Reincarnatie

Parapsychologie, helderziendheid, telepathie, telekinese en vele andere onderwerpen m.b.t het bovennatuurlijke.
Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80630
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Reincarnatie

Bericht door Tammy » 13 mar 2005, 11:43

Afbeelding


Wat is reincarnatie?

Reïncarnatie


Reïncarnatie is het geloof dat als je overgaat (overlijdt) je weer terug komt op aarde. Mensen hebben meerdere levens. In ieder leven is een levensles te leren. Onverwerkte zaken uit vorige levens (karma) kan een rol spelen in je huidig leven.


De ziel ziet zichzelf weerspiegelt in de tijd door middel van vele incarnaties. Al die incarnaties zijn met elkaar verbonden. Zodra een incarnatie iets doet heeft dat gevolgen voor alle andere incarnaties, en volgt er een reactie. Dit proces van actie en reactie is karma. Wij ondervinden gevolgen van de daden van andere incarnaties. Als er bijvoorbeeld een incarnatie besluit om als een monnik door het leven te gaan, kan een andere daarop reageren met seksuele uitspattingen.

Afbeelding

*********

Reincarnatie, wie geloofd erin?
Ik heb door de jaren heen er ontzettend veel over gelezen, heb er ook een boek van.
Ik geloof er wel in, sommige details kloppen zo perfect, het kan niet anders dan dat er iets moet zijn.
Graag reacties.
Laatst gewijzigd door Tammy op 12 nov 2005, 15:03, 1 keer totaal gewijzigd.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Natasja

Bericht door Natasja » 13 mar 2005, 12:06

Ik geloof :P

Anet

Bericht door Anet » 13 mar 2005, 15:45

Ik weet het niet maar sluit het niet uit! :shock: :?:

Japairman

Bericht door Japairman » 13 mar 2005, 19:30

DMV hypnose is het mogelijk om in je vorige leven terecht te komen.

Ja ik geloof!

MMe

Bericht door MMe » 13 mar 2005, 20:16

Ik geloof ook dat we meerdere levens hebben en dat je in ieder leven een stukje groeit en je zo ook dingen uit je vorige leven meeneemd :)

Zaza

Bericht door Zaza » 13 mar 2005, 22:06

Ik geloof er ook zeker in.
(Wordt wel een beetje saai zo,hè :) )
Weet niet eens wanneer ik dat besloten heb,
maar ik hoefde er eigenlijk niet lang over na te denken.
Mijn eerste (grote) interesse was astrologie en vanuit daar kom je al heel snel bij reincarnatie.
Vermoeiend idee hoor, honderden (mínstens) levens! :shock:
Geluk mag je je tussentijds opladen in een heerlijk hiernamaals (dat geloof ik dan ook, maar das weer een heel onderwerp).
Tenminste, dat hoop ik dan maar!

Vooral door de noordelijke en zuidelijke maansknopen te bestuderen is het voor mij een stuk concreter geworden.
In je horoscoop kan je zien aan de stand van je zuidelijke maansknoop waartoe je geneigd was in vorige levens.

Je hoort ook wel van mensen die geen beelden van de tweede wereldoorlog kunnen verdagen, dat ze fysiek heel sterk reageren en bijna flauwvallen bv.

amal-jeevan

Bericht door amal-jeevan » 13 mar 2005, 22:36

Ik heb me nog niet zo heel veel verdiept in dit onderwerp maar betekent het dan als dit leven ophoud je weer een nieuw leven hier op aarde krijgt??

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80630
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Bericht door Tammy » 14 mar 2005, 13:08

Ja Amal-Jeevan, als je dood gaat kan je weer herboren worden, dat is reincarnatie.
Er is veel onderzoek gedaan naar dit en er kwamen frappante dingen uit voort.
Mensen die zich vorige levens herinnerde, de straat wisten waar ze vroeger woonde en nog veel meer.
Het is een heel boeiend onderwerp.

Hier een link over dit onderwerp:
http://reincarnatie.pagina.nl/

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Romaine

Bericht door Romaine » 14 mar 2005, 14:23

Weet wel zeker dat het bestaat, heb zelf zulke momenten dat ik de plaats herken terwijl ik er nooit eerder geweest ben.

Romaine

helena

Bericht door helena » 15 mar 2005, 10:01

Ik geloof...., ik zal proberen uit te leggen wat er gebeurt,
we leven feitelijk dus al heel lang,we leren in elk leven weer wat meer.
Je kunt je zelf het beste voorstellen als op een ladder, des te hoger op de ladder des te verder je bent met je "lessen" heb je de ladder helemaal "opgeklommen" dus "perfectie" dan kom je niet meer terug op aarde.
Als we in een vorig leven fouten (en dan bedoel ik niet b.v door rood rijden maar grote fouten) maken, dan krijgen we die "keuze's" nu weer voorgeschoteld met de bedoeling dat we er van geleerd hebben en nu wel de juiste beslissing maken, je zult misschien zeggen maar ik weet toch niet dat ik in een vorig leven de verkeerde keuze heb gemaakt, maar vaak weet je zelf als je goed nadenkt wat de juiste keuze is...maak je de foute, dan heb je daarna enorme spijt, je hebt dan misschien die keuze gemaakt dat je heel verdrietig was en op dat moment denkt van barst allemaal maar ik wil dit ik doe dit, met later dus vervelende gevolgen voor de betrokkene en/of een schuldgevoel voor de rest van dit leven.
Maak je dus de juiste keuze kom je dus een trede verder op je ladder.

