Historicus schakelt helderziende in om 'heilige' schedel op te sporen, en met succes

Parapsychologie, helderziendheid, telepathie, telekinese en vele andere onderwerpen m.b.t het bovennatuurlijke.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Historicus schakelt helderziende in om 'heilige' schedel op te sporen, en met succes

Bericht door taigitu » 17 jun 2018, 10:14

Historicus schakelt helderziende in om 'heilige' schedel op te sporen, en met succes

Afbeelding
Paragnost Chris Zoet en zijn wichelroede. © RTL Nieuws

Een bijzondere ontdekking in het dorpje Noordwijk. Een paragnost stuitte hier op een schedel.
En niet zomaar eentje: het zou een overblijfsel zijn van de Heilige Jeroen.

Deze Heilige Jeroen was een Schotse priester die onthoofd werd door de Vikingen. Omdat de schedel geneeskrachtig zou werken,
kwamen er in de 14de eeuw duizenden pelgrims naar het dorp.
Cultuurhistoricus Harrie Salman dacht: die schedel moet hier nog ergens liggen en schakelde een paragnost in.

Wichelroede

Met een wichelroede ging paragnost Chris Zoet vervolgens op zoek naar de schedel.
"Ik volgde de wichelroede en we kwamen bij de buitenmuur van de kerktoren uit", vertelt hij aan RTL Nieuws.
"De wichelroede wees naar binnen toe en toen zei ik: ik zie helderziend dat hij 1 meter diep ligt.
Tegen de buitenmuur aan."

Precies op de plek die Zoet aanwees, werd er een schedel opgegraven.
"Dat is op zich al een wonder", zegt cultuurhistoricus Salman.
"Maar nu moet nog onderzocht worden of de schedel ook echt van de Heilige Jeroen is."

Archeologisch onderzoek

Afbeelding

Antoine Wilbers van archeologenbureau IDDS is een van de archeologen die moeten uitzoeken hoe oud de schedel is,
waar de persoon geleefd heeft en of er DNA inzit.

"Voor hetzelfde geld blijkt het helemaal niet van man te zijn, maar van een vrouw", zegt Wilbers.
Over twee maanden volgt de uitslag van het archeologisch onderzoek, maar paragnost Zoet is alvast overtuigd:
"Dit is echt geen gelukstreffer."

https://www.rtlnieuws.nl/opmerkelijk/hi ... met-succes
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Historicus schakelt helderziende in om 'heilige' schedel op te sporen, en met succes

Bericht door MetalPig » 19 jun 2018, 08:58

taigitu schreef:
17 jun 2018, 10:14
en met succes
Weer zo'n krantenkop die in het artikel zelf ontkracht wordt. Waarom doen ze dat toch :roll:

gusteman

Re: Historicus schakelt helderziende in om 'heilige' schedel op te sporen, en met succes

Bericht door gusteman » 19 jun 2018, 20:36

MetalPig schreef:
19 jun 2018, 08:58
Waarom doen ze dat toch :roll:
You can educate the ignorant ... but you can't fix stupid.

Gast1

Re: Historicus schakelt helderziende in om 'heilige' schedel op te sporen, en met succes

Bericht door Gast1 » 20 jun 2018, 08:28

Ik schreef het al eerder.

Lang geleden toen onze kinderen nog klein waren heb ik een keer een wichelroedeloper uitgenodigd.
Een jonge man destijds die heel druk en extravert was.
Hij ontdekte waarom onze tweede zoon niet of nauwelijks kon slapen.
Hij lag op een 'breuk'.
We hebben het bed verplaatst en hij sliep daarna als een roosje. En wij dus ook.
Vervolgens tekende hij op de plattegrond van ons huis de stoorvelden (geopathogene zones) in onze woning.
De Hartmann-lijnen, wateraders en de breuken.
Daarna hebben we een boekje gekocht wat nu voor me ligt: 'Stoorvelden in onze woning' van Mariano Bueno.
Iedereen mag het er zijn van denken.

Maar onze buren hadden ook een probleem.
Tot 4 keer toe ging het mis met de embryo's ...
Daar kwamen we pas later achter toen de buurvrouw wél levensvatbare embryo's kreeg waaruit twee kinderen ontsproten.
Mijn buurman is een ongelovige pur sang op dat gebied, maar ze probeerden gewoon 'alles' uit om toch kinderen te krijgen.
De wichelroedeloper die ze uitgenodigd hadden had een waterader én een breuk gevonden in hun slaapkamer.
Ook zij hebben hun bed verplaatst en daarna ging het dus goed ...

Die wichelroedeloper kwam ergens anders vandaan en ook hij had lijnen uitgetekend op de plattegrond van hun huis.
Toen onze buren ons dat vertelden, vertelden wij over onze zoon en onze wichelroedeloper.
De plattegronden hebben we tegen elkaar aangelegd en alle lijnen liepen in elkaar door, naadloos passend.

Tja, en dát zou je dan ook weer toeval kunnen noemen.
Maar tot die categorie behoor ik al lang niet meer, na tal van andere ervaringen ...

gusteman

Re: Historicus schakelt helderziende in om 'heilige' schedel op te sporen, en met succes

Bericht door gusteman » 22 jun 2018, 10:01

Op deze Wikipedia pagina, van punt 3.1 tot en met punt 3.12 vinden we diverse redenen waarom de mens in "bovennatuurlijke fenomenen" vrij makkelijk een "verklaring" vindt voor zaken die vreemd, ongewoon, onverklaarbaar lijken te zijn.

Zoals een leraar fysica ooit zei tijdens de les: Voor elk probleem bestaat een oplossing ... als er geen oplossing is, dan is er ook geen probleem.

Zo zou je ook kunnen stellen: voor elk vreemd voorval is er een verklaring ... als er geen verklaring is, dan is er ook geen vreemd voorval.

Want bij zowel het probleem als het vreemde voorval herkennen we hetzelfde fenomeen: het wordt "buiten het gewone" geplaatst door de waarneming van de mens, en niet door zijn eigen karakter.

Waaruit volgt dat de reden voor de toekenning van de geaardheid "vreemd" of "probleem" dient gezocht te worden in de mate van kennis waarover de waarnemer beschikt, en niet in de karaktertrekken van het fenomeen zelf.

Plaats reactie