Char. Een medium ?

Parapsychologie, helderziendheid, telepathie, telekinese en vele andere onderwerpen m.b.t het bovennatuurlijke.
Plaats reactie
keesie14

Bericht door keesie14 » 22 sep 2006, 16:08

Animal schreef:Ik zal alle paranormaal begaafde op weg helpen rijk te worden.
Klik op de onderstaande link en bewijs je gave en je bent rijk.
Een miljoen dollar is best wel de moeite waard op te gaan incasseren.
One Million Dollars awaits the individual who can prove, in a controlled setting, that they have "super" powers.
http://www.randi.org/research/index.html
Ik denk er vaak een probleem is bij de plaats waar het expirement gedaan wordt en het aantal mensen dat eraan meedoed, bij veel gavens moet je namelijk gebruik maken van andere mensen, dit is wat Uri Geller doet, hijzelf is misschien niet heel erg Para-begaafd (natuurlijk wel genoeg om kleine trucies te doen), maar met behulp van andere mensen die in jouw geloven wordt je zelf sterker, er gebeurd niks vreemds bij die mensen, maar wel bij jouw, je zou kunnen zeggen dat het een super-sterk Placebo-effect creërt waardoor jij ineens sterkere gavens krijgt.
De plaats kan ook belangrijk zijn, de positie van bepaalde dingen in een kamer, of het materiaal waarvan de kamer is gemaakt, kunnnen jouw gavens allemaal beïnvloeden, als geesten zich ergens ongemakkelijk voelen zullen ze minder snel komen of als jij energie verstuurt of ontvangt zou dat in dit geval minder snel (of niet) aankomen.

Gebruikersavatar
deheerst
Leraar
Berichten: 1997
Lid geworden op: 06 feb 2005, 00:08

Bericht door deheerst » 22 sep 2006, 16:12

Dat vind ik maar een vaag verhaal.
Ik ken iemand (om wille van privacy noem ik geen namen) wiens zoon al sinds hij kan praten geesten ziet.
Hij ziet ze overal, waar dan ook, altijd.
Dus dat ze ergens niet graag komen kan ik me niet voorstellen.

Overigens, heb ik meer vertrouwen in dat ventje dan in Char.
:wink:
IBM's Z10-ec: 1,5 TB memory, 77 PU's (4,4Ghz 4-core), zIIP, zAAP, IFL, ICF, and so on... ___ Got Bulk?

keesie14

Bericht door keesie14 » 22 sep 2006, 16:24

deheerst schreef:Dat vind ik maar een vaag verhaal.
Ik ken iemand (om wille van privacy noem ik geen namen) wiens zoon al sinds hij kan praten geesten ziet.
Hij ziet ze overal, waar dan ook, altijd.
Dus dat ze ergens niet graag komen kan ik me niet voorstellen.

Overigens, heb ik meer vertrouwen in dat ventje dan in Char.
:wink:
Ja, kinderen zijn soms erg para-begaafd, ik heb ook 2 vrienden ontmoet die dat waren.
De één was healer en paste dit ook toe: als er bij de sport die hij deed of bij gym iemand gewond was ging hij hun healen en daar werd dat gewoon geaccepteerd.
De ander kon vroeger geesten en aura's zien, zo was er bijv. een vrouw (oude vrouw) in zijn straat overleden, maar die kenden hij niet, hij had haar geest gezien, toen heeft hij die aan zijn moeder beschreven, zijn moeder ging rond vragen over hoe die vrouw eruit zag en dat klopte precies met de beschrijving die hij gaf.
Ook kon hij altijd zien als iemand loog of gemeen van aard was, omdat hij die aura's zag en voor para-kinderen hebben die kleuren dus betekenissen.
Maar je moet niet vergeten dat mensen zoals Char en Robbert van den Broeke vroeger precies zo waren.
Meestal gaan die gavens trouwens later weg als er niks mee gedaan wordt.
Hij ziet ze overal, waar dan ook, altijd.
Dus dat ze ergens niet graag komen kan ik me niet voorstellen.
Het kan ook zijn dat ze beïnvloed worden door niet-gelovige, als je meer niet-gelovige hebt dan wel, kunnnen de geesten niet komen, omdat ze tegengehouden worden door het sterkere ''placebo-effect'' van andere mensen, tenzij iemand genoeg kracht heeft om dit tegen te gaan.
Maar Char lijkt me nou niet echt een krachtig persoon, ik heb ook gezien dat haar gavens niet heel erg sterk zijn, maar ze kan er redelijk mee omgaan.
Vaak maken mensen ook de fout om vooroordelen over para-begaafden te hebben, je best vriend kan gewoon gavens hebben en het je niet vertellen, de meesten van mijn vrienden weten het niet, slechts degene die ik genoeg vertrouw, of de gene die ook zoiets hebben, maar ik er maar 4 persoonlijk (goed) die ook gavens hebben.