Het is echter wel zo dat des te hoger je op je "ladder" bent je een geliefde "prooi" bent voor het z.g.n. "kwade" je moet het zo zien dat iemand die zich al veel bezighoud met het "kwade" laag op de ladder staat.
Iemand die goed probeert te leven en goed doet hoger op de ladder staat, en het "kwade" je dus naar beneden wilt halen (jou voor zich wilt winnen) je zult dus als mens die goed wilt leven beslist vervelende situatie's voorgeschoteld krijgen, vanuit het "kwade" in de hoop dat je het goede opgeeft en dus naar beneden dondert met als gevolg dat je er eens helemaal vanaf valt en geen kans meer krijgt(de eeuwige dood dus) , de kunst is dus jezelf niet laten in opfokken. want we willen allemaal toch het hoogste van onze ladder bereiken?, want dat is het ultieme, algehele liefde, perfectie.

Voorbeeld: meer mensen zullen misschien het volgende herkennen: als iemand in je omgeving (familie, vrienden, kennissen) overlijd voel je zijn/haar aanwezigheid de eerste dagen nog sterk, dit gaat vaak over zodra de crematie/begrafenis is geweest (de ziel is tijdens de ceremonie ook altijd zelf aanwezig) zodra je de overleden persoon niet meer "voelt" is deze herboren "gereincarneerd"
Sommige blijf je voelen deze hebben de top van de "ladder" bereikt en dus perfectie en hebben dus andere taken zoals b.v mensen op aarde begeleiden, (er zijn heel veel taken)

anderzijds heb je dus ook het kwade.



Ik hoop dat het toch wat duidelijk is wat ik bedoel als je wat wil vragen vraag het maar, maar zo denk ik er over, zo voel ik het.
Groetjes van Helena :shock:

amal-jeevan

Bericht door amal-jeevan » 15 mar 2005, 23:00

Dankje wel Helena voor je uitleg ik kan er zeker wat mee! maar hoe zit het dan met contact met overledenen?? Of breng ik nu 2 dingen door elkaar?

Gast

Bericht door Gast » 16 mar 2005, 08:13

nee je haalt niets door elkaar,
maar het contact met overledenen kan dus zeker wel, maar daar moet je wel mee oppassen (glaasje draaien en dat soort dingen) veelal kan het "kwade" zich dus uitgeven als een van jou dierbare overledene en jou zo misleiden.

Maar het kan dus ook zeer zeker dat je wel contact hebt met een naaste overledene, die dus b.v nog niet is gereincarneerd of al het hoogste van de "ladder" heeft bereikt, en dus perfectie heeft bereikt deze komt dan niet meer terug op aarde, maar kan nog wel mensen helpen, begeleiden.

Zelf vind ik dat je uitermate voorzichtig moet zijn met "oproepen" d.m.v. glaasje draaien etc omdat je dan het "kwade" een open deur geeft jou leven in, ( en het dus kan verzieken)

Ik hoop dat je er wat aan hebt, Groetjes Helena :shock:

amal-jeevan

Bericht door amal-jeevan » 16 mar 2005, 16:33

Ik was zeker niet van plan om ze op te roepen maar ik vroeg me af hoe de boel in elkaar stak. nogmaals bedankt voor je uitleg :)

Paranormaalmeisje

Reïncarnatie

Bericht door Paranormaalmeisje » 17 mar 2005, 10:45

ik geloof in reïncarnatie. ik weet zeker dat het leven niet ophoud na de dood. zelf kan ik me enkele vorige levens herinneren. ik weet precies waar ik heb gewoond, wie ik was, wat voor leven ik had en hoe mijn leven in elkaar zat en wie mijn oudesr toen waren etc.
van andere mensen kan ik dat ook vorige levens achterhalen.

ik was enkele jaren geleden op vakantie in turkije. daar herinnerde ik me ook alles. overal waar we kwamen, was ik al ooit eerder geweest.

brown-eyed-girl

Bericht door brown-eyed-girl » 17 mar 2005, 11:26

ik geloof ook zeker!!!!!!!!!

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80630
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Bericht door Tammy » 06 mei 2005, 16:26

Maica heeft bij Media een mooie link gegeven, deze :
http://www.uitzendinggemist.nl
De titel van het progamma is : Wie was ik.
Heb net de aflevering gezien via deze link, een vrouw die in Frankrijk heeft gewoond rond 1850, ik vond het heel boeiend.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80630
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Bericht door Tammy » 06 mei 2005, 16:47

Ze had het ook over een kerk met 2 spitse torens, tegenwoordig zijn die torens verbouwd van die kerk, maar op een oude foto waren ze spits ongelooflijk.
Ze kon zoveel details beschrijven, ik heb genoten van deze uitzending, reincarnatie bestaat echt.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Maïca

Bericht door Maïca » 06 mei 2005, 16:53

Ik heb hem nog niet helemaal afgekeken, maar ik vond het ook erg interessant!
Ik sprak gisteren iemand over die aflevering die gewoonlijk heel nuchter en sceptisch is tegenover dit soort dingen, maar ook zij kon niet bevatten wat ze in die uitzending gezien had!

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80630
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Bericht door Tammy » 06 mei 2005, 16:55

Ja het is ongelooflijk he Maica?
Deze vrouw wist zoveel.
Ik heb een aantal boeken liggen thuis over reincarnatie, ik geloof er al heel mijn leven in.
Zou dolgraag zelf een keer onder hypnose willen, kijken waar ik vroeger was. Zou jij dat ook niet willen?

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Maïca

Bericht door Maïca » 06 mei 2005, 16:56

Ja, ik denk er inderdaad ook wel eens over na...
Maar ik ben er ook een soort bang voor. Ik weet niet precies waarom maar het idee dat mijn ziel al een paar duizend jaar oud is beangstigt me. Maar toch ben ik wel nieuwsgierig.

Plaats reactie