Stemmen uit het Hiernamaals

Parapsychologie, helderziendheid, telepathie, telekinese en vele andere onderwerpen m.b.t het bovennatuurlijke.
Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Stemmen uit het Hiernamaals

Bericht door Tammy » 31 jul 2007, 15:50

In de tijd dat de magneetband nog een belangrijke geluidsdrager was, ontdekten wetenschappers en amateurs dat men met dit medium meer kon waarnemen dan alleen maar hoorbare klanken. Met de juiste hoeveelheid geduld en enige gerichte kennis was het mogelijk stemmen uit het hiernamaals te 'vangen' op de band en zodoende te communiceren met Gene Zijde.

Een van de belangrijkste wetenschappers die zich met dit fenomeen bezighield was de in 1909 in Letland geboren Konstantin Raudive. Deze man – 'Koste' voor vrienden – legde tussen 1965 en zijn dood in 1974 meer dan 100.000 stemmen uit het hiernamaals vast op magneetband. Deze stemmen werden geclassificeerd als A-, B- en C-stemmen, waarbij C-stemmen pas na langdurig beluisteren te herkennen waren tussen de achtergrondruis, terwijl A-stemmen even duidelijk hoorbaar waren als ‘normaal’ ingesproken stemgeluid.
Klik hier voor het volledige artikel.

******************************

Stemmen op band vastleggen, dat gebeurd al tientallen jaren.
In het artikel "spreekt " ook Ellen Terry, een in 1928 overleden Shakespeare-actrice.
Ik vind dit zeer fascinerend.
Maar hoe weet je nou of het echt is?
Wie zegt dat het overleden mensen zijn?
Ik vind het een heel moeilijk onderwerp maar sta er wel open voor.
En jullie?

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Stemmen uit het Hiernamaals

Bericht door MetalPig » 31 jul 2007, 15:55

Tammy schreef:En jullie?
Ik ben sceptisch, zoals je kunt verwachten :)
Als een geest iets onstoffelijks is, waarom denkt men dan dat ze geluid kunnen maken?

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Bericht door Tammy » 31 jul 2007, 16:00

Allicht kan ik deze reactie van jou verwachten MetalPig :mrgreen:
Maar goeie vraag, hoe kan dat inderdaad?
Heb jij daar een antwoord op?

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Bericht door MetalPig » 31 jul 2007, 16:17

Tammy schreef:Heb jij daar een antwoord op?
Nee, maar dat hoeft ook niet. Degenen die claimen dat de stemmen van geesten zijn moeten dat uitleggen.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Bericht door Tammy » 31 jul 2007, 16:18

Denk je niet dat het kan bestaan?

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Bericht door MetalPig » 31 jul 2007, 16:22

Tammy schreef:Denk je niet dat het kan bestaan?
Ik denk het niet nee. Het gaat in tegen alles wat we over de wereld weten.
Er zullen best stemmen te herkennen zijn op de tapes, maar de verklarng dat het geesten zijn is nergens op gebaseerd. Daarom denk ik dat het niet echt is.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Bericht door Tammy » 31 jul 2007, 16:25

Ik weet het niet MetalPig.
Ik weet niet hoe je er achter komt dat de stemmen van geesten afkomstig zijn.
Ik denk dat je dat alleen weet als je een dierbare die is overleden op de band hoort.
Dat zou voor mij bewijs genoeg zijn.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Ravertje

Bericht door Ravertje » 31 jul 2007, 16:53

Hmmmmm er kan wel iets van inzitten, k heb zelfs met mn gsm vage stemmen een keer opgenomen, okee naast het gesneurk van mij dan :oops: . En ja hoorde je ook rare dingen, ik denk dat er in sommige gevallen toch een kern van waarheid zit.

Maan

Bericht door Maan » 31 jul 2007, 18:18

FoX had ergens nog geluidsopnames liggen zie hij ooit een keer zou posten...................................... :roll:

Gebruikersavatar
FoX
Forum Legende
Berichten: 8359
Lid geworden op: 29 mei 2005, 18:55

Bericht door FoX » 31 jul 2007, 18:33

Maan schreef:FoX had ergens nog geluidsopnames liggen zie hij ooit een keer zou posten...................................... :roll:
Klopt. Dat is niet gelukt.

Maan

Bericht door Maan » 31 jul 2007, 19:20

Ik weet niet goed wat ik ervan moet denken. Ik denk niet dat er geesten zijn die op deze manier communiceren. Maar wellicht word geschiedenis niet gewist, en kun je op deze manier in het verleden horen ofzo.....

En het is al vaker aangetoond dat geluid heel makkelijk op verschillende manieren geïnterpreteerd kan worden, het is maar net wat je wilt horen.
Wat voor de een een doffe ruis is, kan voor de ander heel gemakkelijk identificeerbaar zijn als een stem die wat zegt.

Hoe typisch eigenlijk dat we altijd geesten treffen die ons aanspreken in een taal die we verstaan.... ik heb nog nooit gehoord van iemand die een chinese geest trof ofzo... Heb je eindelijk contact, kun je er niets van verstaan...is dat wat... :mrgreen:

Gijs

Bericht door Gijs » 31 jul 2007, 23:06

Ravertje schreef:Hmmmmm er kan wel iets van inzitten, k heb zelfs met mn gsm vage stemmen een keer opgenomen, okee naast het gesneurk van mij dan :oops: . En ja hoorde je ook rare dingen, ik denk dat er in sommige gevallen toch een kern van waarheid zit.
praat je niet in je slaap? Mischien dat ze geen geluid maken maar dat ze de band zelf manipuleren. Maar ookdaar heb je ingewikkelde organen/ natuurlijke apparaten of wat de juiste benaming ook is nodig. En die zijn dan uit het niets ontstaan?

