Kijken op afstand en paranormale spionage: hoe is het allemaal begonnen?

Parapsychologie, helderziendheid, telepathie, telekinese en vele andere onderwerpen m.b.t het bovennatuurlijke.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Kijken op afstand en paranormale spionage: hoe is het allemaal begonnen?

Bericht door univers » 03 jun 2022, 22:24

De meeste mensen die interesse hebben in het paranormale kennen wel van Remote-Viewing. Maar hoevelen kennen de oorsprong van het fenomeen? Dat is het thema van het artikel van vandaag. De vroegste indicatie van serieuze interesse van de kant van de Amerikaanse regering op het gebied van paranormale verschijnselen kan worden gevonden in een voorheen geheim CIA-document geschreven in 1977 door Dr. Kenneth A. Kress- https://archive.org/stream/Parapsycholo ... e_djvu.txt toen een ingenieur bij het Office of Technical Services van de CIA - en getiteld Parapsychology in Intelligence. Volgens Kress: “Anekdotische rapporten over buitenzintuiglijke waarnemingsvermogens hebben de Amerikaanse nationale veiligheidsdiensten bereikt, tenminste sinds de Tweede Wereldoorlog, toen Hitler naar verluidt op astrologen en zieners vertrouwde. Suggesties voor militaire toepassingen van ESP bleven ook na de Tweede Wereldoorlog binnenkomen. In 1952 kreeg het Ministerie van Defensie een lezing over het mogelijke nut van buitenzintuiglijke waarneming in psychologische oorlogsvoering. “In 1961 raakte het Office of Technical Services van de CIA geïnteresseerd in de beweringen van ESP. Technische projectmedewerkers namen al snel contact op met Stephen I. Abrams, de directeur van het Parapsychologisch Laboratorium van de Universiteit van Oxford, Engeland. Onder auspiciën van Project ULTRA,

Kress voegde toe: "Het rapport werd met belangstelling gelezen, maar leidde tot geen verdere actie voor nog een decennium." Het was inderdaad in het begin van de jaren zeventig dat het onderzoek serieus begon https://documents2.theblackvault.com/do ... 0003-8.pdf . In april 1972 ontmoette Dr. Russell Targ, een laserfysicus met een persoonlijke interesse in parapsychologie en de kracht van de menselijke geest, CIA-personeel van het Office of Strategic Intelligence, specifiek om paranormale verschijnselen te bespreken. Van het grootste belang voor de CIA was het feit dat Targ hen informeerde dat de Sovjet-Unie nauw betrokken was bij het onderzoeken van paranormale verschijnselen, mentale telepathie en ESP. Het duurde niet lang voordat de CIA zich realiseerde dat het doel van het Sovjet-onderzoek was om vast te stellen of ESP als spionage-instrument kon worden gebruikt. Zoals een CIA-agent zei: 'Kun je je voorstellen dat een stel paranormale 007's uit Rusland hun geest zouden kunnen richten op het kortsluiten van onze raketsystemen of onze satellietbewakingsapparatuur en op deze manier toegang zouden krijgen tot geheime informatie? De mogelijkheden – als het zou werken – zouden rampzalig zijn. Het was dit besef dat de CIA tot actie aanzette. Zoals het Kress-rapport in 1973 stelde: 'Het Office of Technical Services financierde een uitbreiding van $ 50.000 op het gebied van parapsychologie.'

Bij de eerste onderzoeken werd gebruik gemaakt van een verscheidenheid aan mensen die zorgvuldig en in het geheim bij het project werden betrokken, en die een hele reeks schijnbaar paranormale vaardigheden demonstreerden. Diezelfde vaardigheden konden echter niet bij elke gelegenheid op betrouwbare wijze worden gerepliceerd. Als bewijs hiervan deelde Kenneth Kress zijn superieuren mee dat: “Eén proefpersoon, door mentale inspanning, blijkbaar een temperatuurstijging veroorzaakte; de actie kon niet worden gedupliceerd door het tweede onderwerp. De tweede proefpersoon was in staat om, met indrukwekkende nauwkeurigheid, informatie in verzegelde enveloppen te reproduceren. Onder identieke omstandigheden kon de eerste proefpersoon niets reproduceren.” Evenzo hebben sommige door de overheid gesponsorde paranormaal begaafden in de periode van 1973 tot 1974 geheime raketinstallaties in de Sovjet-Unie gelokaliseerd, terroristische groeperingen in het Midden-Oosten gevonden, en met succes op afstand het interieur van de Chinese ambassade in Washington DC bekeken. Anderen leverden ondertussen gegevens die vaag waren en soms gewoon verkeerd. En het was het aanhoudende succespercentage versus de frequentie van mislukkingen die leidde tot verhitte discussies binnen de CIA over de algehele relevantie en validiteit van het project. Kenneth Kress bevestigde dit.

