Spookraketten

Parapsychologie, helderziendheid, telepathie, telekinese en vele andere onderwerpen m.b.t het bovennatuurlijke.
Gijs

Bericht door Gijs » 13 nov 2007, 19:36

Het lijkt me moeilijk daar expert van te zijn want alle stof die je ervoor moet leren om er expert van te worden is op speculatie gebaseerd.

Multidimensional Infinity

Bericht door Multidimensional Infinity » 13 nov 2007, 19:44

Ik citeer van de kaft van het boek (dat ik overigens niet gelezen heb):
Op basis van de nieuwste wetenschappelijke inzichten, aan de hand van inkijkjes in de geschiedenis van de ruimtevaart en met behulp van geavanceerde wiskundige kennis...
...een briljante combinatie van feitelijke informatie en kansberekening.

Gebruikersavatar
Krystallainen
Leraar
Berichten: 1687
Lid geworden op: 13 feb 2005, 00:24

Bericht door Krystallainen » 13 nov 2007, 19:49

Multidimensional Infinity schreef:Ik citeer van de kaft van het boek (dat ik overigens niet gelezen heb):
Op basis van de nieuwste wetenschappelijke inzichten, aan de hand van inkijkjes in de geschiedenis van de ruimtevaart en met behulp van geavanceerde wiskundige kennis...
...een briljante combinatie van feitelijke informatie en kansberekening.
Ze gaan op de kaft natuurlijk geen slechte recensies zetten :mrgreen:
Plato roeleert

Multidimensional Infinity

Bericht door Multidimensional Infinity » 13 nov 2007, 20:10

Nee maar zo kan ik wel enigszins jullie vragen beantwoorden zonder het boek te lezen.

Gebruikersavatar
Tardis
Tijdreiziger
Berichten: 4799
Lid geworden op: 27 jan 2006, 15:34

Bericht door Tardis » 13 nov 2007, 22:56

Ik heb even wat over die wiskundige opgezocht en kwam op de site van Amazon.com een boekbespreking tegen.
Amazon.com schreef:From Scientific American
Probability 1, meaning a certainty that the thing will happen, is what mathematician and probability theorist Aczel assigns to the discovery of intelligent life elsewhere in the universe. The idea is very old; Aczel quotes Epicurus (341-270 B.C.) as saying there are many worlds, all with "living creatures and plants and other things we see in this world." Recent discoveries of planets orbiting stars other than the sun increase the odds. Astronomer Frank D. Drake, long involved with the search for extraterrestrial intelligence, has formulated an equation: N = N* fp ne fl fi fc L, where N stands for the number of civilizations in our galaxy capable of communicating with other civilizations. N* is the number of stars in the galaxy (billions in the Milky Way), fp the percentage of stars with planets (debatable but high), ne the number of planets with environments favorable to life (roughly 10 percent), fl the fraction of planets with life (guesswork but perhaps with a probability of 0.1 or 0.2), fi the proportion of those planets on which intelligent life has evolved (again guesswork, with probabilities ranging from 0.1 to 0.5), fc the fraction of planets able to communicate with other civilizations by radio or some other means (inestimable until Earth receives such a communication), and L for the longevity of the civilization. Drake believes that N may be as high as 10,332; the late Carl Sagan put it at about a million. Aczel's quest is for intelligent life anywhere else in the universe, not just in our galaxy. Here he is dealing with almost incomprehensibly big numbers. "Our galaxy has about 300 billion stars (although some estimates are lower), and let's assume there are 100 billion galaxies in the universe." Hence, even though the probability of life around any one star is extremely small, the compound probability with such vast numbers of stars to consider rises to 1.
Op grond van de omvang van het universum en het geschatte aantal melkwegstelsels (met ieder honderden miljarden sterren) is het erg onwaarschijnlijk dat Aarde de enige levende planeet is.
Tardis valt meestal in de categorie `overig', is dus nauwelijks in een hokje te plaatsen en moeilijk te doorgronden. Klik op de link voor mijn gebruiksaanwijzing. :wink:
https://www.16personalities.com/infj-personality

Gijs

Bericht door Gijs » 13 nov 2007, 23:26

Waarom is de kans dat er leven rond een ster is zo klein? Weten we de voorwaarden voor leven al? Stel leven zou tot 80 graden celsius onder 0 kunnen leven en tot 230 boven nul. Dan is het bij de 1 mogelijk door geisers dat er vloeibaar water is op de planeet. Ook zou de grond van de planeet aangenaam warm kunnen zijn omdat de vloeibare kern iets groter is maar net niet zo groot dat er teveel vulkaan uitbarstingen zijn. Ik bedoel waarom moet het een aarde-kopie zijn voor leven. Er zijn sporen van leven op mars gevonden alleen moet er nog een definitief besluit genomen worden. Mischien is er ook wel leven op europa. En alhoewel het niet de goede omstandigheden zijn voor intelligent leven als dat waar is dan hebben we dus drie planeten in 1 sterrenstelsel met leven, of met vroeger leven. Dan kan je nagaan dat als er bij elke ster met planeten dit aan de hand zou zijn hoe erg het wel niet moet krioelen van het leven.

