Sinds de dood van mijn broer.....

Parapsychologie, helderziendheid, telepathie, telekinese en vele andere onderwerpen m.b.t het bovennatuurlijke.
Silverlady

Re: Sinds de dood van mijn broer.....

Bericht door Silverlady » 30 okt 2009, 13:53

AH,thnx voor de rechtzetting,lees amper de helft met mijn migraine.



En ja dat vraag ik me ook af, maar dat hangt natuurlijk van de persoon zelf af als hij wel dan niet verder erover vertellen wilt,want het is natuurlijk triest en pijnlijk

Gebruikersavatar
FoX
Forum Legende
Berichten: 8359
Lid geworden op: 29 mei 2005, 18:55

Re: Sinds de dood van mijn broer.....

Bericht door FoX » 02 nov 2009, 10:12

Hij is overleden op 7 april 2007, dus dat is alweer een tijd geleden. Ik ben sindsdien twee keer verhuisd. 1x samen met mijn ouders en een jaar geleden gaan samenwonen met mijn vriendin. We hebben eigenlijk alleen de aanwezigheid van mijn broer gevoeld toen we nog in het huis woonde waar hij ook vaak kwam. Erna niet meer zozeer, enkele keer wat toevalligheden.

FuzzyBrains

Re: Sinds de dood van mijn broer.....

Bericht door FuzzyBrains » 10 nov 2009, 13:39

Hoi Fox,

Ik lees met enige herkenning jouw ervaringen van 2.5 jaar geleden, ook ik heb dierbaren verloren die mij daarna lieten weten dat ze er waren. Met een vriend van mij is het uiteindelijk opgehouden, na een tijdje van proberen hem naar het licht te leiden. Ik ben hier niet in getraind ofzo, maar ik probeerde duidelijk te maken dat ik het niet vervelend vond dat hij er was, maar dat hij hier niet meer hoorde en verder moest gaan. Denk dat het uiteindelijk geholpen heeft, want het laatste wat ik voelde was een hand op mn schouder. Daarna niets meer.
Het gebeurt vaker dat mensen die plotseling zijn komen de overlijden, rond blijven waren op de aarde. Vaak beseffen ze zich niet dat ze niet meer leven. Of mensen die niet door wíllen omdat ze vinden dat ze hier dingen nog moeten doe, of omdat het verdriet van de achtergeblevenen ze hier houdt.

FuzzyBrains

Re: Sinds de dood van mijn broer.....

Bericht door FuzzyBrains » 10 nov 2009, 13:39

Ik wil je niet ongerust maken, maar omdat je vertelt dat de gebeurtenissen alleen plaatsvonden in het huis waar je broer ook gewoond heeft of vaak kwam, zou het kunnen zijn dat hij daar nog is, terwijl hij daar niet meer thuishoort. Is er een mogelijkheid met de nieuwe bewoners te spreken?

Groetjes
Fuzz

Gebruikersavatar
FoX
Forum Legende
Berichten: 8359
Lid geworden op: 29 mei 2005, 18:55

Re: Sinds de dood van mijn broer.....

Bericht door FoX » 11 nov 2009, 19:18

FuzzyBrains schreef:Ik wil je niet ongerust maken, maar omdat je vertelt dat de gebeurtenissen alleen plaatsvonden in het huis waar je broer ook gewoond heeft of vaak kwam, zou het kunnen zijn dat hij daar nog is, terwijl hij daar niet meer thuishoort. Is er een mogelijkheid met de nieuwe bewoners te spreken?

Groetjes
Fuzz
Ik maak me niet ongerust. Ik denk dat hij is overgegaan naar een betere wereld ondertussen. Hij heeft gezien dat we verder proberen te leven en tot die tijd heeft hij ons laten merken dat hij er was. Ik denk niet dat ik met die bewoners ga praten, want ze merken het vast toch niet. Mijn broer zou daar namelijk geen energie insteken... ;)

In ieder geval bedankt voor je advies :)

tofu_kronos

Re: Sinds de dood van mijn broer.....

Bericht door tofu_kronos » 11 nov 2009, 19:42

Wie zegt trouwens dat geesten plaatsgebonden zijn.

FuzzyBrains

Re: Sinds de dood van mijn broer.....

Bericht door FuzzyBrains » 12 nov 2009, 09:02

Normaal gezien denk ik dat entiteiten die verder gegaan zijn, ook vrij zijn om te gaan waar ze willen, zowel in plaats als tijd. Als ze vrij zijn.
Maar er zijn erbij die wel plaatsgebonden zijn en ik denk dat dat degenen zijn die niet verder zijn gegaan of konden gaan.
Ik heb het in persona een paar x meegemaakt, zelfs op dit moment.

FuzzyBrains

Re: Sinds de dood van mijn broer.....

