Nieuwe theorie paranormale gaven en wetenschap

Parapsychologie, helderziendheid, telepathie, telekinese en vele andere onderwerpen m.b.t het bovennatuurlijke.
Maan

Nieuwe theorie paranormale gaven en wetenschap

Bericht door Maan » 18 nov 2006, 08:44

Paranormale gaven wellicht mogelijk door nieuwe ontdekking
donderdag, 16 november 2006
Wetenschappers hebben bij toeval een wellicht wereldveranderende ontdekking gedaan inzake genetische manipulatie. Terwijl met de Nobel-prijs winnende methode RNAi alleen genen uitgeschakeld konden worden, hebben de wetenschappers bij toeval ontdekt hoe gedeactiveerde genen juist aangezet kunnen worden. Dit meldt New Scientist vandaag.

RNAi kan genen op twee manier uitschakelen. Het kan de communicerende RNA blokkeren dat zorgt voor de overdracht tussen het gen en proteinen. Hierdoor werkt het gen niet meer door gebrek aan proteinen. Daarnaast kon het gen uitgeschakeld worden door met promoter-sequences te interfereren. Deze geeft het gen haar activiteit, en door hiermee te interfereren, stopt de activiteit van het gen.

Long-Cheng Li van de University of California, San Fransisco, en zijn collega's kwamen bij toeval erachter dat een gedeactiveerde gen ook aangezet kan worden, op de tweede methode. Ze probeerden een menselijk gen in menselijke cellen uit te schakelen door twee koordjes korte double-stranded RNA van 21 basen lang te gebruiken, maar tot hun verrassing had dit RNA precies het tegenovergestelde effect: Het gen ging weer aan.

Hoewel het mechanisme niet duidelijk is, is het wel duidelijk dat het proteine Ago2 vereist. Behalve voor behandeling van kanker, kan de ontdekking andere grote gevolgen hebben. Paradeskundigen denken dat paranormale gaven van mensen in de prehistorie "uitgezet" zijn door een derde partij, doordat de vreemdelingen een bepaald gen in de mens uitschakeld hebben. Zou dit gen weer ingeschakeld worden, dan zou dit een wereldverandering kunnen betekenen. Tot nu toe was het nooit gelukt een uitgeschakeld gen in te schakelen.

Bron: New Scientist




http://www.xerson.nl

mieke

Bericht door mieke » 18 nov 2006, 10:27

Wow da's wel een doorbraak! Gegeven dat we die gaven überhaubt bezitten om aan te zetten natuurlijk.

loraco

Bericht door loraco » 18 nov 2006, 10:37

Waarom heeft het lichaam uberhaupt uitgeschakelde genen? Daarnaast, zou het niet zo kunnen zijn dat een combinatie van genen nodig is om iets te bereiken (zelfs via een 0/1 pattern)? Het aanzetten van 1 switch heeft dan weinig zin.

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11978
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Nieuwe theorie paranormale gaven en wetenschap

Bericht door MetalPig » 18 nov 2006, 11:09

maan schreef:Paranormale gaven wellicht mogelijk door nieuwe ontdekking

http://www.xerson.nl
Let wel dat deze conclusie voor rekening van xerson is.
De wetenschap heeft alleen ontdekt dat ze genen aan kunnen zetten. Ze zegt niks over de link tussen genen en paranormaliteit; dat is puur wensdromen van xerson.

Maan

Re: Nieuwe theorie paranormale gaven en wetenschap

Bericht door Maan » 18 nov 2006, 11:25

MetalPig schreef:
maan schreef:Paranormale gaven wellicht mogelijk door nieuwe ontdekking

http://www.xerson.nl
Let wel dat deze conclusie voor rekening van xerson is.
De wetenschap heeft alleen ontdekt dat ze genen aan kunnen zetten. Ze zegt niks over de link tussen genen en paranormaliteit; dat is puur wensdromen van xerson.
Ja ik vond het ook al een opvallende conclusie, een beetje uit de lucht gegrepen. Dit was niet de toepassing die de ontdekkers voor ogen hadden dunkt me.

