Mijn verhaal, Ki/Chi

Parapsychologie, helderziendheid, telepathie, telekinese en vele andere onderwerpen m.b.t het bovennatuurlijke.
Anet

Bericht door Anet » 15 aug 2007, 19:27

Dank je, Bijjuh!
Ik ga het proberen! ;P!

tofu_kronos

Bericht door tofu_kronos » 15 aug 2007, 19:34

De link werkt niet.

The Return

Bericht door The Return » 15 aug 2007, 20:27

Gijs schreef:Ik moest ookal meteen aan dragon ball denken
Ik ook eigenlijk. *verhoogt zijn level naar 23*

Ik zal het trouwens eens een aantal maal proberen.

Bijtjuh

Bericht door Bijtjuh » 15 aug 2007, 20:53

Zeg even als het niet lukt.. volgens mij heb ik sommige dingen niet goed uitgelegd, maar ben kapot atm ;(

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11959
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Bericht door MetalPig » 15 aug 2007, 21:49

Ik loop al vast voor het begint:
"maak je hoofd helemaal leeg, zodat je nergens meer aan denkt."

Ik weet niet hoe dat moet. :(

Anet

Bericht door Anet » 15 aug 2007, 23:35

Bijtjuh schreef:Zeg even als het niet lukt.. volgens mij heb ik sommige dingen niet goed uitgelegd, maar ben kapot atm ;(
Ga lekker slapen .... rustig aan, het komt een andere keer dan wel! :wink:

BRNRDSDJNG

Bericht door BRNRDSDJNG » 16 aug 2007, 10:43

Ooit kwam een vriendin uit Frankrijk, ze was met de auto doorgereden en natuurlijk doodmoe. In die tijd had ik een aurabril. Ik had daar niet veel aan je ziet wat infrarood en ultraviolet, de rest van het spektrum wordt weggefilterd. In die tijd magnetiseerde ik nog. De bril liet ik haar opzetten en ik zou proberen energie op te wekken. Hield de handen een stuk van elkaar en concentreerde. Ik voelde enorm veel energie die op een moment leek over te springen naar haar. Zij zag dat er een groene bol van licht tussen mijn hande groeide en op haar overging. Ze was volkomen uitgerust alle vermoeidheid viel van haar af.
Zelf zag ik de bol niet. Maar ik voelde boven mijn kruin de aanwezigheid van iets dat altijd groter is dan ikzelf, en een machtige stroom van kracht die meestal de haren op mijn armen overeind laat staan alsof je kippevel hebt. Altijd gaat dat gepaard met een weldadige geestelijke rust. Net of je wordt afgeschermd voor de velden van onrust om je heen. In een flat niet weg te denken.

Suus

Bericht door Suus » 16 aug 2007, 11:24

MetalPig schreef:Ik loop al vast voor het begint:
"maak je hoofd helemaal leeg, zodat je nergens meer aan denkt."

Ik weet niet hoe dat moet. :(
Door te mediteren.

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11959
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Bericht door MetalPig » 16 aug 2007, 11:30

Suus schreef:
MetalPig schreef:Ik loop al vast voor het begint:
"maak je hoofd helemaal leeg, zodat je nergens meer aan denkt."
Ik weet niet hoe dat moet. :(
Door te mediteren.
Ik weet niet hoe dat moet. :(

BRNRDSDJNG

Bericht door BRNRDSDJNG » 16 aug 2007, 11:43

Gedachten zijn entiteiten, zo kun je het voorstellen. Probeer die velden af te houden? Er is altijd een wolk van gedacten om ons heen. Wij bezitten het vermogen die al of niet toe te laten. Teresa van Avilla vergeleek dat met een duiventil of bijenkorf. Probeer niet met agressie of afweer gedachten te weren want dat werkt niet. Denk aan een meer dat troebel is door turbulantie en probeer de modder en droesem te laten bezinken. Stel je voor dat je hoog in Tibet zit aan een bergmeer. Het vergt oefening om de opeervlakte van het water niet meer te beroeren met de wind van de geest. Dat oppervlak moet een strakke spiegel kunnen worden.
De droesem kan bezinken tot de kiezels op de bodem zichtbaar worden in een kristallijne helderheid. Dan kan je plots de stilte overvallen en minstens enkele ogenblikken verheven rust. Neem geen woorden in gedachten. Woorden zijn het begin van duizend andere. Woorden behoren bij een lagere sfeer. Denken is ietsje hoger maar behoort ook teveel bij de stof. Beelden kunnen helpen en staan hoger in de geest. De ziel communiceert in beelden. Toch kun je nog hoger komen tot een vostrekt leidig zijn een omnipotent (rondom) bewustzijn zonder enige gedachte. In die staat kun je de vorming van gedachten ervaren. JE kunt er ook voor kiezen de gedachte niet te voeden (met aandacht, nieuwsgierigheid, begeerte) niet te strijden, gewoon als een wolk voorbij te laten gaan. De gedachten komen uit het niets op als een ongedefinieerde vlek of wolk, als je ze aantrekt komen ze dichterbij, De eerste impressie is door de intuitie. daarna ontstaat een beeldvorming, nog later een herkenning en nog later een woordelijke presentatie. Maar dan ben je weer terug bij af en in de wereld.
Soms is het voorstelen van een grot met een dakopening ook goed te doen. De grot sluit je omgeving af en de blauwe hemel boven je is een doorgang voor de geest die immers geen gewicht heeft. Het lichaam is de grot. Probeer te oefenen en op een keer kom je vanzelf tot rust. De geest weet wat je wilt en zal zeker helpen. Sterker de geest wil dat jij oefent.
Succes.

The Return

Bericht door The Return » 16 aug 2007, 12:22

Waar kan je zo'n aurabril kopen? Bij de etos?

BRNRDSDJNG

Bericht door BRNRDSDJNG » 16 aug 2007, 13:51

Zoek eens op google eenvoudig genoeg.
Wel een waarschuwing: langdurig gebruik kan het gezichtsvermogen schaden. De brandpunts afstanden van de uiterste spectra verschillen. Dat effekt duurt enige tijd voort als je het ding aflegt.
Het ding lijkt een beetje op een lasbril met losse filters.

Plaats reactie