Char. Een medium ?

Parapsychologie, helderziendheid, telepathie, telekinese en vele andere onderwerpen m.b.t het bovennatuurlijke.
Animal

Bericht door Animal » 12 okt 2006, 09:25

MetalPig schreef:Dawn, krijg ik nog antwoord?
MetalPig schreef:
American Dawn schreef:Paranormale gaven bestaan
Waarom kan niemand mij daarvan overtuigen?
American Dawn schreef:Een voorbeeld experiment:bespied iemands achterhoofd en 7 van de tien onwetende proef konijnen zal paranoia om zich heen kijken en zich bespied voelen.
Heb je daar een bron van? Ik ben benieuwd hoe dat experiment uitgevoerd is.
Is er bijvoorbeeld ook bijgehouden hoeveel mensen omkijken terwijl ze *niet* bekeken worden?
Ik heb de afgelopen week je experiment uitgevoerd op 17 nietsvermoedende personen. 16 deden niks, en 1 keek om toen er een telefoon ging.
Ik staarde steeds ongeveer een halve minuut naar hun achterhoofd. Was dat te kort?

Ik ben nog steeds erg benieuwd waar jouw 7 uit 10 vandaan komt.
Erg praktisch gevonden MetalPig om direct proef op de som te nemen.
Ga ik ook eens doen.

Gewoon beweringen direct in de praktijk testen als het mogelijk is.

keesie14

Bericht door keesie14 » 17 okt 2006, 18:21

Voor de rest denk ik wel dat er wel mensen met superpowers bestaan maar dat zijn geen westerse geldbeluste egotrippers maar wijzen die het geheel gratis doen en zich er niet mee verrijken en die er vaak een sombere levensstijl op na houden.
Waarom niet, zowel goede en slechte mensen kunnen gaven krijgen, of hebben ze, dus of ze er of niet geld mee wil verdienen, dit heeft toch niets te maken met dat ze wel of geen gaven heeft?

Maan

Bericht door Maan » 17 okt 2006, 20:21

Ik kan gewoon niet geloven dat mensen nog in CHARlatans geloven...

Liefs Maan

Missy

Bericht door Missy » 08 nov 2006, 10:59

MetalPig schreef:
keesie14 schreef: al snap ik niet wat ze met die letter moet, kan ze niet gewoon in 1 keer die naam zeggen.
Omdat jij zo verschrikkelijk graag wil geloven dat het echt is, is dit voor jou helaas geen reden om te gaan twijfelen. Jammer.

Ze kan die naam niet zeggen, omdat ze de naam niet weet, omdat het oplichterij is. Het slachtoffer moet haar de naam geven, en daarom zit ze te vissen met die letters.
Tsss Wahhahaha..

Missy

Bericht door Missy » 08 nov 2006, 11:00

deheerst schreef:Ik ben er wel voor om de eerst volgende aflevering van Char hier te beoordelen.
Maar dan moet er wel gekeken worden, en ik wil dan ook wel weten wanneer het komt...
A.S donderdag half 10 rtl 4..

Missy

Bericht door Missy » 08 nov 2006, 11:08

MetalPig schreef:
keesie14 schreef:Ik zal even een paar dingen laten zien, goed, slecht of matig:

Char zegt eerst heb je ooit iemand gekend met een J, Frieda zegt niets, dus Char denkt dat ze het fout heeft, dus dan gaat ze over op raden en ze zegt G.
Vervolgens zegt Frieda dat ze toch iemand (een goeie vriend zelfs) met een J kent,
Als je 15 mensen kent, is de kans 5% dat je niet iemand met een J kent. Dat weet Char ook.
Frieda kent ongetwijfeld veel meer dan 15 mensen, zeker als je de overledenen meetelt, dus de kans dat de J goed is is waarschijnlijk wel meer dan 98%. Hier heeft Char de geestenwereld niet voor nodig.
(Ik heb twee ooms die Jan heten, een die Johan heet, mijn grootvaders hetten Jan en Jacob.)

