Het Hiernamaals

Parapsychologie, helderziendheid, telepathie, telekinese en vele andere onderwerpen m.b.t het bovennatuurlijke.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80381
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Het Hiernamaals

Bericht door Tammy » 13 mar 2007, 16:29

Afbeelding

Codes en cijfers onthullen het leven na de dood.



Al duizenden jaren leeft de mensheid in het vertrouwen dat de specifieke persoonlijkheid na de dood van het lichaam blijft voortbestaan. Vandaag de dag zijn wetenschappers in Amerika en Engeland bezig met experimenten die, indien ze lukken, het sterke vermoeden doen rijzen dat de lichamelijke dood niet vanzelfsprekend tot algehele vernietiging leidt.


Veilige cijfercombinatie:



Professor Stevenson van de Universiteit van Virginia had gehoord dat een Engels medium een boodschap had ontvangen van haar overleden echtgenoot. Hij had haar de juiste cijfercombinatie gegeven waarmee ze een kluisje kon openen. Stevenson vroeg de deelnemers van het experiment dat hij had opgezet een combinatieslot met zes cijfers te kopen, het in te stellen en hem het slot te geven. De vrijwilligers mochten de combinatie aan niemand vertellen. Na hun dood werden ze geacht de combinatie aan een familielid of een medium mee te delen. De kans dat de code van zo'n slot toevallig geraden wordt, is 1 op een miljoen.

Akte van vriendschap:

In Engeland vroeg David Christie-Murray, lid van de vereniging voor wetenschappelijk onderzoek naar paranormale verschijnselen aan bevriende paren of ze een overeenkomst wilden sluiten waarin stond dat ze na de dood contact met elkaar probeerden te krijgen. Het liefst had hij dat de deelnemers niet al te veel vertrouwd waren met het dagelijkse leven van elkaar. Dit was om te voorkomen dat men op de gebruikelijke wijze iets over de dood van de ander zou vernemen. De communicatie vind plaats in de vorm van een directe boodschap, die op paranormale wijze wordt overgebracht op de ene vriend naar de andere, een boodschap die via een medium wordt doorgegeven of zelfs door intuïtief gevoel of een vaste overtuiging van de ene vriend dat de andere is overleden.

Geheime woorden:

Dr. Arthur Berger, hoofd van de Survival Research Foundation in Pembroke Prins (Florida) biedt een beloning van 1000 dollar aan een ieder die in staat is 1 van de twee codewoorden te ontcijferen die de Britse parapsycholoog Thouless voor zijn dood bij de stichting heeft achtergelaten. Elk woord is een sleutel waarmee een zinnetje ontcijferd kan worden dat door Thouless in code werd gezet. Alleen hij wist of weet de betekenis van beide woorden. Thouless zou proberen de woorden na zijn dood aan een medium door te geven. De enige informatie die de andere kant tot nu toe heeft ontvangen is dat Thouless zich de codewoorden niet kan herinneren.

Ongeveer 200 onverschrokken mensen over de hele wereld hebben zich vrijwillig gemeld om mee te doen aan het coderen van de zinnetjes. Na hun dood zullen ze proberen de geheime woorden waarmee de zinnetje ontcijferd kunnen worden, door te geven. Ze gebruiken hetzelfde codesysteem als Thouless. Als er maar 1 van deze experimenten lukt, zullen geloof en wetenschap misschien voor een keer in overeenstemming zijn. Voorlopig lijkt het welslagen van zo'n experiment nog toekomstmuziek.





Bron: Wonderewereld.com


************************



Prachtig experiment.
Stel je voor dat het lukt, dan hebben we eindelijk bewijs.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Ravertje

Bericht door Ravertje » 13 mar 2007, 17:57

k geloof er niet in sorry

Shizo

Bericht door Shizo » 13 mar 2007, 18:58

Argumenteer Ravertje waarom je er niet in zou geloven..
Persoonlijk geloof ik dat er wel iets is na je dood, wat er is dat weet ik niet. Maar zelf (mijn mening) vind ik dat je gewoon niet kan ophouden te bestaan als je dood bent. Het kan niet gewoon zwart voor je ogen worden. Er moet wel iets zijn na de dood, een volgend stadium. Zelf weet ik niet wat, en ik zal het ook nooit kunnen vertellen jammer genoeg. Doden kunnen niet spreken vanuit het graf :cry:

Ravertje

Bericht door Ravertje » 13 mar 2007, 20:05

Weet ik niet shizo kan op dit moment ff niets beargumenteren

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Bericht door MetalPig » 16 mar 2007, 20:39

Shizo schreef: Het kan niet gewoon zwart voor je ogen worden.
Beargumenteer waarom dat niet kan?

