Wie is ook paranormaalbegaafd?

Parapsychologie, helderziendheid, telepathie, telekinese en vele andere onderwerpen m.b.t het bovennatuurlijke.
Paranormaalmeisje

Wie is ook paranormaalbegaafd?

Bericht door Paranormaalmeisje » 04 mar 2005, 09:42

hallo beste mensen,

ik zou heel graag in contact willen komen met andere mensen die ook paranormaal begaafd zijn. ben je paranormaal begaafd, wat maak je dan allemaal mee? ik ben heel erg benieuwd, want naast mijn tweelingzus heb ik nog nooit echt mensen gesproken die ook para zijn. dit zijn wat dingen die ik meemaak:

het zien van beelden (zowel beelden uit vorige levens, als uit het heden en als uit de toekomst), het zien van geesten, het zien van energiën, het zien van beelden van buitenaardse wezens, het communiceren met overledenen en aliens, dromen achterhalen, boodschappen doorkrijgen van overleden, het direct communiceren met Jezus en God, het begeleiden van geesten, het horen van geesten, het zien van aura's, toekomstvoorspellingen, het doorkrijgen van beelden waarin bv de ramp van de tsunami en van het world trade center werden beschreven enkele weken voordat het gebeurde, pijnen voelen van anderen, communiceren met Engelen.

ik hoop hier met mensen in contact te komen die ook paranormaal zijn.

doei doei! :)

Romaine

Bericht door Romaine » 05 mar 2005, 10:40

Ja, ben paranormaal, meer info staat op mijn website: http://www.leylijnen.com/paranormaal.htm
Romaine

amal-jeevan

Bericht door amal-jeevan » 08 mar 2005, 20:23

Ik heb ook gaves en begin ze nu te begrijpen en ontwikkelen. maar dat wist je al :D liefs Amal-jeevan

MMe

Bericht door MMe » 08 mar 2005, 21:41

Ik kan niet zeggen dat ik een medium ben, maar ik maak ook paranormale dingen mee.
Ik denk dat iedereen wel wat van die gave heeft, alleen de een heeft het sterker dan de ander. :)

amal-jeevan

Bericht door amal-jeevan » 08 mar 2005, 23:06

wil je vertellen wat je zoal meemaakt?

MMe

Bericht door MMe » 09 mar 2005, 10:25

Ik maak mooie dingen mee en ik noem ze visioennen maar heb ook kleine flitsen met beelden :)
Zo heb ik meerdere keren het licht gezien en ik zie het licht ook dagelijks in de vorm van een klein sterretje en ik denk dat het het licht van de here Jezus is.
Ik heb ook een keer de geschiedenis in vogelvlucht met moeder aarde mogen meemaken, ik vloog terug in de tijd en aan het eind van dat zag ik moeder aarde.
Maar ook bij grote rampen heb ik ook flitsen en visies zoals bij 9/11 kreeg ik een dag van tevoren een boedvlek te zien en ik zag het ook bij de tsunamie alleen dan een paar dagen later.
Maar ook op het persoonlijke vlak zie ik ook dingen van mensen en ook dieren zoals mijn kat die overleden was, die is nog vaak bij me. :)
Maar ik heb er geen controle over en het gebeurd me gewoon.

LordShield

Bericht door LordShield » 10 mar 2005, 00:48

Ik heb wel al aura's gezien, visioenen gehad, voorspellende dromen, 'k voel energieën, enz. Maar de term paranormaal is de laatste die in mij opkomt. Voor mij zijn dat allemaal eerder mogelijkheden die iedereen in zich draagt, maar niet iedereen beseft het en maakt er gebruik van. Paranormaal klinkt bijna als abnormaal, terwijl het toch allemaal dingen betreft die helemaal niet zo vreemd zijn voor mensen die zich bvb. met spirituele ontwikkeling bezighouden of die gewoon gevoelig zijn voor bepaalde zaken.

Romaine

Bericht door Romaine » 10 mar 2005, 10:03

Ieder beestje heeft nu eenmaal een naam. Wellicht para-normaal als van boven het natuurlijke, maar zo werd er cermoedelijk gedacht over dit onderwerp in die tijd. Welke tijd is dit dan geweest?
Ieder beestje heeft z'n naam, en verzin anders een betere naam die het hele paranormale omvat, en goed bedoelt.
Romaine

Gast

Bericht door Gast » 10 mar 2005, 10:24

Spiritualiteit en paranormale fenomenen worden vaak ik één adem genoemd, terwijl er toch een groot verschil is tussen de twee. Naar wat ik van je lees zou spiritualiteit een correctere omschrijving zijn van wat je bezighoudt. Ik kan me vergissen natuurlijk (een welgemeende "sorry" als dat het geval is :wink:) Dit is een leuk artikel hierover:
Wat verstaan we onder spiritualiteit?