Ravertje

Bericht door Ravertje » 01 aug 2007, 07:20

nee ik praat niet in mijn slaap.

ans

Re: Stemmen uit het Hiernamaals

Bericht door ans » 24 apr 2008, 00:26

Ik kan beamen dat het waar is.
Ik doe het nl zelf.
Mijn neef (Hans Kennis) was een van de eerste in NL die via zijn bandrecorder stemmen doorkreeg.
Div. professoren zijn toen bij hem thuis geweest..programmas zoals (toen) het zwarte gat hebben hem bezocht en sindsdien is alles in een stroomversnelling gegaan.
Kijk eens op de site MIVAK..daar kan je alles lezen over dit fenomeen.

Geesten kunnen niet praten, dat is waar.
Zij kunnen wel communiceren met hulp van ons.
je hebt een houten kastje voor je staan met daarin een microfoon.
Je stelt je vraag...begint dan met een (ik heb een soort knikker) over de bovenkant van het kastje te "glijden" met tussenpozen.
De entiteiten gebruiken het geluid wat dat glijden maakt om zich hoorbaar te maken.
Zodra je het geheel afspeelt krijg je (niet heel duidelijk in het begin..je moet er aan wennen) antwoorden te horen.

heb zelfs opnames op mn pc staan..

Ans

Maan

Re: Stemmen uit het Hiernamaals

Bericht door Maan » 24 apr 2008, 05:07

laat maar horen dan ,ans.

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Stemmen uit het Hiernamaals

Bericht door MetalPig » 24 apr 2008, 07:51

ans schreef:De entiteiten gebruiken het geluid wat dat glijden maakt om zich hoorbaar te maken.
Hoe dan? En hoe weet je dat?
En hoe weet je dat datgene wat je hoort het antwoord van geesten is en niet je eigen interpretatie van het geluid van een glijdende knikker?

Gijs

Re: Stemmen uit het Hiernamaals

Bericht door Gijs » 24 apr 2008, 11:53

Ik zou het ook wel eens willen horen ja. (Tip: met moviemaker filmpje maken met dat geluid eronder en dan opslaan als een wav bestand en op youtube zetten. Dan kunnen wij het ook horen ;P! )

Rob

Re: Stemmen uit het Hiernamaals

Bericht door Rob » 24 apr 2008, 12:20

MetalPig schreef:
ans schreef:De entiteiten gebruiken het geluid wat dat glijden maakt om zich hoorbaar te maken.
Hoe dan? En hoe weet je dat?
En hoe weet je dat datgene wat je hoort het antwoord van geesten is en niet je eigen interpretatie van het geluid van een glijdende knikker?
Inderdaad. Zo'n dingen lijken mij meer constructies van je eigen geest. Je blijft en blijft luisteren en uiteindelijk zul je altijd wel iets horen. En als je anderen vertelt wat ze moeten horen, dan is het hek helemaal van de dam.

Misschien een goed idee om dat geluidsfragment (of een van die dingen) hier eens te posten, en dat iedereen zijn eigen interpretatie post (of eerst naar een beheerder pm't ofzo, zodat we elkaar niet beïnvloeden). Dan kunnen we zien of iedereen hetzelfde hoort, of dat het constructies zijn :)

ans

Re: Stemmen uit het Hiernamaals

Bericht door ans » 24 apr 2008, 13:14

Gijs schreef:Ik zou het ook wel eens willen horen ja. (Tip: met moviemaker filmpje maken met dat geluid eronder en dan opslaan als een wav bestand en op youtube zetten. Dan kunnen wij het ook horen ;P! )
uhhhhh ik moet ff kijken hoe ik dat kan doen..
Ben absoluut niet zo technisch..lol
En ook ff zoeken waar ik die opnames heb staan.. Heb het 2 jr terug voor het laatst gedaan.
Maar er moet een manier zijn om het jullie te laten horen.
Desnoods stuur ik iedereen apart een opname.
Ans

FuzzyBrains

Re: Stemmen uit het Hiernamaals

Bericht door FuzzyBrains » 11 nov 2009, 16:44

En..? EVP geluidsopnames gehoord??

Ik heb er ook een aantal op een harde schijf staan. Niet zelf gemaakt, want ik was toendertijd chickenshit. Maar tegenwoordig sta ik gelukkig steviger in mn schoenen [joker]
Degene die ze gemaakt heeft, had een geluidsrecorder en een radio die hij op een "loze" frequentie afstelde. Dit gebruikten de entiteiten dan om, zoals Ans vertelde, het geluid om te vormen.

Ja je moet er soms inderdaad goed naar luisteren, wil je eruit halen wat hij hoorde, dus in hoeverre het niet gecreëerd wordt door je eigen verbeelding, kan ik voor de wazige opnames niet zeggen.
Maar er waren ook opnames van entiteiten die kristalhelder waren!
Vragen als: "welke kleur broek heb ik aan" terwijl je broekspijpen de redelijk ongewone kleur rood zijn, werden goed beantwoord, net als "Weet je hoe ik heet en zo ja wat is mijn naam dan?" Dus dingen die controleerbaar zijn.
Het bleek dat sommigen nogal een gevoel voor humor hadden, anderen waren wat norser.
Sommigen deden zich zelfs evil voor :( Maar die bleven gewoon weg nadat ze hier vriendelijk, doch dringend toe verzocht waren.

Conclusie: ikzelf ben sceptisch over de minder goed verstaanbare opnames, want ik denk dat suggestie je veel kan laten horen, maar de betere kwaliteitsopnamen zijn eigenlijk in combinatie met controleerbare antwoorden wel héél erg overtuigend.

Plaats reactie