help.. wij zien ze vliegen...

Parapsychologie, helderziendheid, telepathie, telekinese en vele andere onderwerpen m.b.t het bovennatuurlijke.
meiosis

help.. wij zien ze vliegen...

Bericht door meiosis » 23 dec 2007, 12:28

mijn beste kameraad kwam onlangs met het verhaal bij mij dat hij soms dingen ziet... alsin, gedaantes savonds laat als hij in bed ligt, waar hij geen vervelend gevoel bij krijgt. onlangs ging hij met vrienden naar zeeland, gezellig weekendje weg, zag hij allemaal dingen die daar gebeurd (zouden) zijn. mishandeling van kinderen etc.

dit liet mij wel een beetje schrikken, aangezien hij zelf het idee heeft dat hij gek wordt. nou is dus de vraag, waar kan hij met zulke dingen heen ? wat kan hij het beste doen ? en moet ik me zorgen gaan maken aangezien ik dingen herken uit zijn verhaal ? zowel hij als ik zijn hier werkelijk niet in thuis dus alle info is welkom...

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11978
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: help.. wij zien ze vliegen...

Bericht door MetalPig » 23 dec 2007, 12:50

meiosis schreef:nou is dus de vraag, waar kan hij met zulke dingen heen ?
Ligt er een beetje aan wat hij wil. Wil hij graag dat het waar is en dat hij paranormale gaven heeft? Dan moet ie vooral gaan praten met mensen uit die kringen.

meiosis

Re: help.. wij zien ze vliegen...

Bericht door meiosis » 23 dec 2007, 12:51

MetalPig schreef:
meiosis schreef:nou is dus de vraag, waar kan hij met zulke dingen heen ?
Ligt er een beetje aan wat hij wil. Wil hij graag dat het waar is en dat hij paranormale gaven heeft? Dan moet ie vooral gaan praten met mensen uit die kringen.
nou hij heeft al enkele stappen hier in genomen, alsin hij staat er open voor en heeft wat mensen om langs te gaan etc.. misschien dat jullie nog tips hebben ? aangezien hij en ik vrij noob zijn op dit gebied....

Gebruikersavatar
Tardis
Tijdreiziger
Berichten: 4799
Lid geworden op: 27 jan 2006, 15:34

Bericht door Tardis » 23 dec 2007, 13:06

De tip die ik je kan geven is zoveel mogelijk checken of de beelden die je tot je krijgt - zoals wat je vriend in Zeeland heeft meegemaakt - overeen komen met wat eventueel uit de geschiedenis bekend is. Als je voor jezelf kunt duidelijk maken of je last van waandenkbeelden krijgt of dat je werkelijke informatie via andere kanalen 'binnen' krijgt, ben je al een flinke stap verder. Voor het antwoord op die vraag zul je zelf aan de slag moeten.

[edit] Ik weet niet of jullie blowen of drugs gebruiken, maar als je er zeker van wilt zijn dat je authentieke beelden opvangt zul je daarmee moeten stoppen.
Laatst gewijzigd door Tardis op 23 dec 2007, 13:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Tardis valt meestal in de categorie `overig', is dus nauwelijks in een hokje te plaatsen en moeilijk te doorgronden. Klik op de link voor mijn gebruiksaanwijzing. :wink:
https://www.16personalities.com/infj-personality

meiosis

Bericht door meiosis » 23 dec 2007, 13:10

nou.. met betrekking tot wat hij ervaren heeft in zeeland, voor zover hij wist was dat daar ook daadwerkelijk gebeurd....

hmm... apart apart apart...

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11978
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Bericht door MetalPig » 23 dec 2007, 13:13

Tardis schreef:Voor het antwoord op die vraag zul je zelf aan de slag moeten.
Wat daarbij belangrijk is: schrijf als je beelden krijgt direct zo gedetailleerd mogelijk op wat je gezien hebt, en noteer plaats en tijd.

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11978
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Bericht door MetalPig » 23 dec 2007, 13:13

meiosis schreef:nou.. met betrekking tot wat hij ervaren heeft in zeeland, voor zover hij wist was dat daar ook daadwerkelijk gebeurd....
Wist hij dat vooraf al?

meiosis

Bericht door meiosis » 23 dec 2007, 13:17

neen... naderhand uitgezocht...

maar het is wel frapant, we hebben in eenzelfde omgeving ook een soortgelijke ervaring.. ik woonde 3 jaar terug in een kraakpand waar we beide bepaalde dingen gezien/gevoeld hebben....

hij was er onlangs mee bezig gegaan alsin, het erkennen en het er over hebben met mensen. zodoende dat ik dus wat info zoek over wat en hoe met dit te doen...

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11978
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Bericht door MetalPig » 23 dec 2007, 13:20

meiosis schreef:neen... naderhand uitgezocht...
Daarvoor is het dus handig om eerst de droom op te schrijven. Anders loop je het risico dat je onbewust je herinnering van je droom aanpast aan wat je naderhand aan feiten ontdekt.

Oh, en focus niet aleen op de overeenkomsten, maar ook op de verschillen tussen beelden en realiteit.

