Nieuwe theorie paranormale gaven en wetenschap

Parapsychologie, helderziendheid, telepathie, telekinese en vele andere onderwerpen m.b.t het bovennatuurlijke.
keesie14

Bericht door keesie14 » 21 nov 2006, 21:41

MetalPig schreef:
keesie14 schreef:Succes met het bedenken, en noem ze pas onzinnig als je heb onderzocht, je wilt er niet eens over na denken namelijk.
Jij wel dan? Ik vraag jou waarop jouw 'kennis' gebaseerd is, en je komt met niks relevants. Waarom zou ik iets aannemen van wat je zegt?

En waarom word je altijd zo persoonlijk als ik je laat zien dat je geloofjes nergens op gebaseerd zijn?
Heb je onderzoek van Sitchin bijv. al opgezocht, die naam heb ik net toch echt genoemd.
Mijn persoonlijke geloofje is niet zo heel persoonlijk, want ik kom steeds meer mensen tegen die hetzelfde al mij denken.
Als je wilt weten waar mijn geloof op gebaseerd is (als je dat echt wilt), dan moet je er maar wat (goeie) duidelijke vragen over stellen.

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Bericht door MetalPig » 22 nov 2006, 08:02

keesie14 schreef:Als je wilt weten waar mijn geloof op gebaseerd is (als je dat echt wilt), dan moet je er maar wat (goeie) duidelijke vragen over stellen.
Heb ik gedaan in dit topic. Jij zei 'Ik weet...', ik vroeg 'hoe weet je dat', en jij had niks.

En daarna ga je weer dingen roepen zonder onderbouwing, zoals je 'er zijn 2 mogelijkheden'. Waarom niet 1 of 3? En waarom juist die 2?
Je onderbouwt nooit iets, en dat irriteert me vooral hier op het WETENSCHAP-subforum.

En Sitchin? Ik heb een keer een link geplaatst naar een artikel waarin Sitchin compleet onderuitgehaald wordt. En dat vond je een goed artikel! Ik heb toen nog gevraagd waarom, maar daar heb je geen antwoord op gegeven.

Jij gelooft graag, en daar ben je niet vanaf te brengen. Het enige dat ik kan doen is de zwakke plekken in je verhalen aanwijzen in de hoop dat je een keer gaat kritisch gaat nadenken over wat je gelooft.

keesie14

Bericht door keesie14 » 22 nov 2006, 16:23

Metalpig schreef:
Heb ik gedaan in dit topic. Jij zei 'Ik weet...', ik vroeg 'hoe weet je dat', en jij had niks.
Heb ik wel beantwoord, daarbij zij gaf ik onder andere de Bron Sitchin, maar ik heb in het 2012 al zoveel bronnen genoemd die ga ik echt niet allemaal weer opnoemen hoor, maar om er toch een paar te geven.
http://www.sitchin.com/, maar die wist je natuurlijk al.
De bijbel waar heelveel duidelijk tekens instaan.
Jij zij trouwens ook een keer dat de mens een DNA overeenkomst met een aap heeft van 99% en dat dit de reden was dat de mens niet genetisch veranderd zou kunnen zijn door aliens.
Tenzij de aliens hier al eerder zijn geweest en toen alle dieren hebben gemaakt (zijn hebben het leven op aarde gecreërd).
http://nl.wikipedia.org/wiki/Nibiru gaat over Sitchin en nog iemand.
Maar het belangrijkst blijft natuurlijk Sitchin.
En daarna ga je weer dingen roepen zonder onderbouwing, zoals je 'er zijn 2 mogelijkheden'. Waarom niet 1 of 3? En waarom juist die 2?
Je onderbouwt nooit iets, en dat irriteert me vooral hier op het WETENSCHAP-subforum.
Ik heb al gezegt, er zijn volgensmij 2 mogelijkheden, ik heb al gezegt dat ik hier fout zat, ik had inderdaad moeten zeggen volgensmij zij er 2 redenen mogelijk.
En Sitchin? Ik heb een keer een link geplaatst naar een artikel waarin Sitchin compleet onderuitgehaald wordt. En dat vond je een goed artikel! Ik heb toen nog gevraagd waarom, maar daar heb je geen antwoord op gegeven.
Weet jij die link naar dat artikel nog?... ik kan me dit namelijk niet meer herinneren, ik weet nu een stuk meer, dus ik zou dat artikel graag weer willen lezen.
Jij gelooft graag, en daar ben je niet vanaf te brengen. Het enige dat ik kan doen is de zwakke plekken in je verhalen aanwijzen in de hoop dat je een keer gaat kritisch gaat nadenken over wat je gelooft.
Dat doe ik elke dag, maar hoe meer ik er naar kijk hoe meer ik erin geloof.

