Wat brengt 2008 ons(jullie voorspellingen)

Parapsychologie, helderziendheid, telepathie, telekinese en vele andere onderwerpen m.b.t het bovennatuurlijke.
CB Interactive

Wat brengt 2008 ons(jullie voorspellingen)

Bericht door CB Interactive » 21 jan 2008, 00:13

Ruim een jaar terug had ik de voorspellingen van 2007 opgesomd, een aantal zaken zijn uitgekomen, een aantal gebeurtenissen niet.
-------------------------------------------------------------------------------------
Deel 1: Een terugblik op 2007
-------------------------------------------------------------------------------------
De zaken die uitgekomen zijn kleur ik blauw en zet er in schuinschrift eventueel een opmerking achter. Groen is slechts een opmerking over iets dat nog uit moet komen of als het per persoon verschilt. En rood is als ik er helemaal naast zat.

2007 terugblik
2007 wordt een relatief rustig jaar in vergelijking tot voorgaande jaren. Dit is juist

Politiek en economie: Politiek gezien komen we op een links kabinet uit, maar de trend zet zich voort: de rijken worden rijker, de armen steeds armer en de middenmoot zal flink moeten blijven dokken. klopt helemaal Verborgen armoede komt meer aan het licht dan ooit tevoren. Een trend die zich dan ook zal blijven voortzetten is de toename van voedselbanken(gaarkeukens) en kledingbanken.al goed merkbaar, in 2008 wordt het nog duidelijker
De economie lijkt misschien wel erg goed te gaan, in werkelijkheid is dat schijn en dat zullen we gaan (of blijven) merken ook. in 2008 wordt dit nog meer merkbaar
Het koningshuis: Het kind van Willem Alexander en Maxima dat rond augustus geboren zou worden heeft een piemeltje en gezonde bolle konen. het werd een meisje

De koningin zal voorjaar 2008 aankondigen de troon over te dragen aan Willem Alexander. Mening bijgesteld tot 2010

Sport: Nederland erg succesvol met schaatsen, PSV kampioen, AZ 2e(na play-offs), Feyenoord geen europees voetbal. Oranje plaatst zich met veel moeite voor het EK.

Showbiz: Dit volg ik normaal niet, toch denk ik steeds aan René Froger. Burnout + terugkeer van een vervelende ziekte. Met Reneétje gaat het prima Nederland als een van de laatste op het eu-songfestival. En zo geschiedde

Computers en multimedia: Dat computers de 5 en misschien wel de 6 ghz zullen passeren is eigenlijk niks nieuws en is een logisch gevolg in de lijn der evolutie van de computer. FOUT, computers groeien meer in de breedte(dualcore, quadcore)
2007 wordt een crisis jaar voor AMD en een topjaar voor Intel. Met AMD gaat het idd niet best
Windows vista wordt ondanks de beperkingen in je vrijheid die het je oplegt(DRM en al die andere ongein) een groot succes FOUT, Het tegenover gestelde is een feit, het kent wel een hoop problemen in het begin, vooral bij de reeds bestaande pc's. klopt, maar ook bij nieuwe SP1 komt in 2008
HDTV komt maar erg moeilijk van de grond, naar mijn inziens is het meer marketing. Het lijkt zo mooi, maar er zitten zoveel beperkingen aan dat systeem dat je er maar weinig aan hebt. Een hdtv programma opnemen is er dus niet bij. Heb je nu al beperkingen in je vrijheid met digitale tv, dat wordt alleen maar erger en het ergste is dat je enigzinds gedwongen wordt om digitale kabel te nemen alternativen genoeg. Ben je eigenwijs en blijf je analoog dan wordt je ook daar in beperkt, het aantal zenders wordt steeds minder(In Schiedam zitten er nog maar 24 netten op de analoge kabel).
Electronica-fabrikanten doen er alles aan om een zogenaamd "HD-Ready" toestel aan de man te brengen terwijl de beeldkwaliteit van niet hd uitzendingen VER beneden pijl is tot zover klopt het
en op die manier wordt je langzaam maar zeker gedwongen om toch op hd tv over te stappen en de consument maar happen Heeft de consument daar nou niet gewoon zelf behoefde aan?, hetzelfde als windows vista zie eerder dit stuk.
Dit wordt in 2007, maar ook in 2008 alleen maar erger.

