Muziekmedium

Parapsychologie, helderziendheid, telepathie, telekinese en vele andere onderwerpen m.b.t het bovennatuurlijke.
Plaats reactie
Dayanna

Muziekmedium

Bericht door Dayanna » 01 apr 2007, 08:55

Sinds een paar jaar krijg ik tijdens het keyboard spelen muziekstukken door van Chopin, Liszt en Mendelsohn. Mijn handen worden dan overgenomen door hun handen of ze geven muziekstukken door op een afstand van waar ik speel. Het is heel leuk om die stukken door te krijgen. Ik hoor bijna nooit dat er muziekmediums bestaan. Is hier iemand op dit forum die muziekmedium is?

Groetjes,
Dayanna

Maan

Bericht door Maan » 01 apr 2007, 11:16

Volgens mij wel, as a matter of fact.... zal even linkje zoeken.

edit*
http://www.mysterie-wetenschapsforum.nl ... .php?t=206

Zow alsjeblieft!

Liefs Maan

Gebruikersavatar
Tardis
Tijdreiziger
Berichten: 4799
Lid geworden op: 27 jan 2006, 15:34

Bericht door Tardis » 01 apr 2007, 13:25

Hebben Chopin, Liszt en Mendelsohn zich nog ontwikkeld de laatste eeuw? Zijn de composities sterker geworden?
Tardis valt meestal in de categorie `overig', is dus nauwelijks in een hokje te plaatsen en moeilijk te doorgronden. Klik op de link voor mijn gebruiksaanwijzing. :wink:
https://www.16personalities.com/infj-personality

Shizo

Bericht door Shizo » 01 apr 2007, 18:48

Dit klinkt als een stripverhaal van Kiekeboe,
Kreeg een artiest ook allemaal muziek mediums door :mrgreen:

Dayanna

Bericht door Dayanna » 01 apr 2007, 20:07

Die Chopin-lover ben ik ook geweest, maar dan 2 jaar geleden!! Ik ben helemaal vergeten dat ik hier ook een berichtje daarover toen had geplaatst.

Groetjes,
Dayanna

Maan

Bericht door Maan » 01 apr 2007, 20:09

Ja, da's lekker.... ik me helemaal suf gezocht naar dat topic......
hahaha nee hoor, jammer dat ik je niet heb kunnen helpen :wink:

Liefs Maan

Dayanna

Bericht door Dayanna » 10 apr 2007, 09:38

Hallo,

Sorry, ik was even vergeten dat ik een aantal jaren geleden ook hier mijn bericht heb opgezet, toen heette ik Chopinlover.

De composities die ik doorkrijg zijn vooral van Chopin, Liszt, Mendelsohn, soms Bach, Debussy en wat anderen. Ook leren ze mij technieken.

Ik had laatst een boek bij de bibliotheek gehaald waar allemaal componisten in staan. Ik maakte een bladzijde open en toen kwam al meteen de componist naar me toe en gaf me een stuk door. Dat was echt heel leuk. Toen bladerde ik verder naar een andere componist en die kwam ook meteen om iets door te geven. De meesten praten in het engels, sommige ook in het nederlands.

The Return

Bericht door The Return » 10 apr 2007, 14:19

Zet het eens om in bladmuziek zou ik zeggen. Je zou er een hoop muziekliefhebbers blij mee maken.

En wat vinden ze allemaal van de hedendaagse muziek?
Laatst gewijzigd door The Return op 10 apr 2007, 14:22, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80653
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Bericht door Tammy » 10 apr 2007, 14:21

Dayanna , allereerst welcome back :wink:
Leuk dat je er weer bent.
Door al die forums zie je de bomen in het bos niet meer he? :mrgreen:
Ik vind het heel boeiend wat jij meemaakt.

Jaren geleden heb ik een documentaire gezien over een engelse vrouw die dezelfde ervaringen heeft als jij.
Zij kreeg ook muziekstukken door.
Enig dat jij dat ook hebt. :D

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Dayanna

Bericht door Dayanna » 15 apr 2007, 20:44

Tammy,

Ik denk dat ik weet wie je bedoelt, met een engelse vrouw die ook meemaakt wat ik meemaak. Dat is Rosemary Brown. Zij is een muziekmedium uit Engeland, ze is een paar jaar geleden overleden. Zij kreeg stukken door en schreef die op papier. Ik krijg stukken door, maar ik schrijf ze nog niet op papier. Ik moet nog goed muziekpapier zien te vinden in de winkel. De maat die ik heb is te klein. Vaak sla ik de stukken wel op.

Dayanna

Bericht door Dayanna » 15 apr 2007, 20:45

Ik weet niet precies wat de compinisten vinden van de hedendaagse muziek. Dat heb ik ze nog niet gevraagd.

rowan

Bericht door rowan » 15 apr 2007, 21:22

Hoi Dayanna,

het lijkt me echt geweldig om muziekstukken door te krijgen van oude componsiten; ik wou dat ik dat met m'n gitaar had. Maar ik ben wel benieuwd hoe die muziekstukken klinken want ik zelf ben een groot muziek liefhebber, zou je dat mischien kunnen opnemen op audio of op youtube zetten? Dat zou echt gaaf zijn.

groetjes Rowan

Dayanna

Bericht door Dayanna » 17 apr 2007, 13:29

Hallo Rowan,

Ik zat er ook al over na te denken om de gecomponeerde muziek op youtube te zetten. Wieweet dat ik dat wel eens ga doen.

Een paar jaar geleden begon het voor het eerst. Ik interesseerde me ineens in klassieke muziek, terwijl me dat eigenlijk nooit zo interesseerde. Ook ging ik toen boeken van chopin kopen en boeken met zijn partituren, maar mijn keyboard heeft helaas maar 5 octaven, dus wordt het soms moeilijk om een stuk te spelen. Het is daarom grappig dat ik op een dag plotseling begeleiding kreeg, waardoor mijn handen werden overgenomen. Langzamerhand werden de stukken moeilijker en soms sta ik echt ervan te kijken waar die snelheid vandaan komt. Ik heb lang op muziekles gezeten, maar ik had nooit gedacht dat ik nu meer van dit alles weet dan dat ik ooit op muziekles heb geleerd.

Ik heb me er ook niet voor opengesteld, het kwam gewoon. Wieweet zal het jou ook lukken met je gitaar. Probeer je er open voor te stellen. Veel succes.

X Dayanna

Gebruikersavatar
FoX
Forum Legende
Berichten: 8359
Lid geworden op: 29 mei 2005, 18:55

Bericht door FoX » 17 apr 2007, 13:44

Heb jij niet gewoon een uitzonderlijk talent?

Dayanna

Bericht door Dayanna » 17 apr 2007, 15:42

Hallo,

Dat vroeg ik me eerst ook af. Maar als componisten naar je toekomen en je een muziekstuk doorgeven via gedachten, maar ook via je handen, dan lijkt het me niet zo dat ik zelf die muziek componeer, maar dat ik componeer omdat hun muziekstukken doorgeven.

The Return

Bericht door The Return » 17 apr 2007, 17:40

Nou... ik zou zeggen, probeer zoveel mogelijk alles op te schrijven of op te nemen.

Plaats reactie