Wel een knappe ontdekking, het schept weer een hoop nieuwe mogelijkheden op medisch gebied.

keesie14

Bericht door keesie14 » 18 nov 2006, 23:42

loraco schreef:Waarom heeft het lichaam uberhaupt uitgeschakelde genen? Daarnaast, zou het niet zo kunnen zijn dat een combinatie van genen nodig is om iets te bereiken (zelfs via een 0/1 pattern)? Het aanzetten van 1 switch heeft dan weinig zin.
Er is een verhaal dat aliens een deel van onze genen hebben uitgeschakeld om onze gavens te onderdrukken, dit zouden ze dan 5000 jaar geleden hebben gedaan, maar dit hoort dan weer bij een andere topic.

Xar

Bericht door Xar » 19 nov 2006, 20:01

Het zou óók kunnen zijn dat bepaalde genen niet meer gebruikt worden, omdat we ze niet meer nodig hebben doorheen de evolutie.
Ook sommige lichaamsdelen hebben we niet meer nodig, maar zijn nog enigzins aanwezig.
Uitkijken dus! Een gen aanzetten zou kunnen betekenen dat je weer gaat kwispelen met je staartbotje of onbewust je kantoorplek gaat afbakenen met geurklieren!

keesie14

Bericht door keesie14 » 19 nov 2006, 22:22

Xar schreef:Het zou óók kunnen zijn dat bepaalde genen niet meer gebruikt worden, omdat we ze niet meer nodig hebben doorheen de evolutie.
Ook sommige lichaamsdelen hebben we niet meer nodig, maar zijn nog enigzins aanwezig.
Uitkijken dus! Een gen aanzetten zou kunnen betekenen dat je weer gaat kwispelen met je staartbotje of onbewust je kantoorplek gaat afbakenen met geurklieren!
Ja, maar het zou ook kunnen dat we ineens weer telepatisch met elkaar kunnen praten, het kan van alles zijn, maar ze spreken over para-normale omdat deze misschien een ander gen aanhebben staan en als ze dat bij iedereen kunnen doen kan je dus om die mannier gavens krijgen.

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11978
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Bericht door MetalPig » 19 nov 2006, 22:44

keesie14 schreef: ze spreken over para-normale omdat deze misschien een ander gen aanhebben staan
Met de nadruk op 'misschien'. Wensdromen, meer niet.

keesie14

Bericht door keesie14 » 19 nov 2006, 23:39

MetalPig schreef:
keesie14 schreef: ze spreken over para-normale omdat deze misschien een ander gen aanhebben staan
Met de nadruk op 'misschien'. Wensdromen, meer niet.
Nee, ik weet wel dat bij paranormale een bepaalde gen is ingeschakeld, als ze erachter kunnen komen welke dat is zou dat natuurlijk geweldig zijn en een revolutie betekennen, gezien ze dan misschien wel iedereen para-begaafd zouden kunnen maken.

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11978
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Bericht door MetalPig » 20 nov 2006, 07:34

keesie14 schreef:Nee, ik weet wel dat bij paranormale een bepaalde gen is ingeschakeld, als ze erachter kunnen komen welke dat is zou dat natuurlijk geweldig zijn en een revolutie betekennen, gezien ze dan misschien wel iedereen para-begaafd zouden kunnen maken.
Weet jij dat? Hoe weet je dat?

En hoe kun je spreken over fysieke overeenkomsten tussen paranormalen als nog niet eens is aangetoond dat paranormaliteit überhaupt bestaat?

keesie14

Bericht door keesie14 » 20 nov 2006, 15:53

MetalPig schreef:
keesie14 schreef:Nee, ik weet wel dat bij paranormale een bepaalde gen is ingeschakeld, als ze erachter kunnen komen welke dat is zou dat natuurlijk geweldig zijn en een revolutie betekennen, gezien ze dan misschien wel iedereen para-begaafd zouden kunnen maken.
Weet jij dat? Hoe weet je dat?

En hoe kun je spreken over fysieke overeenkomsten tussen paranormalen als nog niet eens is aangetoond dat paranormaliteit überhaupt bestaat?
Ik weet toevallig dat mijn moeder een paar extra genen heeft (3e streng), en zij is para-begaafd, maar dit betekend natuurlijk niet zoveel het is maar één persoon.
Ze zeggen ook dat er iets anders is met de hersenen van een para-begaafden en dat het iets anders werkt, daar was laatst nog een artikel over.
Maar ik kan er geen info over vinden op het internet, maar toch vreemd dat ze een derde streng had, ze heeft voorderest geen vreemden dingen behalve dat ze para-begaafd is.

