 2006, 19:33

MetalPig schreef:
keesie14 schreef:Maar sommige mensen kunnen ze wel zien en als je het traint zou iedereen het kunnen zien.
Hoe train je dat? Wat verandert er dan als je traint? Verandert het aura zodat het zichtbaar wordt of veranderen je ogen zodat je het aura kunt zien? Wat verandert er dan aan je ogen?
Je leert aura's te zijn door je hersens te laten wennen dat ze er zijn, de aura verandert niet, je ogen ook niet, het zit allemaal in je hersens, die hebben aura's uitgezet zodat je ze niet kan zien, dit proces moet je dus weer omdraaien.

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11974
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Bericht door MetalPig » 04 sep 2006, 08:03

keesie14 schreef:Je leert aura's te zijn door je hersens te laten wennen dat ze er zijn, de aura verandert niet, je ogen ook niet, het zit allemaal in je hersens, die hebben aura's uitgezet zodat je ze niet kan zien, dit proces moet je dus weer omdraaien.
Dat klopt niet. Er zijn mensen die aura-foto's maken, en op die foto's kan ik ze wel zien. Het ligt dus niet aan mijn hersenen.

Animal

Bericht door Animal » 04 sep 2006, 09:31

Aura's fotograferen.

Begin jaren "70 bouwden wijlen Dr. Thelma Moss en Kendall Johnson van de Universiteit van Californië hun eigen hoog-voltage Kirlianapparaat. Ze fotografeerden honderden mensen en ontdekten dat elk individu een herkenbaar lichtpatroon of "corona-uitstoot" had, dat van dag tot dag en van stemming tot stemming enigszins veranderde.

Bijzonder was dat de steel van een net afgesneden bloem een serie vonken produceerde, terwijl een dood blad geen enkele vonk of flits afgaf. Nog vreemder was het feit dat een elektrofoto van een blad waarvan een stukje was afgescheurd, het blad in zijn geheel weergaf.

Dit zogenaamde "fantoomblad"- effect leidde tot het idee dat de glanzende omtrek een soort van "levenskracht"-mal vertegenwoordigt die blijft bestaan, zelfs als een deel van het fysieke geheel is verwijderd.

Diagnostisch middel ?

Dr. Dumitrescu deed een massale doorlichting van 6000 arbeiders in de chemische industrie en verklaarde dat 47 van hen kwaadaardige tumors hadden. Verbazingwekkend genoeg werd dit resultaat door regulier medisch onderzoek bij 41 patiënten bevestigd en Dumitrescu gelooft dat testen bij de andere zes arbeiders ook tumors zullen aantonen zodra deze groot genoeg zijn om met conventionele apparatuur opgespoord te worden.

Een andere onderzoeker, Leonard Konikiewicz, directeur van de afdeling medische fotografie aan het Polyclinic Medical Center in Harrisburg (Pennsylvanië, V.S.), meldde de Medical Tribune van april 1978 dat Kirliaanse fotografie met succes de dragers van het cyste-fibrosis gen kan opsporen. Hij zei dat hun corona-uitstoot gebroken of geklonterd is in plaats van egaal en rond. Tijdens een blind onderzoek was men er met de Kirliaanse techniek in geslaagd 12 van de 13 participerende dragers van het gen te identificeren.

Er zijn ook aanwijzingen dat Kirliaanse fotografie kan worden gebruikt bij het opsporen van geesteszieken. In 1982 presenteerde Dr. Vittoria Marangoni tijdens een internationaal congres in Hamburg de resultaten van haar onderzoek bij enkele honderden psychiatrische patiënten, van wie de meesten aan schizofrenie leden. Zij en haar collega's hadden ontdekt dat de vingertoppen van gezonde mensen een uitgesproken en bijna blauwe corona hadden, terwijl de corona van schizofrenen of erg vlekkerig of vrijwel onzichtbaar was. Ook hadden ze een structuurloze, rode verkleuring onder de vingertoppen van schizofrenen ontdekt.

Geen diagnostisch middel ?

