Bezeten door Djin

Parapsychologie, helderziendheid, telepathie, telekinese en vele andere onderwerpen m.b.t het bovennatuurlijke.
American Dawn

Bezeten door Djin

Bericht door American Dawn » 29 okt 2006, 01:15

bezetenheid vastgelegd


Hier een een djin op video vastgelegd.

http://www.youtube.com/watch?v=oQUZOsuq ... ed&search=

Maan

Bericht door Maan » 29 okt 2006, 06:02

Hebben ze de excorcist nu ook in islamitische landen uitgezonden..... :mrgreen:

Creepy filmpje, dat zeker.

Animal

Bericht door Animal » 29 okt 2006, 08:43

Onzin

Maan

Bericht door Maan » 29 okt 2006, 09:25

nou da's lekker kort Animal, waarom onzin? Een psychose word ook vaak gezien als bezetenheid. Er is duidelijk wel wat aan de hand met dat meisje. En of ze nu bezeten is of psychotisch, dat maakt niet zoveel uit toch, tis maar net wat voor een naam je eraan geeft.

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11978
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Bericht door MetalPig » 29 okt 2006, 10:55

maan schreef:En of ze nu bezeten is of psychotisch, dat maakt niet zoveel uit toch, tis maar net wat voor een naam je eraan geeft.
Dat maakt heel veel uit. Bij een psychose is er geen sprake van een kwade geest, bij bezetenheid wel.
De diagnose psychose is een medische, bezetenheid een religieuze. Een wereld van verschil.

Maan

Bericht door Maan » 29 okt 2006, 11:00

Nou dat vind ik wel mee vallen. In veel gevallen van psychose word een succesvol excorsisme verricht, en veel gevallen van bezetenheid zijn kundig te bestrijden met medicatie.
Het is maar net naar welke hulpverlener je hiervoor gaat.

Animal

Bericht door Animal » 30 okt 2006, 21:39

En metalpig is me voor.
Netjes omschreven Metal..

Wou nog aan toevoegen dat bij psychotisch het kwade van binnenuit komt en bij een Djin er sprake is van het kwade van buiten af.

Ravertje

Bericht door Ravertje » 30 okt 2006, 23:35

Ik geloof ni
Tis gewoon scene

Animal

Bericht door Animal » 31 okt 2006, 10:25

Iemand met kortsluiting tussen de oren.

Ravertje

Bericht door Ravertje » 31 okt 2006, 15:55

misschien domme vraag maar wat is een djin [think]
k geef wel eerst antwoord maar tog

Animal

Bericht door Animal » 31 okt 2006, 16:05

Een geest, gemaakt uit of van vuur uit de islamitsche cultuur.

Ik weet niet zeker of Djin's altijd boos en kwaadaardig zijn. Volgens mij zijn er ook beschrijvingen van goedaardige Djin's.

Ravertje

Bericht door Ravertje » 01 nov 2006, 21:16

danke voor de info animal :)

mieke

Bericht door mieke » 01 nov 2006, 21:39

Best wel een eng filmpje, maar misschien gewoon een geval van gespleten persoonlijkheid? (als het al niet fake is natuurlijk).
Ook wel raar dat het gefilmd wordt vind ik.

moonwalker

Bericht door moonwalker » 02 nov 2006, 21:21

Die heb ik al eerder gezien.

@Pro-Raver: In de Islamitische wereld geloven wij dat Djins zijn geschapen door God van vuur. Zij hebben bepaalde krachten zoals onzichtbaar zijn, het nemen van een andere gedaante en het binnendringen van een menselijk lichaam. Er zijn goede en slechte Djins zoals Animal terecht heeft gezegd. Ik zit eraan te denken om een apart artikel hierover te schrijven, dus als het zover ik moet je het eventjes lezen. ;)

Voor degenen die er niet in geloven, jullie moeten het met eigen ogen zien. Mijn eigen oma (ze is nu overleden) werd op 80 jarige leeftijd door 3 Djins bezeten. Toen we haar brachten naar een uitdrijver, kon ze makkelijk 6 sterke mannen de baas. Ze sprak met een mannenstem en kon dingen vertellen die zij niet kon weten. Ze sprak zelfs over de toekomst en die dingen gebeurden ook.

