Konden heksen en heiligen echt vliegen?

Parapsychologie, helderziendheid, telepathie, telekinese en vele andere onderwerpen m.b.t het bovennatuurlijke.
Plaats reactie
Romaine

Konden heksen en heiligen echt vliegen?

Bericht door Romaine » 01 nov 2005, 19:40

http://www.xerson.nl/content/view/137/2/

Konden heksen en heiligen echt vliegen?
Wednesday 12 October 2005
OREGON - Een wetenschapper in geschiedenis van de late middeleeuwen en het vroege moderne Europa heeft maandag een lezing gegeven over het fenomeen dat sommige mensen in die tijden konden vliegen. In oude lektuur zijn talloze meldingen geschreven dat men priesters, nonnen en sinten heeft zien zweven.


De lezing werd gegeven door Carlos M.N. Eire, professor in geschiedenis en religie aan de University of Oregon. Tweehonderd mensen in het LaSells Steward center waren aanwezig. De titel van zijn lezing betrof: "Toen nonnen en heksen vlogen: Het schrijven van geschiedenis inzake het onmogelijke".

Eire zegt dat het fenomeen vaak spontaan optrad, en heilige figuren door geestelijke extase, het overstijgen van de werkelijkheid konden leviteren en vliegen in de lucht. "Toen ik mijn onderzoek begon, was het moeilijk van de grond te krijgen", grapt Eire die al acht jaar onderzoek in het fenomeen gedaan heeft.

Eire heeft de Yale bibliotheek doorgespit naar dergelijke meldingen, en ook in heilige teksten vond hij de claims. Hij geeft echter toe dat het onderzoek in het onderwerp een erg trage ontwikkeling heeft. "Hoe kun je iets onderzoeken dat onmogelijk is?", vroeg hij aan het publiek.

Een van de meest gedocumenteerde zaken is Sint Joseph van Cupertino die men veelvuldig heeft zien vliegen. Eire laat een schilderij zien van de heilige, die toentertijd beroemd was omdat hij kon zweven en vliegen, aldus de opgeschreven teksten.
"Het is ontastbaar.", zegt de professor. Hij zegt dat het nooit bewezen kan worden dat sommigen echt konden vliegen, maar hij zet zijn onderzoek voort.





Van Sint Joseph van Cupertino werd geclaimd dat hij kon vliegen



Bron: Oregon State Daily Barometer

--------------------------------------------------------------------------------


Ezechiël 8:2.


Ezechiël ontmoet een metalen wezen, stijgt op een UFO in, ziet daarin dingen die hij niet kan beschrijven. Nadat de UFO hem naar Jeruzalem heeft gebracht ziet hij daar het ruimteschip staan die hij eerder in Ezechiël 1 ook gezien had.


"En ik zag en zie, daar was een gedaante, als van vuur; vanaf wat op zijn lendenen leek naar beneden was vuur; en vanaf zijn lendenen naar boven had het de aanblik van een lichtgloed, schitterend als metaal. En Hij strekte iets uit, dat de vorm had van een hand, en greep mij bij een lok van mijn hoofdhaar. Toen hief de Geest mij op tussen aarde en hemel en bracht mij in gezichten Gods naar Jeruzalem, bij de ingang van de binnenste poort, die op het noorden uitziet, waar het afgodsbeeld zich bevond, het voorwerp van naijver, dat naijver opwekt. En zie, daar was de heerlijkheid van de God van Israël, gelijk aan de verschijning die ik in het dal gezien had. "

Afbeelding
Afbeelding

Plaats reactie