Char. Een medium ?

Parapsychologie, helderziendheid, telepathie, telekinese en vele andere onderwerpen m.b.t het bovennatuurlijke.
Plaats reactie
The Return

Re: Char. Een medium ?

Bericht door The Return » 17 mei 2008, 15:48

Je snapt zelf ook wel dat vanuit de logica alleen al dingen niet kloppen. Eerst vijf minuten over een naam doen maar binnen één minuut wel ineens alles kunnen vertellen op wat die zogenaamde overledene op zijn hart heeft.

Nu mag je Randi van mij wel in twijfel trekken, maar daarmee zegt het nog niets over die zogenaamde Char zelf natuurlijk. Dat mens trapt open deuren in en verteld nooit echt iets nieuws wat anderen al niet wisten.

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11973
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Char. Een medium ?

Bericht door MetalPig » 17 mei 2008, 15:51

Strijder schreef:James Rhandi is er ook alleen maar op uit om zijn eigen naam te bekend te laten worden...
Dat lukt dan nog niet echt, hij heet namelijk Randi.
Strijder schreef:James Rhandi is niet erg integer als het om serieus onderzoek gaat.
Want?
Strijder schreef: Overigens laat hij vaak zien dat bepaalde zaken OOK gedaan kunnen worden dmv een truc. Dat iets OOK gedaan kan worden dmv een truc, betekent niet dat het dan ook altijd alleen maar om een truc zou gaan.
Klopt, en dat is Randi met je eens. Het is dan ook aan de paranormalen om te laten zie dat het geen truc is.
Strijder schreef:James Rhandi wil zichzelf niet voorschut zetten door een paar miljoen uit te betalen daarom zal hij zijn leven lang blijven bewijzen dat paranormale vermogens niet bestaan...
Nee. Hij wil niet bewijzen dat het niet bestaat; hij geeft juist de paranormalen de gelegenheid om aan te tonen dat het wel bestaat en dat het geen trucs zijn. Ondanks het miljoen dat er te verdienen is loopt het niet echt storm...

Gijs

Re:

Bericht door Gijs » 26 mei 2008, 22:05

Tardis schreef:
MetalPig schreef:Het is bedrog.
Misschien wel. Als dat zo is worden er dan mensen slechter van?
Ze worden er niet direct slechter van, maar als je mensen iets wijs gaat maken kan je ook dingen van ze gaan eisen uit naam van die 'kennis'. Dus bedrog is wel gevaarlijk.

Snefru

Re:

Bericht door Snefru » 13 apr 2009, 16:10

keesie14 schreef:Ik ben naar een workshop van Char geweest en ik ben er van overtuigd dat wat zij doet niet nep is, maarja aan de andere kant, het is niet eens zo heel moeilijk, gewoon jezelf open stellen, iedereen zou dit gewoon moeten kunnen, al snap ik niet wat ze met die letter moet, kan ze niet gewoon in 1 keer die naam zeggen :P .
Klopt Keesie. Het is niet nep, wat zijn mensen toch dom hier op dit forum om te denken dat dit oplichterij is.
En ja ik ben het ook met je eens dat je het kan leren. Ik kan het nl ook. Iedereen kan het leren. Inderdaad gewoon een questie van openstellen en contact maken en ik begrijp ook wel waarom ze dat doet met die namen. Ik heb het soms zelf ook dat je de naam niet helemaal goed doorkrijgt als je contact hebt met een overledene. Als je je afstemt zie je nl eerst de persoon voor je en daarna pas zie je de naam, maar die laten ze niet altijd even duidelijk doorschemeren.

Gebruikersavatar
Beatrix Kiddo
Leraar
Berichten: 2386
Lid geworden op: 13 apr 2009, 21:50

Re: Re:

Bericht door Beatrix Kiddo » 14 apr 2009, 12:49

Snefru schreef:Het is niet nep, wat zijn mensen toch dom hier op dit forum om te denken dat dit oplichterij is.
Ik geloof ook dat het echt is maar ik zou niet zomaar mensen dom gaan noemen. Sceptici hebben best goeie argumenten.
Snefru schreef:Ik kan het nl ook. Iedereen kan het leren.
Wat gaaf! Kun je het voor mij doen? Ik heb nog wel een paar vragen voor een overledene. En kunnen geesten ook liegen eigenlijk?
Afbeelding
It's mercy, compassion, and forgiveness I lack. Not rationality.

Plaats reactie