Nadat het remote viewing-team van de CIA medio 1973 had geprobeerd het bereik van zijn operatie te verbreden en extra financiering veilig te stellen, zei Kress: “Er werd mij verteld de reikwijdte van het project niet te vergroten en niet te anticiperen op een vervolg op dit gebied. Het project was te gevoelig en mogelijk gênant.” Desondanks ging het onderzoek van de CIA door, waarbij veel van zijn vorderingen te danken waren aan een bekwame helderziende genaamd Pat Price, die een aantal buitengewone successen had behaald op het gebied van ESP, waaronder het op afstand bekijken van een gevoelige installatie die onder auspiciën van de National Security Agency en psychisch doordringende raketlocaties in Libië. Price's plotselinge en vroegtijdige dood door een hartaanval in 1975 leidde er indirect toe dat de CIA - volgens het officiële verhaal althans - haar onderzoek naarpsychische spionage https://www.theguardian.com/science/200 ... h.science1 . Tim Rifat, die de wereld van het topgeheime overheidsonderzoek naar paranormale spionage grondig heeft bestudeerd, zegt over de dood van Pat Price: “Destijds werd beweerd dat de Sovjets Price hebben vergiftigd. Het zou een topprioriteit zijn geweest voor de KGB om Price te elimineren, aangezien zijn fenomenale mogelijkheden om op afstand te kijken een aanzienlijk gevaar zouden hebben gevormd voor de paranormale oorlogsvoering van de USSR. Hij kan ook het slachtoffer zijn geweest van een elitegroep van Russische psi-strijders die getraind zijn om op afstand vijanden van de Sovjet-Unie te doden.”

Het scenario waarin onderzoek werd geminimaliseerd in de nasleep van Price's potentieel verdachte overlijden, werd versterkt toen in 1995 een door de CIA gesponsord rapport, getiteld An Evaluation of the Remote-Viewing Program - Research and Operational Applications, werd geproduceerd door de American Institutes for Research ( LUCHT). In wezen stelde het rapport dat vanuit het oogpunt van spionage en het verzamelen van inlichtingen, remote viewing en aanverwante fenomenen grotendeels nutteloos waren. Niet iedereen was het echter met die conclusie eens, inclusief W. Adam Mandelbaum, auteur van The Psychic Battlefielden https://www.amazon.com/Psychic-Battlefi ... 031220955X een voormalige Amerikaanse inlichtingenofficier, die zei: "Het AIR-rapport was door de Amerikaanse inlichtingendienst aangekochte desinformatie die opzettelijk was geformatteerd om de ware toestand van onderzoek op afstand en het echte operationele nut van het fenomeen verkeerd weer te geven." Ongeacht of de rol van de CIA bij kijkoperaties op afstand werd verkleind, beëindigd of gewoon verborgen voor nieuwsgierige blikken, het is een feit dat aanvullende agentschappen binnen de Amerikaanse regering, het leger en de inlichtingengemeenschap namen – en nog steeds nemen – een diepe interesse in paranormale spionage.

