Kan volle maan een mens zijn gedrag veranderen?

Parapsychologie, helderziendheid, telepathie, telekinese en vele andere onderwerpen m.b.t het bovennatuurlijke.
Gebruikersavatar
Tardis
Tijdreiziger
Berichten: 4799
Lid geworden op: 27 jan 2006, 15:34

Bericht door Tardis » 28 aug 2007, 19:37

Maan schreef:De vrouw in je verhaal kan ook gewoon in een hele slechte trip hebben gezeten. Haar gedrag betekend niet dat de Maan er de schuld van heeft.
Misschien was dat het. Al was ze - in mijn herinnering - niet het type om midden op de dag drugs te gebruiken. Uiterlijk zet niets, ik weet het.
Tardis valt meestal in de categorie `overig', is dus nauwelijks in een hokje te plaatsen en moeilijk te doorgronden. Klik op de link voor mijn gebruiksaanwijzing. :wink:
https://www.16personalities.com/infj-personality

Gebruikersavatar
FoX
Forum Legende
Berichten: 8359
Lid geworden op: 29 mei 2005, 18:55

Bericht door FoX » 28 aug 2007, 22:52

Misschien een domme vraag. Op de weg terug naar huis keek ik naar de (volle) Maan en bedacht me dit. Wanneer er in Nederland een volle Maan te zien is is deze dan ook te zien in bijv. Spanje als volle maan?

Het heeft natuurlijk met de stand van de zon, de aarde en de maan te maken en ik denk het antwoord al te weten. Toch even vragen ;).


Aenimaxequal

Bericht door Aenimaxequal » 28 aug 2007, 23:46

FoX schreef:. Wanneer er in Nederland een volle Maan te zien is is deze dan ook te zien in bijv. Spanje als volle maan?
Ja




"When I admire the wonder of a sunset or the beauty of the moon, my soul expands in worship of the Creator"
(Mahatma Gandhi)


Jaren geleden was m`n nick Luna_tic. Die had ik gekozen omdat ik mezelf nogal gek vond met de theorieën die door mijn hoofd dwaalden. Aliens, geesten, mysterieuze intelligentie die het toeval bewerkt.... daar moest ik niet mee aankomen bij de mensen uit mijn omgeving. Sinds ik de enigste was die zelfstandig op ideeën kwam en dus ze ook ging uiten d.m.v. tekeningen moest ik wel gek zijn vergeleken met mijn omgeving.

Psychologisch gezien is de maan een gigantisch symbool voor het mysterieuze en goddelijke. Vaak dacht ik wel dat de maan enorm veel invloed had op ons wezen door het toenemen van bevallingen.

Gebruikersavatar
Qaboos
Leraar
Berichten: 1028
Lid geworden op: 29 nov 2006, 13:23

Bericht door Qaboos » 30 aug 2007, 16:38

Ziekenhuizen hebben gemeld dat met volle maan meer kinderen worden geboren maar wat daar de oorzaak van is herinner ik me niet.

Wat ook zo typisch is, maar wat niet met de maan te maken heeft voor zover ik weet, is dat vrouwen die samenleven geleidelijk aan synchroon gaan lopen met hun ongesteldheid. Mits je het z'n natuurlijke gang laat gaan. Met de pil kun je dat weer beïnvloeden.
Van oudsher wordt er wel verband gelegd tussen de maan en het vrouwelijk geslacht. Waar 'm dat precies in zit weet ik niet maar ik kan me voorstellen dat het komt door die maandstonden. Maanden tel je eigenlijk door middel van de maanstanden en niet door middel van de zon. Die loopt elke dag hetzelfde. En aangezien vrouwen een maandcyclus hebben en de maan ook zal daar de connectie gezien zijn.
Of zo. De zon is in oude culturen een god. De maan een godin. Daar vertel ik vast niets nieuws mee.

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11962
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Bericht door MetalPig » 30 aug 2007, 16:48

Qaboos schreef:Of zo. De zon is in oude culturen een god. De maan een godin. Daar vertel ik vast niets nieuws mee.
Blijkbaar hadden de oude culturen ook al zo veel astronomische en mensenkennis dat ze wisten dat vrouwen zelf geen heldere lichten zijn maar alleen het licht van de Man reflecteren.

Gebruikersavatar
Qaboos
Leraar
Berichten: 1028
Lid geworden op: 29 nov 2006, 13:23

Bericht door Qaboos » 30 aug 2007, 17:08

Van te veel man raak je ziek. Van te veel vrouw romantisch.

JonniePop

Bericht door JonniePop » 04 sep 2007, 21:50

Ik heb jaren op een afdeling gewerkt met 12 vrouwen en 3 mannen. Op sommige dagen was het heel druk en lawaaiierig op de afdeling, veel herrie, veel gekissebis en meer geouwehoer dan anders. In 9 van de 10 gevallen was dit op de dag dat het volle maan zou zijn. Eén van mijn collega's riep dit eens voor de grap en toen we het gingen checken, kwam het vaak uit. (En ik onthoud absoluut niet wanneer het volle maan is, ik heb mijn agenda daar voor nodig.)

