Bestaan telepathie wetenschappelijk aangetoond

Parapsychologie, helderziendheid, telepathie, telekinese en vele andere onderwerpen m.b.t het bovennatuurlijke.
Plaats reactie
Ufo

Bestaan telepathie wetenschappelijk aangetoond

Bericht door Ufo » 11 dec 2016, 11:38

Het vermogen van de mens om te communiceren zonder gebruik van een medium is voor velen een fascinerend idee.
Het is een van de superkrachten die samen met telekinese, het stopzetten van tijd, en röntgen-zicht bij iedereen weleens tot de verbeelding spreekt.

Telepathie is meer dan het lezen van gedachten.
De letterlijke betekenis van het woord is “op afstand voelen”. Het woord “telepathie” is een samenstelling van het Oudgriekse τηλε (tele, ver, op afstand) en παθος (pathos), gevoel). Telepathie is het bekendste verschijnsel van de parapsychologie, en tegelijk een van de grootste mysteries van het menselijk leven. Het is een vorm van communicatie zonder gebruik te maken van fysieke mogelijkheden zoals praten en schrijven. Ook gevoelens kunnen op deze manier worden waargenomen en overgedragen.

Onlangs verricht wetenschappelijk onderzoek deed de lijn tussen fictie en werkelijkheid aanzienlijk vervagen, door te bewijzen dat telepathie in werkelijkheid ook écht bestaat. De wetenschap trilt op haar grondvesten. En scepsis maakt nu plots ruim baan, nu science fiction tot actuele science is verworden. En dus rijp voor verdere research en mogelijk ook technologische ontwikkelingen, want hier is geld te verdienen. Het begon allemaal met een experiment dat door een groep researchers succesvol werd afgerond. Het ging daarbij om de telepathische transmissie, tussen willekeurige proefpersonen, die tijdens het experiment op enorme afstand van elkaar verwijderd waren. Voor dit experiment werden kosten noch moeite gespaard, waarbij Starlab in Barcelona gebruik maakte van geavanceerde non-invasieve techniek, (zoals ultra-geluid) om een telepathisch bericht te sturen en te ontvangen tussen India en Frankrijk.

De setup bestond uit een door de zender gedragen elektro-encephalographie (EEG) kap, welke via een digitale oscilloscoop de elektrisch geladen synapsen in de cortex omzet in meetbare signalen.
De focus lag op motorische transmissies, aangezien deze in design bij het menselijk brein zeer overeenkomstig zijn. Zodoende werd de zender gevraagd om in gedachten, handen en voeten te bewegen. Nadat deze signalen eenmaal werden opgevangen door de EEG kap werden deze via een computer ge-transcodeerd naar binaire data. (nulletjes en eentjes) en over het internet verzonden naar een aan meetapparatuur gekoppelde computer naast de ontvanger. Dit werd mede mogelijk gemaakt door een vernuftig stukje techniek door middel van Transcraniaal Magnetische Simulatie (TMS) die in directe verbinding staat met een spiraal om het hoofd van de ontvanger. Deze zogenaamde TMS spoel (en informatiedrager) levert dan simulatieve schokjes aan het brein van de ontvanger die dan een onwillekeurige zenuw-response veroorzaken. Het Star MDC team gebruikte bovendien een Morse code algoritme om worden als Ciao en Vogel tussen de deelnemers aan deze studie over te dragen via het brein. Op een universiteit in Washington, werd een vergelijkbaar onderzoek uitgevoerd als die van Star Labs. Researchers sloten op vergelijkbare wijze twee individuën op elkaar aan om een 1player computer spelletje te spelen, waarbij het de bedoeling is om raketten af te schieten. (De intentie moge duidelijk zijn. Daar in Washington, het centrum van de wapenwedloop, zoals de City in London dat is voor het vernietigen van de reële economie)

