Bezeten door Djin

Parapsychologie, helderziendheid, telepathie, telekinese en vele andere onderwerpen m.b.t het bovennatuurlijke.
moonwalker

Bericht door moonwalker » 03 nov 2006, 15:24

MetalPig schreef:
moonwalker schreef:Vergeef me dat ik niet veel waarde hecht aan de wetenschap. Ze onderzoeken alleen dingen die ze kunnen begrijpen. Ze branden hen vingers liever niet aan onbekende dingen.
Als je niet weet waar je hebt over hebt, zeg dan liever niets.

Dus nee, ik vergeef het je niet.
Kun je uitleggen wat je bedoelt? Want ik heb geen idee waar je het over hebt. Hoeveel bewijzen zijn er gevonden dat er waarschijnlijk mensen in de tijd van de dinosaurussen leefden en ze zijn van de tafel afgeveegd door zogenaamde wetenschappers, omdat het niet in hun hoekje past? Hoeveel gerespecteerde wetenschappers ken jij die het fenomeen UFO's onderzoeken zonder hard uitgelachen te worden door de rest van de wetenschappers? En ga maar zo door...

@AEON: Sorry...bedoelde exorcist.

Voor de rest: Ik respecteer jullie meningen. Het is heel eenvoudig om vanaf het comfort van je huis dingen te gaan roepen dat het niet kan. Ik ben erbij geweest. Ik heb het gezien en meegemaakt. Niet van één of twee personen, maar van meerdere. Dat het over de hele wereld gebeurt bewijst alleen dat het waar is, maar dat de mensen het gewoon een andere naam hebben gegeven.

Peace.

mieke

Bericht door mieke » 03 nov 2006, 15:36

Moonwalker, zit de mogelijkheid er niet in dat wat je gezien hebt een tweede persoonlijkheid is, een foutje in de geest van die mens?
Ik sluit niets uit hoor, maar mensen hebben zoveel soorten geesstesziekten,
misschien is dit er ook wel gewoon eentje van.
Werken uitdrijvingen ook wel echt? :wink:

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80592
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Bericht door Tammy » 03 nov 2006, 15:44

Ik heb het filmpje gezien.
Typisch geval van bezetenheid.
Heel normaal voor mij.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

moonwalker

Bericht door moonwalker » 03 nov 2006, 17:12

mieke schreef:Moonwalker, zit de mogelijkheid er niet in dat wat je gezien hebt een tweede persoonlijkheid is, een foutje in de geest van die mens?
Ik sluit niets uit hoor, maar mensen hebben zoveel soorten geesstesziekten,
misschien is dit er ook wel gewoon eentje van.
Werken uitdrijvingen ook wel echt? :wink:
Hoi Mieke,

Nee. Dit is geen geval van een tweede persoonlijkheid of een fout in de geest van de mens. Dit is een typisch geval van bezetenheid. We proberen zoveel mogelijk de dingen te begrijpen, dus het is niet meer dan typisch dat we aan een tweede persoonlijkheid denken.

Een vriend van mij was ook bezeten. Als hij ging slapen zag en hoorde hij geesten in zijn kamer. Zijn ouders die hoog opgeleid zijn brachten hem naar een psychiater. Ze dachten dat hij een geestesziekte had. Na maanden vruchteloos sessies te hebben doorgelopen, heeft een familielid hem naar een exorcist gebracht. Binnen twee weken werd de persoon weer beter. En voordat mensen me weer gaan aanvallen: Die persoon in tegenstelling tot mij was absoluut niet geïnteresseerd in het bovennatuurlijke. Hij hechtte geen waarde aan exorcisten, UFO's en noem maar op. En hij is niet de enige...Die dingen gebeuren bijna dagelijks.

@Tammy: Ben je er ook mee bekend? Ben benieuwd naar je ervaringen. ;)

Peace.

