De gezusters Fox

Parapsychologie, helderziendheid, telepathie, telekinese en vele andere onderwerpen m.b.t het bovennatuurlijke.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80653
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

De gezusters Fox

Bericht door Tammy » 31 jul 2007, 16:05

Spiritualiteit heeft een lange geschiedenis en sommige zijn van menig dat de eerste grote populariteitsboost is veroorzaakt door de gezusters Fox. Vader John had op 11 december 1847 besloten om te verhuizen naar Hydesville, een plaatsje op ongeveer 32 kilometer afstand van Rochester (New York). Het huis had echter een zeer slechte reputatie. Het zou er spoken en verschillende incidenten met kranen en onverklaarbare geluiden had de vorige huurder Michael Weakman verjaagd. Volgens de verhalen begon het allemaal een paar jaar daarvoor toen een onbekende man in het huis werd vermoord en begraven in de kelder.



Poltergeist:
De problemen voor de Fox familie begon echter in 1848. Toen begon het constante geklop dat overal vandaan leek te komen. Op sommige momenten was het geluid zo hard dat spullen in het huis er van trilde. De zussen Kate (Catherine) en Maggie (Margaret) raakte zodanig overstuurd dat zij weigerde om nog langer alleen te slapen. Vanaf dat moment sliep de gehele familie in een kamer. De angst en de slapeloze nachten deden Kate uiteindelijk besluiten om de geesten te confronteren.
Klik hier voor het hele artikel.

************************

De gezusters Fox, nee geen zusjes van onze FoX! :lol:
Heel apart, hebben ze de wereld voor de gek gehouden of schuilt er een kern van waarheid in hun verhaal?
Wat is jouw mening?
Ik weet niet wat ik er van moet denken, het was hot news in die dagen.
Er is een skelet gevonden dus dat klopt.
Jammer eigenlijk dat je altijd leugenaars hebt in die wereld, zo weet je nooit zeker of iets echt is.
Geloven jullie dit verhaal?

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
FoX
Forum Legende
Berichten: 8359
Lid geworden op: 29 mei 2005, 18:55

Bericht door FoX » 31 jul 2007, 17:12

Ik heb maar een zus ;).

Ik weet niet wat ik hiervan moet denken. Er komen veel spookverhalen uit Amerika waar de een geloofwaardiger klinkt dan de ander. Ik geloof wel dat in een huis negatieve energie kan schuilen en dat resulteert in onverklaarbare zaken.

MMe

Bericht door MMe » 31 jul 2007, 17:20

Ik heb wel eens A Haunting op Discovery gezien, dat is echt spooky maar ik heloof er ook wel in omdat ik zelf ook wel eens poltergeist ervaringen gehad heb [ghost]

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80653
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Bericht door Tammy » 31 jul 2007, 17:21

Wil je daar iets over vertellen MMe?

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
FoX
Forum Legende
Berichten: 8359
Lid geworden op: 29 mei 2005, 18:55

Bericht door FoX » 31 jul 2007, 17:22

MMe schreef:Ik heb wel eens A Haunting op Discovery gezien, dat is echt spooky maar ik heloof er ook wel in omdat ik zelf ook wel eens poltergeist ervaringen gehad heb [ghost]
De 'A Hauting' documentaire op Discovery heb ik allemaal gezien. Best interessant en geloofwaardige bepaalde verhalen :).

MMe

Bericht door MMe » 31 jul 2007, 17:28

Jahoor :) een hele tijd terug woonde ik nog in een caravan en was bij m'n buren een biertje aan het drinken toen hoorde we geschreeuw uit de muur bij de buren maar die waren al een week op vacantie, we hebben het samen gehoord mijn buurman wou de stereo wat harder zetten maar ik zei dat we ernaar moesten luisteren en toen ging het weg.

Ook een keer in het gesticht hoorden we kloppen uit de muur die een buitenmuur was, ik ging vlug kijken buiten maar er was niks, het leek wel alsof er met een hamer op de muur werd geslagen.

Ook een keer lag ik in bed toen ik een vinger voelde die mij aanraakte dwars door mijn dekbed heen en er was niemand in de kamer.

:shock:

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80653
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Bericht door Tammy » 31 jul 2007, 17:30

Jeetje wat apart MMe.
Ik maak nooit zoiets mee, jammer.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Ravertje

Bericht door Ravertje » 31 jul 2007, 19:56

MMe als je zoiets in een gesticht hoort hea is de geloofwaardigheid er bij mij meteen af :lol:

MMe

Bericht door MMe » 31 jul 2007, 20:28

Ravertje schreef:MMe als je zoiets in een gesticht hoort hea is de geloofwaardigheid er bij mij meteen af :lol:
Bij zoiets moet je zelf bijzijn, ik was niet de enige die het hoorde maar wel een paar mensen. :wink:

Gijs

Bericht door Gijs » 31 jul 2007, 23:02

Kan je apparaten laten draaien op negatieve energie of als je negatieve met normale energie combineert krijg jr 100% massa?

