Uittreding ?

Parapsychologie, helderziendheid, telepathie, telekinese en vele andere onderwerpen m.b.t het bovennatuurlijke.
Plaats reactie
Animal

Uittreding ?

Bericht door Animal » 16 aug 2006, 09:27

Ik heb vroeger een uittreding mee mogen maken.

Jammer dat ik toen te jong was om te beseffen wat er gebeurde. Daarom kan ik het nu waarschijnlijk niet meer. Wie heeft hier een theorie over of weet hier wat vanaf ? Hoe verklaren de wetenschappers dit fenomeen ?
Laatst gewijzigd door Animal op 16 aug 2006, 19:28, 1 keer totaal gewijzigd.

Ravertje

Bericht door Ravertje » 16 aug 2006, 18:50

uittreding :? ???

Gebruikersavatar
FoX
Forum Legende
Berichten: 8359
Lid geworden op: 29 mei 2005, 18:55

Bericht door FoX » 16 aug 2006, 19:25

Als je ziel/geest je lichaam verlaat. Uittreden.

Animal

Bericht door Animal » 16 aug 2006, 19:36

Yep Pro-Raver.
Mijn ziel, geest, mijn persoonlijkheid, mijn eigen ik, is uit mijn lichaam getreden.
Ik zweefde naar boven draaide in de lucht mij om zodat ik naar de grond kon kijken. Zag toen mij zelf daarbij op het bed liggen met mijn ogen open naar het plafond staren. Ik besloot toen bewust naar boven te zwefevn richting het plafond. Op het moment dat ik met mijn ziel, geest of persoonlijk ik het plafond raakte schrok ik zo erg, dat ik een een flits terug zat in mijn lichaam.

Ik was toen een jaar of 10 ongeveer. Wist toen niet dat een dergelijke ervaring een uittreding genoemd werd. Is jammer genoeg maar 1 keer gebeurd.

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11974
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Bericht door MetalPig » 16 aug 2006, 20:55

animal schreef:Mijn ziel, geest, mijn persoonlijkheid, mijn eigen ik, is uit mijn lichaam getreden.
Ik zweefde naar boven draaide in de lucht mij om zodat ik naar de grond kon kijken.
Interessant. De ziel heeft ogen.

Ravertje

Bericht door Ravertje » 16 aug 2006, 21:12

stoer dus als ik me consentreet naar iets ga k er ook heen ?

Animal

Bericht door Animal » 16 aug 2006, 22:10

Ik weet niet wat ik was opdat moment. Kon wel kijken en waarnemen. maar of dat mijn ziel was of geest of wat anders weet ik niet.
Ook niet of ik heb waar genomen met oogjes.

Maar het klinkt eigenlijk wel leuk.
Mijn ziel heeft oogjes. Moeten er ook twee zijn geweest, want ik kon diepte zien.
Laatst gewijzigd door Animal op 17 aug 2006, 11:44, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80649
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Bericht door Tammy » 16 aug 2006, 22:41

Uittredingen................veel over gelezen vroeger.
Je astrale lichaam ( ziel ) treed uit je lichaam.
Je zit meestal met een soort koord vast.
Docter Raymond a Moody ( hoop dat ik de naam goed heb) heeft er een prachtig boek over geschreven.


Afbeelding


ps, ik heb de naam goed :mrgreen:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Asmodea

Bericht door Asmodea » 16 aug 2006, 23:35

die moet ik dan even gaan lezen, ben erg geinteresseerd in dat soor dingen

keesie14

Bericht door keesie14 » 18 aug 2006, 02:06

Ik ben dit nu ook aan het proberen, kheb er een aantal ebooks over, ik laat het wel weten als het lukt.

Ghost Twins

Bericht door Ghost Twins » 26 aug 2006, 15:54

Het klopt dat als jeh uittreed aan een wit koord vastzit en als diej breekt ben jeh dood:)

keesie14

Bericht door keesie14 » 26 aug 2006, 16:35

Ghost Twins schreef:Het klopt dat als jeh uittreed aan een wit koord vastzit en als diej breekt ben jeh dood:)
Ik heb ook een boek gelezen over iemand die dat deed, en hij zij dat het niks uitmaakte, omdat je dat ding ook weer kan vastmaken...

Animal

Bericht door Animal » 26 aug 2006, 20:51

Moeten dat draadje wel lang genoeg zijn om het weer aan elkaar te knopen als het breekt.

