Schaduw mensen.

Parapsychologie, helderziendheid, telepathie, telekinese en vele andere onderwerpen m.b.t het bovennatuurlijke.
Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80649
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Schaduw mensen.

Bericht door Tammy » 15 sep 2007, 09:18

Afbeelding
Heeft u ooit vanuit uw ooghoek een vreemd figuur opgemerkt die donker van kleur was? En toen u keek was het verdwenen? Dan heeft u een schaduwmens gezien net zoals miljoenen andere mensen.

Schaduwmensen worden ook wel genoemd schaduw man of schaduw volk. Ze komen tevoorschijn als het donker is, vanuit het niets. Ze bewegen zich voort tussen muren. Rapporten van schaduwmensen worden vaak genoemd als geestverschijningen. Het verschil is dat de schaduwmensen geen menselijke vormen hebben, geen bepaalde kleding dragen en ze proberen niet te communiceren. Getuigen noemden ook dat ze niet het gevoel hadden dat ze een soort van mens om zich heen hadden.
Lees hier het hele artikel.

******************

Ik vond dit wel interessant om te plaatsen, is eerste keer dat ik erover lees.
Wie is bekend met dit fenomeen?
Ikzelf heb wel eens meegemaakt dat ik een schaduwachtig iets zag vanuit mijn ooghoeken, maar daarna was het verdwenen.
Zou het zoiets kunnen zijn zoals beschreven hierboven wat ik heb gezien?
Wat denken jullie hiervan?

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Ravertje

Bericht door Ravertje » 15 sep 2007, 10:03

Ik zie zovaak donkere dingen in mijn ooghoeken maar da tis gewoon normaal want je ziet daar amper iets.

Shizo

Bericht door Shizo » 15 sep 2007, 10:47

Ik ken dit fenomeen al een tijdje.. Uit boeken en stripverhalen, ook heeft een kinderboeken auteur een boek gemaakt over Schaduwmensen. Het zouden mensen zijn die de nacht aanvaardden en iedere nacht op uitstap gaan.. Maar wanneer overdag ze toch normale mensen zijn.

Ik weet niet, ik zie zo vaak dingen uit mijn oog hoeken.

Aenimaxequal

Bericht door Aenimaxequal » 15 sep 2007, 18:34

Uit m`n ooghoeken zie ik niet echt schaduwmensen , het lijken eerder schaduwkatten. Een enkele keer zag ik iets groter maar kon er geen vorm in herkennen.

Gebruikersavatar
FoX
Forum Legende
Berichten: 8359
Lid geworden op: 29 mei 2005, 18:55

Bericht door FoX » 16 sep 2007, 21:10

Typische dat het dan weer uit de ooghoeken moet gebeuren.
Ik zie vaak genoeg vreemde figuurtjes en kleuren in het donker maar dat heeft meer met de eye of the beholder te maken dan paranormale verschijnselen. Ik geloof hier niet in.

Barrel

Bericht door Barrel » 17 sep 2007, 13:28

Plato schreef ooit een verhaal over mensen die in een grot aan het werk waren. Ze konden alleen de schaduwen op de muur van henzelf zien. Uiteindelijk gingen ze vervolgens geloven dat zij die schaduwen waren ...

Wellicht is er een ontsnapt?

MMe

Bericht door MMe » 17 sep 2007, 15:55

Het doet mij denken aan Dr. Who [alien] , ik zie soms ook dingen in mijn ooghoeken maar dat zijn meestal voorwerpen die je dan half ziet en verkeerd intepreteerd :oops:

tofu_kronos

Bericht door tofu_kronos » 17 sep 2007, 18:45

Wat als het hier gewoon om aliens gaan die een cloak gebruiken om niet gezien te worden, maar nog steeds een schaduw creeren.

Aenimaxequal

Bericht door Aenimaxequal » 17 sep 2007, 20:35

Hebben ze ook katten ?

