Bezeten door Djin

Parapsychologie, helderziendheid, telepathie, telekinese en vele andere onderwerpen m.b.t het bovennatuurlijke.
moonwalker

Bericht door moonwalker » 06 nov 2006, 15:58

The Return schreef: Ja dat kan wel worden bewezen als het iets tussen de oren is :)
Hoe dan eigenlijk...?

Maan

Bericht door Maan » 06 nov 2006, 17:00

Met een hersenscan bijvoorbeeld, of met een bloedonderzoek.
Geestelijk gestoorde mensen missen vaak een of ander stofje, of maken er juist teveel van aan. Of lopen bepaalde verbindingen in de hersenen net iets anders.

Daarom is het ook met medicatie te bestrijden.

Ik denk ook dat het vaak om geestesziekte zal gaan bij vermeende gevallen van bezetenheid. Maar idd, als mensen opeens in een vreemde taal gaan spreken, ( in tongen spreken), dan moet er toch iets meer aan de hand zijn.

The Return

Bericht door The Return » 06 nov 2006, 17:06

Nou Maan, zelfs dan is het nog twijfelachtig. Ik zie dat nog niet echt als aanwijzing. Je pakt heel vaak onbewust allerlei dingen van de buitenwereld op.

moonwalker

Bericht door moonwalker » 06 nov 2006, 18:07

@maan: Dan vind ik het erg kortzichtig van ons eigenlijk. Misschien is het missen van dat stukje stof of juist het te veel maken ervan, wat een persoon nodig heeft om iets waar te nemen. We hebben tegenwoordig een standaard persoon met standaarde hersenfuncties, standaarde stofwisseling enz...Wijkt de persoon daar vanaf dan is hij ziek/gek. Waarom kan het niet zijn dat wanneer je verbindingen in de hersenen net ietsje anders zijn je ook dingen kunt waarnemen die voor ons "standaarde" mensen niet zichtbaar zijn? Waarom kan het niet dat we onszelf hebben afgesloten voor die dingen? Hoeveel procent van de hersenen wordt niet gebruiken en we weten niet waarvoor het toedient?

In mijn ogen zijn er heel veel dingen die niet kloppen. Kan de medische wetenschap het niet in zijn handboeken vinden, dan ben je gek en gaan ze alle soorten medicijnen op je uittesten.

Anet

Bericht door Anet » 06 nov 2006, 18:42

Het is gewoon een manier van aandacht vragen.
Men staat in de belangstelling, dat is het belangrijkste. Zou men dit gedrag negeren dus geen aandacht geven, zou "bezetenheid" niet eens bestaan.

moonwalker

Bericht door moonwalker » 06 nov 2006, 18:48

Anet schreef:Het is gewoon een manier van aandacht vragen.
Men staat in de belangstelling, dat is het belangrijkste. Zou men dit gedrag negeren dus geen aandacht geven, zou "bezetenheid" niet eens bestaan.
Dat is wel erg kort door de bocht Anet...;)
Het verschijnsel is bekend over de hele wereld. Het is geen aandacht vragen. De persoon in kwestie zou heel graag met iemand anders willen ruilen, die een gewone leven heeft. Je weet niet hoe pijnlijk het is om te zien hoe iemand van wie je houdt door een entiteit overgenomen wordt. Hoe het leven van de persoon een hel wordt. Raar manier om aandacht te vragen...

Anet

Bericht door Anet » 06 nov 2006, 19:09

Moon schreef:
Dat is wel erg kort door de bocht Anet...:wink:
Kort door de bocht is wel het snelst. :wink: :lol:

Moon schreef:
Raar manier om aandacht te vragen...
Inderdaad een vreemde manier van aandacht vragen. Maar dat doet er voor hen niet toe .... men krijgt aandacht, en dat is waar het om gaat.
Ik denk dat we hier met ernstig geestezieke personen te maken hebben en dat deze afwijking waarschijnlijk wetenschappelijk aan te tonen is met een hersenscan.

moonwalker

Bericht door moonwalker » 06 nov 2006, 19:30

Ik geloof niet dat het om aandacht vragen gaat. Ik respecteer je mening, maar dat is te ver gezocht in mijn ogen. De wetenschappers moeten eigenlijk stoppen met het uitlachen van de in hen ogen primitieve derde wereld en beginnen aan een wetenschappelijke analyse. Het probleem is dat ze bang zijn om iets tegen te komen die ze laat toegeven dat er iets bestaat als een geestelijke wereld. Hun wereld draait om feiten en wat je kunt zien. Komen ze echter iets tegen die ze niet kunnen verklaren, dan is het gekte, hallucinatie of wat dan ook. Zelfs tegen zichzelf willen ze niet eerlijk zijn.

