Char. Een medium ?

Parapsychologie, helderziendheid, telepathie, telekinese en vele andere onderwerpen m.b.t het bovennatuurlijke.
Gebruikersavatar
Tardis
Tijdreiziger
Berichten: 4799
Lid geworden op: 27 jan 2006, 15:34

Bericht door Tardis » 25 jan 2008, 17:31

MetalPig schreef:Het is bedrog.
Misschien wel. Als dat zo is worden er dan mensen slechter van?
Laatst gewijzigd door Tardis op 25 jan 2008, 17:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Tardis valt meestal in de categorie `overig', is dus nauwelijks in een hokje te plaatsen en moeilijk te doorgronden. Klik op de link voor mijn gebruiksaanwijzing. :wink:
https://www.16personalities.com/infj-personality

Maan

Bericht door Maan » 25 jan 2008, 17:40

psychologie is niet paranormaal. Ze zou waarschijnlijk net zo goed daarin een goedlopende praktijk kunnen beginnen. Maar dan kom je niet op teevee hea....

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11974
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Bericht door MetalPig » 25 jan 2008, 18:01

Tardis schreef:
MetalPig schreef:Het is bedrog.
Misschien wel. Als dat zo is worden er dan mensen slechter van?
Als ze er grof geld voor moeten neertellen wel.

En als Char zich bemoeit met de gezondheid van haar slachtoffers (zoals Sylvia Browne doet) kan dat ook ernstige gevolgen hebben.

Gebruikersavatar
Tardis
Tijdreiziger
Berichten: 4799
Lid geworden op: 27 jan 2006, 15:34

Bericht door Tardis » 25 jan 2008, 18:21

MetalPig schreef:Als ze er grof geld voor moeten neertellen wel.
Mee eens. Dit gaat toch op rekening van RTL dacht ik?
En als Char zich bemoeit met de gezondheid van haar slachtoffers (zoals Sylvia Browne doet) kan dat ook ernstige gevolgen hebben.
Dat heb ik haar nog niet zien doen, maar inderdaad, van die fratsen ben ik ook niet gediend.
Tardis valt meestal in de categorie `overig', is dus nauwelijks in een hokje te plaatsen en moeilijk te doorgronden. Klik op de link voor mijn gebruiksaanwijzing. :wink:
https://www.16personalities.com/infj-personality

Barrel

Bericht door Barrel » 25 jan 2008, 18:59

Vond het toch laatst ook wel heel ver gaan. Een reading met een vrouw wiens man zelfmoord had gepleegd door voor een trein te springen. Volgens Char ... Hij wilde voor de trein door springen, kijken of dat zou lukken....
Dan speel je toch ook wel met gevoelens zou ik denken.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80649
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Bericht door Tammy » 25 jan 2008, 19:17

Jeetje Barrel, echt waar? :|
Dit vind ik veel te ver gaan :x

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

The Return

Bericht door The Return » 21 mar 2008, 20:29

A.s. op Zembla 'char ontmaskerd ' :p

Gebruikersavatar
Qaboos
Leraar
Berichten: 1028
Lid geworden op: 29 nov 2006, 13:23

Bericht door Qaboos » 21 mar 2008, 20:35

Ik kan niet wachten. En ik zag net al bij de vooraankondiging dat iemand die ik al jaren geleden heb gezien een naam heeft die ik sinds een jaar of zo ken: James Randi. Ik had A en B nog niet met elkaar in verband gebracht.

The Return

Bericht door The Return » 21 mar 2008, 22:30

James Randi ja, hij geeft een miljoen aan degene die hun paranormale gaves door de wetenschap wil laten onderzoeken.

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11974
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Bericht door MetalPig » 22 mar 2008, 00:35

The Return schreef:James Randi ja, hij geeft een miljoen aan degene die hun paranormale gaves door de wetenschap wil laten onderzoeken.
Nee, aan iemand die kan aantonen dat ie zo'n gave heeft.

Overigens wordt de prijs opgeheven. De afgelopen 10 jaar is er niemand in de buurt gekomen, en het geld kan wel beter gebruikt worden dan werkloos op de bank staan.

Gebruikersavatar
Qaboos
Leraar
Berichten: 1028
Lid geworden op: 29 nov 2006, 13:23

Re: Char. Een medium ?

Bericht door Qaboos » 22 mar 2008, 23:10

Ik schreef dat bericht van mij net op het moment dat de site eruit klapte gisteravond. Anders had ik Randi nog kunnen verbeteren.

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11974
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re:

Bericht door MetalPig » 23 mar 2008, 23:10

The Return schreef:A.s. op Zembla 'char ontmaskerd ' :p
Duidelijk verhaal.

Gebruikersavatar
Qaboos
Leraar
Berichten: 1028
Lid geworden op: 29 nov 2006, 13:23

Re: Char. Een medium ?

Bericht door Qaboos » 23 mar 2008, 23:17

Kút. Uitzending gemist. Toch nog. :x

tofu_kronos

Re: Char. Een medium ?

Bericht door tofu_kronos » 23 mar 2008, 23:21

Hij is aangekondigd op een newsserver. Ze zijn hem aan het uploaden. Dus probeer morgen of dinsdag eens te zoeken op binsearch, met de zoekterm Zembla. Dan is het verder gewoon een kwestie van downloaden.