Animal

Bericht door Animal » 22 sep 2006, 16:40

Char is in de US door de mand gevallen en komt daar niet meer aan de bak.
Dan richt ze haar pijlen op nederland.
Nog snel een boek erbij scoren en haar koetjes staan weer op het droge voor een paar jaar.

Stuntelige Char in de USA. Klik onderstaande site link en type daar maar eens Char Margolis met zoeken.
http://www.randi.org

keesie14

Bericht door keesie14 » 22 sep 2006, 16:48

Ik heb dit al een keer gekeken, maar ik denk dat Char gewoon niet heel goed is in wat ze doet, ze heeft wel een gave, maar niet zo sterk meer, ik twijfel er ook aan of ze het wel van geesten heeft, wat ik kan wat Char doet ook, alleen hoor ik geen geesten.
Ik begin op een gegeven moment te trillen en krijg dan antwoorden binnen, ik weet niet hoe Char's gaven werkt, maar ik weet wel dat een paar dingen weet die ze niet kan weten (soms) en ze mag ook wel een keer gaan zeggen waarom die geesten 1 letter per keer doen....het enige wat ik me kan voorstellen is dat ze bij die mensen in huis gaat kijken, of heel erg goed onderzoek doet, en vervolgens ook nog een keer in haar eigen leugen geloofd (liegen is te moeilijk) als dit allemaal zo was, dan nog weet ze dingen die ze niet kan weten, hooguit door een anderen gaven te gebruiken (telepathie).

Animal

Bericht door Animal » 22 sep 2006, 16:49

keesie14 schreef:
Animal schreef:Ik zal alle paranormaal begaafde op weg helpen rijk te worden.
Klik op de onderstaande link en bewijs je gave en je bent rijk.
Een miljoen dollar is best wel de moeite waard op te gaan incasseren.
One Million Dollars awaits the individual who can prove, in a controlled setting, that they have "super" powers.
http://www.randi.org/research/index.html
Ik denk er vaak een probleem is bij de plaats waar het expirement gedaan wordt en het aantal mensen dat eraan meedoed, bij veel gavens moet je namelijk gebruik maken van andere mensen, dit is wat Uri Geller doet, hijzelf is misschien niet heel erg Para-begaafd (natuurlijk wel genoeg om kleine trucies te doen)
Klein stukje uit de tekst van het miljoen dollar kans.

The JREF does not involve itself in the testing procedure, other than helping to design the protocol and approving the conditions under which a test will take place. All tests are designed with the participation and approval of the applicant.

Dus geen excuses over de afwezigheid van sfeer, ruimte, uitstraling en mensen.

Ook Uri Geller is door de mand gevallen.

keesie14

Bericht door keesie14 » 22 sep 2006, 16:55

The JREF does not involve itself in the testing procedure, other than helping to design the protocol and approving the conditions under which a test will take place. All tests are designed with the participation and approval of the applicant.

Dus geen excuses over de afwezigheid van sfeer, ruimte, uitstraling en mensen.

Ook Uri Geller is door de mand gevallen.
Waren er mensen bij dan?, Uri wist misschien nog niet veel van zijn gave, ook niet hoe het precies werkt dus, als ze het nu zouden doen en op live op tv zouden uitzenden (geld ook voor Char) zou ik het geloven, dan zijn de omstandigheden naar mijn idee goed, ik kan zelf niet bewijzen dat ik gavens heb, omdat ze nog niet sterk genoeg zijn, meestal gebeurd het onverwachts (ik heb ze niet onder controle), dus is het al onmogelijk om het wetenschappelijk te bewijzen.

Wie Usenet heeft moet is in de groep a.b.paranormal kijken, daar staan filmpjes over: Mind over Matter, Telephatie en over ''Psycic Children.
En de eerste twee zijn kritisch en de 2e is vanuit het standpunt van een geelover.

Animal

Bericht door Animal » 22 sep 2006, 17:05

Waarom het nep kan zijn :

Cold reading : http://www.skepdic.com/coldread.html

Forer effect : http://www.skepdic.com/forer.html

Zelfbevestiging : http://www.skepdic.com/confirmbias.html

Suggestie : http://www.skepdic.com/confab.html

Goed lezen, goed nadenken, oogkleppen af, bril op en zelf conclusie trekken.

keesie14

Bericht door keesie14 » 22 sep 2006, 17:52

Animal schreef:Waarom het nep kan zijn :

Cold reading : http://www.skepdic.com/coldread.html

Forer effect : http://www.skepdic.com/forer.html

Zelfbevestiging : http://www.skepdic.com/confirmbias.html

Suggestie : http://www.skepdic.com/confab.html

Goed lezen, goed nadenken, oogkleppen af, bril op en zelf conclusie trekken.
Ook met al deze dingen, zijn er nogsteeds dingen die Char niet kan weten.
Heb je de Jensen uitzending al gezien trouwens, als je dat doet moet je een beetje naar het eind gaan (filmpje) daar ergens zal de reading zijn.