AEON

Bericht door AEON » 03 nov 2006, 18:18

O.k. een exorcist dus, deze heeft zo te horen een effectievere methode om een dergelijk geval te helpen dan een psychiater. ( of het nu een psychysche klacht of een spook.) .

misschien kan zo'n exorsist een cursus organiseren om deze gevallen te helpen, zodat dit in de psychiatrie kan worden opgenomen in de opleidingen.
Het merendeel van dit soort gevallen komt echt wel in de psychiatrische hulpverlening te recht en worden vervolgens volgestopt met medicatie, terwijl het alleen maar een spookje was.....

Wat doet deze exorsist eigenlijk precies?
Het gaat er bij mij om, iemand heeft een probleem en deze wordt geholpen, maakt toch verder niet uit of je het spook of psychiatische stoornis noemt?

mieke

Bericht door mieke » 03 nov 2006, 18:28

Wat ik eigenlijk ook wel heel raar vind is dat deze djinn een religie lijkt te hebben. Komen bezeten mensen niet over de hele wereld voor?

Maan

Bericht door Maan » 03 nov 2006, 18:37

moonwalker schreef:
mieke schreef:Moonwalker, zit de mogelijkheid er niet in dat wat je gezien hebt een tweede persoonlijkheid is, een foutje in de geest van die mens?
Ik sluit niets uit hoor, maar mensen hebben zoveel soorten geesstesziekten,
misschien is dit er ook wel gewoon eentje van.
Werken uitdrijvingen ook wel echt? :wink:
Hoi Mieke,

Nee. Dit is geen geval van een tweede persoonlijkheid of een fout in de geest van de mens. Dit is een typisch geval van bezetenheid. We proberen zoveel mogelijk de dingen te begrijpen, dus het is niet meer dan typisch dat we aan een tweede persoonlijkheid denken.

Een vriend van mij was ook bezeten. Als hij ging slapen zag en hoorde hij geesten in zijn kamer. Zijn ouders die hoog opgeleid zijn brachten hem naar een psychiater. Ze dachten dat hij een geestesziekte had. Na maanden vruchteloos sessies te hebben doorgelopen, heeft een familielid hem naar een exorcist gebracht. Binnen twee weken werd de persoon weer beter. En voordat mensen me weer gaan aanvallen: Die persoon in tegenstelling tot mij was absoluut niet geïnteresseerd in het bovennatuurlijke. Hij hechtte geen waarde aan exorcisten, UFO's en noem maar op. En hij is niet de enige...Die dingen gebeuren bijna dagelijks.
Je zegt dat hij ging slapen, dan kan hij geen geesten op zijn kamer hebben gezien.
Excorsisme is ook een vorm van suggestie.
Als iemand niet geloofd dat hij gek is, en daar hebben de meeste gekken last van, kan hij ook niet geholpen worden met sessies bij een psychiater.
Medicatie kan wel een hoop onderdrukken, maar daar schrijf je nix over.
Het is een hele grote drempel om te accepteren dat je brein niet werkt zoals het zou moeten, dan is een excorsisme een mooie uitvlucht.
Maar omdat je toch weet dat je een probleem hebt, wil je er ook graag vanaf worden geholpen, hierdoor zal het excorsisme effectief zijn.

Bij een excorsisme word de bezittende geest/tweede persoonlijkheid naar voren geroepen, om zo weggestuurd te worden. Desbestreffende persoon is dan al in een zo veranderde bewustzijnstoestand dat hij zeer gevoelig zal zijn voor suggesties, al dan niet met dwang uitgevoerd.
In mijn ogen blijft dit psychologie, alleen dan op een non conformistische manier.

Ik heb hier zelf trouwens nog geen duidelijk standpunt over, of het nu een geest is of een tweede persoonlijkheid. Het kan allebei waar zijn, ik kan het immers niet bewijzen dat het niet zo is.
Ik verblijf tot nu maar ergens in het midden, het kan, het kan ook niet....