De Defense Intelligence Agency (DIA) https://en.wikipedia.org/wiki/Defense_I ... nce_Agency is bijvoorbeeld al lang betrokken bij en geïnteresseerd in het begrijpen en gebruiken van paranormale krachten, zowel op het slagveld als in de mantel- en dolkwereld van spionage. Ter illustratie hiervan, een DIA-rapport uit 1972 getiteld Controlled Offensive Behavior – USSR, deed een verbazingwekkende bewering: “Vóór het einde van de jaren zeventig zullen Sovjetdiplomaten in hun buitenlandse ambassades kunnen zitten en ESP gebruiken om de geheimen van hun vijanden te stelen. Een spion zou worden gehypnotiseerd, dan zou zijn onzichtbare 'geest' worden bevolen om zijn lichaam te verlaten, door barrières van ruimte en tijd te reizen naar de veiligheidsfaciliteit van een buitenlandse regering, en daar uiterst geheime documenten te lezen en hun informatie terug te geven. "De Sovjets", vervolgde het rapport, "zijn de VS minstens 25 jaar voor op het gebied van paranormaal onderzoek en hebben het immense militaire voordeel gerealiseerd van het paranormale vermogen dat bekend staat als astrale projectie (uit het lichaam reizen)." Zo ook in 1973 en 1975,

Een enigszins verontrustend uittreksel uit de bestanden van de DIA over dit specifieke experiment stelt: “Dr. Pavel Naumov voerde biocommunicatiestudies bij dieren uit tussen een ondergedompelde onderzeeër van de Sovjet-marine en een onderzoeksstation aan de kust. Deze tests hadden betrekking op een moederkonijn en haar pasgeboren nest en vonden plaats rond 1956.” De auteur van het rapport vervolgde: “Volgens Naumov plaatsten Sovjetwetenschappers de babykonijnen aan boord van de onderzeeër. Ze hielden het moederkonijn in een laboratorium aan de wal waar ze elektroden in haar hersenen implanteerden. Toen de onderzeeër onder water stond, doodden assistenten de konijnen één voor één. Op elk precies moment van overlijden produceerden de hersenen van het moederkonijn waarneembare en registreerbare reacties." De DIA merkte ook op dat: "Tot in 1970 werd aangenomen dat het precieze protocol en de resultaten van deze beschreven test geclassificeerd waren.astrale projectie https://science.howstuffworks.com/scien ... ection.htm en de kracht van de geest - en zelfs het bestaan ​​van een ziel - in dieren zoals honden, konijnen en primaten. En als het uiteindelijk in het dierenrijk wordt begrepen, zei de DIA, zou de volgende stap van de Sovjets zijn om zich te concentreren op de mens en de manier waarop diezelfde verschijnselen kunnen worden gebruikt als oorlogswapen en spionage. En als het gaat om Remote-Viewing, zo begon het allemaal

https://mysteriousuniverse.org/2022/06/ ... ll-Begin-/
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Kijken op afstand en paranormale spionage: hoe is het allemaal begonnen?

Bericht door taigitu » 03 jun 2022, 22:50

Univers, hoe sta jij hierin?
Denk jij dat de info die verkregen is via ESP als een opvolgend verhaal kan worden waargenomen?
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Kijken op afstand en paranormale spionage: hoe is het allemaal begonnen?

Bericht door univers » 04 jun 2022, 07:07

Univers, hoe sta jij hierin?
Ik sta er open voor.
Bij mij komt het spontaan op, ben op dat moment niet bewust dat ik een lichaam heb.
Wat ik zie, zijn meestal toekomstbeelden.
Bij mensen concentreer ik me op de persoon zelf.
Denk jij dat de info die verkregen is via ESP als een opvolgend verhaal kan worden waargenomen?
Ja, waarom niet.


Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4726
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Kijken op afstand en paranormale spionage: hoe is het allemaal begonnen?

Bericht door Osiris » 05 jun 2022, 12:58

' Paranormaal ' zou eigenlijk normaal moeten zijn.
De mens heeft deze mogelijkheid in zich zitten , daar heeft ook onze intuitie een connectie mee.
Het contact maken met een veld, noem het electromagnetisch of een andere naam Akasha of oneindig alomvattend bewustzijn ( goddelijk aspect ) .

Door de tijd heen zijn velen die mogelijkheid en kennis om contact te maken met dat ' veld ' verloren ( dorment nog aanwezig ).
Conditionering , trauma's ,dominante rationele aspecten etc hebben een soort van taboe gecreeerd ( heksenverbrandingen, Renaissance etc in verleden ).
Verboden 'magie' waar wetenschap het moest vervangen.