JonniePop

Re: Re:

Bericht door JonniePop » 24 mar 2008, 09:09

MetalPig schreef:
The Return schreef:A.s. op Zembla 'char ontmaskerd ' :p
Duidelijk verhaal.
wel met veel open deuren

JonniePop

Re: Char. Een medium ?

Bericht door JonniePop » 24 mar 2008, 09:10

tofu_kronos schreef:Hij is aangekondigd op een newsserver. Ze zijn hem aan het uploaden. Dus probeer morgen of dinsdag eens te zoeken op binsearch, met de zoekterm Zembla. Dan is het verder gewoon een kwestie van downloaden.
Of een stuk eenvoudiger: http://www.uitzendinggemist.nl/

Barrel

Re: Char. Een medium ?

Bericht door Barrel » 24 mar 2008, 10:33

Heb gisteren de uitzending van Zembla gezien. Interessant, als is er niet veel nieuws gemeld.

Denk in ieder geval dat Char haar achternaam kan veranderen in Latan.

Overigens is me nu duidelijk dat ook de omroep zelf weet dat het bedrog is maar er toch als zodanig aan meewerkt. Wellicht dat dat mens van Life & Cooking destijds met dat programma met Robert van den Broeke echt naief was. Hier is het duidelijk dat de omroep zelf volledig meewerkt met het bedrog.
Hoewel uiteraard 'eigen schuld dikke bult', is het toch wel zuur dat je antwoorden zoekt omtrent een overledenen, en dan zo het bos wordt ingestuurd. Met name als die overledene beschreven wordt als iemand die je niet kent, aan de drank of geestesgestoord.
Hoe zou die presentatrice zo'n uitzending bekijken? Char heeft het natuurlijk allemaal al eerder gehoord. Het is niet voor niets dat ze naar NL is gevlucht.

The Return

Re: Char. Een medium ?

Bericht door The Return » 24 mar 2008, 11:09

Best wel grappig dat gisteren helemaal duidelijk werd dat het niks dan vragen stellen is. Leuk spel, dat 'wie is het' :D

Gebruikersavatar
Qaboos
Leraar
Berichten: 1028
Lid geworden op: 29 nov 2006, 13:23

Re: Char. Een medium ?

Bericht door Qaboos » 24 mar 2008, 11:37

Gaaf om gezien te hebben. Van Char heb ik nooit meer gezien dan die paar minuten met Irene van der Laar die ik in dit topic heb gezet. De beste samenvatting komt naar mijn mening van James Randi: Chars werk is harteloos.

Wel vind ik trouwens dat d'r haar mooi zit. Een complimentje is op z'n plaats.
En professor Janssen werkt aan de Radbout Universiteit want de universiteit van Nijmegen is niet meer katholiek. :cry:

Strijder

Re: Char. Een medium ?

Bericht door Strijder » 17 mei 2008, 15:36

James Rhandi is er ook alleen maar op uit om zijn eigen naam te bekend te laten worden...

James Rhandi is niet erg integer als het om serieus onderzoek gaat. Overigens laat hij vaak zien dat bepaalde zaken OOK gedaan kunnen worden dmv een truc. Dat iets OOK gedaan kan worden dmv een truc, betekent niet dat het dan ook altijd alleen maar om een truc zou gaan. Dat is te kort door de bocht en verre van de waarheid, ook al wil James Rhandi je anders laten geloven.. James Rhandi wil zichzelf niet voorschut zetten door een paar miljoen uit te betalen daarom zal hij zijn leven lang blijven bewijzen dat paranormale vermogens niet bestaan... rare man...

Het is wel erg makkelijk om te veronderstellen dat Char aan Cold Reading zou doen... Het is mij al zo vaak opgevallen dat wanneer Char begint met de "letters" ze dan 9 van de 10 x het direct bij de juiste letter heeft. Zelden moet ze eerste het hele alfabet langs in de hoop er een goede letter uit te pikken, let er maar eens serieus goed op, hoe snel Char het bij de juiste letter heeft...

PLUS meestal krijgt Char letters door van overledenen die dicht bij hun hebben geleefd, het betreft zelden letters van een verre achterneef ofzo..

Wat CHAR doet is echt! Ze heeft haar intuitie gewoon erg goed ontwikkeld! Iets waar iedereen door oefening instaat is!
De een krijgt letters door, een ander symbolen, een ander krijgt beelden door. Maar waarom de een beelden krijgt en de ander letters... ? Geen idee, maar is dat belangrijk? Belangrijker is lijkt mij DAT het werkt.

Wat ik zelf toch wel bijzonder vindt is dat er veel mensen zijn die geloven dat intuitie ontwikkeld kan worden in die mate die Char laat zien... Enkel wanneer het dichtbij komt bv door middel van een TV show dan denkt de halve wereld weer dat het slechts berust op Cold Reading en dat het niks meer is dan entertainment alleen...

Als mensen nu eens ZELF onderzoek zouden doen in plaats van iedereen maar na praten of erger nog gewoon een mening verzinnen.. dan zou je nog eens echt wat leren en ontdekken. Napraten en verzinnen is makkelijk en kan iedereen, kan en doet iedereen.

Relatief weinig mensen doen zelf onderzoek. Toch is dat het enige wat ons echt kan verrijken. Zelf onderzoeken dus. Succes!

Plaats reactie