Gebruikersavatar
Qaboos
Leraar
Berichten: 1028
Lid geworden op: 29 nov 2006, 13:23

Re: Schaduw mensen.

Bericht door Qaboos » 18 sep 2007, 12:44

Heeft u ooit vanuit uw ooghoek een vreemd figuur opgemerkt die donker van kleur was? En toen u keek was het verdwenen? Dan heeft u een schaduwmens gezien net zoals miljoenen andere mensen.
Er is echt iets mis met mij...
Plato schreef ooit een verhaal over mensen die in een grot aan het werk waren. Ze konden alleen de schaduwen op de muur van henzelf zien. Uiteindelijk gingen ze vervolgens geloven dat zij die schaduwen waren ...
Nee, ze gingen geloven dat de schaduwen de enige echte werkelijkheid waren. Het is de start van Plato's pleidooi het zichtbare niet voor de volledige werkelijkheid te houden.

Aenimaxequal

Re: Schaduw mensen.

Bericht door Aenimaxequal » 02 jun 2008, 15:28

enkele weken terug zag ik een vorm, die me aan een schaduwfiguur liet denken , recht op me afkomen. Gelukkig verdween het weer snel. Met een snel kloppend hart zat ik even in m`n bureaustoel gekluisterd. Wist ook niet goed wat ik daarvan moest denken en kwam tot de conclusie dat m`n hersenen weer op de vreemde toer waren. Die vorm leek iets weg te hebben van een evil figuur uit een of ander game of fantasy verhaal. Nee, ik speel en kijk het absoluut niet teveel. Eigenlijk veel te weinig.
Toen ik later gewoon rustig op bed lag werd ik weer verstoord door het gevoel dat er een aanwezigheid in huis was en het de kamer binnen "kroop". Het ging richting stapelbed vd kinderen en verdween in het onderste gedeelte. Ik hield m`n adem in en dacht: oké, niet te geloven. Flip, flip, flip....hart in m`n maag...enz...
Plots schrok de jongste zoon wakker en snakte naar adem. Hij lag onderaan het bed dus. Ik vroeg toen maar snel of het wel ging met hem en hij antwoordde op een rustige manier : ja.
Ik besloot maar om niet toe te geven aan het angstgevoel en gewoon te gaan slapen maar de dag daarna was ik niet te genieten. De kinderen ook niet.
Ik heb het nog niet volledig verwerkt maar ik weet 1 ding... fantasie of niet. Het blijft behoorlijk indrukwekkend , zo`n ervaring. Horen en voelen, ja, dat ben ik al wat gewent maar nu het visuele ook op de proppen komt ... efkes zorgwekkend.

tofu_kronos

Re: Schaduw mensen.

Bericht door tofu_kronos » 02 jun 2008, 20:01

Als je een EM detector hebt, en een digitale thermometer. Kun je misschien iets meer te weten komen. Dan zoek je gewoon heel het huis af. Wel effe lichten en andere elektronische apparatuur uitschakelen.

Aenimaxequal

Re: Schaduw mensen.

Bericht door Aenimaxequal » 02 jun 2008, 20:56

tofu_kronos schreef:Als je een EM detector hebt, en een digitale thermometer.
Tnx, heb ik niet maar wat niet is kan nog komen. Zal er wel werk van maken.

Pacho

Re: Schaduw mensen.