Rampen: Bosbranden in zuid-europa, Aardbevingen in de regio Azië, Indonesië. Ik heb het nieuws niet geheel gevolgd, ik weet niet of er daadwerkelijk een aardbeving in genoemde gebieden heeft plaats gevonden Grote vliegtuigcrash. is mijn niks van bekend
Onze jongens in Afganistan in ernstige problemen!(het midden-oosten blijft erg onrustig, vrede nog lang niet in zicht) En vrede komt er ook nooit, dat is daar onmogelijk
In Nederland: Ontploffing + grote brand Shell Pernis.
Binnen nu en 'enkele jaren' een enorme grote watersnoodramp die 1953 doet vergeten. De provincie Zeeland is welliswaar goed beschermd dankzij de deltawerken Dit gevoel heb ik nog steeds en bovendien zitten er mankementen in o.a. de measlandkering, maar ook andere bouwwerken hebben nog niet ontdekte mankementen. Tevens heeft afsluitdijk ernstige problemen maar de kustlijn is veel groter en daar zit het grote gevaar.
De duinen zijn niet in staat om het komende geweld tegen te houden en ook de dijken zijn niet al te best meer. Deze ramp wordt door een orkaan veroorzaakt en treft ook de omringende landen. Deze orkaan is een gevolg van de klimaatsverandering


Het weer in ons kikkerlandje:
Van een strenge winter of een hete zomer kun je niet meer spreken, beter gezegt: Een grillige winter en een grillige zomer.
Zo is het weken veels te zacht voor de tijd van het jaar en opeens slaat het weer om tot de andere uitersten. Zo denk ik dat rond Februari het ineens echt winter wordt, een paar weken later is het ineens weer veels te zacht(en dus te nat). Dit grillige patroon blijft zich het hele jaar herhalen. Zo zijn er in het voorjaar erg winterse dagen en een paar dagen later lijkt het wel zomer. De zomer: Hete zonnige perioden(hittegolf) afgewisseld met herfstachtige taferelen. De Herst is laat en zeer nat, maar ook in de herfst weer dat grillige patroon.

Voor mij persoonlijk
Ik zie mezelf met een brilletje op Hans Anders uit wandelen in de loop van het nieuwe jaar, want als ik mijn eigen aantekeningen nieteens meer kan lezen(ok, ik heb dan ook een doktershandschrift) wordt het wel tijd voor een brilletje wat rustiger schrijven kan ook wonderen verrichten, heb nog steeds geen bril dus

Ik wordt kaler nope, dat is hetzelfde gebleven :)


Slotwoord
Gelukkig zijn dit slechts voorspellingen, een voorspelling hoeft niet altijd uit te komen en gelukkig maar. Klamp je er niet teveel aan vast en maak vooral veel lol in 2007. 2007 is een rustiger jaar dan de voorgaande jaren en ondanks de bovengenoemde ellende zullen er ook een hoop leuke dingen gebeuren het is maar net hoe je er tegen aan kijkt. Denk positief en laat het jaar op je afkomen, dan kom je er met gemak doorheen

Ondertekend,
Chris de Boden.
-------------------------------------------------------------------------------------
Met een aantal zaken had ik het bij het rechte eind, sommige dingen moeten nog gebeuren en ook ik zit er weleens flink naast, vooral als het om mezelf gaat ;)
In deel 2 hetgeen wat ik door heb gekregen voor het nog prille en nu al chaotische 2008. (ik moet van mijn aantekeningen nog een verhaal breien)
Wordt Vervolgd in dit topic(dus niet gelijk sluiten of verwijderen)...

Ik wil ook weten wat jullie denken over het komende jaar.

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Bericht door MetalPig » 21 jan 2008, 07:58

De voorspellingen die uitkwamen waren niet echt opzienbarend he. Onze mensen in Afganistan in de problemen; ja, hehe, het is oorlog daar. Nederland succesvol met schaatsen: open deur. Nederland laatste bij songfestival: ook een trend die al jaren aan de gang is. Bosbranden in Zuid-Europa: jaarlijks terugkerend fenomeen.

Links kabinet: ehm, met CDA en CU erbij?

CB Interactive

Bericht door CB Interactive » 21 jan 2008, 15:25

MetalPig schreef:De voorspellingen die uitkwamen waren niet echt opzienbarend he. Onze mensen in Afganistan in de problemen; ja, hehe, het is oorlog daar. Nederland succesvol met schaatsen: open deur. Nederland laatste bij songfestival: ook een trend die al jaren aan de gang is. Bosbranden in Zuid-Europa: jaarlijks terugkerend fenomeen.

Links kabinet: ehm, met CDA en CU erbij?
-Onze mensen beschieten elkaar ;)
-Nederland en schaatsen: Idd erg vanzelfsprekend de laatste jaren, maar we hebben ook zo vaak achter het net gevist ;)
-Het songfestival: Heb je gelijk in, maar is ook een beetje in opspraak geraakt. Ik doelde meer op het laatste.
-Bosbranden: Kan een terugkerend fenomeen zijn, kreeg het slechts door.
-Het kabinet heeft weldegelijk een zwaai naar links gemaakt. Een rechts kabinet durf ik het niet te noemen, eerder een centrum-links(zeg ik dat goed).

Maar ik had het ook goed dat het met AMD niet best gaat, zonder dat ik weet heb van de economische situatie bij dat bedrijf.

The Return

Bericht door The Return » 21 jan 2008, 15:28

Ik vind het meer open deuren intrappen. En als je de dingen maar lang blijft herhalen komen ze vanzelf wel een keer uit.