DAt slaat nergens op de meeste namen beginnen met een J .. er zijn ook tig namen met A ,B, C ,M enzoo.. bij jou toevallig ja !!!

Missy

Bericht door Missy » 08 nov 2006, 11:12

Ze brengt geen informatie uit de geestenwereld,


Hoe weet jij dat zo zeker dan ?
Laatst gewijzigd door Missy op 08 nov 2006, 11:15, 1 keer totaal gewijzigd.

Missy

Bericht door Missy » 08 nov 2006, 11:14

Mijn voor stel :mrgreen:

GA naar een medium en doe een reding dan kom je er echter als ze dingen weten over je die ze niet kan weten en dan weet je ook dat het niet voor de tijd is besproken :mrgreen:

hihi :wink:

Gebruikersavatar
FoX
Forum Legende
Berichten: 8359
Lid geworden op: 29 mei 2005, 18:55

Bericht door FoX » 08 nov 2006, 12:33

Missy schreef:Mijn voor stel :mrgreen:

GA naar een medium en doe een reding dan kom je er echter als ze dingen weten over je die ze niet kan weten en dan weet je ook dat het niet voor de tijd is besproken :mrgreen:

hihi :wink:
Maar een medium heeft genoeg mensenkennis, kennis van zaken en kunnen geweldig gokken dat ze dit uit andere signalen kunnen halen. De meeste mediums gissen, gissen en blijven maar gissen totdat er iets klopt en hier over door blijven zagen.

Medium 'Is er kort geleden iemand in je familie gestorven ?'
'Nee'
M 'Is er dan kort geleden iemand ziek geworden in de familie?'
'Ja'.

Tsja wat is ziek. Ze weten precies welke vragen ze stellen en manipuleren als dit nodig is.

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11974
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Bericht door MetalPig » 08 nov 2006, 13:01

Missy schreef:
MetalPig schreef:Als je 15 mensen kent, is de kans 5% dat je niet iemand met een J kent. Dat weet Char ook.
Frieda kent ongetwijfeld veel meer dan 15 mensen, zeker als je de overledenen meetelt, dus de kans dat de J goed is is waarschijnlijk wel meer dan 98%. Hier heeft Char de geestenwereld niet voor nodig.
(Ik heb twee ooms die Jan heten, een die Johan heet, mijn grootvaders hetten Jan en Jacob.)
DAt slaat nergens op de meeste namen beginnen met een J .. er zijn ook tig namen met A ,B, C ,M enzoo.. bij jou toevallig ja !!!
Ik zeg niet dat de meeste namen met een J beginnen.
Ik zeg (of eigenlijk herhaal ik een website waarvan ik niet meer weet of ik 'm in dit topic gelinkt heb) dat wanneer je 15 mensen kent, de kans maar 5% is dat je *niet* iemand kent wiens naam met een J begint.

Dus als Char een J noemt, heeft ze 95% kans dat ze het goed heeft.

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11974
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Bericht door MetalPig » 08 nov 2006, 13:05

Missy schreef:Ze brengt geen informatie uit de geestenwereld,

Hoe weet jij dat zo zeker dan ?
Dat zeg ik niet. Ik zeg dat ze alleen informatie geeft waarbij ze de geestenwereld niet nodig heeft.

moonwalker

Bericht door moonwalker » 27 jan 2007, 18:28

Sorry mods en admins dat ik oude koeien uit de sloot haal. ;)