Gebruikersavatar
Tardis
Tijdreiziger
Berichten: 4799
Lid geworden op: 27 jan 2006, 15:34

Bericht door Tardis » 23 dec 2007, 13:23

Misschien vangen jullie inderdaad iets op en zijn het geen wanen. Als je dit zou willen ontwikkelen doe je er goed aan zo nuchter mogelijk te leven. Voorbeelden daarvan zijn stoppen met alcohol en drugs, stoppen met vlees eten, stoppen met koffie drinken, stoppen met suiker gebruiken enz. enz. Begrijp me goed, ik houd ook van een borrel en drink suiker in de koffie, een biefstuk sla ik niet af, maar ik overdrijf het niet, alles met mate. Ik ben ook langzaam aan het afbouwen, tegelijkertijd geef ik aan alles wat ik hier heb opgesomd toe als ik daar behoefte aan heb. Tja, je bent levensgenieter, of je bent het niet :wink:

Je lichaam is je belangrijkste bezit en hoe slechter je conditie is, des te beperkter je bent in je mogelijkheden.

(jezus wat een preek :oops: )
Tardis valt meestal in de categorie `overig', is dus nauwelijks in een hokje te plaatsen en moeilijk te doorgronden. Klik op de link voor mijn gebruiksaanwijzing. :wink:
https://www.16personalities.com/infj-personality

meiosis

Bericht door meiosis » 23 dec 2007, 13:25

Tardis schreef:Misschien vangen jullie inderdaad iets op en zijn het geen wanen. Als je dit zou willen ontwikkelen doe je er goed aan zo nuchter mogelijk te leven. Voorbeelden daarvan zijn stoppen met alcohol en drugs, stoppen met vlees eten, stoppen met koffie drinken, stoppen met suiker gebruiken enz. enz. Begrijp me goed, ik houd ook van een borrel en drink suiker in de koffie, een biefstuk sla ik niet af, maar ik overdrijf het niet, alles met mate. Ik ben ook langzaam aan het afbouwen, tegelijkertijd geef ik aan alles wat ik hier heb opgesomd toe als ik daar behoefte aan heb. Tja, je bent levensgenieter, of je bent het niet :wink:

Je lichaam is je belangrijkste bezit en hoe slechter je conditie is, des te beperkter je bent in je mogelijkheden.

(jezus wat een preek :oops: )
woef... daar ben ik nog niet klaar voor hoor... hehe.. 8)

wat niet wegneemt dat ik me er op zich wel in zou willen verdiepen...

Gebruikersavatar
FoX
Forum Legende
Berichten: 8359
Lid geworden op: 29 mei 2005, 18:55

Bericht door FoX » 23 dec 2007, 14:33

Wat Tardis en MP zeggen.

Schrijf de verschijningen/dromen zo snel mogelijk op of maak er desnoods een tekening van. Een bijkomstigheidje is dat je in de toekomst beelden beter gaat herinneren en terug kunt halen. Daarbij wees nuchter in wat jullie zien, ga dan ook niet meteen uit van het paranormale.

meiosis

Bericht door meiosis » 28 dec 2007, 21:26

nou... ik sta zelf iig vrij sceptisch tegenover het paranormale.... dus dat zou goed moeten zitten... soms lijken zulke dingen alleen verdomde echt...

Howlin Mad Murdock

Bericht door Howlin Mad Murdock » 29 dec 2007, 12:47

niet meer zoveel blowen en snuiven voortaan :roll: ?

meiosis

Bericht door meiosis » 30 dec 2007, 00:04

Howlin Mad Murdock schreef:niet meer zoveel blowen en snuiven voortaan :roll: ?
nou... snuiven doe ik dus niet... :trillip:

en dit gebeurd niet alleen als er geblowd is ?

Aenimaxequal

Bericht door Aenimaxequal » 30 dec 2007, 00:40

Nee maar als ik blow word mijn waarnemingsvermogen meer dan verdubbeld dus gebeuren er wel meer eigenaardige dingen. Het lijkt met het blowen zo dat er een soort kanaal word opengesteld.

meiosis

Bericht door meiosis » 30 dec 2007, 00:45

Ohana_eye schreef:Nee maar als ik blow word mijn waarnemingsvermogen meer dan verdubbeld dus gebeuren er wel meer eigenaardige dingen. Het lijkt met het blowen zo dat er een soort kanaal word opengesteld.
zie ik nog steeds de link met veel blowen niet

tofu_kronos

Bericht door tofu_kronos » 30 dec 2007, 00:46

Ohana_eye schreef:Nee maar als ik blow word mijn waarnemingsvermogen meer dan verdubbeld dus gebeuren er wel meer eigenaardige dingen. Het lijkt met het blowen zo dat er een soort kanaal word opengesteld.
Heb ik ook, en mijn dromen zijn ook meer levendig.

meiosis

Bericht door meiosis » 30 dec 2007, 00:50

tofu_kronos schreef:
Ohana_eye schreef:Nee maar als ik blow word mijn waarnemingsvermogen meer dan verdubbeld dus gebeuren er wel meer eigenaardige dingen. Het lijkt met het blowen zo dat er een soort kanaal word opengesteld.
Heb ik ook, en mijn dromen zijn ook meer levendig.
dat gedoe rondom dromen en blowen heb ik nooit gesnapt..

men zegt altijd dat je daar niet meer door droomt ? nou... sinds ik blow heb ik lucide dromen.. :?

Howlin Mad Murdock

Bericht door Howlin Mad Murdock » 30 dec 2007, 00:51

Ohana_eye schreef:Nee maar als ik blow word mijn waarnemingsvermogen meer dan verdubbeld dus gebeuren er wel meer eigenaardige dingen. Het lijkt met het blowen zo dat er een soort kanaal word opengesteld.
ja idd ineens zie je kaboutertjes rond rennen, en alle kleuren van de regen boog :D

Plaats reactie