In deze tijd waarin je te hooi en te gras deze term hoort gebruiken, rijst onwillekeurig de vraag wat spiritualiteit nu eigenlijk inhoudt. Het blijkt voor nogal wat interpretaties vatbaat te zijn.

Het woord spirit verwijst naar het geestelijke aspect en in dat kader laat de betekenis zich raden. Spiritualiteit heeft te maken met je geestelijke ontwikkeling. Vaak wordt spiritualiteit verward met paranormaal zijn, maar er is wel degelijk verschil. Als je paranormaal begaafd bent, hoef je niet perse spiritueel ontwikkeld te zijn, terwijl als je jezelf spiritueel ontwikkelt, je als het ware als vanzelf ook op paranormaal gebied ontwikkeld wordt. Je zou kunnen zeggen dat de weg van spiritualiteit te maken heeft met een toenemend bewustzijn en Godsbesef door het terugkomen bij je goddelijke kern, waarin de liefde als universele kracht zich in en door je gaat manifesteren. Door de groeiende kracht van liefde en licht in jezelf zul je steeds meer je onbegrensde mogelijkheden op velerlei gebied, dus ook op paranormaal gebied, leren kennen.

Ben je alleen paranormaal aan het werk, dan ben je eigenlijk hoofdzakelijk bezig een soort kunstje in praktijk te brengen. Bovendien is dan het gevaar groot dat je bij je afstemming op de bovenwereld in de lagere astrale gebieden terechtkomt, waardoor er gevaarlijke situaties kunnen ontstaan. Gevaarlijke situaties, omdat de verbinding onzuiver is en allerlei informatie doorgegeven kan worden, die niet juist is en schadelijke gevolgen kunnen hebben voor zowel de afstemmer als degene voor wie de boodschap bestemd is. Een waarschuwing je zomaar met paranormale zaken bezig te houden zonder kennis van die bovenwereld is hier dan ook zeker op zijn plaats. Velen worden misleid zonder het zelf te weten. Juist je spirituele ontwikkeling als mens in liefde en licht dient centraal te staan. Hoe meer liefde je in jezelf weer hebt teruggevonden en je bewust van bent geworden, des te zuiverder en hoger je afstemming naar de bovenwereld kan zijn als je dit zou willen.
Begin daarom eerst met het pad van bewustwording. Ontdek wie je in werkelijkheid bent. Neem je gevoel als je leidraad en voed je met liefde en licht zo vaak als maar kan. Dan ontwikkel je jezelf in spiritualiteit, gewoon in het leven van alledag. Je bent je steeds meer bewust van wat het leven inhoudt en je let op alle tekens en aanwijzingen die je pad als vanzelf kruisen. Je leert alle toevalligheden een plek te geven en je krijgt de gelegenheid al je opgebouwde ballast uit je rugzakje op te lossen. Je hoeft hier in principe geen cursussen voor te volgen, al is soms het werken in een groep heel stimulerend en ondersteunend. Ook kan een spiritueel leraar handig zijn om je even de weg te wijzen, zodat je zelf weer verder kunt. Kortom, onderscheid goed de begrippen spiritualiteit en paranormale begaafdheid en laat je gevoel je leiden als je iemand op dit gebied wil raadplegen.

Het is voor veel mensen, zeker in deze Nieuwe Tijd, heel aantrekkelijk om zich met paranormale zaken bezig te houden. het is fascinerend en men wil zelf ook graag deze technieken onder de knie krijgen. Heel begrijpelijk allemaal, maar je moet er in je persoonlijke ontwikkeling aan toe zijn, dan komt het a.h.w. vanzelf naar je toe. Je weet dan van binnenuit wat kan en wat het voor jou betekent. Laat het verlangen om paranormaal te zijn daarom liever los en richt je aandacht op je spirituele ontwikkeling en zie maar hoe je leven zich dan gaat ontvouwen. Verlangen kan je namelijk op het verkeerde been zetten, waardoor je verkeerde keuzes kunt maken en in zee gaat met mensen die je verder van de wijs brengen. In mijn praktijk kom ik regelmatig in aanraking met soms schrijnende gevallen van praktijken van goedbedoelende mensen die zelf misleid worden door de bovenwereld. Een goede bescherming biedt je de liefde. Omgeef je daarom met liefde, handel vanuit liefde en laat je levensweg zich ontvouwen. In deze tijd is het de bedoeling dat zoveel mogelijk mensen dit pad van spirituele ontwikkeling zullen volgen.

Bron: http://www.denieuwetijd.nl/informatie/i ... =toontekst

LordShield

Bericht door LordShield » 10 mar 2005, 10:26

hmm, 'k heb als gast gepost daarnet, oeps...

Naar wat ik van je lees zou spiritualiteit een correctere omschrijving zijn van wat je bezighoudt.

moest zijn:

Naar wat ik van paranormaal meisje lees zou spiritualiteit een correctere omschrijving zijn van wat haar bezighoudt.