Ik heb 1 ervaring mogen meemaken. Ik woonde toen nog in Marokko en ik ben gaan reizen samen met twee tantes van mij. Het was een reis van 4 uur in de bus. We kwamen daar aan en na lang wandelen, besloten mijn tantes bij een vrouw als Char te gaan. In Marokko zitten ze gewoon op straat, je betaalt ze en ze gaan met de kaarten je vertellen waarmee je zit of wat je toekomst je brengt. Ik was zeer kritisch tegen zulke mensen en ik weigerde eerst met ze mee te gaan. Maar uiteindelijk won mijn nieuwsgierigheid het van me. Vergeet niet dat we 4 uur ver waren van thuis, de vrouw nog nooit hebben gezien en niemand die ons daar kent.
Die vrouw vertelde dingen aan mijn tantes die ze niet hoorde te weten. Een voorbeeld:
1 tante van mij zat erg te piekeren over haar rijbewijs. Die vrouw gooide de kaarten en vertelde haar dat ze zich geen zorgen moet maken over de rijbewijs, omdat ze het gewoon ging halen. Ook vertelde ze haar dat ze zich geen zorgen moet maken over trouwen, want ze zal haar man wel tegenkomen. Die dingen kwamen uit.

En dat is alleen een klein voorbeeld van dingen die ik hoor. In Marokko zijn vrouwen als Char heel normaal. Ik geef toe dat er veel tussen zitten die de mensen bedriegen, maar sommigen hebben echt de gave om via "telepatische?" weg je gedachten en dergelijke te lezen.

Ik geef Char daarom de voordeel van het twijfel.

Peace.

Hermes of the Night

Bericht door Hermes of the Night » 07 apr 2007, 13:29

Char... :roll:
Ik wordt zo moe van dat mens. Oplichter.

Barrel

Bericht door Barrel » 06 mei 2007, 00:34

keesie14 schreef: Ten tweede koos ze mensen willekeurig uit het publiek, ik zag namelijk 2 mensen (man en vrouw) in de trein zitten, die daar ook heen waren gegaan, ze zagen er heel bedroeft uit (toen we opweg daarheen waren), later werden ze uit het publiek gekozen en toen hoorde ik dus dat ze hun kind waren verloren (dit sluit voor mij uit dat het van tevoren gekozen is).
Ben ik nou cynisch als ik vermoedt dat het programma zorgt dat die mensen (die ze dus kennen) uitgenodigd worden voor de show, in het publiek, en vervolgens uitgekozen?

Gebruikersavatar
FoX
Forum Legende
Berichten: 8359
Lid geworden op: 29 mei 2005, 18:55

Bericht door FoX » 11 aug 2007, 16:30

Sindskort ga ik weer om met een studievriend. In de tijd dat ik hem niet gesproken heb is zijn moeder overleden. Nu dat ik weer met hem omga hebben we een keer bij me thuis over zijn moeder en mijn broer gesproken.
Op een gegeven moment wist ik (zonder zijn vader of moeder te kennen of de naam ooit te hebben gehoord) de beide voorletters plotseling in het gesprek te roepen/raden/gokken. De A van de moeder en de B van de vader.

Grappig, iedereen kan het ;).

Gijs

Bericht door Gijs » 12 aug 2007, 17:06

deheerst schreef:Was haar achternaam niet Latan?
Oh nee dat rijmt op satan :shock: Maargoed. Ik geloof niet in mediums. En dan vooral niet in Char.

