Paranormale Kinderen met Medium Liesbeth Van Dijk.

Parapsychologie, helderziendheid, telepathie, telekinese en vele andere onderwerpen m.b.t het bovennatuurlijke.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Paranormale Kinderen met Medium Liesbeth Van Dijk.

Bericht door taigitu » 22 dec 2018, 12:38

Paranormale Kinderen met Medium Liesbeth Van Dijk.
Uitgezonden door SBS6 op 27-10-2010.











Paranormaliteit bij kinderen moet je altijd serieus nemen.
Wuif het niet weg, dat kan schade berokkenen bij het kind. Mijn ouders dachten dat ik gek was, daardoor heb ik vervolgens verschillende psychologen en psychiaters gezien. Praat ook met je kind en kijk wat voor toegevoegde waarde de paranormaliteit voor het kind zelf heeft. Het is een extra hulpmiddel: je kind kan er anderen mee helpen, en tegelijkertijd weet hij of zij bij iedereen wat voor vlees het in de kuip heeft.

Er is niet veel aan de hand met een paranormaal kind. Ga er mee om als een gegeven, dat is het voor het kind ook; hij of zij weet niet beter. Maak er dus geen toestand van. En exploiteer je kind ook niet door het tegen andere mensen dingen te laten zeggen. Maak er geen kermisattractie van. Dan forceer je iets heel natuurlijks.

Kinderen die echt paranormaal zijn, hebben er geen last van in de zin van dat ze ’s nachts niet kunnen slapen en het uitschreeuwen van ellende. Die vinden het eerder vermoeiend omdat ze de hele dag door extra waarnemen en energie oppikken en dus constant bezig zijn met hun omgeving. Een medium kan die kinderen leren hoe ze dat kunnen aan- en uitzetten. Hoe ze hun paranormaliteit kunnen minderen of meerderen.

Maar kijk uit naar welk medium je toegaat: maar weinig mediums zijn goed. Vind iemand die echt concrete dingen vertelt, het beste doe je dat via mond op mond reclame.

Nog een tip tot slot: als je kind iets concreets zegt, hoeft het niet gelijk paranormaliteit te zijn. Het kan ook toeval zijn of een instinct; een waarschuwing. Eigenlijk zijn we allemaal dieren. Als volwassene staan we al ver van onszelf af – we zijn ‘overgecomputeriseerd’, maar kinderen hebben nog dat zuivere, dat gevoelige. Daardoor kunnen ze zonder filters openstaan voor iedere indruk. Laat dat zijn beloop. Ook dit is heel normaal.’

Over paranormaliteit bij kinderen

Ik kom wekelijks kinderen tegen die dingen zien en horen: vaak overleden opa’s en oma’s, maar ook andere verschijningen. Daardoor zijn ze bang om in hun kamer te zijn en hebben ze veel slaapproblemen. Ouders denken dan dat hun kind paranormaal is. Toch zijn kinderen die verschijningen zien, niet per definitie allemaal paranormaal. Laatst sprak ik een jongetje dat ’s nachts steeds jongens door zijn kamer zag lopen, door hen aan de haren werd getrokken en van bed af werd geduwd. Iets dergelijks heb ik als kind nooit meegemaakt, en kinderen die paranormaal zijn, kennen dit ook niet. Paranormaliteit is juist een soort energieveld van liefde en warmte. Na goed met dat jongetje gesproken en naar hem gekeken te hebben, bleek hij een enorme outcast op school en ernstig geplaagd. Dat zette hij om in beelden waardoor hij ’s nachts hetzelfde beleefde als overdag. Zijn ouders waren zich niet van het pesten bewust. Toen het pesten werd aangepakt, verdwenen alle beelden.

Paranormaliteit is ook overal. Als een kind zegt: in mijn slaapkamer staat een man, en bij papa en man niet, zeg ik: als het iets paranormaals is, zou die man overal staan, ook bij papa en mama. Een ziel is overal. Wel is zoiets voor mij een teken dat een kind zich niet veilig voelt op de eigen slaapkamer: voor mij een soort baarmoeder van het kind. Het kind heeft dan mogelijk een beschadiging, of een bepaald soort angst. Je kunt dan beter kijken of wat er speelt dat die beschadiging of angst veroorzaakt. Dat kan van alles zijn, zware dingen als pesten, maar ook meer onschuldige zaken.

Bij paranormaliteit zijn zintuigen wat zwaarder ontwikkeld dan bij andere mensen. Net als bij een dier dat in het oerwoud leeft en het met zijn zintuigen moet redden, zodat hij bijvoorbeeld op vijf kilometer afstand al gevaar ruikt. Als ouder heb je snel door als je kind echt buitenzintuigelijke is. Je kind zegt dan heel concreet dingen die daarna gebeuren. Of heel expliciet dingen die in het verleden speelden, maar zonder dat hij of zij daar ooit iets over heeft gehoord. Zoals dat jongetje dat tegen mij zei: je vader heette Jaap en hij rookte sigaren. Het klopte precies.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Paranormale Kinderen met Medium Liesbeth Van Dijk.

Bericht door univers » 22 dec 2018, 13:14

Heel herkenbaar.
ik was een dromer en een fantast.
Je leert vanzelf, wanneer je beter je mond kan houden.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Paranormale Kinderen met Medium Liesbeth Van Dijk.

Bericht door taigitu » 22 dec 2018, 14:34

Ik heb pas laat ontdekt wat er me was overkomen bij bepaalde gebeurtenissen.
Ik had geen enkele weet over paranormaliteit en alles wat er bij komt.
Ik heb al eens geschreven dat ik op een keer in de auto onderweg was
met man en kind. Ik zat achterin met de peuter. Ik hoorde me opeens
mezelf zeggen 'er gebeurt straks iets met de auto maar het loopt goed af'.
En dat gebeurde 10 minuten later. Een klapband voor op de rijksweg
naar Delft. We hadden een lelijke-eend-de-luxe, ofwel een Citroën Diana en die
stuiterde van links naar recht, maar mijn man kon hem op de vluchtstrook
zetten en de band verwisselen. Toen ik me zelf dit hoorde aankondigen
werd ik heel rustig en ook tijdens dit gebeuren bleef ik rustig.
We zijn verder gereden en hebben het er nooit over gehad.....

Jaren later kwam ik via een vriendin bij een spirituele vereniging
en daar kwam ik er achter wat me was overkomen. Een moment van
voorschouw met de melding dat het goed zou aflopen.
En dat was in mijn jeugd vaker gebeurd met kleine dingetjes die ik
nooit als bijzonder heb ervaren. Nu luister ik naar mezelf als
er iets naar boven komt, of aanvoel op een intuïtieve manier.
Het ontwikkelt zich ook verder als je er serieus mee omgaat.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Paranormale Kinderen met Medium Liesbeth Van Dijk.

Bericht door Fenna » 22 dec 2018, 14:54

univers schreef:
22 dec 2018, 13:14
Heel herkenbaar.
ik was een dromer en een fantast.
Je leert vanzelf, wanneer je beter je mond kan houden.
Helaas nodig af en toe :-(
Afbeelding
Afbeelding

Plaats reactie