Mijn verhaal, Ki/Chi

Parapsychologie, helderziendheid, telepathie, telekinese en vele andere onderwerpen m.b.t het bovennatuurlijke.
Bijtjuh

Mijn verhaal, Ki/Chi

Bericht door Bijtjuh » 12 aug 2007, 21:04

Aangezien ik me dood verveel en deze quote tegenkwam:
Maan schreef:Wat is Ki en Chi? Hoe werkt dit?
Besloot ik maar even een stukje te typen.

Wat is Ki en Chi ?
Ki/Chi is een benaming voor levensenergie.
Alles en iedereen bestaat er uit en sommige mensen kunnen het waarnemen.(ik)
Deze energie wordt o.a. gebruikt in de wereld van de Martial Arts. (China, Japan enz.)
Je kan Ki absorberen, wegschieten(niet letterlijk) of sturen.
Daarom is het populair in de MA-wereld.

Je hebt verschillende technieken om je Ki te beheersen, zodat je het kan toepassen in een gevecht. Er zijn ook vechtsporten die gebasseerd zijn op het controleren en gebruiken(om bepaalde lichaamsdelen sterker te maken.) van Ki. Een paar sporten zijn Dim mak en Qigong.
Dit behandel ik straks... Eerst even mijn eigen ervaringen.

3 jaar geleden heb ik een artikel gelezen over Ki en heb ik bepaalde filmpjes gezien. (dim mak)
Dit vond ik zo interessant dat ik het zelf maar ben gaan trainen. Ik deed toch al aan MA dus dat was een voordeel.
Eerst heb ik een artikel gelezen over Ki-sturen en de befaamde Ki-ball(een bal van energie.)
Ik las het artikel en begon met het verkrijgen van extra energie en het maken van een ki-ball.

Ik ging rustig op de grond zitten en maakte mijn hoofd leeg en sloot mijn ogen.
Ik deed de handen boven elkaar. (Positie: Je maakt een bol, linkerhand onder vinger wijzen naar voren, rechterhand: vingers wijzen naar links. Dit was mijn positie je hebt er meer.)
Toen visualiseerde ik dat ik energie kreeg van de zon en dat die energie via mijn hoofd naar de bol ging die ik maakte van mijn handen.
Op dat moment schrok ik me kapot. Ik voelde dat er iets van mijn hoofd, door mijn lichaam, naar mijn handen stroomde.
Ik bleef visualiseren en ook stelde ik mij voor dat er een 'lichtgevende bol' verscheen tussen mijn handen.
En ik liet hem steeds groter worden.
Toen wou ik voor de grap mijn handen uit elkaar halen.... Dit lukte niet goed. Het leek net over er een magnetisch veld was ontstaan tussen mijn handen. (?)

Al met al was dit een super ervaring. Ik train nu 3 jaar en het bevalt me goed.
Nu train ik om zo snel mogelijk zoveel mogelijk energie van mijn stoot in het lichaam van mijn 'tegenstander' te lanceren.
Het lukt al aardig. :)

Nu ga ik verder over de sporten Dim mak en Qigong.
Ik kan hier wel een heel verhaal neertypen, maar dat doe ik niet :)
Hier heb je 2 filmpjes (6 minuten en 10 minuten) over Dimmak en Qigong.

Dimmak: http://www.youtube.com/watch?v=Hs8mblcgTsk
Qigong: http://www.youtube.com/watch?v=-ZST7CE7 ... ed&search=

Dit was het wel zo'n beetje...
Ik heb deze tekst puur getypt, omdat het me wel leuk vind om jullie wat informatie te geven over mijn paranormale(?) hobby.
Ook heb ik de filmpjes erbij gepost om te laten zien wat je allemaal met Ki kan doen.
Geloof je het niet wat op de filmpjes wordt gedaan ?
Dan wil ik best sparen en de dojo's opzoeken, als jij dan ook meegaat. :D
Als je interesse hebt kan ik een simpele oefening uittypen, zodat JIJ het ook ERVAART. :)

Einde.

Michael (Als jullie dit soort dingen leuk vinden kan ik nog wel eens wat typen :) )

Romaine

Bericht door Romaine » 12 aug 2007, 21:41

Wat ik mij afvroeg is hoe jij je voelt wanneer je zo'n energiebal gestuurd hebt, kun je daarover iets zeggen?