Romaine

Bericht door Romaine » 17 mar 2007, 14:21

Shizo schreef:Doden kunnen niet spreken vanuit het graf
Daar denken vele mensen en doden anders over...

Shizo

Bericht door Shizo » 17 mar 2007, 18:43

(Mijn eigen mening hieronder)

Ik vind die hele medium rommel maar onzin.
Uit alle ervaringen die ik al had met hun, waren ze allemaal oplichters..
Ben ook van mening dat je eenmaal mensen dood zijn, hun met rust met laten dus aan glaasje draaien doe ik ook niet.

En Metalpig tsjah ik weet niet hoe ik het kan zeggen maar als je doodgaat kun je toch niet ophouden met bestaan, dan kan alles toch niet gewoon zwart worden? Je hele leven emoties gehad, dingen doorstaan en dingen meegemaakt en dan ga je dood en hou je gewoon op met bestaan, denken, is alles zwart?

Ik bedoel maar, dat ik denk dat er iets is na de dood.
Wat het is dat weet ik niet en zal er hopelijk niet al te vroeg achterkomen.. Maar ik ben gewoon van mening dat je bestaan niet van de ene seconde op de andere weggevaagd kan worden.

Romaine

Bericht door Romaine » 17 mar 2007, 19:10

In iedere groep mensen die geld aan anderen verdienen zitten oplichters, maar om dan meteen een hele groep mensen af te schrijven gaat wel wat ver.

Als overledenen mediums opzoeken, waarom zouden overledenen dan met rust gelaten worden?

Op het moment dat mijn grootmoeder overleed voelde ik haar door de tunnel van licht gaan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80381
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Bericht door Tammy » 18 mar 2007, 13:59

Romaine schreef:
Op het moment dat mijn grootmoeder overleed voelde ik haar door de tunnel van licht gaan.
Echt waar Romaine?
Hoe voelde dat?
Want toen mijn moeder voor mijn ogen overleed voelde ik niks dan de koude dood :|

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Romaine

Bericht door Romaine » 18 mar 2007, 14:47

Tammy schreef:Romaine schreef:
Op het moment dat mijn grootmoeder overleed voelde ik haar door de tunnel van licht gaan.
Echt waar Romaine?
Hoe voelde dat?
Want toen mijn moeder voor mijn ogen overleed voelde ik niks dan de koude dood :|
Heel gek, want tegelijkertijd met de tranen, voelde die tunnel zo ontzettend mooi.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80381
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Bericht door Tammy » 18 mar 2007, 14:51

Hoe kan je zeker weten dat ze door een tunnel ging Romaine.
Zei ze dat tegen jou in haar laatste woorden?

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Romaine

Bericht door Romaine » 18 mar 2007, 16:24

Romaine schreef:Op het moment dat mijn grootmoeder overleed voelde ik haar door de tunnel van licht gaan.
Zoals ik al zei voelde ik dat, het is niet te omschrijven dat gevoel. Maar komt overeen met wat mensen beschrijven als een tunnel van licht, zo voelde het.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80381
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Bericht door Tammy » 18 mar 2007, 18:23

Fijn voor je Romaine dat jij het zo ervaren hebt.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Hermes of the Night

Bericht door Hermes of the Night » 07 apr 2007, 13:36

Romaine schreef:
Romaine schreef:Op het moment dat mijn grootmoeder overleed voelde ik haar door de tunnel van licht gaan.
Zoals ik al zei voelde ik dat, het is niet te omschrijven dat gevoel. Maar komt overeen met wat mensen beschrijven als een tunnel van licht, zo voelde het.
Tunnel van licht? Is dat niet een spaceship die je opstraalt om jou ziel in z'n databank te uploaden om later weer terug te stralen naar een eicel om weer geboren te worden? :lol:

Plaats reactie