Liefs Maan

moonwalker

Bericht door moonwalker » 03 nov 2006, 19:37

@maan: Sorry mijn fout. Voordat hij ging slapen. Als hij op bed lag werd zijn deken van hem afgetrokken en vaak werd hij zelf van het bed getrokken. Als hij dan zijn ogen open deed zag hij de Djins bij hem in de kamer. De Djins kunnen ieder vorm aannemen die ze aanspreekt. Dus hij zag ze als gewone mensen. Ik geloof zelf in Djins dus voor mij is het bezetenheid. Vanuit een andere cultuur gezien zou het natuurlijk een geest stoornis kunnen zijn. ;)

@mieke: Djins zijn net als mensen. Er zijn moslims, christenen, joden, atheisten, boeddhisten en ga zo maar door. Ze zijn ook net als mensen overal. ;)

@aeon: De exorcist leest vooral uit heilige boeken. Bijbel of Koran. De Djins/geesten hebben meestal een hekel aan heilige teksten. Dan krijg je dus dingen te zien zoals bij de exorcist. Bij mijn oma werd de Djin uitgenodigd om het lichaam van de exorcist binnen te dringen. Want het lichaam van mijn oma kon de pijn niet aan. Daarna begon het uitdrijven van het geest. Het is een soort ruzie om het lichaam. Toen de Djin het accepteerde begon die persoon heel erg hard tegen muren te slaan. Hij kwam aanrennen en sloeg met grote kracht tegen de muren. Geen druppeltje bloed, geen blauwe plek of wat dan ook. 5 tot 6 sterke volwassen mannen konden hem niet tegenhouden. Ik kan me niet voorstellen dat een psychiater uit heilige boeken gaat zitten lezen.

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11967
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Bericht door MetalPig » 03 nov 2006, 19:57

moonwalker schreef:
MetalPig schreef:
moonwalker schreef:Vergeef me dat ik niet veel waarde hecht aan de wetenschap. Ze onderzoeken alleen dingen die ze kunnen begrijpen. Ze branden hen vingers liever niet aan onbekende dingen.
Als je niet weet waar je hebt over hebt, zeg dan liever niets.
Dus nee, ik vergeef het je niet.
Kun je uitleggen wat je bedoelt? Want ik heb geen idee waar je het over hebt.
Na je verdere uiyleg concludeer ik dat je niet veel waarde hecht aan *sommige wetenschappers*.

Dat is iets anders dan wat je eerst zei, en hier heb ik geen probleem mee, en je noemt ze terecht 'zogenaamde wetenschappers'.

Ik vind het wel jammer dat die paar rotte appels jouw beeld van de hele wetenschapsgemeenschap verpesten.

moonwalker

Bericht door moonwalker » 03 nov 2006, 20:06

Sorry MetalPig. Was een fout van mij. ;)

En nee ik heb niet een slecht beeld over alle wetenschappers. Ik heb respect voor de wetenschappers die medicijnen uitvinden, wetenschappers die onderzoek doen om mensen, dieren en planten te redden.

Daarentegen heb ik geen respect voor wetenschappers die:
- Wapens ontwikkelen
- Andere wetenschappers uitlachen omdat ze onderzoek doen naar onbekende dingen.
- Teveel denken te weten terwijl ze eigenlijk niets weten.

Hopelijk heb ik het hierbij recht gezet. Excuses daarvoor...

Peace.

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11967
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Bericht door MetalPig » 03 nov 2006, 20:20

moonwalker schreef:En nee ik heb niet een slecht beeld over alle wetenschappers. Ik heb respect voor de wetenschappers die medicijnen uitvinden, wetenschappers die onderzoek doen om mensen, dieren en planten te redden.

Daarentegen heb ik geen respect voor wetenschappers die:
- Wapens ontwikkelen
- Andere wetenschappers uitlachen omdat ze onderzoek doen naar onbekende dingen.
- Teveel denken te weten terwijl ze eigenlijk niets weten.
En dan blijkt zo ineens dat we het eens zijn :D

moonwalker

Bericht door moonwalker » 03 nov 2006, 21:01

Gelukkig maar MetalPig...Had het wel beetje slecht geformuleerd aan het begin. ;)