Bijtjuh

Bericht door Bijtjuh » 12 aug 2007, 22:15

Hangt er net vanaf... Meestal voel ik me vrolijk, omdat het is gelukt en ik weer een stukje sterker ben geworden.
1x had ik heel veel energie erin gestopt en ik was daarna helemaal uitgeput en had hoofdpijn.(maar dat was toen ik net begon.)
Nog bedankt dat je de tijd hebt genomen om alles te lezen en te kijken :D

Gijs

Bericht door Gijs » 12 aug 2007, 22:38

Ik heb een paar vragen voor je: hoe neem je levens energie waar? Waar komt het vandaan? Welk orgaan stuurt de levens-energie? Welke natuurwetten zijn daarop van toepassing? Of is levens-energie intelligent? Is er een zintuig dat je kan aanwijzen waarmee je het waarneemt? Waarom eten mensen nog? Waarom was het een goeie stap in de evolutie? En als we er een orgaan voor hebben waarom is het niet ontdekt of hebben we geen orgaan waar we de werking niet van begrijpen? Waarom wordt het niet in het dagelijkse leven gebruikt? Hoe weet je dat het energie is?

Romaine

Bericht door Romaine » 12 aug 2007, 22:55

Bijtjuh schreef:Hangt er net vanaf... Meestal voel ik me vrolijk, omdat het is gelukt en ik weer een stukje sterker ben geworden.
1x had ik heel veel energie erin gestopt en ik was daarna helemaal uitgeput en had hoofdpijn.(maar dat was toen ik net begon.)
Nog bedankt dat je de tijd hebt genomen om alles te lezen en te kijken :D
Je energiepeil moet je wel in balans houden, anders kun je daar mee problemen krijgen. Zolang je dat in de gaten houdt kan er denk ik weinig fout gaan, al zou jezelf aarden en afschermen sterk te adviseren zijn omdat je met energieconcentraties werkt waar anderen die behoeftig zijn nog wel eens op willen springen.
Je geeft aan die sporten te gebruiken om de KI te willen beheersen. Zijn dat volgens jou de enige mogelijkheden om dat te doen?

Bijtjuh

Bericht door Bijtjuh » 12 aug 2007, 23:04

hoe neem je levens energie waar?
Ik ben ermee geboren, maar je er ook op kan trainen.
Ik voel het gewoon en kan het ook zien.
Waar komt het vandaan?
Het komt nergens vandaan het is er gewoon. Aangezien 'alles' eruit bestaat.
Welk orgaan stuurt de levens-energie?
Je stuurt de levens-energie met je gedachten en je wilskracht.
Welke natuurwetten zijn daarop van toepassing?
Sorry, hier heb ik op het moment nog geen antwoord op.. Ik zal het voor je opzoeken :)
Is er een zintuig dat je kan aanwijzen waarmee je het waarneemt?
Ik neem het waar met mijn 'derde oog' ik kan het je aanwijzen maar jij zou niks zien. Je kan het openen, maar veel mensen denken dat het derde oog niet bestaat.
Waarom eten mensen nog?
Omdat je de voedingstoffen etc. etc. nodig hebt. Ook zou je heel veel moeten trainen om de hele tijd energie te absorberen.
Waarom was het een goeie stap in de evolutie?
Het was geen stap in de evolutie.. Ki is er altijd geweest. :)
En als we er een orgaan voor hebben waarom is het niet ontdekt of hebben we geen orgaan waar we de werking niet van begrijpen?
Als je de werking ervan wilt begrijpen moet je je erin verdiepen. Aangezien veel mensen er niet eens vanaf weten kunnen ze zich er ook niet in verdiepen.
Waarom wordt het niet in het dagelijkse leven gebruikt?
Wordt het wel. Iedereen heeft het.
Hoe weet je dat het energie is?
Lezen, kijken, begrijpen, zien en ervaren :)


Ik hoop dat je er nu wat meer van snapt en dat ik je geholpen heb :)

Bijtjuh

Bericht door Bijtjuh » 12 aug 2007, 23:09

Romaine schreef:
Bijtjuh schreef:Hangt er net vanaf... Meestal voel ik me vrolijk, omdat het is gelukt en ik weer een stukje sterker ben geworden.
1x had ik heel veel energie erin gestopt en ik was daarna helemaal uitgeput en had hoofdpijn.(maar dat was toen ik net begon.)
Nog bedankt dat je de tijd hebt genomen om alles te lezen en te kijken :D
Je energiepeil moet je wel in balans houden, anders kun je daar mee problemen krijgen. Zolang je dat in de gaten houdt kan er denk ik weinig fout gaan, al zou jezelf aarden en afschermen sterk te adviseren zijn omdat je met energieconcentraties werkt waar anderen die behoeftig zijn nog wel eens op willen springen.
Je geeft aan die sporten te gebruiken om de KI te willen beheersen. Zijn dat volgens jou de enige mogelijkheden om dat te doen?
Ik doe nu altijd mijn best om het in balans te houden.
In het begin was ik onervaren en dacht ik er niet echt aan.