Bericht door Pacho » 16 aug 2008, 20:21

Ohana_eye schreef:enkele weken terug zag ik een vorm, die me aan een schaduwfiguur liet denken , recht op me afkomen. Gelukkig verdween het weer snel. Met een snel kloppend hart zat ik even in m`n bureaustoel gekluisterd. Wist ook niet goed wat ik daarvan moest denken en kwam tot de conclusie dat m`n hersenen weer op de vreemde toer waren. Die vorm leek iets weg te hebben van een evil figuur uit een of ander game of fantasy verhaal. Nee, ik speel en kijk het absoluut niet teveel. Eigenlijk veel te weinig.
Toen ik later gewoon rustig op bed lag werd ik weer verstoord door het gevoel dat er een aanwezigheid in huis was en het de kamer binnen "kroop". Het ging richting stapelbed vd kinderen en verdween in het onderste gedeelte. Ik hield m`n adem in en dacht: oké, niet te geloven. Flip, flip, flip....hart in m`n maag...enz...
Plots schrok de jongste zoon wakker en snakte naar adem. Hij lag onderaan het bed dus. Ik vroeg toen maar snel of het wel ging met hem en hij antwoordde op een rustige manier : ja.
Ik besloot maar om niet toe te geven aan het angstgevoel en gewoon te gaan slapen maar de dag daarna was ik niet te genieten. De kinderen ook niet.
Ik heb het nog niet volledig verwerkt maar ik weet 1 ding... fantasie of niet. Het blijft behoorlijk indrukwekkend , zo`n ervaring. Horen en voelen, ja, dat ben ik al wat gewent maar nu het visuele ook op de proppen komt ... efkes zorgwekkend.
Dat is een nare ervaring. Wat helpt is je er overheen proberen te zetten en er naar toe te gaan, niet bang te zijn. Juist te zeggen kom maar.
Ik heb zelf ook wel zulke dingen gezien en ik weet niet of dat nu mijn eigen angst is geweest of dat er andere energieen in de ruimte zijn, entiteiten, schaduwmensen, energieen die zijn blijven hangen. Onze menselijke geest wil denk ik bewijzen die er naar mijn idee niet altijd zijn. Iig als je plots een onverklaarbare angst, onrust, irritatie voelt, terwijl je zelf juist heel anders voelde en je rustig en ontspannen was, is er iig iets in de ruimte waar je op kunt reageren. Ofwel negeren of er naar toe gaan. Ik weet iig zeker dat wanneer je niet bang bent en je in liefde benadert het verassend snel weg gaat.

Aenimaxequal

Re: Schaduw mensen.

Bericht door Aenimaxequal » 17 aug 2008, 22:09

Inspirerend. [think]

De schaduwen verdwijnen zo snel als ze kwamen. Zijn het fracties van seconden, dat ik het toelaat het te zien.?
Maar ik ben het eerlijk gezegd wel zat dat m`n lichaam heftig reageert op zulke gebeurtenissen. Verstijven is verstijven en blokkeren is blokkeren. Dat is toch ook angst. Ach ja, stap per stap. Educatie helpt ook wel wat.


Negeren is dan, op het gebied van vreemde gebeurtenissen, één van m`n sterkste punten. Ik ben het al zo gewent dat er plots iets valt uit of af een kast. Zo werkt zwaartekracht nu eenmaal.

tofu_kronos

Re: Schaduw mensen.

Bericht door tofu_kronos » 23 aug 2008, 00:57

Misschien zijn het wel aliens met een cloak, zon soort tech hebben wij ook binnen 10 jaar.

Aenimaxequal

Re: Schaduw mensen.

Bericht door Aenimaxequal » 23 aug 2008, 02:25

Wat moeten ze in mijn huis? Oh, test kip nr. ?

tofu_kronos

Re: Schaduw mensen.

Bericht door tofu_kronos » 23 aug 2008, 02:28

Je zou jezelf ge-eerd moeten voelen. Misschien bestuderen ze alleen maar mensen met een ongelimiteerde schoonheid van binnen. Met andere woorden een hart van goud. :wink:

Aenimaxequal

Re: Schaduw mensen.

Bericht door Aenimaxequal » 23 aug 2008, 02:45

Willen ze die harten van goud dan een hartaanval bezorgen? :mrgreen:
Laatst gewijzigd door Aenimaxequal op 23 aug 2008, 02:46, 1 keer totaal gewijzigd.

tofu_kronos

Re: Schaduw mensen.

Bericht door tofu_kronos » 23 aug 2008, 02:46

:mrgreen: Misschien is hun cloak defect.

Plaats reactie