AEON

Bericht door AEON » 03 nov 2006, 23:10


@aeon: De exorcist leest vooral uit heilige boeken. Bijbel of Koran. De Djins/geesten hebben meestal een hekel aan heilige teksten. Dan krijg je dus dingen te zien zoals bij de exorcist. Bij mijn oma werd de Djin uitgenodigd om het lichaam van de exorcist binnen te dringen. Want het lichaam van mijn oma kon de pijn niet aan. Daarna begon het uitdrijven van het geest. Het is een soort ruzie om het lichaam. Toen de Djin het accepteerde begon die persoon heel erg hard tegen muren te slaan. Hij kwam aanrennen en sloeg met grote kracht tegen de muren. Geen druppeltje bloed, geen blauwe plek of wat dan ook. 5 tot 6 sterke volwassen mannen konden hem niet tegenhouden. Ik kan me niet voorstellen dat een psychiater uit heilige boeken gaat zitten lezen.
Waarom niet? psychiaters kunnen ook lezen en als het helpt..., lekker makkelijk geld verdienen, beetje uit de bijbel voorlezen, helm op en tegen muren aan knallen zonder enige letsel aan over te houden....
klinkt meer als een aflevering van "jack ass".

Maar o.k. best heftig dus bij je oma, maar ergens is het ook wel logisch dat als je d.m.v. heilige teksten de aandacht van de "zieke" richt op " het goede" , dat er op dat moment een verandering in gemoedstoestand plaatsvind.

En als iemand dan maar overtuigend genoeg zegt en op precies het juiste moment, dat die geest nu in hem zit i.p.v. in de zieke, en dat met zo'n krachtige overtuiging dat de overtuiging van de zieke er niet meer tegen op kan..... Kan me best voorstellen dat dit kan helpen bij de genezing.
Shaolin monniken kunnen ook bijzondere dingen met hun lichaam zonder enig letsel aan over te houden....Hier komen behoorlijke krachten vrij...Honkbalknupel op je hoofd kapot laten slaan is ook niet niks....
Dus ja, tegen de muren springen en een paar man neermeppen is in dit geval om deze overtuiging veel kracht bij te zetten.....

Maakt verder niet uit hoe/ wat/ waar, als je oma is gehopen is dat natuurlijk het belangrijkste....
Hoewel....om andere mensen ook te helpen is het toch wel handig om dergelijke technieken te onderzoeken....

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80592
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Bericht door Tammy » 04 nov 2006, 08:56

Moonwalker schreef:
Tammy: Ben je er ook mee bekend? Ben benieuwd naar je ervaringen
Nee, niet mee bekend, wel ontzettend veel over gelezen vroeger. :wink:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Animal

Bericht door Animal » 05 nov 2006, 11:10

Ik blijf bij kortsluiting tussen de oren.

Waarom............. ?

Omdat ik rondgelopen heb in onze inrichtingen voor geestelijk gestoorde.
Dit voorbeeld is niets anders dan de patienten die daar zitten opgesloten. Patienten gezien die 10 verplegers van zich af hield. Opeens vreemde dingen kunnen doen die ze normaal niet kunnen.

Bezetenheid is een verklaring (naamgeving) voor een geestelijkgestoorde vanuit de religieuse, spirituele en oculte hoek. Met bezetenheid wordt bedoeld dat iemand door de duivel of volgeling van de duivel/Satan is bezeten. Bezetenheid kan allerlei vormen zijn. Het kan een entiteit zijn, die zelf een persoon uitkiest of door magie/tovenarij de opdracht krijgt een persoon te bezetten. Wanneer een persoon bezeten is door een entiteit/demon kan hij/zij controle over zichzelf verliezen en gedragstoornissen vertonen. (wikipedia).

In de inrichtingen zitten gereincarneerde Napoleons tussen. Schizofrenen, psychopaten, krankzinnige, gekken, persoonlijkheidsgestoorde, borderliners, deprisieve en manische patienten met dipolaire stoornissen.

Of ze nu door de dominee, imam of de psycholoog worden geholpen maakt niet uit. Over de wereld zijn de kenmerken van de patienten hetzelfde. De patient is ziek tussen de oren. Hormoonhuishouding klopt niet of een stuk brain is van slag.