Anet

Bericht door Anet » 22 sep 2006, 23:09

De weg naar volwassen denken is moeilijk.(zucht)

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11973
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Bericht door MetalPig » 23 sep 2006, 09:10

keesie14 schreef:Ik denk er vaak een probleem is bij de plaats waar het expirement gedaan wordt en het aantal mensen dat eraan meedoed,
Het suffe is dat de testpersonen vooraf akkoord zijn met alles, maar achteraf, als ze gefaald hebben, met excuses komen die alles met de omgeving, en niets met hunzelf te maken hebben...

Animal

Bericht door Animal » 26 sep 2006, 23:26

keesie14 schreef:Ook met al deze dingen, zijn er nogsteeds dingen die Char niet kan weten.
Heb je de Jensen uitzending al gezien trouwens, als je dat doet moet je een beetje naar het eind gaan (filmpje) daar ergens zal de reading zijn.
Wat kan Char niet weten ?
Wat ze niet weet gokt ze of krijgt ze van het slachtoffer aangedragen.

En het Jensen zijn is één grote show. Wou ik nu niet echt een onafhankelijk betrouwbaar program noemen.

American Dawn

Bericht door American Dawn » 27 sep 2006, 22:12

Paranormale gaven bestaan maar het probleem ervan is dat ze niet erg stabiel zijn.
Elk mens heeft dit in bepaalde mate en stamt uit de oertijd.

Onze vroege voorvaders ontwikkelden deze gaves omdat ze in de wildernis oesten overleven.

Een voorbeeld experiment:bespied iemands achterhoofd en 7 van de tien onwetende proef konijnen zal paranoia om zich heen kijken en zich bespied voelen.
Dit stamt noch uit de oer tijd toen de mens nog iets lager op de voedsel keten stond.


Voor de rest denk ik wel dat er wel mensen met superpowers bestaan maar dat zijn geen westerse geldbeluste egotrippers maar wijzen die het geheel gratis doen en zich er niet mee verrijken en die er vaak een sombere levensstijl op na houden.

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11973
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Bericht door MetalPig » 28 sep 2006, 08:02

American Dawn schreef:Paranormale gaven bestaan
Waarom kan niemand mij daarvan overtuigen?
American Dawn schreef:Een voorbeeld experiment:bespied iemands achterhoofd en 7 van de tien onwetende proef konijnen zal paranoia om zich heen kijken en zich bespied voelen.
Heb je daar een bron van? Ik ben benieuwd hoe dat experiment uitgevoerd is.
Is er bijvoorbeeld ook bijgehouden hoeveel mensen omkijken terwijl ze *niet* bekeken worden?

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11973
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Bericht door MetalPig » 05 okt 2006, 08:09

Dawn, krijg ik nog antwoord?
MetalPig schreef:
American Dawn schreef:Paranormale gaven bestaan
Waarom kan niemand mij daarvan overtuigen?
American Dawn schreef:Een voorbeeld experiment:bespied iemands achterhoofd en 7 van de tien onwetende proef konijnen zal paranoia om zich heen kijken en zich bespied voelen.
Heb je daar een bron van? Ik ben benieuwd hoe dat experiment uitgevoerd is.
Is er bijvoorbeeld ook bijgehouden hoeveel mensen omkijken terwijl ze *niet* bekeken worden?
Ik heb de afgelopen week je experiment uitgevoerd op 17 nietsvermoedende personen. 16 deden niks, en 1 keek om toen er een telefoon ging.
Ik staarde steeds ongeveer een halve minuut naar hun achterhoofd. Was dat te kort?

Ik ben nog steeds erg benieuwd waar jouw 7 uit 10 vandaan komt.

raymond1984

Bericht door raymond1984 » 07 okt 2006, 17:38

ik geloof wel in char.

Maan

Bericht door Maan » 07 okt 2006, 23:05

Char is iemand die gebruik maakt van haar besef van andermans geest. Ze is eigenlijk gewoon een soor psychiater, die een slaatje slaat uit haar geve van het kunnen beoordelen van mensen.
Zoals ik in mijn voorstel topic heb geschreven dat ik dromen kan uitleggen voor anderen omdat ik op dat moment bepaalde dingen weet. Zo werkt char ook. Je leest de emoties die anderen uitstralen, dit is geen magie, dit is psychologie.

Het is ook geen gave, het is aangeleerd.

Liefs Maan

Maan

Bericht door Maan » 07 okt 2006, 23:10

Heb hierbij ook mijn antwoord aan animal (?) ook ge-edit, aangezien ik me niet goed kon vinden in de omschrijving die ik daar had gegeven.
Dit voor de oplettende lezer, en uit eerlijkheid naar anderen.

Sorry als ik jullie op het verkeerde been heb gezet... :wink:

Liefs Maan

The Return

Bericht door The Return » 08 okt 2006, 05:15

Jezus, wat ben jij gemeen....

Maan

Bericht door Maan » 08 okt 2006, 08:48

Hoezo? Ik bedoel het goed hoor....

[wings]

Liefs Maan

Plaats reactie