Wanneer een wetenschapper het toegeeft, wordt hij door zijn collega's uitgelachen en ook voor gek verklaard. Hoe wil je dan dat er objectief gekeken wordt naar zulke dingen? Waarom is het niet mogelijk dat er een andere wereld bestaat naast de onze? Waarom moeten we alleen geloven in wat we zien en wat de wetenschap ons toestaat te geloven?

Anet

Bericht door Anet » 06 nov 2006, 19:57

Ik respecteer jou mening ook, maar ik denk dat jij het juist te ver zoekt. Geesten bestaan niet en dode mensen kunnen niet terug keren om als zogenaamde "geest" bezit te nemen van een levend iemand. Ik wuif het weg als flauwekul en aandachttrekkerij van die mensen die dat beweren, en doen alsof ze bezeten zijn van een kwade geest. En terecht dat de wetenschap dit primitieve gedrag niet serieus neemt, en geloof me ... dit doen ze niet voor niets.
Als de gewone mens iets niet kan verklaren, geven ze maar een dode de schuld hiervan, dit vind ik dus absoluut belachelijk.
Noem het kort door de bocht, maar ik noem het nuchter blijven en de realiteit, zoals hij werkelijk is, onder ogen zien. :wink:

moonwalker

Bericht door moonwalker » 06 nov 2006, 20:01

lol...Wie zegt dat de geesten van overleden bezit nemen van je lichaam? Dat kunnen ze niet. En dat heb ik nooit beweerd. De geesten (Djins) die bezit nemen van het lichaam zijn een aparte entiteit geschapen door God uit vuur. Kijk eens de film "Exorcism of Emily Rose".

Bovendien...Als je niet gelooft in geesten en dergelijke: Ik nodig je hierbij uit om in de zomer met mij mee te gaan naar Marokko. We hebben daar een huis die "haunted" is door geesten. Je mag een nacht daar doorbrengen. Kijken of je de volgende dag nog hetzelfde denkt. Misschien word jij ook één van die gasten die aandacht zoeken...;)

Peace.

AEON

Bericht door AEON » 06 nov 2006, 20:07

moonwalker schreef:@maan: Dan vind ik het erg kortzichtig van ons eigenlijk. Misschien is het missen van dat stukje stof of juist het te veel maken ervan, wat een persoon nodig heeft om iets waar te nemen. We hebben tegenwoordig een standaard persoon met standaarde hersenfuncties, standaarde stofwisseling enz...Wijkt de persoon daar vanaf dan is hij ziek/gek. Waarom kan het niet zijn dat wanneer je verbindingen in de hersenen net ietsje anders zijn je ook dingen kunt waarnemen die voor ons "standaarde" mensen niet zichtbaar zijn? Waarom kan het niet dat we onszelf hebben afgesloten voor die dingen? Hoeveel procent van de hersenen wordt niet gebruiken en we weten niet waarvoor het toedient?

In mijn ogen zijn er heel veel dingen die niet kloppen. Kan de medische wetenschap het niet in zijn handboeken vinden, dan ben je gek en gaan ze alle soorten medicijnen op je uittesten.
Dit kan allemaal wel toch?, en gekken horen er ook bij, dus waarom zou je ze niet gek noemen, ik vind het een zeer positief woord :wink: , o.k. het zijn dan "andere mensen" dan gemiddelde figuranten....ook goed..
Als ze maar een beetje zinvol bezig zijn voor de samenleving waarin ze leven en voor zichzelf natuurlijk....In ieder geval niet gaan lopen oplichten zoals een "jomanda"of een dergelijk figuur.... :twisted:

Zo iemand als in dat filmpje , of je oma hebben er duidelijk last van....dan zijn ze dus ziek...., de oorzaak achterhalen is een ander verhaal...Komt dat door het stofje te veel of te weinig in hun lichaam of doordat ze werkelijk een stout spookje in zich hebben... :lol: :roll:

moonwalker

Bericht door moonwalker » 06 nov 2006, 20:15

AEON schreef:
Dit kan allemaal wel toch?, en gekken horen er ook bij, dus waarom zou je ze niet gek noemen, ik vind het een zeer positief woord :wink: , o.k. het zijn dan "andere mensen" dan gemiddelde figuranten....ook goed..
Als ze maar een beetje zinvol bezig zijn voor de samenleving waarin ze leven en voor zichzelf natuurlijk....In ieder geval niet gaan lopen oplichten zoals een "jomanda"of een dergelijk figuur.... :twisted:

Zo iemand als in dat filmpje , of je oma hebben er duidelijk last van....dan zijn ze dus ziek...., de oorzaak achterhalen is een ander verhaal...Komt dat door het stofje te veel of te weinig in hun lichaam of doordat ze werkelijk een stout spookje in zich hebben... :lol: :roll:
Nee mensen die anderen oplichten vind ik ook niet kunnen. Je hebt wel gelijk dat ze ziek zijn en in mijn ogen en mijn geloof is het bezetenheid. Noem maar primitief of bijgelovig, maar die dingen bestaan. Wie er niet in gelooft: Ga naar een derde wereld land, vraag de bewoners daar voor een "haunted" huis en breng daar de nacht alleen door. Ben benieuwd hoelang jullie gaan volhouden dat ze niet bestaan...;)

Peace.

AEON

Bericht door AEON » 06 nov 2006, 21:44

moonwalker schreef:
AEON schreef:
Dit kan allemaal wel toch?, en gekken horen er ook bij, dus waarom zou je ze niet gek noemen, ik vind het een zeer positief woord :wink: , o.k. het zijn dan "andere mensen" dan gemiddelde figuranten....ook goed..
Als ze maar een beetje zinvol bezig zijn voor de samenleving waarin ze leven en voor zichzelf natuurlijk....In ieder geval niet gaan lopen oplichten zoals een "jomanda"of een dergelijk figuur.... :twisted:

Zo iemand als in dat filmpje , of je oma hebben er duidelijk last van....dan zijn ze dus ziek...., de oorzaak achterhalen is een ander verhaal...Komt dat door het stofje te veel of te weinig in hun lichaam of doordat ze werkelijk een stout spookje in zich hebben... :lol: :roll:
Nee mensen die anderen oplichten vind ik ook niet kunnen. Je hebt wel gelijk dat ze ziek zijn en in mijn ogen en mijn geloof is het bezetenheid. Noem maar primitief of bijgelovig, maar die dingen bestaan. Wie er niet in gelooft: Ga naar een derde wereld land, vraag de bewoners daar voor een "haunted" huis en breng daar de nacht alleen door. Ben benieuwd hoelang jullie gaan volhouden dat ze niet bestaan...;)

Peace.
Ik zeg niet dat ze niet bestaan hoor, ik heb alleen nooit wat gezien....hoewel....dat wat ik gezien heb valt meer onder mijn eigen diepere onbewuste angsten onder ogen zien, en ja hier kunnen sterke hallucinaties bij komen, waardoor het allemaal heel erg spooky lijkt....

Ik laat het open of echte spoken nu bestaan of niet, zoals een goede wetenschapper altijd doet, dingen open laten en verder onderzoeken....niet klakkeloos nee of ja zeggen, dat is gewoon iets loos in de lucht roepen zonder erbij na te denken en rekening te houden met andere overtuigingen,, kleuterachtig niettus/wellus spelletje :(
Als het merendeel van de wereldbevolking wel eens geesten heeft gezien, is het een beetje arrogant om als wersterlingse eenling te roepen...nee hoor dat bestaat niet....

Naar mijn idee is het echt Echt als we allemaal tegelijk hetzelfde verschijnsel zien en niet dat vage gedoe....Zie jij dat? ja misschien wel, of niet? nuh, wat heb je daar nu aan?
Daarnaast is het alleen heel erg "echt" in ieders "ëigen" Universumpje....
Maar in ben best wel in voor een reisje Africa hoor, land van de voodoopriesters e.d. :wink:

moonwalker

Bericht door moonwalker » 06 nov 2006, 22:15

Je hebt gelijk AEON. Ik respecteer ook volkomen wat je wel gelooft of niet. Sorry als ik de indruk heb gewekt dat ik dat niet doe...Het is alleen dat velen roepen dat ze niet bestaan terwijl er geen onderzoek is gedaan. Dat vind ik erg jammer. ;)