Als de geneesing van een bezeten voortkomt uit geloof (uitdrijving), is dat altijd in de belevingswereld/cultuur van de patient. De bezetenheid is een onderdeel van de patient en derhalve geen entiteit. Ook kun je hieruit zien dat het vestand en rede van de patient werkt indien aandacht wordt geschonken in de eigen belevingswereld en cultuur van de patient.

Een afrikaanse spirituel sjamaan heeft geen geneesingskracht bij een bezetene canadeese eskimo. De medicijn van de psycholoog heeft daarintegen wel op alle verschillende culturen dezelfde geneeskrachtige werking.

Alles onstaat tussen de oren.

The Return

Bericht door The Return » 05 nov 2006, 16:04

Ik ben het wel met animal eens. Inrichtingen heb ik ook wel eens van binnen gezien (voor familiebezoek :D en nee niet door mij :p) en je ziet dat dat soort mensen hetzelfde gedrag vertonen wat ik nu zie in dit filmpje. Het heeft niet zo zeer met bezetenheid te maken maar met verandering van de persoonlijkheid.

Ook de manier van hoe men uit hun ogen kijkt de ene keer en even later weer heel rustig zijn tot de krachten die uit het lijf komen zoals moonwalker al zegt. Dat is niet meer dan normaal bij gestoorden.

Terror-squad

Bericht door Terror-squad » 05 nov 2006, 17:12

wat een onzin! :roll:

American Dawn

Bericht door American Dawn » 05 nov 2006, 21:45

in veel gevallen zal het wel gaan om gespleten persoonlijkheid......
ben zelf pas overtuigd van een echte bezetenheid als het slachtoffer in tongenspreekt,dat wil zeggen in een vreemde dode of oude klassieke taal spreekt die ze onmogelijk kan weten.

Zulke gevallen zijn bekend ,films als The Exorcist en Emily Rose zijn op zulke gevallen gebasseerd.


Het is wel frappant dat dit fenomeen in alle culturen/godsdiensten voorkomen bij de christenen,Islamieten,Boedhisten,Voodoo,Bhoedisten en natuurvolkeren,enz....en dat er dan een priester magier medicijn man doekoen .....bij te pas bij moet komen.

mischien gaat het wel om een onbekende psychiatrische aandoening en maakt de hocus-pocus poppekast initiatie ceremonie op sommige patienten zoveel indruk dat het helpt...
of te wel baat het niet dan schaadt het niet ze zijn toch al ver heen :mrgreen:

moonwalker

Bericht door moonwalker » 06 nov 2006, 02:44

Ik heb nu eindelijk de film "Exorcism of Emily Rose" gezien. Ik raad iedereen die het niet gezien heeft het toch even te doen. Want hoelang we met elkaar ook gaan discussieren, we zullen elkaar nooit overtuigen. Ik kan niet bewijzen dat het een Djinn is en jullie kunnen niet bewijzen dat het iets tussen de oren is. Het draait allemaal om wat wij geloven...

Als je niet gelooft in een spirituele wereld zal je het natuurlijk meteen een ziekte tussen de oren noemen. Geloof je daarentegen wel, dan is het al duidelijk wat het is. De film heeft het prachtig weergegeven. Beide mogelijkheden blijven open...

Trouwens...In islamitische landen hebben we ook gekkenhuizen. Er is een verschil tussen een gek en een bezetene. Zoals in de film gezegd wordt: "Een gek weet niet dat hij gek is". Een gek zal niet zeggen dat hij zich bewust is van een andere entiteit in zijn lichaam. Anders verklaart hij zichzelf voor gek...;)

@Terror-Squad: Noem niet alles wat je niet kent of niet past in je cultuur onzin. ;) Heb respect voor die vrouw. Zij gelooft er heilig in dat ze bezeten is. Voor jou onzin, voor haar en anderen niet.

Peace.

The Return

Bericht door The Return » 06 nov 2006, 13:43

moonwalker schreef:Ik kan niet bewijzen dat het een Djinn is en jullie kunnen niet bewijzen dat het iets tussen de oren is. .
Ja dat kan wel worden bewezen als het iets tussen de oren is :)

Plaats reactie