Nee zeker niet. Ik zit ook niet op die sporten ;)
Op het moment train ik zelf op mijn eigen kamer en verzin ik mijn eigen oefeningen.
Dus, nee, het zijn niet de enige mogelijkheden om het te doen :)

Maan

Bericht door Maan » 13 aug 2007, 18:09

Dank voor je uiteenzetting. :D

Wat jij een ki-bal noemt, ken ik als een psi-ball.
Het is volgens mij voor iedereen waar te nemen dat er een bepaalde spanning tussen de handen komt als je ze op die manier boven elkaar houd, en je concentreert op het gevoel. En op het sturen van 'energie' naar je handen.
Maar kan het niet zijn dat je een fantoomgevoel opwekt door zo intensief je te concentreren op je handen, en op een gevoel wat je verwacht?

Bijtjuh

Bericht door Bijtjuh » 13 aug 2007, 18:20

Nee.
Ten eerste, het gevoel dat ik had was precies hetzelfde als dat van iemand anders die hetzelfde deed.
Ten tweede, een vriend van mij voelde de bal toen ik hem had.

En je kan het ook een psi-ball noemen ja :)
Maar je maakt hem van Ki, dus veel noemen het een Ki-ball.

tofu_kronos

Bericht door tofu_kronos » 13 aug 2007, 19:30

LOL bijtjuh is een saiyain.

Gijs

Bericht door Gijs » 13 aug 2007, 19:45

Ik moest ookal meteen aan dragon ball denken

Anet

Bericht door Anet » 13 aug 2007, 19:49

Bijtjuh schreef:
Als je interesse hebt kan ik een simpele oefening uittypen, zodat JIJ het ook ERVAART.
Ja! Ik heb serieus interesse!! Zou je een oefening willen schrijven zodat we kunnen gaan oefenen? [dance]

Bijtjuh

Bericht door Bijtjuh » 13 aug 2007, 20:08

Leuk Anet :)
Morgen heb ik wel tijd. Dan typ ik wel even een oefening voor je uit.
Als ik hem heb uitgetypt stuur ik je morgen wel een PM. :)

En Tofu ik weet niet of je de filmpjes hebt gezien, maar dit is wel wat anders dan DBZ :P

Gebruikersavatar
FoX
Forum Legende
Berichten: 8359
Lid geworden op: 29 mei 2005, 18:55

Bericht door FoX » 13 aug 2007, 20:10

Bijtjuh schreef:Als ik hem heb uitgetypt stuur ik je morgen wel een PM. :)
Of gewoon in dit topic neerplanten ;).

tofu_kronos

Bericht door tofu_kronos » 13 aug 2007, 20:12

Bijtjuh schreef:Leuk Anet :)
Morgen heb ik wel tijd. Dan typ ik wel even een oefening voor je uit.
Als ik hem heb uitgetypt stuur ik je morgen wel een PM. :)

En Tofu ik weet niet of je de filmpjes hebt gezien, maar dit is wel wat anders dan DBZ :P
Das jammer want de maan was altijd al een doorn in het oog.

Anet

Bericht door Anet » 13 aug 2007, 20:20

Bijtjuh schreef:Leuk Anet :)
Morgen heb ik wel tijd. Dan typ ik wel even een oefening voor je uit.
Als ik hem heb uitgetypt stuur ik je morgen wel een PM. :)
Is prima, Bijtje! ;P!
Maar wat Fox zegt is misschien ook een goed idee, dan kan iedereen de oefening doen! :wink:

Bijtjuh

Bericht door Bijtjuh » 13 aug 2007, 21:08

FoX schreef:
Bijtjuh schreef:Als ik hem heb uitgetypt stuur ik je morgen wel een PM. :)
Of gewoon in dit topic neerplanten ;).
Yoo, is goed :)

Anet

Bericht door Anet » 13 aug 2007, 21:15

Hartstikke goed, ik ben erg benieuwd! 8)

Bijtjuh

Bericht door Bijtjuh » 15 aug 2007, 15:41

`Sorry mensen, ik heb nog geen tijd gehad om een oefening uit te typen heb het druk gehad met sport en had een verjaardag.
Nu ben ik ook net weer terug van het mountainbiken en zo moet ik trainen.
Ik hoop dat ik het vandaag of morgen af heb. :)

Bijtjuh

Bericht door Bijtjuh » 15 aug 2007, 18:27

Nou hier is hij dan. Er staan wel wat foutjes in, maar die haal ik er later wel uit.

http://www.freewebs.com/3rdtacs/ki-ball%20hoe.doc
Als je meer vragen hebt kan je me altijd toevoegen op msn.
Voor mijn msn moet je me maar pmen ;p

Plaats reactie