AEON

Bericht door AEON » 07 nov 2006, 12:17

moonwalker schreef:Je hebt gelijk AEON. Ik respecteer ook volkomen wat je wel gelooft of niet. Sorry als ik de indruk heb gewekt dat ik dat niet doe...Het is alleen dat velen roepen dat ze niet bestaan terwijl er geen onderzoek is gedaan. Dat vind ik erg jammer. ;)
Nee hoor je die indruk heb je zeker niet gewekt, ik vind dat je altijd respectvol reageerd op iedereen,(ik lees al een tijdje mee hier :wink: ) ik reageerde ook o.a. "Ben benieuwd hoelang jullie gaan volhouden dat ze niet bestaan".. Juist omdat ik vind dat je gelijk hebt,(Hoe zeer ik voor mezelf het bestaan van geesten e.d. erg in twijfel trek.)

De tijd van lacherig doen over geesten en andere zaken is uit de vorige eeuw en ik zie in mijn omgeving genoeg mensen die het open laten.
Het worden er steeds minder die alleen maar wat loze dingen roepen....
mooie ontwikkeling, mijn ervaring is dat steeds meer mensen zelf gaan onderzoeken en niet klakkeloos luisteren naar degene met de grootste mond.

Ach ja, en waarom zou je het jammer vinden? Ik heb niks aan een "niet onderbouwde mening" dus gaat mijn aandacht er ook niet heen en hoef ik het ook niet jammer te vinden. :lol:

Ik zou zeggen: Kijk naar de positieve ontwikkelingen om je heen, we hoeven n.l. niemand meer te overtuigen dan jezelf. Maar goed, dat is mijn idee hierover. :wink:

All the Best, Aeon,

Anet

Bericht door Anet » 07 nov 2006, 12:49

Moon schreef:
lol...Wie zegt dat de geesten van overleden bezit nemen van je lichaam? Dat kunnen ze niet. En dat heb ik nooit beweerd. De geesten (Djins) die bezit nemen van het lichaam zijn een aparte entiteit geschapen door God uit vuur. Kijk eens de film "Exorcism of Emily Rose".
Nah ja, ik blijf het apekool vinden, of het nu een geest is die geschapen is door god uit vuur, ijs of steen. Het blijven verzinsels en hersenspinsels van de mens. En kijken naar die film, zal mijn mening niet veranderen.

Moon schreef:
Bovendien...Als je niet gelooft in geesten en dergelijke: Ik nodig je hierbij uit om in de zomer met mij mee te gaan naar Marokko. We hebben daar een huis die "haunted" is door geesten. Je mag een nacht daar doorbrengen. Kijken of je de volgende dag nog hetzelfde denkt. Misschien word jij ook één van die gasten die aandacht zoeken...
Bedankt voor je uitnodiging, Moon! :lol: [tu]
Als ik in dat zogenaamde "haunted" huis zou slapen, gebeurt er helemaal niets wat met het bovennatuurlijke of geesten te maken heeft. Dus ik zal hetzelfde blijven denken als nu. :wink:

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80630
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Bericht door Tammy » 07 nov 2006, 12:52

Anet schreef:
Bedankt voor je uitnodiging, Moon! :lol: [tu]
Als ik in dat zogenaamde "haunted" huis zou slapen, gebeurt er helemaal niets wat met het bovennatuurlijke of geesten te maken heeft. Dus ik zal hetzelfde blijven denken als nu. :wink:

En wat als er nou wel iets gebeurd anet?

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Anet

Bericht door Anet » 07 nov 2006, 12:58

Tammy schreef:Anet schreef:
Bedankt voor je uitnodiging, Moon! :lol: [tu]
Als ik in dat zogenaamde "haunted" huis zou slapen, gebeurt er helemaal niets wat met het bovennatuurlijke of geesten te maken heeft. Dus ik zal hetzelfde blijven denken als nu. :wink:

En wat als er nou wel iets gebeurd anet?
Dan is dat gewoon te verklaren en heeft, zoals ik boven schreef, niets met geesten of bovennatuurlijke dingen te maken. :wink:

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80630
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Bericht door Tammy » 07 nov 2006, 13:00

Hoe kan je dat nou zo zeker weten?

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Anet

Bericht door Anet » 07 nov 2006, 13:03

Omdat ik gewoon kan nadenken. :D

Plaats reactie