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Bericht door MetalPig » 22 nov 2006, 17:21

keesie14 schreef:Metalpig schreef:
Heb ik gedaan in dit topic. Jij zei 'Ik weet...', ik vroeg 'hoe weet je dat', en jij had niks.
Heb ik wel beantwoord, daarbij zij gaf ik onder andere de Bron Sitchin, maar ik heb in het 2012 al zoveel bronnen genoemd die ga ik echt niet allemaal weer opnoemen hoor, maar om er toch een paar te geven.
http://www.sitchin.com/, maar die wist je natuurlijk al.
Nee, ik heb het over dit topic. Jij zei te weten dat bij paranormalen een gen ingeschakeld is, ik vroeg hoe jij dat wist, en in je antwoord had je het over je moeder en 'ze zeggen' en 'iets in de hersenen', en niet meer over een gen dat ingeschakeld is.

Daaruit heb ik geconcludeerd dat jij er niet erg goed over nagedacht hebt, en ik sta nog steeds achter die conclusie.

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Bericht door MetalPig » 22 nov 2006, 17:23

keesie14 schreef:Metalpig schreef:
En Sitchin? Ik heb een keer een link geplaatst naar een artikel waarin Sitchin compleet onderuitgehaald wordt. En dat vond je een goed artikel! Ik heb toen nog gevraagd waarom, maar daar heb je geen antwoord op gegeven.
Weet jij die link naar dat artikel nog?... ik kan me dit namelijk niet meer herinneren, ik weet nu een stuk meer, dus ik zou dat artikel graag weer willen lezen.
Ik denk dat het in het 2012-topic was, maar ik zal dat nog even voor je opzoeken.

edit: Jah, daar was 't. Ik heb hem daar gekwoot.
Laatst gewijzigd door MetalPig op 22 nov 2006, 19:29, 1 keer totaal gewijzigd.

The Return

Bericht door The Return » 22 nov 2006, 17:58

Fixatie heet zo iets.

keesie14

Bericht door keesie14 » 22 nov 2006, 20:41

MetalPig schreef:
keesie14 schreef:Metalpig schreef:
En Sitchin? Ik heb een keer een link geplaatst naar een artikel waarin Sitchin compleet onderuitgehaald wordt. En dat vond je een goed artikel! Ik heb toen nog gevraagd waarom, maar daar heb je geen antwoord op gegeven.
Weet jij die link naar dat artikel nog?... ik kan me dit namelijk niet meer herinneren, ik weet nu een stuk meer, dus ik zou dat artikel graag weer willen lezen.
Ik denk dat het in het 2012-topic was, maar ik zal dat nog even voor je opzoeken.

edit: Jah, daar was 't. Ik heb hem daar gekwoot.
Ok, dankje, ik zal het lezen en dan kom ik daar later op terug in deze topic, omdat sitchin toch echt wel bij dit onderwerp hoort.

keesie14

Bericht door keesie14 » 22 nov 2006, 20:51

MetalPig schreef:
keesie14 schreef:Metalpig schreef:
Heb ik gedaan in dit topic. Jij zei 'Ik weet...', ik vroeg 'hoe weet je dat', en jij had niks.
Heb ik wel beantwoord, daarbij zij gaf ik onder andere de Bron Sitchin, maar ik heb in het 2012 al zoveel bronnen genoemd die ga ik echt niet allemaal weer opnoemen hoor, maar om er toch een paar te geven.
http://www.sitchin.com/, maar die wist je natuurlijk al.
Nee, ik heb het over dit topic. Jij zei te weten dat bij paranormalen een gen ingeschakeld is, ik vroeg hoe jij dat wist, en in je antwoord had je het over je moeder en 'ze zeggen' en 'iets in de hersenen', en niet meer over een gen dat ingeschakeld is.