Sommigen hebben deze kwaliteiten nog wel.
Wat ik weet van paragnosten bijvoorbeeld, dat zij mogelijke toekomsten kunnen 'zien' ( er zijn er meer, sterkste komen naar voren ).
Echter is er vaak niet echt een tijdsbepaling aan te geven ( verleden/heden/toekomst bestaan in werkelijkheid niet ).
Wel als er meerdere opeenvolgende beelden gezien worden, waarvan 1 of meer al hebben plaatsgevonden, kan er meer duidelijkheid zijn.

Je kunt het ook de zielsconnectie noemen met 'daarboven '.
Iets wat de 'powers that be ' als bedreiging zien betreffende controle.
Het beoogde transhumanisme via technologie, koppeling aan A.I. snijdt die connectie door , waardoor je deze kosmische eigenschap en vrijheid gaat verliezen.
De kunstmatige intelligentie gaat dan bepalen wat voor ( voor ) kennis je wel of niet mag hebben , manipulatie .
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Kijken op afstand en paranormale spionage: hoe is het allemaal begonnen?

Bericht door taigitu » 05 jun 2022, 16:28

univers schreef:
04 jun 2022, 07:07
Univers, hoe sta jij hierin?
Ik sta er open voor.
Bij mij komt het spontaan op, ben op dat moment niet bewust dat ik een lichaam heb.
Wat ik zie, zijn meestal toekomstbeelden.
Bij mensen concentreer ik me op de persoon zelf.
Denk jij dat de info die verkregen is via ESP als een opvolgend verhaal kan worden waargenomen?
Ja, waarom niet.
Ik heb de eerste video bekeken maar de tweede werkt niet bij mij.

Als ik me voorstel hoe die Remote-Viewing gaat, als het onder omstandigheden gaat zoals om spionage ed., dan kan ik me
moeilijk voorstellen dat dat als een soort 'afleveringen' gedaan kan worden. Er zit om dat gebeuren heen zoveel stress,
door o.a. info die 'ingevoerd' wordt als een trigger om op de juiste 'golflengte' te zitten van waar info gezocht moet worden.
Het lijkt mij dat dit soort 'forceren', om een persoon zover te krijgen dat hij zuiver waarneemt, juist onzuiver wordt daardoor.

Zelf heb ik ervaringen, waarbij ik iets spontaan zeg, wat bijv. in de toekomst gaat gebeuren, die niet eerst door mijn denkmolen
gaan en mij zelfs kunnen doen schrikken en me schamen omdat het kwetsend kan overkomen. Ik heb dit op het forum al eens beschreven
dacht ik. Maar een voorbeeld was dat mijn moeder naar haar broer in Antwerpen ging. Hij lag in het ziekenhuis in coma.
Zij was zich aan het klaarmaken om te vertrekken en ik was daarbij. Opeens zei ik tegen haar "Hij zal je nog verbazen".....
Ik had daar geen gedachte bij voordat ik dat zei, ik bedacht gelijk erna dat haar broer in een coma lag en haar niet meer kon verrassen.
Toen ze in Antwerpen was en zijn kamer binnenging sprak ze tegen hem en raakte hem aan. Volgens het verplegend personeel
was het een aflopende zaak. Maar toen ze bij hem was veranderde er iets op de aangesloten apparatuur.
Wat bleek, hij reageerde op haar aanwezigheid. Het resultaat was dat hij nog 3 maanden thuis is geweest en daarna alsnog overleed.
Dat was voor mij een zeer bijzondere gebeurtenis die me goed wakker maakte over het paranormale.
Daarnaast heb ik in de loop der jaren dat meer ontwikkeld. Ik werd voorzitster van een paranormale vereniging.
Ook ging ik me bezig houden met healing en begon vrienden en kennissen te behandelen met o.a. Jin Shin Jyutsu.
Een Japanse vorm van healing te vergelijken met het meer bekende Reiki. Zonder betaling omdat ik dit als mijn studie zag.
Ook nu gebruik ik deze Jin Shin Jyutsu voor mijn eigen gezondheid en af en toe, zo nodig, voor vrienden.
Zoals jij je concentreert op de persoon die je behandeld, doe ik dat ook. Bij Jin Shin Jyutsu leg je je handen op bepaalde
plekken op het lichaam. Die plekken zijn blokkades in de energie-doorstroming en dat kan pijn en andere ongemakken geven.
Door je handen op deze bepaalde plekken te leggen (bij jezelf of bij iemand anders) kan je de blokkade oplossen en de
energie weer laten doorstromen. Ik voel de pijn van de ander in mijn handpalmen. En dat kan heel licht zijn maar ook
heftig, al naar gelang van de mate van de blokkade.
Zo voelde ik, tijdens een behandeling, dat ik pijn aan de zijkant van mijn hoofd kreeg. Dat verwonderde mij en dacht
'dit is niet van mij'. Ik vroeg aan degene die ik aan het behandelen was, een studente acupunctuur, of zij hoofdpijn
had. Het antwoord was nee. Toen raakte ik met mijn hand die plek op haar hoofd aan, dezelfde plek als waar ik de pijn voelde,
en zij reageerde als dat ik een pijnlijke plek aanraakte. Toen vertelde ze dat ze die dag ervoor haar hoofd had gestoten,
maar geen pijn er meer van had....... Zo heb ik vaker dat ik pijn voel bij iemand waar ik mee praat of.
Deze ervaring van die hoofdpijn tijdens de behandeling maakte me duidelijk dat ik dus vaker pijn hen die niet van mij is.
Ik sta teveel 'open' maar ben nu wel alerter en kan het van de ander, door herkenning dan het buiten te sluiten.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Kijken op afstand en paranormale spionage: hoe is het allemaal begonnen?