BRNRDSDJNG

Bericht door BRNRDSDJNG » 15 aug 2007, 11:15

Voor wat ik weet van de parapsychologie is het bijzonder lastig om concrete informatie te krijgen. Vooral namen en data zijn moeilijk voor een medium. Waarom dat zo is, wordt niet echt duidelijk. De ziel als we dat label even mogen lenen, werkt met beelden. Dat is iets voor de rechterhersenhelft, die ook met intuítie te maken heeft. Het blijkt dat het verstand vaak een ernstige hindernis vormt voor deze processen. Verder merk ik dat Hoog intuítief begaafden meestal geen specifieke denkers zijn en vrijwel niet over hun waarnemingen nadenken. Dat is een stukje voorkeur. De symbolische inhoud van onbewuste fenomenen zijn lang niet zo letterlijk als concrete stoffelijke informatie. Vaak is het beeld ook bedoeld om een meervoudige interpretatie weer te geven. In het onbewuste verdwijnt veel niet direkt noodzakelijke info. Wat wij als belangrijk beschouwen is daar relatief. Ik heb vaak een seance meegemaakt en was soms verbaasd over de accuratesse van de readings. Maar evengoed sloeg het nergens op en was het medium duidelijk aan het vissen. Een goed medium stelt vooraf geen vragen.
Een scepticus heeft een sterk remmende invloed op zo'n proces. Soms komt een medium pas op gang als een stoorzender (scepticus) verdwenen is. In de onderzoeken die op militair terrein zijn gedaan om langs intuïtieve weg te spioneren zijn meestal stuk gelopen op de veel te verstandelijke of sceptische manier waarop de candidaten werden gescreend. Verder is het moeilijk om bijvoorbeeld over misdrijven concrete info te verkrijgen. Dit heeft ook te maken met de impact die deze daden op een medium hebben. Het is echt geen pretje als je voelt hoe een ander is vermoord. De geest lijkt zich niet zoveel bezig te houden met de dood. Het is alsof er gewoon een overgang naar een andere vorm van zijn bestaat, en daar is vanuit de geest geen probleem.
De criteria liggen dus geheel anders. Daarom is het niet minder reëel.
Waarbij ik aanteken dat ik geen fan van Char ben. Als je vaker seances hebt bezocht, selecteer je al snel en levert het doorgaans niet veel meer op dan een boodschap, waar ik persoonlijk geen behoefte aan heb. Als je een linkje met die geestelijke werled hebt, zou het mij meer interesseren hoe daar de belevenissen zijn en wat ze werkelijk waarnemen. Zou je niet een kijkje in de virtuele hemel willen nemen? Maar nee hoor, ze kijken gewoon niet verder dan hun neus lang is. Dat bedoel ik nu met mediamiek begaafden die niet nadenken.
Ik heb ook meegemaakt dat het beeld concreet werd neergezet maar het medium absoluut niet geschoold was in symboliek en dus niet begreep wat er werd getoond. Ik kon dat echter wel. Curieus.

Verder moeten we niet vergeten dat een medium vaak geen grenzen kan onderscheiden of trekken. Dat betekent dat hij/zij informatie oppikt en bij de verkeerde persoon plaatst.
Van Arrego??? een Medium uit Zuid Amerika die naar Duitsland werd gehaald is bekend dat hij ongelooflijke operaties uitvoerde maar in Duitsland al snel niet meer kon functioneren. Het is in de sfeer van sjamanen bekend dat hij/zij niet buiten zijn habitat kan werken.
Bij Indianen dus bij een vreemde stam. Dat wijst erop dat er toch een bepaalde omgeving nodig is om te kunnen werken. Strikt genomen wezen de onderzoeken van Stephenson uit, dat in culturen waarin men gelooft aan reincarnatie, statistisch meer herinneringen voorkomen aan vorige levens.

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11974
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Bericht door MetalPig » 15 aug 2007, 11:33

BRNRDSDJNG schreef:Vooral namen en data zijn moeilijk voor een medium. Waarom dat zo is, wordt niet echt duidelijk.
Ik heb daar een heel simpele verklaring voor.

BRNRDSDJNG

Bericht door BRNRDSDJNG » 15 aug 2007, 12:32

Metal Pig

Je bericht is nu niet bepaald overlopend van duidelijkheid?

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11974
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Bericht door MetalPig » 15 aug 2007, 12:54

Oh. Ik vermoed dat je wilt weten wat die simpele verklaring is.

Namen en data zijn moeilijk voor mediums omdat ze zo specifiek zijn. Mediums hebben die informatie vaak niet, en er is ook niemand die het in hun oor fluistert (uitzonderingen zoals Popov daargelaten). Daarom moeten ze wat vaag gokken om zo de specifieke informatie uit de welwillende slachtoffers te trekken. Om vervolgens te claimen dat ze de informatie van geesten kregen.

Plaats reactie