Daaruit heb ik geconcludeerd dat jij er niet erg goed over nagedacht hebt, en ik sta nog steeds achter die conclusie.
Ik noemde één van de redenen die een mogelijke aanwijzing zou kunnen zijn dat onze genen nu aan het veranderen zijn, ik zal dit ook direct in verband brengen met de DNA-verandering die naar 2012 leid.
De echte goeie redenen en bewijzen vind ik bijvoorbeeld:
- Het verhaal van Atlantis
- Sitchin's onderzoek
- De Bijbel
- steeds meer aanwijzingen dat er ruim 6000 jaar geleden een hoogebeschaafde cultuur is geweest
- Reptilianen (http://en.wikipedia.org/wiki/Reptilians) die voor mij degene zijn met de meeste redenenen om dit te doen.
- De Griekse Mythologie
- De Egyptische Mythologie
- De Maya's
- De Azteken
en zo kan ik natuurlijk nog wel even doorgaan.

Gebruikersavatar
Krystallainen
Leraar
Berichten: 1687
Lid geworden op: 13 feb 2005, 00:24

Bericht door Krystallainen » 22 nov 2006, 21:01

keesie14 schreef:
Ik noemde één van de redenen die een mogelijke aanwijzing zou kunnen zijn dat onze genen nu aan het veranderen zijn, ik zal dit ook direct in verband brengen met de DNA-verandering die naar 2012 leid.
De echte goeie redenen en bewijzen vind ik bijvoorbeeld:
Eerst misschien iets aantonen, en dan mogelijke verklaringen zoeken.:)
- Het verhaal van Atlantis
- Sitchin's onderzoek
- De Bijbel
- steeds meer aanwijzingen dat er ruim 6000 jaar geleden een hoogebeschaafde cultuur is geweest
- Reptilianen (http://en.wikipedia.org/wiki/Reptilians) die voor mij degene zijn met de meeste redenenen om dit te doen.
- De Griekse Mythologie
- De Egyptische Mythologie
- De Maya's
- De Azteken
en zo kan ik natuurlijk nog wel even doorgaan.


verhaaltjes dus[/quote]
Plato roeleert

keesie14

Bericht door keesie14 » 22 nov 2006, 21:25

Krystallainen schreef:
keesie14 schreef:
Ik noemde één van de redenen die een mogelijke aanwijzing zou kunnen zijn dat onze genen nu aan het veranderen zijn, ik zal dit ook direct in verband brengen met de DNA-verandering die naar 2012 leid.
De echte goeie redenen en bewijzen vind ik bijvoorbeeld:
Eerst misschien iets aantonen, en dan mogelijke verklaringen zoeken.:)
- Het verhaal van Atlantis
- Sitchin's onderzoek
- De Bijbel
- steeds meer aanwijzingen dat er ruim 6000 jaar geleden een hoogebeschaafde cultuur is geweest
- Reptilianen (http://en.wikipedia.org/wiki/Reptilians) die voor mij degene zijn met de meeste redenenen om dit te doen.
- De Griekse Mythologie
- De Egyptische Mythologie
- De Maya's
- De Azteken
en zo kan ik natuurlijk nog wel even doorgaan.


verhaaltjes dus
Beschrijvingen van wat er is gebeurt, oude beschrijvingen of niet.

keesie14

Bericht door keesie14 » 23 nov 2006, 16:41

interessante bewijzen voor een jonge aarde en een jonge mensheid, waarop de mensen tegelijkertijd hebben geleefd met dinosauriërs
http://www.atlantis2012.com/modules.php ... le&sid=900
Dit lijkt me wel een intressant artikel

keesie14

Bericht door keesie14 » 23 nov 2006, 16:44

En wat dacht je van deze
Grote verschillen
De één heeft stuk meer DNA dan de ander:
http://noorderlicht.vpro.nl/artikelen/31457439/

Plaats reactie