Aenimaxequal

Re: De gezusters Fox

Bericht door Aenimaxequal » 01 aug 2007, 22:33

Tammy schreef:[
Wat is jouw mening?
Ik weet niet wat ik er van moet denken, het was hot news in die dagen.
Er is een skelet gevonden dus dat klopt.
Jammer eigenlijk dat je altijd leugenaars hebt in die wereld, zo weet je nooit zeker of iets echt is.
Geloven jullie dit verhaal?

Ze hadden zelf toegegeven dat ze iedereen voor de gek hielden. Ff denken waar ik dat weer gelezen had...

tofu_kronos

Bericht door tofu_kronos » 02 aug 2007, 20:16

Gijs schreef:Kan je apparaten laten draaien op negatieve energie of als je negatieve met normale energie combineert krijg jr 100% massa?

Je krijgt wel materie als je energie met massa combineert.

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11974
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: De gezusters Fox

Bericht door MetalPig » 02 aug 2007, 20:26

Ohana_eye schreef:Ze hadden zelf toegegeven dat ze iedereen voor de gek hielden. Ff denken waar ik dat weer gelezen had...
Op de pagina waar Tammy zelf naar linkt.

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11974
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Bericht door MetalPig » 02 aug 2007, 20:27

tofu_kronos schreef:Je krijgt wel materie als je energie met massa combineert.
Als je massa hebt heb je toch al materie?

tofu_kronos

Bericht door tofu_kronos » 02 aug 2007, 20:29

MetalPig schreef:
tofu_kronos schreef:Je krijgt wel materie als je energie met massa combineert.
Als je massa hebt heb je toch al materie?
Heb op de bbc die docu gezien over die deeltjes versneller, en daar was zon bolleboos op die zei. Dat om materie te maken je massa nodig hebt, en energie.

Aenimaxequal

Re: De gezusters Fox

Bericht door Aenimaxequal » 02 aug 2007, 20:47

MetalPig schreef:
Ohana_eye schreef:Ze hadden zelf toegegeven dat ze iedereen voor de gek hielden. Ff denken waar ik dat weer gelezen had...
Op de pagina waar Tammy zelf naar linkt.
Nah, was op papier dat ik het gelezen had.

BRNRDSDJNG

Re: De gezusters Fox

Bericht door BRNRDSDJNG » 16 aug 2007, 10:53

Tammy schreef:
Spiritualiteit heeft een lange geschiedenis en sommige zijn van menig dat de eerste grote populariteitsboost is veroorzaakt door de gezusters Fox. Vader John had op 11 december 1847 besloten om te verhuizen naar Hydesville, een plaatsje op ongeveer 32 kilometer afstand van Rochester (New York). Het huis had echter een zeer slechte reputatie. Het zou er spoken en verschillende incidenten met kranen en onverklaarbare geluiden had de vorige huurder Michael Weakman verjaagd. Volgens de verhalen begon het allemaal een paar jaar daarvoor toen een onbekende man in het huis werd vermoord en begraven in de kelder.



Poltergeist:
De problemen voor de Fox familie begon echter in 1848. Toen begon het constante geklop dat overal vandaan leek te komen. Op sommige momenten was het geluid zo hard dat spullen in het huis er van trilde. De zussen Kate (Catherine) en Maggie (Margaret) raakte zodanig overstuurd dat zij weigerde om nog langer alleen te slapen. Vanaf dat moment sliep de gehele familie in een kamer. De angst en de slapeloze nachten deden Kate uiteindelijk besluiten om de geesten te confronteren.
Klik hier voor het hele artikel.

************************

De gezusters Fox, nee geen zusjes van onze FoX! :lol:
Heel apart, hebben ze de wereld voor de gek gehouden of schuilt er een kern van waarheid in hun verhaal?
Wat is jouw mening?
Ik weet niet wat ik er van moet denken, het was hot news in die dagen.
Er is een skelet gevonden dus dat klopt.
Jammer eigenlijk dat je altijd leugenaars hebt in die wereld, zo weet je nooit zeker of iets echt is.
Geloven jullie dit verhaal?
Was dat ook de George Fox, grondlegger van de Quakers?

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11974
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: De gezusters Fox

Bericht door MetalPig » 16 aug 2007, 10:59

Ohana_eye schreef:
MetalPig schreef:Op de pagina waar Tammy zelf naar linkt.
Nah, was op papier dat ik het gelezen had.
Fair enough :)

Maar het staat ook die pagina.

Plaats reactie