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11978
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Bericht door MetalPig » 20 nov 2006, 16:03

keesie14 schreef:Ik weet toevallig dat mijn moeder een paar extra genen heeft (3e streng), en zij is para-begaafd, maar dit betekend natuurlijk niet zoveel het is maar één persoon.
Ze zeggen ook dat er iets anders is met de hersenen van een para-begaafden en dat het iets anders werkt, daar was laatst nog een artikel over.
Maar ik kan er geen info over vinden op het internet, maar toch vreemd dat ze een derde streng had, ze heeft voorderest geen vreemden dingen behalve dat ze para-begaafd is.
Okeee... Dus jouw opmerking 'ik weet wel dat bij paranormale een bepaalde gen is ingeschakeld' is helemaal nergens op gebaseerd.

We zitten hier op het subforum 'Wetenschap'; je kunt hier niet zomaar ongefundeerde zaken als waarheid neerzetten.
Alvast bedankt voor je medewerking.

Animal

Bericht door Animal » 20 nov 2006, 19:00

Wanneer is iets een theorie, gedachte of vermoeden van iets en wanneer is iets een feit, als bewezen in wetenschap ?

keesie14

Bericht door keesie14 » 20 nov 2006, 19:38

Metalpig schreef:
Okeee... Dus jouw opmerking 'ik weet wel dat bij paranormale een bepaalde gen is ingeschakeld' is helemaal nergens op gebaseerd.
Er zijn twee mogelijkheden, 1 bij para-begaafden is een bepaalde gen ingeschakeld of er is iets in de hersenen uitgeschakeld (dat komt ongeveer op hetzelfde).
Het is vooral gebaseerd op verhalen over Atlantis, dingen als het onderzoek van Zecharia Sitchin, onderzoek naar verschillende bijbel-achtige verhalen.
Het verhaal gaat dat onze scheppers iets hebben uitgeschakeld zodat wij niet zo para-begaafd kunnen worden als hun.
Als je op één of andere mannier los van deze onderdrukking kan komen word je paranormaal-begaafd en zou één (waarschijnlijk meerdere) van die GENnen een voor een extra zintuig (of meer dan één) kunnen zorgen.

Maan

Bericht door Maan » 20 nov 2006, 19:44

http://www.gotpsi.org/bi/teststart.htm

http://ourworld.compuserve.com/homepage ... /pmenu.htm

Hier kun je testen of je psi gaven bezit, als je gelooft dat dat via internet getest kan worden natuurlijk...... :wink:

keesie14

Bericht door keesie14 » 20 nov 2006, 20:03

maan schreef:http://www.gotpsi.org/bi/teststart.htm

http://ourworld.compuserve.com/homepage ... /pmenu.htm

Hier kun je testen of je psi gaven bezit, als je gelooft dat dat via internet getest kan worden natuurlijk...... :wink:
Heel misschien werkt het voor mensen met bepaald gavens, als ze de werkelijkheid kunnen veranderen ofzo.
En RV natuurlijk.

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11978
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Bericht door MetalPig » 21 nov 2006, 07:56

keesie14 schreef:Er zijn twee mogelijkheden,
Serieus?
Als ik even mijn best doe kan ik nog wel 20 mogelijkheden verzinnen. Allemaal even (on)waarschijnlijk als de 2 ideetjes van jou.

keesie14

Bericht door keesie14 » 21 nov 2006, 14:47

MetalPig schreef:
keesie14 schreef:Er zijn twee mogelijkheden,
Serieus?
Als ik even mijn best doe kan ik nog wel 20 mogelijkheden verzinnen. Allemaal even (on)waarschijnlijk als de 2 ideetjes van jou.
Succes met het bedenken, en noem ze pas onzinnig als je heb onderzocht, je wilt er niet eens over na denken namelijk.

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11978
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Bericht door MetalPig » 21 nov 2006, 19:46

keesie14 schreef:Succes met het bedenken, en noem ze pas onzinnig als je heb onderzocht, je wilt er niet eens over na denken namelijk.
Jij wel dan? Ik vraag jou waarop jouw 'kennis' gebaseerd is, en je komt met niks relevants. Waarom zou ik iets aannemen van wat je zegt?

En waarom word je altijd zo persoonlijk als ik je laat zien dat je geloofjes nergens op gebaseerd zijn?

Plaats reactie