Asmodea

Bericht door Asmodea » 26 aug 2006, 21:45

draadje kan niet zomaar breken. Draadje breekt defenitief als je doodgaat, en je dood is van te voren vastgelegd, je tijd op aarde is beperkt. wat je tussen je geboorte en de dood doet is helemaal aan jou, maar geboorte en dood zelf zijn van te voren bepaald ( uitzondering: zelfmoord )
Maar wat wel kan gebeuren is dat je tijdens je uittreding gek kan worden. Dat je nare dingen gaat meemaken waardoor je jezelf helemaal verliest. Zoals ook in je leven kan gebeuren. Bepaalde gebeurtenissen kunnen een blijvende schade aan onze geest aanbrengen.
Als je uittreedt zijn er geen grenzen meer, je kan overal naartoe en alles doen wat je in de "normale" wereld niet kan. Je kan het met gevolgen van drugsgebruik vergelijken, bad trip bijvoorbeeld. ( of een droom )

Animal

Bericht door Animal » 27 aug 2006, 17:46

CIA gebruikt uittreding als spionage instrument.

Gebruikersavatar
FoX
Forum Legende
Berichten: 8359
Lid geworden op: 29 mei 2005, 18:55

Bericht door FoX » 27 aug 2006, 21:12

Leg uit :).

Ghost Twins

Bericht door Ghost Twins » 28 aug 2006, 02:34

hahahahah..
ga je een knoop d'r inzetten?:P

Animal

Bericht door Animal » 28 aug 2006, 07:58

Bij uittreding kun je zien wat er in de kamer naast je beurt ook al ben je daar niet lichamelijk aanwezig.
Afstanden als begrenzingen zijn er niet meer.

Kijken waar de vijand over vergaderd of wat die voor documenten opbergt in zijn kluis is erg handig. Er is een film overgemaakt maar weet de titel niet meer.

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11974
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Bericht door MetalPig » 28 aug 2006, 09:42

Animal schreef:Bij uittreding kun je zien wat er in de kamer naast je beurt ook al ben je daar niet lichamelijk aanwezig.
Geloof je dit serieus? :shock:

Animal

Bericht door Animal » 28 aug 2006, 10:30

MetalPig schreef:Geloof je dit serieus? :shock:
Dat uittredingen bestaan,...Ja.

Maar de vraag is hoever we kunnen uittreden en hoever kun je de reis maken. Uittredingen kun je bereiken door bepaalde delen van je hersenen te stimuleren. wetenschappelijk vastgesteld en bewezen. Klein stukje tekst uit en artikel hieronder.
Eerder neurologisch onderzoek heeft bewezen dat de gyrus cingulis een cruciaal knooppunt is in het circuit dat zorgt voor een correct lichaamsbeeld, schrijven de onderzoekers in het wetenschappelijk tijdschrift Nature. De hersenen integreren daartoe informatie uit de ogen, het evenwichtsorgaan en de tastzintuigen in het lichaam en in de huid. Zo weet je normaal gesproken precies - zelfs met gesloten ogen - hoe groot je lichaam is, of je rechtop staat of ligt en waar je je ledematen hebt gelaten.

Dat lichaamsbeeld kan echter verstoord worden als je op het randje van de dood balanceert, door een ketamine-injectie (door sommigen speciaal gebruikt om uit te treden), of andere aanslagen op het brein. 'Er zijn mensen met epilepsie of migraine die heel vaak uittreding ervaren,' zegt Blanke. 'De meesten praten er niet graag over, omdat ze het eng vinden of zich schamen. Ik hoop dat dit onderzoek die angst vermindert. Het laat zien dat dit nu eenmaal kan optreden door prikkelingen in het brein.'

'Wat overigens niet wil zeggen dat dit onderzoek het hele fenomeen van tafel veegt',voegt Blanke eraan toe. Alle ervaringen bereiken ons namelijk via hersenactiviteit, of het nu de geur van verse appeltaart of een duik in de Noordzee betreft. Die gewaarwordingen kunnen ook elektrisch worden opgewekt, door paddestoelen, dromen, meditatie of wat dan ook. Zelfs een spirituele of godservaring kan bij vier van de vijf mensen - ongelovigen incluis - met elektromagnetische helm worden opgewekt. Appeltaart, de Noordzee, God en uittreding zitten dus allemaal tussen de oren, maar dat zegt weinig over hun bestaan daarbuiten.

Plaats reactie