wicca

Parapsychologie, helderziendheid, telepathie, telekinese en vele andere onderwerpen m.b.t het bovennatuurlijke.
Plaats reactie

geloof jij in wicca

ja
5
56%
nee
4
44%
 
Totaal aantal stemmen: 9

tesaa1992

wicca

Bericht door tesaa1992 » 26 okt 2005, 16:22

wie gelooft er in wicca.ik wel.maar zijn er hier die wicca zijn of een wicca kernnen???

Gebruikersavatar
FoX
Forum Legende
Berichten: 8359
Lid geworden op: 29 mei 2005, 18:55

Bericht door FoX » 26 okt 2005, 16:31

Wat was dat ook alweer precies Wicca ? Iets met in jezelf geloven en niet zozeer met heksen wat vele mensen denken. Een klasgenootje van me vroeger was een Wicca. Nu niet meer overigens.

brown-eyed-girl

Bericht door brown-eyed-girl » 26 okt 2005, 17:34

een uitleg zou wel fijn zijn [eh] [think]

Gebruikersavatar
FoX
Forum Legende
Berichten: 8359
Lid geworden op: 29 mei 2005, 18:55

Bericht door FoX » 26 okt 2005, 17:50


brown-eyed-girl

Bericht door brown-eyed-girl » 26 okt 2005, 19:22

kan het niet in een paar zinnen uitgelegt worden, want je wilt niet weten hoe het gaat bij mij als ik wat op zoekpagina's moet gaan zoeken..... :oops: :?

Romaine

Bericht door Romaine » 26 okt 2005, 19:26

brown-eyed-girl schreef:kan het niet in een paar zinnen uitgelegt worden, want je wilt niet weten hoe het gaat bij mij als ik wat op zoekpagina's moet gaan zoeken..... :oops: :?
Je kan meestal pas een onderewerp goed uitleggen als je er een studie naar hebt gedaan, omdat iedereen iets anders zegt is het handig te weten hoe dat komt. Dit komt omdat de ene mens de ander napraat. Je moet eens weten hoe vaak ik het woord 'dimensie' gehoord (of gelezen) heb zonder dat men wist wat het was. Het woord 'boom' hebben we afgesproken als zijnde dat geval dat in de tuin staat, hoog groeit en vaak blaadjes heeft. Bij het woord 'dimensie' is dat nooit gebeurd, en daarom weten we steeds maar niet waar we het over hebben.

laksmi

Bericht door laksmi » 31 okt 2005, 18:12

Beg ik heb korte uitleg voor je gevonden.

Bron is http://www.geocities.com/inleidinginwic ... wicca.html


Wat is wicca?

Wicca (soms ook The Craft genoemd) komt van het engelse woord witchcraft. Het is ook verbonden met het Duitse wicken wat bezweren betekent, met het Zweedse vicka wat heen en weer bewegen betekent, en het Ijslandse vitki wat weten betekent.

Wicca is een natuurreligie. Wiccans geloven in de krachten van de natuur en de elementen (water, vuur, lucht, aarde en ziel). Het doel van Wicca is om de mens terug in harmonie te brengen met de natuur. Hiervoor vieren ze de seizoenen en de Maanfasen. Wiccans geloven dat alles wat leeft een ziel heeft. Daarom willen ze enkel goed doen.

Wiccans geloven in het bestaan van een God en een Godin. Wicca wordt soms ook een mysteriereligie genoemd. Dat wil zeggen dat de religie gebaseerd is op en rond mysteri๋n. Het mysterie is het verborgene, het geheime. Een mysterie is iets dat je kunt ontdekken of dat je onthuld wordt.

Er is niet ้้n bepaalde manier om Wicca te beoefenen. Er bestaan verschillende tradities. Er bestaat ook geen centraal heilig boek. Daarom wordt Wicca ook een ervaringsreligie genoemd. Er is niemand die je zegt hoe je het moet doen. Dit moet je zelf invullen. Wiccans houden echter wel een persoonlijk boek bij (Book of Shadows) met daarin rituelen, dromen, spreuken, liedjesteksten, gedichten enz.



-------------------------------------------------------------------------------------




Ik stem nee, vooral omdat ik niet geloof in een god en/of godin
Wel geloof ik in de krachten van de natuur en ziel, en ik vind het doel van Wicca ;P! "de mens terug in harmonie te brengen met de natuur"

brown-eyed-girl

Bericht door brown-eyed-girl » 31 okt 2005, 22:16

dat bedoelde ik :mrgreen: bedankt

Frost

Bericht door Frost » 31 okt 2005, 22:36

(Ik kwam laatst dit bericht tegen, misschien heb je er wat aan)

Ex-heks waarschuwt tegen wicca

VAASSEN - Wicca is 'in', merkt Marloes van der Welle. De belangstelling voor deze moderne vorm van hekserij groeit zo hard, dat zij een boekje schreef om te waarschuwen voor de gevaren van afgoderij, toverij en magie. Ze is zelf heks geweest.

Lees hier verder: Niburu.nl

Website: http://www.wicca-and-beyond.nl

Romaine

Bericht door Romaine » 01 nov 2005, 01:22

Frost schreef:(Ik kwam laatst dit bericht tegen, misschien heb je er wat aan)

Ex-heks waarschuwt tegen wicca

VAASSEN - Wicca is 'in', merkt Marloes van der Welle. De belangstelling voor deze moderne vorm van hekserij groeit zo hard, dat zij een boekje schreef om te waarschuwen voor de gevaren van afgoderij, toverij en magie. Ze is zelf heks geweest.

Lees hier verder: Niburu.nl

Website: http://www.wicca-and-beyond.nl
Als ze dat schrijft weet ze niet wat ze heeft gedaan, en dat is juist iets wat je bij heks zijn wel moet weten. De cruciale punten bij het heks zijn (en wicca) was ze niet van op de hoogte, dus iemand heeft de klok horen luiden, maar...

Plaats reactie