Gebruikersavatar
Tardis
Tijdreiziger
Berichten: 4799
Lid geworden op: 27 jan 2006, 15:34

Bericht door Tardis » 14 nov 2007, 00:05

De schattingen zijn zo laag om voor te rekenen dat zelfs bij deze zeer lage schattingen de kans op andere levende planeten in het universum nog altijd heel groot is.
En ja, leven zoals wij het kennen hoeft niet zaligmakend te zijn. Misschien zijn er wel levensvormen op basis van blauwzuurgas, die alleen functioneren bij temperaturen van minstens 600 graden. Niets is bij voorbaat uit te sluiten.
Tardis valt meestal in de categorie `overig', is dus nauwelijks in een hokje te plaatsen en moeilijk te doorgronden. Klik op de link voor mijn gebruiksaanwijzing. :wink:
https://www.16personalities.com/infj-personality

Aenimaxequal

Bericht door Aenimaxequal » 14 nov 2007, 00:21

http://www.physorg.com/news114114533.html
Staat iets over U.f.o`s...ze zijn geen grap.

Gebruikersavatar
Tardis
Tijdreiziger
Berichten: 4799
Lid geworden op: 27 jan 2006, 15:34

Bericht door Tardis » 14 nov 2007, 00:36

Ufo's zijn sowieso geen grap. Iedereen weet zo onderhand wel dat UFO staat voor Unidentiied Flying Object, ongeïdentificeerd vliegend object. Ik heb ook wel eens ongeïdentificeerde vliegende objecten gezien. Dat was een vreemde gewaarwording, het waren er vijf die uit verschillende richtingen kwamen (één op 'negen uur', één op 'elf uur' één op 'twaalf uur' nummer vier op één uur en de vijfde op 'drie uur') en vlak boven de flat waar ik stond kwamen ze samen tot een perfecte V formatie. Ongeveer drie seconden later waren ze al overgevlogen en de flat stond in de weg om ze nog na te kunnen kijken.

Ik weet nog steeds niet wat het was, ik denk aards, omdat bij ons gebruikelijk is dat militaire toestellen in formatie vliegen. Maar er was geen geluid en er was geen vorm. Er was alleen helder licht, sterker dan het licht van Venus, maar wel ongeveer zo klein als een ster. Op dat moment leken ze op een paar honderd meter over te vliegen maar ik moet eerlijk zeggen dat de afstand niet goed te schatten was omdat ik niet herkende wat ik zag en dus ook geen referentiekader had. Echte Ufo's dus. ;P!
Tardis valt meestal in de categorie `overig', is dus nauwelijks in een hokje te plaatsen en moeilijk te doorgronden. Klik op de link voor mijn gebruiksaanwijzing. :wink:
https://www.16personalities.com/infj-personality

Aenimaxequal

Bericht door Aenimaxequal » 15 nov 2007, 10:23

Indrukwekkende ervaring. Zal of wil je ooit een identificatie te weten komen?

Gebruikersavatar
Tardis
Tijdreiziger
Berichten: 4799
Lid geworden op: 27 jan 2006, 15:34

Bericht door Tardis » 15 nov 2007, 11:39

Het is ergens eind jaren '90 gebeurd. De zomer van '98 of '99, ik weet het niet meer precies. In de tussentijd heb ik niets bijzonders gezien, ik verwacht niet dat ooit duidelijk wordt wat het precies was. Misschien een experiment met nieuwe techniek, ik zou er naar moeten gissen.
Tardis valt meestal in de categorie `overig', is dus nauwelijks in een hokje te plaatsen en moeilijk te doorgronden. Klik op de link voor mijn gebruiksaanwijzing. :wink:
https://www.16personalities.com/infj-personality

Aenimaxequal

Bericht door Aenimaxequal » 15 nov 2007, 12:10

Als de experimenten succesvol zijn gebleken dan lijkt mij dat ze niet eeuwig een geheim kunnen blijven.

Plaats reactie