Allebei droegen zij zo’n merkwaardig EEG kapje waarna een van hen werd gevraagd om in gedachten een raket te lanceren, terwijl de ander dan (de ontvanger, ook hier met een TMS spoel, hierop moest reageren en de handelingen verder uitvoeren. Dit gebeurde ook weer dmv het triggeren van onwillekeurige zenuw responsen in zijn vinger die op het aangewezen moment een hotkey moesten indrukken op een ‘touchscreen” Dit gebeurde met intervallen van zo’n 30 seconden in verband met richtlijnen en veiligheidsprotocollen die zijn verbonden aan het gebruik van een TMS machine. Hoewel dit weliswaar geen “pure vorm” is van telepathie, zijn wetenschappers nu dichterbij dan ooit (in geschreven geschiedenis) in het aantonen en verklaren van telepathie als fenomeen.
Kijkend naar de voornoemde wetenschappelijke experimenten zien we dat de wetenschap eigenlijk al is overtuigd dat telepathie een werkelijkheid is , een gegeven. En dat ze niet zozeer bezig zijn het te bewijzen, maar juist technologieën te ontwikkelen die gebruik kunnen maken van dit bijzondere en vrijwel onderontwikkelde menselijk vermogen. Impliceert dit experiment dat de wetenschap meer weet dan dat het officieel naar buiten brengt. Daarvoor hoef je geen gedachten te kunnen lezen volgens mij. Feit is dat meer begrip over het menselijk brein, uiteindelijk zal bijdragen aan ons vermogen ons authentiek telepatisch vermogen te ontwikkelen in de toekomst. Of in een militair-industriële toepassing tegen ons kan worden gebruikt.

Bron: http://www.soulvability.nl/2015/12/20/b ... ofwaardig/

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Bestaan telepathie wetenschappelijk aangetoond

Bericht door univers » 11 dec 2016, 11:41

;P!
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gast1

Re: Bestaan telepathie wetenschappelijk aangetoond

Bericht door Gast1 » 11 dec 2016, 11:53

Titel: Bestaan telepathie wetenschappelijk aangetoond
Ik heb de 'wetenschap' er niet voor nodig om dit te geloven, noch te weten.
Mijn wetenschap was het al ... en die stoelde -stoelt- heel simpeltjes gezegd, op persoonlijke ervaringen. :wink:

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Bestaan telepathie wetenschappelijk aangetoond

Bericht door Susan » 11 dec 2016, 12:04

Hoeft voor mij niet bewezen te worden,door eigen ervaringen
weet ik al mijn levenlang van kind af aan dat dit bestaat.
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Bestaan telepathie wetenschappelijk aangetoond

Bericht door univers » 11 dec 2016, 12:17

Je kon een zussie van me zijn. :mrgreen:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Bestaan telepathie wetenschappelijk aangetoond

Bericht door Vitharr » 11 dec 2016, 14:25

Eeuh, ben ik dan de enige die doorheeft dat de auteur niet helemaal door lijkt te hebben wat telepathie is? [think]

Het stuk gaat gewoon over techniek. Met behulp van een EEG kap wordt hersenactiviteit gemeten. Deze hersenactiviteit wordt gedigitaliseerd en via internet verzonden naar iemand waarbij het signaal via magnetisme aan de hersenen wordt doorgegeven.

Deze techniek wordt o.a. toegepast om verlamde mensen meer mogelijkheden te geven. Hiermee worden bijvoorbeeld computers aangestuurd. In de toekomst hoopt men de gedachten met betrekking tot het aansturen van ledematen op deze manier te kunnen gebruiken als aansturing van protheses. En in de militaire wereld stuurt men er wapensystemen mee aan.

Telepathie gaat ZONDER medium en is niet voorbehouden aan specifiek identieke gedachten zoals de techniek uit het OT. Dit topic heeft dan ook niets van doen met telepathie en kan weer op de hoop van kansloze pogingen wetenschap te gebruiken voor bewijs van zaken die voor de meeste betrokkenen geen bewijs nodig hebben. Het is dit soort berichten waar wetenschapsfans een afkeer van spirituelen door ontwikkelen. :wink:
Morgen is vandaag ook gisteren....

gouwepeer

Re: Bestaan telepathie wetenschappelijk aangetoond

Bericht door gouwepeer » 11 dec 2016, 17:01

Een zender stuurt muziek de ether in, een radio op kilometers afstand vangt dit signaal op en speelt de muziek van de zender af.
Dit is de pure vorm van telepathie. Hersenen werken namelijk ook met elektrische pulsen, welke een electro-magnetische golf veroorzaakt. Dit gebeurt met zo weinig vermogen dat je hier heel erg gevoelig voor moet zijn en op de juiste frequentie afgestemd moet zijn.
Verder vraag ik mij af of de uitvinding van de radio wel was gedaan als telepathie niet bestond.


Plaats reactie