stemmen horen is niet altijd een teken van gekte....

Parapsychologie, helderziendheid, telepathie, telekinese en vele andere onderwerpen m.b.t het bovennatuurlijke.
Gebruikersavatar
FoX
Forum Legende
Berichten: 8359
Lid geworden op: 29 mei 2005, 18:55

Bericht door FoX » 24 nov 2006, 13:33

loraco schreef:
FoX schreef:
loraco schreef:Hoe kan je het verklaren dan FoX?
Het gebeurd altijd als ik in bed leg en erg moe ben, misschien wat Return zegt heeft het met een storing te maken in de hersenen of dat je simpelweg bijna in dromenland bent.
Dat klinkt aannemelijk maar is geen verklaring voor het horen van stemmen wanneer je klaarwakker bent of druk aan het werk.

Een storing in de hersenen kan natuurlijk altijd maar ik geloof niet in spontane hersenstoringen die zich maar 1 of 2 keer voordoen. Vraag mij niet waarom want die mening heb ik net ter plekken voor mijzelf vastgesteld :mrgreen:
Ik ben niet gek, ik sta niet open voor stemmen in mijn hoofd en ik hoor normaliter ook geen stemmen, dusss.. :D .

Gebruikersavatar
Kuikentje
Dromertje
Berichten: 3559
Lid geworden op: 15 aug 2006, 00:05

Bericht door Kuikentje » 24 nov 2006, 18:51

ik heb er nooit aan getwijfeld

ik denk dat iedereen wel eens een stem hoort
Archery is my life!
Proud member of Boogsport Vlaanderen.
Go Springboks (rugby)

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80630
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Bericht door Tammy » 24 nov 2006, 20:40

Ik niet hoor [nono]

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

The Return

Bericht door The Return » 24 nov 2006, 21:52

Maar jij bent ook heel bijzonder :D

Animal

Bericht door Animal » 24 nov 2006, 22:40

Kuikentje schreef:ik heb er nooit aan getwijfeld

ik denk dat iedereen wel eens een stem hoort
Ik hoor elke dag stemmen.
Praat met ze en ze praten terug.
Bij de buren, bij vrienden, op het werk. Ik wordt gek van die stemmen die maar blijven leuteren over alles en niets.

irene

Bericht door irene » 27 nov 2006, 13:50

vreemd,

Ik hoor wel stemmen maar niet in mijn hoofd.. in omgevingsgeluiden.. Als ik op mijn werk door de computerzaal loop waar 1000den servers staan te blazen maakt dat veel lawaai.. Ik hoor ze goed dan. Probeer me dan af te sluiten want dan is het net of zitten ze in mijn oor.. haha.

Ik geloof wel dat het een overledene is.. een van de eerste keren dat ik een stem hoorde, vertelde ze haar naam leeftijd en waaraan ze gestorven was... Jacoba, 62, borstkanker.. Toen ik een paranormaal persoon vroeg wie er op dat moment bij me was zei hij, dat is Jacoba. Ik had hem niks verteld van wat ik had gehoord. En zo heb ik heel veel bevestigingen meegemaakt.

Veel stemmen die ik gehoord heb willen duidelijk maken dat er een god en dat het leven hierna verder gaat. Ik heb ook bandstemmen die zeggen: er is een god, ik ga naar god toe, we helpen god..

hmm.. maar het zal waarschijnlijk een breinprobleempje zijn.. haha. . Wel gek.. Het zijn altijd wetenschappers die deze ervaringen NIET hebben die willen bewijzen dat het in mijn eigen hoofd zit..

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80630
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Bericht door Tammy » 27 nov 2006, 14:38

The Return schreef:
Maar jij bent ook heel bijzonder :D
Ooh ja?.......................grapjas :P :mrgreen: :mrgreen:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

loraco

Bericht door loraco » 28 nov 2006, 16:13

irene schreef:Ik geloof wel dat het een overledene is.. een van de eerste keren dat ik een stem hoorde, vertelde ze haar naam leeftijd en waaraan ze gestorven was... Jacoba, 62, borstkanker..
Ieek, wat dat betreft ben ik blij dat ik niet paranormaal maar abnormaal ben...

mieke

Bericht door mieke » 28 nov 2006, 17:08

loraco schreef:
irene schreef:Ik geloof wel dat het een overledene is.. een van de eerste keren dat ik een stem hoorde, vertelde ze haar naam leeftijd en waaraan ze gestorven was... Jacoba, 62, borstkanker..
Ieek, wat dat betreft ben ik blij dat ik niet paranormaal maar abnormaal ben...
:mrgreen:

Anet

Bericht door Anet » 28 nov 2006, 17:40

:lol:

BRNRDSDJNG

Bericht door BRNRDSDJNG » 13 aug 2007, 18:34

Het horen van stemmen of een audiologische hallucinatie komt veel voor. Ook bij kerngezonde mensen. Het is de manier waarop die stemmen zich presenteren en hoe de persoon ermee omgaat of het om een storing gaat of een gezonde geest. De grens tussen normaal en gek is vaak moeilijk te trekken. Die termen zijn op zich al niet erg prettig om te horen.
Als iemand opdrachten krijgt met een dwingend karakter dan spreek je van een obsessie. Vooral in de schizofrenie komt het horen van stemmen voor. Niet de visuele observatie. Aldus de DSM IV. Helemaal eens ben ik het niet met die stelling maar de visuele hallucinatie verwijst meer naar een Psychose, waarin de patiënt in een droom leeft. Meestal met een bizar of angstig karakter.
Als je dus geestelijk evenwichtig en relativerend met stemmen om kunt gaan is er niets verontrustends. Vergeet niet dat de bijbelse profeten stemmen hoorden. De sjamanen en medicijnmannen zijn feitelijk ook stemmen-horenden. Als iemand echter meent dat hij de ogen kan sluiten tijdens het rijden (in een auto) en dat de geest hem wel zal beschermen tegen ongevallen, dan ben je behoorlijk getikt. Hoeveel macht heb je over je gedachten? De scheidswand tussen het ego en het onbewuste is relatief dun. De dikte, als je het zo mag stellen, bepaalt of je gezond functioneert. Als alle indrukken direkt en ongefiltert zouden binnenkomen dan word je waan-zinnig. En bij iedereen komen die indrukken binnen. Dus, hoe goed is je filter?

Plaats reactie