Bericht door univers » 05 jun 2022, 17:19

Zelf heb ik ervaringen, waarbij ik iets spontaan zeg, wat bijv. in de toekomst gaat gebeuren,
Ik kreeg er vroeger , een knal voor mijn kop voor. :mrgreen:
Laatst gewijzigd door univers op 05 jun 2022, 18:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Kijken op afstand en paranormale spionage: hoe is het allemaal begonnen?

Bericht door taigitu » 05 jun 2022, 17:39

Felle discussie over buitenzintuiglijke waarneming

Critici willen het niet hebben over buitenzintuiglijke waarneming totdat alles bekend is van wat er over te weten valt. Verondersteld wordt dat na onderzoek ontdekt zal worden dat alle zogenaamde paranormale krachten van de menselijke geest eigenlijk normale krachten zijn, die zich tot een buitengewoon hoge graad hebben ontwikkeld.

Wars van voorbarige gevolgtrekkingen
De opvattingen over natuurkunde, tijd en ruimte schijnen tegengesproken te worden door telepathie, helderziendheid en precognitie (in te toekomst zien). Om die reden wensen critici beslist geen voorbarige conclusies te trekken met betrekking tot het bestaan van dergelijke paranormale verschijnselen, totdat iedere andere mogelijke verklaring van de verschijnselen uitputtend is onderzocht.

Universitaire laboratoriumonderzoeken
De felle discussies leidden in de dertiger jaren van de vorige eeuw tot laboratoriumonderzoek op de universiteiten en daarmee ging een groots onderzoek naar Extra Sensory Perception van start. Daarbij hield men rekening met de argumenten van de tegenstanders. Het onderzoek werd geleid door mannen die gewend waren wetenschappelijke methoden toe te passen.
Zij begrepen heel goed dat een spontaan bewijs (hoe groot dan ook) de wetenschap niet zou kunnen overtuigen van het bestaan van verschijnselen, die in strijd waren met de geldende opvattingen. Een telepathische verschijning van een neef op hetzelfde moment dat zijn vliegtuig wordt neergeschoten of een voorspellende droom van de aardbeving in San Francisco kunnen wel dramatisch bewijs voor de werking van bovenzintuigelijke verschijnselen zijn, maar het is niet het soort bewijs dat nodig is om een wetenschapper te overtuigen. Daarom moesten paranormale verschijnselen in het laboratorium worden gebracht, waar het geobserveerd en gemeten kon worden en waar experimenten konden worden ontworpen (zoals in de natuurwetenschappen) om de veronderstellingen over buitenzintuiglijke waarneming te testen.