Bericht door FuzzyBrains » 12 nov 2009, 09:11

Ik maak me niet ongerust. Ik denk dat hij is overgegaan naar een betere wereld ondertussen. Hij heeft gezien dat we verder proberen te leven en tot die tijd heeft hij ons laten merken dat hij er was. Ik denk niet dat ik met die bewoners ga praten, want ze merken het vast toch niet. Mijn broer zou daar namelijk geen energie insteken...

In ieder geval bedankt voor je advies
Graag gedaan. Jij weet hoe hij was, het kan heel goed zijn dat hij er was om jullie verdriet toendertijd te verzachten. Om te laten merken dat het goed met hem ging. En misschien toen hij merkte dat jullie er niet meer woonden, heeft hij ook zijn weg vervolgd.

FuzzyBrains

Re: Sinds de dood van mijn broer.....

Bericht door FuzzyBrains » 12 nov 2009, 09:12

FuzzyBrains schreef:Normaal gezien denk ik dat entiteiten die verder gegaan zijn, ook vrij zijn om te gaan waar ze willen, zowel in plaats als tijd. Als ze vrij zijn.
Maar er zijn erbij die wel plaatsgebonden zijn en ik denk dat dat degenen zijn die niet verder zijn gegaan of konden gaan.
Ik heb het in persona een paar x meegemaakt, zelfs op dit moment.
Even een aanvulling op het bovenstaande:

Ik heb een halfdraaiende inpandige trap en precies in de hoek staat een entiteit.
Die was er al voordat wij er kwamen wonen.
Ik weet dat het een man is, maar meer weet ik zelf niet.
Volgens een bevriende medium is het iemand die was verhuisd uit mijn huidige woning en daarna overleden. Hij is naar zijn oude huis teruggekeerd op zoek naar zn vrouw. Omdat hij eigenlijk te kort in dat andere huis heeft gewoond, wordt hij naar zijn vorige huis getrokken.
Ik heb ook geen last van hem, maar soms loop ik dwars door hem heen en dat vind ik eigenlijk geen prettig gevoel. Mijn vriend ziet hem soms ook.
Het is eigenlijk heel triest en ik ben met hem "bezig", probeer hem naar het licht te laten gaan.

Gebruikersavatar
FoX
Forum Legende
Berichten: 8359
Lid geworden op: 29 mei 2005, 18:55

Re: Sinds de dood van mijn broer.....

Bericht door FoX » 12 nov 2009, 10:57

Je vertelt erover alsof het de normaalste zaak van de wereld is :)

FuzzyBrains

Re: Sinds de dood van mijn broer.....

Bericht door FuzzyBrains » 12 nov 2009, 12:15

Tsjah Fox, voor mij wel. Ik heb al te maken met entiteiten sinds ik een heel klein meisje was. Ik zag, voelde, hoorde, rook ze zelfs, altijd al. Als peuter wees ik schijnbaar ook naar dingen die er niet waren. Na een (toentertijd) beangstigende ervaring is mijn aanvoelen van entiteiten door iemand als het ware "ingebonden" toen ik 16 was. Het is daarna langzaamaan afgenomen tot ik bijna niets meer voelde.
Helaas waren daarmee ook mijn dromen stilletjes aan verdwenen die ik ook al sinds heugenis heb. Heel vaak vonden er gebeurtenissen plaats waarbij ik vaak dacht: krijg nou wat, dit heb ik eerder meegemaakt. Oh nee, dit heb ik onlangs gedroomd!
Nu was het over alledaagse dingen, zoals mensen die zonder te bellen ineens voor de deur stonden die we al lang niet hadden gezien en dat soort dingetjes tot ernstigere zaken.
Het duurde langer, maar de dromen waren daarmee, uitgesmeerd over een aantal jaren, uiteindelijk ook verdwenen. Ik had alleen nog maar dromen als er iemand in mijn omgeving doodging :( Ook sommige aanwezigheden bleef ik voelen alsof er iemand mij in de gaten hield, mijn "waarnemingen" waren dus gigantisch afgenomen, maar niet helemaal weg.

Ik voelde dat er iets aan mij ontbrak. Ik weet niet hoe ik t moet omschrijven, maar het is een deel van mij dat er niet uitkwam. Dit sterke gevoel in combinatie met de nieuwsgierigheid, maakt dat ik sinds effe bezig ben om dit alles weer terug te krijgen.

En dit is echt compleet offtopic allemaal, sorry voor dat Fox!

tofu_kronos

Re: Sinds de dood van mijn broer.....

Bericht door tofu_kronos » 12 nov 2009, 22:56

Vind het wel zielig voor die geest.

FuzzyBrains

Re: Sinds de dood van mijn broer.....

Bericht door FuzzyBrains » 13 nov 2009, 15:18

Als het verhaal klopt, is het sneu voor hem he?
Zoals hij, zullen er nog ontelbaren zijn.... :(

Ik denk maar zo: als ik overleden ben en mij iets soortgelijks overkomt, dat ik dus om wat voor reden dan ook niet verder kan gaan, zou ik het ook wel fijn vinden als iemand mij uit die oneindige put hielp te halen.

Plaats reactie