Gebruikersavatar
FoX
Forum Legende
Berichten: 8359
Lid geworden op: 29 mei 2005, 18:55

Bericht door FoX » 04 sep 2007, 22:03

Als men op de hoogte is dat het volle maan is gaan ze zich misschien hier ook naar gedragen :roll: .

The Return

Bericht door The Return » 04 sep 2007, 22:05

En vrouwen zijn sowieso wat meer gericht op klokken.

Aenimaxequal

Bericht door Aenimaxequal » 05 sep 2007, 08:53

The Return schreef:En vrouwen zijn sowieso wat meer gericht op klokken.
no kiddin` ... Ik heb tot nu toe in m`n woonkamer één klok en 4 wekkers :mrgreen: Anders verlies ik tijd uit het oog.Het is ook een irritatie training. In slaap vallen met het getik van 3 wekkers. 1 is digitaal.

De maanstanden hou ik bewust niet in de gaten want weet dan zeker dat ik me er naar ga gedragen. een dagboek bijhouden en enkele maanden erna eens checken met de maanstanden erbij.

JonniePop

Bericht door JonniePop » 05 sep 2007, 11:10

FoX schreef:Als men op de hoogte is dat het volle maan is gaan ze zich misschien hier ook naar gedragen :roll: .
Zekers. Maar ik heb werkelijk geen idee wanneer het volle maan is. Het checken of het volle maan zou kunnen zijn, kwam altijd na de vraag waarom het zo druk en rommelig op de afdeling was.

Maan

Bericht door Maan » 05 sep 2007, 17:13

The Return schreef:En vrouwen zijn sowieso wat meer gericht op klokken.
In mijn woonkamer staan 2 klokken, in mijn keuken staan 3 klokken, in de hal hangt een klok, en boven staan 3 wekkers.......
Ik zeg een mooi klokkenspel is nooit weg.....

:mrgreen:

The Return

Bericht door The Return » 05 sep 2007, 17:29

Ik heb een klokje op windows en eentje bij mijn mobiel .. ohja.. en teletekst.

Maan

Bericht door Maan » 05 sep 2007, 17:47

Dan ben jij vast een man

The Return

Bericht door The Return » 05 sep 2007, 18:01

En een vriendin van me zei dat ik nog een klok in de kamer nodig had... en ik vroeg waarom?
Dus.
Conclusie: mannen hebben zelf een biologische klok en geen andere klokken nodig.

Gebruikersavatar
Tardis
Tijdreiziger
Berichten: 4799
Lid geworden op: 27 jan 2006, 15:34

Bericht door Tardis » 05 sep 2007, 18:48

The Return schreef:Conclusie: mannen hebben zelf een biologische klok en geen andere klokken nodig.
Volgens Theo Maassen is het meer een biologische eierwekker, die gaat wat vaker af, maar dat heet dan niet romantisch maar smeerlapperij. :shock:
Tardis valt meestal in de categorie `overig', is dus nauwelijks in een hokje te plaatsen en moeilijk te doorgronden. Klik op de link voor mijn gebruiksaanwijzing. :wink:
https://www.16personalities.com/infj-personality

aquarius

Bericht door aquarius » 01 okt 2007, 19:29

De maan kan gekke dingen doen bij mens en dier.
Bij ons thuis vroeger kon je de klok er op gelijk zetten als het weer tegen volle maan aan liep.
Het is misschien wat :oops: ,maar mijn moeder had er erg veel last van
Het duurde maar een paar dagen dan kon je geen gewoon gesprek meer voren of er brak een helse ruzie uit al was er geen aanleiding dan zocht ze er wel om .
Waar heb ik het nu over juist Lunatic of te wel maanziek .
Op internet zijn wel site te vinden over deze ziekte.
Ben blij dat mijn vrouw dat niet heeft ,die reageert juist het tegen over gestelde dan is ze ........vul dat zelf maar in


[love]

Maan

Bericht door Maan » 02 okt 2007, 14:26

aquarius schreef:De maan kan gekke dingen doen bij mens en dier.
Bij ons thuis vroeger kon je de klok er op gelijk zetten als het weer tegen volle maan aan liep.
Het is misschien wat :oops: ,maar mijn moeder had er erg veel last van
Het duurde maar een paar dagen dan kon je geen gewoon gesprek meer voren of er brak een helse ruzie uit al was er geen aanleiding dan zocht ze er wel om .
Waar heb ik het nu over juist Lunatic of te wel maanziek .
Op internet zijn wel site te vinden over deze ziekte.
Ben blij dat mijn vrouw dat niet heeft ,die reageert juist het tegen over gestelde dan is ze ........vul dat zelf maar in


[love]
Too much info!!!!

Mayinna

Bericht door Mayinna » 02 okt 2007, 19:53

Ik geloof wel dat het invloed heeft op het menselijk lichaam, ook bij dieren trouwens. Ik voel mij gewoonlijk een stuk onrustiger bij volle maan en heb meer moeite met het inslapen.

Plaats reactie