Helderziendheid of visualiseren?

Parapsychologie, helderziendheid, telepathie, telekinese en vele andere onderwerpen m.b.t het bovennatuurlijke.
Plaats reactie
Smartpointer

Helderziendheid of visualiseren?

Bericht door Smartpointer » 01 nov 2005, 18:44

Er bestaat helderziendheid in het verleden, heden, en toekomst. De meeste die dit beamen geloven of weten zeker dat visualisatie ook bestaat. Als ik mijn ogen sluit zie ik soms dingen. Soms komen deze beelden uit soms ook niet. Waar de grens ligt tussen helderziendheid en fantasie kan ik (voor mij zelf) niet altijd aangeven. Op het moment dat ik deze grens zou passeren zou mijn fantasie dus een vorm van visualiseren kunnen zijn. Zeker als ik er heilig in zou geloven dat dit helderziend is.
Het klinkt misschien wat ver gezocht maar wat gebeurt er als we naar
een helderziende gaan?
Ziet deze onze toekomst dan helder of visualiseert deze geheel of
gedeeltelijk een toekomstbeeld als deze in de toekomst ziet?

Romaine

Bericht door Romaine » 01 nov 2005, 19:04

Hallo Smartpointer,
Je bekijkt het begrip helderziendheid iets veel te krap. Het kunnen kijken in de toekomst, heden of verleden is slechts een mogelijk onderdeel wat helderziende mensen kunnen hebben.

Als je wilt weten of het geen fantasie is kun je het beste proberen de bron van de beelden te traceren. Waar komen je beelden vandaan? Als je er goed mee om wilt gaan zul je zeker duidelijk moeten weten wat fantasie is en wat niet.

Smartpointer

Helderziendheid of visualiseren?

Bericht door Smartpointer » 01 nov 2005, 19:12

Dat zou betekenen dat een willekeurige helderziende die denk het goed te doen behoorlijk wat schade aan kan richten. (Is het niet door zijn beelden aan de consultant te verwoorden dan wel door er energie aan te geven) :(

Romaine

Re: Helderziendheid of visualiseren?

Bericht door Romaine » 01 nov 2005, 19:15

Smartpointer schreef:Dat zou betekenen dat een willekeurige helderziende die denk het goed te doen behoorlijk wat schade aan kan richten. (Is het niet door zijn beelden aan de consultant te verwoorden dan wel door er energie aan te geven) :(
Ben zelf helderziend en wanneer ik beelden krijg weet ik of ze fantasie zijn of iets paranormaals. Ik denk dat de meeste helderzienden dit onderscheid wel kunnen maken. Daarnaast heb ik er ook nog minder last van omdat fantasie gerelateerd is aan denken, creatief denken om precies te zijn. En dan bedoel ik met name het continu denken, veel mensen hebben continu gedachtes. Dat hoeft niet. Je kunt ook leeg zijn en er aanspraak op maken alleen als je dit wilt.

Smartpointer

Bericht door Smartpointer » 01 nov 2005, 19:23

Ik kan daar vanuit jou standpunt gezien wel in mee gaan. Toch wijkt het iets af van de vraag of iemand die denkt helder te kunnen zien zijn fantasie of beeldend denken kan transformeren naar visualisatie.

Romaine

Bericht door Romaine » 01 nov 2005, 19:29

Op zich kan ik beelden van fantasie wel naar visualisatie visualiseren. Het enige probleem dat ik heb is dat ik geen nieuwe situatie voor me kan halen, zonder deze gezien te hebben.

Maar waarom wil je beelden naar een visualtisatie transfomeren?

Smartpointer

Bericht door Smartpointer » 01 nov 2005, 21:21

Anders gezegd...
Ik denk dat sommige mensen die denken helderziend te zijn, zonder het te beseffen beelden creeren (visualiseren).

Romaine

Bericht door Romaine » 03 nov 2005, 17:46

Smartpointer schreef:Anders gezegd...
Ik denk dat sommige mensen die denken helderziend te zijn, zonder het te beseffen beelden creeren (visualiseren).
Maar dat is toch gemakkelijk te achterhalen? Zie je de werkelijkheid of een fantasiebeeld.
Op zich visualiseert een mens iets niet dat als helderziendheid wordt betiteld. De beelden van hallicunaties wijken zo sterk af dat daar wel onderscheid in te maken valt...

Eden

Bericht door Eden » 04 nov 2005, 06:28

Ik denk dat er moeilijk onderscheid te maken. Een wijze persoon heeft tegen mij gezegt : "Alles begient van een visualisatie of een droom. De vraag is kan je dat wel platsen of niet. Als je kan het platsen dan is echt, als niet dan laat het gaan, tijd laat zien de werkelijkheid."

Romaine

Bericht door Romaine » 04 nov 2005, 14:44

Eden schreef:Ik denk dat er moeilijk onderscheid te maken. Een wijze persoon heeft tegen mij gezegt : "Alles begient van een visualisatie of een droom. De vraag is kan je dat wel platsen of niet. Als je kan het platsen dan is echt, als niet dan laat het gaan, tijd laat zien de werkelijkheid."
Klinkt niet zo gek...
Als ik een beeld binnenkrijg kijk ik via een andere manier nog eens en vergelijk dit dan met het beeld dat ik binnenkreeg.

Gebruikersavatar
FoX
Forum Legende
Berichten: 8359
Lid geworden op: 29 mei 2005, 18:55

Bericht door FoX » 04 nov 2005, 16:23

Mijn zus kwam een keer een man tegen en zei tegen hem dat hij helderziend is waarop de man reageerde dat mijn zus helderziend is.

Anet

Bericht door Anet » 04 nov 2005, 17:58

FoX schreef:Mijn zus kwam een keer een man tegen en zei tegen hem dat hij helderziend is waarop de man reageerde dat mijn zus helderziend is.
Hahaha, ja zo gaat dat ... 8)

Romaine

Bericht door Romaine » 04 nov 2005, 18:18

Anet schreef:
FoX schreef:Mijn zus kwam een keer een man tegen en zei tegen hem dat hij helderziend is waarop de man reageerde dat mijn zus helderziend is.
Hahaha, ja zo gaat dat ... 8)
In het verleden kreeg ik dat te horen, nu ben ik diegene die dat verteld...

Plaats reactie