@Mieke: Dat is niet Fake. Wat je hebt gezien is een heel vredig uitdrijving. De Djinn maakt het die vrouw niet moeilijk. Hij accepteert zelfs om moslim te worden (ja de Djins hebben ook religies net als ons). Bij sommige uitdrijvingen gaat het er harder aan toe.

Als ik tijd heb zal ik een artikel over "Djins", "Geesten" en "Bezetenheid" schrijven. :)

Peace.

Animal

Bericht door Animal » 02 nov 2006, 21:33

Vergelijk nu eens alle vormen van bezetenheid over de wereld met elkaar.
Vergelijk de bezetenheid in alle culturen en religies met elkaar.
Onderzoek zonder vooroordeel van cultuur, religie en wetenschap.

Dan zul je zien dat geestesgestoorden er over de hele wereld zullen zijn en die zich uiten in een vorm van de cultuur waarin de patient leeft en is in opgegroeid. Iedereen geeft daar zijn eigen naam aan. Maar het komt allemaal op 1 ding weer terug.

Kortsluiting tussen de oren van de patient of slachtoffer.

moonwalker

Bericht door moonwalker » 02 nov 2006, 22:07

Ik ben het er toch niet mee eens Animal. Het is heel eenvoudig om het af te schuiven op de patiënt/slachtoffer en het af te sluiten.

Psychiaters hebben zulke mensen onderzocht. Ze konden niets vinden. Geen vorm van gespletenheid of een kortsluiting zoals je het noemt. Werd de persoon daarna naar een uitdrijver gebracht, werd hij na een paar weken weer beter. Dus schrijf het niet zo makkelijk af...Er zijn dingen waar de wetenschap geen antwoorden op heeft en die worden of als grap bestempelt of als een gekte van de persoon zelf.

Vergeef me dat ik niet veel waarde hecht aan de wetenschap. Ze onderzoeken alleen dingen die ze kunnen begrijpen. Ze branden hen vingers liever niet aan onbekende dingen.

Peace.

American Dawn

Bericht door American Dawn » 03 nov 2006, 02:15

de bekendste djin is de djini uit de lamp uit het verhaal Aladin uit de verhalen van 1001 nacht .

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11978
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Bericht door MetalPig » 03 nov 2006, 07:21

moonwalker schreef:Vergeef me dat ik niet veel waarde hecht aan de wetenschap. Ze onderzoeken alleen dingen die ze kunnen begrijpen. Ze branden hen vingers liever niet aan onbekende dingen.
Als je niet weet waar je hebt over hebt, zeg dan liever niets.

Dus nee, ik vergeef het je niet.

AEON

Bericht door AEON » 03 nov 2006, 10:33

Ik kan ook hard schreeuwen, ben ik nu een djin?
niks engs aan dat filmpje. nikszeggend ook, wel heel grappig, kan zo opgestuurd worden naar "de leukste thuis" of een soortgelijk tv programma (als je dergelijke humor kunt waarderen).....

Bezetenheid bestaat niet in mijn ogen, inderdaad gewoon een hersenpanprobleempje....

AEON

Bericht door AEON » 03 nov 2006, 10:36

moonwalker schreef:Ik ben het er toch niet mee eens Animal. Het is heel eenvoudig om het af te schuiven op de patiënt/slachtoffer en het af te sluiten.

Psychiaters hebben zulke mensen onderzocht. Ze konden niets vinden. Geen vorm van gespletenheid of een kortsluiting zoals je het noemt. Werd de persoon daarna naar een uitdrijver gebracht, werd hij na een paar weken weer beter. Dus schrijf het niet zo makkelijk af...Er zijn dingen waar de wetenschap geen antwoorden op heeft en die worden of als grap bestempelt of als een gekte van de persoon zelf.

Vergeef me dat ik niet veel waarde hecht aan de wetenschap. Ze onderzoeken alleen dingen die ze kunnen begrijpen. Ze branden hen vingers liever niet aan onbekende dingen.

Peace.
Wat is een uitdrijver?

Plaats reactie