Zwaartekracht Mysterie

Parapsychologie, helderziendheid, telepathie, telekinese en vele andere onderwerpen m.b.t het bovennatuurlijke.
Gebruikersavatar
Krystallainen
Leraar
Berichten: 1687
Lid geworden op: 13 feb 2005, 00:24

Bericht door Krystallainen » 08 mei 2007, 18:22

Romaine schreef:
Krystallainen schreef:gravitonen dus?
:oops: :oops: :oops:
Heb er verder geen verstand van hoor...
Gravitonen zijn hypothetische elementaire deeltjes die zo'n beetje de zwaartekracht verklaren als ze echt bestaan.
Plato roeleert

Romaine

Bericht door Romaine » 08 mei 2007, 18:27

Kun je me vertellen hoe die gravitonen dan werken, wat doen ze? Hoe moet ik me dat voorstellen?

Gebruikersavatar
Krystallainen
Leraar
Berichten: 1687
Lid geworden op: 13 feb 2005, 00:24

Bericht door Krystallainen » 08 mei 2007, 18:31

Romaine schreef:Kun je me vertellen hoe die gravitonen dan werken, wat doen ze? Hoe moet ik me dat voorstellen?
Helaas niet, maar k zou zeggen, kijk is op wikipedia (de engelse best, de nederlandstalige is niet erg uitgebreid).
Of wacht totdat er een expert op het forum tevoorschijn komt :)
Plato roeleert

Romaine

Bericht door Romaine » 08 mei 2007, 18:39

Dan hoop ik dat die expert snel komt want mijn wetenschappelijke Engels is niet zo goed... :(

tofu_kronos

Bericht door tofu_kronos » 08 mei 2007, 19:14

Zwaarte kracht is een vorm van EM, het ondergrondse meer kan dit EM veld omgevormd hebben tot een anti-gravitatie veld.

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11978
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Bericht door MetalPig » 08 mei 2007, 19:57

tofu_kronos schreef:Zwaarte kracht is een vorm van EM,
Nee.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80669
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Bericht door Tammy » 08 mei 2007, 20:58

Hier nog een aanvulling plus filmpje op het artikel wat ik aan het begin schreef.
In het filmpje zie je hoe de auto`s omhoog rollen.



http://www.grenswetenschap.nl/permalink.asp?grens=812
Laatst gewijzigd door Tammy op 08 mei 2007, 21:20, 2 keer totaal gewijzigd.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

tofu_kronos

Bericht door tofu_kronos » 08 mei 2007, 20:58

Wel.

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11978
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Bericht door MetalPig » 08 mei 2007, 21:05

tofu_kronos schreef:Wel.
Niet volgens de huidige stand van de wetenschap.
De vier fundamentele krachten zijn de sterke interactie, de zwakke interactie, electromagnetisch, en zwaartekracht.
Ergo, zwaartekracht is niet EM.

Wat is jouw bron?

tofu_kronos

Bericht door tofu_kronos » 08 mei 2007, 21:10

volgens wetenschappers is er de stringfield, alles is op gebouwd uit stringfields. Een stringfield is een EM veld, de frequentie van dit stringfield bepaald of het een quark is een muon een foton of een gravitatie golf.

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11978
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Bericht door MetalPig » 08 mei 2007, 21:15

tofu_kronos schreef:volgens wetenschappers is er de stringfield, alles is op gebouwd uit stringfields. Een stringfield is een EM veld, de frequentie van dit stringfield bepaald of het een quark is een muon een foton of een gravitatie golf.
Stringtheorie is bij mijn weten niet strijdig met het lijstje van 4 (vier, niet drie) fundamentele krachten.

Ik vind nergens dat het stringfield EM is, heb je daar een bron voor?

tofu_kronos

Bericht door tofu_kronos » 08 mei 2007, 21:20

MetalPig schreef:
tofu_kronos schreef:volgens wetenschappers is er de stringfield, alles is op gebouwd uit stringfields. Een stringfield is een EM veld, de frequentie van dit stringfield bepaald of het een quark is een muon een foton of een gravitatie golf.
Stringtheorie is bij mijn weten niet strijdig met het lijstje van 4 (vier, niet drie) fundamentele krachten.

Ik vind nergens dat het stringfield EM is, heb je daar een bron voor?
Jaren geleden ergens gelezen, geloof dat stephen hawkins er mee bezig was.

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11978
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Bericht door MetalPig » 08 mei 2007, 21:32

Ik heb ook nog even gezocht.
Stringtheorie is een poging om alle vier (niet drie) fundamentele krachten met dezelfde set vergelijkingen te beschrijven.

Zwaartekracht is, net als elektromagnetisme, 1 van de 4 fundamentele krachten. Zwaartekracht is niet EM. Anders zouden er maar 3 fundamentele krachten zijn. Maar het zijn er 4.

Ik hoop dat je overtuigd bent.

tofu_kronos

Bericht door tofu_kronos » 08 mei 2007, 21:34

Oh ja hoor dat komt de komende paar jaar wel naar buiten.

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11978
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Bericht door MetalPig » 08 mei 2007, 21:37

tofu_kronos schreef:Oh ja hoor dat komt de komende paar jaar wel naar buiten.
Wat?

Barrel

Bericht door Barrel » 09 mei 2007, 00:57

Romaine schreef: Wiki: De zwaartekracht of gravitatie is een aantrekkende kracht die twee massa's op elkaar uitoefenen. -> hoe moet ik mij deze kracht in concrete moleculen of iets dergelijks voorstellen? Wat zit er achter dit mechanisme?
Denk dat zowel Newton als Einstein die vraag vaak gesteld heeft. Volgens de laatste stand van de theorie, zover als dat ik dat bijhoudt, zijn we inmiddels op strings in de 10e dimensie belandt.
Allle materie heeft zwaartekracht. Of beter gezegd massa. De moleculen in materie hebben massa, die bestaan weer uit atomen, met massa. Die bestaan weer uit electronen, protonen en neutronen. Ook die hebben zwaartekracht. En zij zijn dus verantwoordelijk voor de zwaartekracht in hele atoom. Net zoals de quarks, als de bestandsdelen van protonen en neutronen, deze weer zwaartekracht geven. En volgens die laatste theorie, bestaan die quarks weer uit bijna infinitisimal kleine strings, die trillen. Onmenselijk klein (10 tot de macht -600?), en bestaande uit 10 dimensies. En verder kon ik het niet volgen.
Er zijn volgens de mensen die het weten 4 'basis' krachten, waaruit alle andere krachten kunnen worden herleidt.
Zwaartekracht, electromagnetische kracht, de kleine kernkracht en de grote kernkracht. Daar draait alles om.

Barrel

Bericht door Barrel » 09 mei 2007, 01:02

Als nou eens iemand er eens ging kijken met een nauwkeuring GPS apparaat. De weg op de foto is lang genoen om te kunnen meten of dat omhoog of omlaag is. Kun je ook de hellingshoek berekenen waar de flessen dus tegen op zouden rollen.

Plaats reactie