Romaine

Bericht door Romaine » 10 mar 2005, 11:27

Zelf omschrijf ik 'spiritualiteit' als het terugvinden van jezelf wie je werkelijk bent.
'Paranormaal' zou ik omschrijven als het waarnemen van zaken die niet binnen het 'normale' spectrum gezien, gehoord, gevoeld, geroken, etc vallen, maar wel waargenomen kunnen worden.

Romaine

LordShield

Bericht door LordShield » 10 mar 2005, 11:34

Ik kan me ook wel terugvinden in jouw omschrijving, Romaine.
Woorden, hé... :roll:

MMe

Bericht door MMe » 10 mar 2005, 13:05

In mijn optiek is paranormaal geestelijke informatie overdracht en spritualiteit is hoe je tenopzichte van die paranormale informatie staat dus zeg maar hoe je er bij voelt.
Ik denk dat iedereen wel paranormale dingen mee maakt en dat iedereen ook spiritueel is omdat zij of hij zich moet relateren tot die paranormale informatie dus die twee gaan hand in hand :)

Paranormaalmeisje

Bericht door Paranormaalmeisje » 10 mar 2005, 15:58

amal-jeevan schreef:Ik heb ook gaves en begin ze nu te begrijpen en ontwikkelen. maar dat wist je al :D liefs Amal-jeevan
goed zo, tuurlijk wist ik dat al :D ga zo door!
liefs, Paranormaalmeisje

Anet

Bericht door Anet » 12 mar 2005, 02:08

Geweldig, Paranormaalmeisje!

Paranormaalmeisje

Bericht door Paranormaalmeisje » 14 mar 2005, 15:07

Anet schreef:Geweldig, Paranormaalmeisje!
thankx Anet! :D

remus

Bericht door remus » 27 mar 2005, 00:00

zelf heb ik helemaal geen paranormale gaves. Ik heb al wel enkele dromen gehad waarbij de essentie is uitgekomen maar daar stopt het ook wel bij.

Ik bewonder je gaves enorm en ik ben ook benieuwd naar de manier waarop je deze ervaart... Wordt dit je soms allemaal niet teveel? Ervaar je je gaves nooit als een last?

Paranormaalmeisje

Bericht door Paranormaalmeisje » 27 mar 2005, 22:23

remus schreef:zelf heb ik helemaal geen paranormale gaves. Ik heb al wel enkele dromen gehad waarbij de essentie is uitgekomen maar daar stopt het ook wel bij.

Ik bewonder je gaves enorm en ik ben ook benieuwd naar de manier waarop je deze ervaart... Wordt dit je soms allemaal niet teveel? Ervaar je je gaves nooit als een last?

hallo Remus,
bedankt voor jouw antwoord. ik vind het geweldig dat je mijn gaves bewonderd :) . ik ben gewoon een mens, maar heb gaves waarvan ik weet dat ik die moet ontwikkelen en zeker moet gebruiken. God heeft me deze niets voor niets gegeven. ik kan goed omgaan met mijn gaves. ik ervaar ze al sinds jaren geleden. het wordt me eigenlijk nooit teveel. vroeger toen ik nog klein was, was ik wel bang. dan zag ik dingen die anderen niet zagen en dat maakte me bang. ik kan er nu goed mee omgaan en bepaal zelf wanneer ik ervoor open wil staan en wanneer niet. mijn gaves ervaar ik nooit als een last. ik zie het als een gift from God en ben er heel erg blij mee.

liefs,
Paranormaalmeisje

Rambo

Bericht door Rambo » 23 apr 2005, 15:33

ik heb sommige dromen waar mijn kleine spullen verstopt zijn en dan vond ik hem terug en ook toekomstige dromen

Gast

Bericht door Gast » 18 mei 2005, 18:36

Hoi Iedereen

Ik weet dat dit nogal met de deur in huis vallen is, maar ik zou jullie graag om wat raad willen vragen.
Het zit namelijk zo dat er de laatste paar weken nogal wat veranderd is in mijn geest. Ik voel me anders en ook de wereld lijkt anders -nieuw?-
Ik weet dat dit raar klinkt, maar wat mij het meeste dwarszit is dat ik 'andermans gedachtes en gevoelens' op een of andere manier overneem. Dit gebeurt vooral op drukke plaatsen, zoals een markt of een trein. Ook kom ik daarna vaak doodmoe thuis, soms gevoelens dragende waarvan ik weet dat ze niet van mij zijn.
Ik heb boeken gelezen waarin ze uitleggen hoe je van die emoties af kunt komen, maar bij mij werken ze niet! Heeft een van jullie een idee hoe ik dat overnemen kan tegengaan en hoe ik ervoor kan zorgen dat ik niet meer zo moe thuiskom na bv een treinreisje? Ik zou jullie heel dankbaar zijn!

Veel groetjes Rohain

Plaats reactie