Hoewel veel bewijsmateriaal overtuigend schijnt aan te tonen dat Kirliaanse fotografie een effectief diagnostisch instrument kan zijn, moet worden toegegeven dat de techniek onvoorspelbaar is. Er zijn veel variabelen- onder andere luchtdruk, vocht en de conductiviteit van het voorwerp dat wordt gefotografeerd- die de resultaten kunnen beïnvloeden, waardoor een wetenschappelijke validering moeilijk is. Dit gecombineerd met de beweringen van New Age- volgelingen dat de Kirliaanse fotografie het bestaan van het aura bewijst, heeft veel legitieme onderzoekers ervan weerhouden dit gebied te verkennen. Wat de boer niet kent vreet die niet.

keesie14

Bericht door keesie14 » 04 sep 2006, 15:00

MetalPig schreef:
keesie14 schreef:Je leert aura's te zijn door je hersens te laten wennen dat ze er zijn, de aura verandert niet, je ogen ook niet, het zit allemaal in je hersens, die hebben aura's uitgezet zodat je ze niet kan zien, dit proces moet je dus weer omdraaien.
Dat klopt niet. Er zijn mensen die aura-foto's maken, en op die foto's kan ik ze wel zien. Het ligt dus niet aan mijn hersenen.
Geesten verschijnen ook op foto's, tenzij je instaat bent om je er zo goed voor open te kunnen stellen, of de gave in hebt vanaf je geboort, kinderen zien aura's vaker, omdat die nog niet zijn geleerd dat wat zij zien niet in de maatschappij past, kinderen staan er dus vaak compleet voor open, een vriend van mij kon vroeger aura's en geesten zien, maar later is die gave bij hem weg gegaan.

Animal

Bericht door Animal » 04 sep 2006, 16:11

Kinderhersentjes zijn gevoeliger voor invloeden van buiten af en hebben meer kleine niet opvallende epilepci aanvallen dan volwassenen. Die storingen veroorzaken allerlei paranormale fenomenen.

In het lab. kun je door middel van elektrische brain stimulatie bij proefpersonen bijvoorbeeld geesten, spoken, uittredingen waanvoorstellingen en goddelijke openbaringen laten voorkomen.

Daarnaast kun je die fenomenen ook verkrijgen door verschillende soorten drugs. Een echte gave is het denk ik niet.

keesie14

Bericht door keesie14 » 04 sep 2006, 16:44

Animal schreef:Kinderhersentjes zijn gevoeliger voor invloeden van buiten af en hebben meer kleine niet opvallende epilepci aanvallen dan volwassenen. Die storingen veroorzaken allerlei paranormale fenomenen.

In het lab. kun je door middel van elektrische brain stimulatie bij proefpersonen bijvoorbeeld geesten, spoken, uittredingen waanvoorstellingen en goddelijke openbaringen laten voorkomen.

Daarnaast kun je die fenomenen ook verkrijgen door verschillende soorten drugs. Een echte gave is het denk ik niet.
Wil jij zeggen, dat iemand dan 24 uur per dag een waanvoorstelling heeft, het ligt in de hersens dat klopt, maar het is wel echt, dat is wat ik weet, jij mag er anders over denken, ik weet uit ervaring (met geesten bijv.) dat ze echt zijn.

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11974
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Bericht door MetalPig » 04 sep 2006, 16:55

keesie14 schreef:Geesten verschijnen ook op foto's,
Dat lijkt me niet. Er is geen foto waar onomstotelijk een geest op staat.

Animal

Bericht door Animal » 04 sep 2006, 19:42

keesie14 schreef:ik weet uit ervaring (met geesten bijv.) dat ze echt zijn.
Tuurlijk zijn die ervaringen voor jouw heel erg echt. Alleen zijn jouw ervaringen en nogal wat gelijksoortige para verschijnselen te reproduceren onder laboratorium omstandigheden. Zelfs de grootste non beliefer zal als proefpersoon zijn verschijningen geloven.

Daarnaast zijn er genoeg trucjes om ons wat anders te laten zien en geloven dan dat er werkelijk aanwezig is. Hiermee wil ik niet zeggen dat alles verklaard is of alle zaken van de para wereld ontkennen.

Plaats reactie