Lees verder via de link:
https://mens-en-samenleving.infonu.nl/p ... eming.html
Paranormale waarneming (ESP)

Inleiding:

Hoewel we naar 2010 gaan en de laatste hondert jaar enorme technologische ontwikkelingen hebben doorgemaakt, alles op het witte doek of foto vast kunnen leggen en met mensen over de hele wereld kunnen communiceren via computer, telefoon etc., blijven veel mensen zich verbazen dat er ook nog contact mogelijk is zonder deze technologie en stellen zij zich uiterst sceptisch op als we het over het terrein van geest en ziel hebben. Alles wat rationeel gezien niet direct te verklaren valt is humbug, onzin of een verspilling van kostbare tijd.

Angst:

Een van de meest opvallende symptomen van de moderne mens is angst.Dit is ook een van de grootste belemmeringen om buitenzintuigelijk waar te nemen.Hiermee bedoel ik elke vorm van informatie die niet rechtstreeks via de gewone zintuigen wordt verkregen.

Zeker, ook de primitieve mens had een mytische angst. De Middeleeuwse mens had een wezenlijke angst voor boze machten, de duivel en de hel en ook voor boze gedachten en zondige handelingen. Tegenwoordig geloven mensen niet meer zo in de duivel maar de angst is wel gebleven. Angst voor de vijand, angst voor oorlog, voor de dood of innerlijke leegte. Angst voor het paranormale.
De moderne mens:

De Westerse mens is de slaaf geworden van genot en bezit, hij is vervuld van zijn streven naar gelding, naar macht, en in de grond van zijn wezen op zichzelf gericht. Hij vervult zijn leven met voor hem schijnbaar belangrijke dingen maar in zijn binnenste blijft hij leeg en zonder vervulling daar hij in oerwezenlijkheden zoals bv. het ervaren van een magisch universum en/of religieuze binding met het daarmee gepaard gaande gevoel van geborgenheid , liefde, eerbied, verantwoordelijkheidsgevoel, deemoed, gelatenheid, bereidheid tot lijden en vreugde en het zich 1 voelen met de kosmos en zijn schepselen is verarmd.

Hij streeft naar genietingen en is haastig en gespannen.
Blijft niet langer stilstaan bij dingen die hij heeft beleefd....
Vreugde gaat verloren doordat hij niet meer in het tegenwoordige, in het nu leeft...maar steeds aan het plannen is...

Lees verder via de link:
https://www.leerwiki.nl/cultuur/spiritu ... %28esp%29/
Het is jammer dat zo veel mensen hier critisch in staan en dus hun eigen intuïtie niet verder onderzoeken.
Ik kan me voorstellen dat als je hier kritisch in staat je je ook moeilijk kan voorstellen dat de ervaringen
en hun ongrijpbaarheid voor de criticus angst op kan roepen. En uit angst kunnen mensen raar reageren.
Zoals heksenvervolging in de middeleeuwen...... Men is meer beïnvloedbaar door de negatieve machthebbers
die hun eigen belang nastreven. Het roept alleen meer angst op.
Intuïtie is ........



Nu is voor mannen en vrouwen de tijd aangebroken om een zesde zintuig te ontwikkelen, dat we intuïtie zullen noemen.
Mensen hebben zich nu al lange tijd geconcentreerd op het stimuleren en het ontwikkelen van het intellect.
Dit zesde zintuig, of straal van licht, is bedoeld om voor iedereen de geheimen van de natuur,
de schepping en alle spirituele leven en zingeving te ontsluieren.


White Eagle
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Kijken op afstand en paranormale spionage: hoe is het allemaal begonnen?

Bericht door taigitu » 05 jun 2022, 17:52

univers schreef:
05 jun 2022, 17:19
Zelf heb ik ervaringen, waarbij ik iets spontaan zeg, wat bijv. in de toekomst gaat gebeuren,
Ik kreeg er vroeder , een knal voor mijn kop voor. :mrgreen:
Dat was vroeger in de mode.
Je moeder reageerde gewoon spontaan.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Plaats reactie