Gebruikersavatar
oktagon
Leraar
Berichten: 1867
Lid geworden op: 21 sep 2007, 17:24

Bericht door oktagon » 21 jan 2008, 15:33

Ik vind de topic van Chris de B. wel interessant,maar door de kleurstellingen met de basis zwarte ondergrond slecht te lezen.

Het zou wenselijk zijn,dat de basiskleur van het venster ,waarbinnen je commentaar geeft of een topic lanceert een neutralere en vooral lichtere tint zou krijgen.
In de richting van een licht-creme tint,waarop de mogelijk gemaakte letterkleuren beter leesbaar zijn.

De "sterrenhemel"rondom, met in de kop een planeet in oranjetint is wel goed met elkaar in evenwicht.

Dit intermezzo zal wel offtopic zijn,aan de geleerden om dat bij de mods te placeren! :roll:

Weer ontopic; de opmerking in het groen over onze Nl.kust met zwakke punten daarin,is ook iets waarmee ik me soms bezig houdt.

Deed me aanmoedigen om me reeds in 2003 bezig te houden met de inzage-ronde van de Ontwikkelingsschets Schelde-Estuarium 2010 .

Ik leverde mijn technische ideeen op toekomstige problemen met de verwachte zeespiegelstijging en schetste een plan om de Westerschelde deels af te sluiten tussen Breskens en Vlissingen.

Een jaar later kwamen een prof. en een adviesbureau ook met een gelijksoortig idee,maar dan in de buurt van Terneuzen,wrs.om vrije vaart daarnaartoe te behouden.

Bestuurders en politici wezen al dit soort plannen naar de prullemand! :mrgreen:

Uitvoeriger maakte ik een topic "ergens" hier op dit forum over.
Elke vraag,hoe stom ook gesteld,geeft blijk van aanwezigheid van enige vorm van intelligentie!
Doe maar gewoon,dan doe je gek genoeg (aanvulling APM)

CB Interactive

Bericht door CB Interactive » 21 jan 2008, 16:00

The Return schreef:Ik vind het meer open deuren intrappen. En als je de dingen maar lang blijft herhalen komen ze vanzelf wel een keer uit.
Klopt en eens, weinig schokkende zaken, 2007 was dan ook een relatief rustig jaar.
Dan komen idd de meer voor de hand liggende zaken aan de orde.

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Bericht door MetalPig » 21 jan 2008, 16:26

oktagon schreef:Het zou wenselijk zijn,dat de basiskleur van het venster ,waarbinnen je commentaar geeft of een topic lanceert een neutralere en vooral lichtere tint zou krijgen.
In je profiel kun je andere kleurschema's kiezen. Ik gebruik Conundrum, bijvoorbeeld.

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Bericht door MetalPig » 21 jan 2008, 16:27

Chris de Boden schreef:Klopt en eens, weinig schokkende zaken, 2007 was dan ook een relatief rustig jaar.
Dan komen idd de meer voor de hand liggende zaken aan de orde.
Wat ik mis is bijvoorbeeld de moord op Benazir Bhutto.

Gebruikersavatar
Qaboos
Leraar
Berichten: 1028
Lid geworden op: 29 nov 2006, 13:23

Bericht door Qaboos » 21 jan 2008, 16:39

Al die kleuren leveren mij een bijna-aanval van epilepsie. Ik kan er niet doorheen komen.

Oktagon, neem me de tip niet kwalijk, maar je hoeft niet op enter te drukken na het schrijven van een zin. Alinea's lezen namelijk heel prettig.

Gebruikersavatar
FoX
Forum Legende
Berichten: 8359
Lid geworden op: 29 mei 2005, 18:55

Bericht door FoX » 21 jan 2008, 20:24

Net als mijn voorgangers in dit topic word ik scheel naar het kijken in dit topic en zijn het vooral open deuren die ingetrapt worden ;). De opzet vind ik trouwens wel oke.

Ik voorspel voor dit jaar:
* Grote terroristische aanslag
* Moord op Geert Wilders
* Barack wordt president van Amerika (open deur)
* Ik ga samenwonen

tofu_kronos

Bericht door tofu_kronos » 21 jan 2008, 20:28

Voorspel dit jaar de plotselinge dood van de Koningin.

Aanslag op Bush.

Aanval op Iran.

En china wordt betrapt op doping gebruik tijdens eigen spelen.

Gijs

Bericht door Gijs » 21 jan 2008, 20:36

Veel dood en verderf en 6 januari wordt een nationale feestdag daarbij wordt Gijs dè wereldleider.

Gebruikersavatar
FoX
Forum Legende
Berichten: 8359
Lid geworden op: 29 mei 2005, 18:55

Bericht door FoX » 21 jan 2008, 20:38

Gijs schreef:Veel dood en verderf en 6 januari wordt een nationale feestdag daarbij wordt Gijs dè wereldleider.
Dat zal dan in 2009 moeten gebeuren ;).

tofu_kronos

Bericht door tofu_kronos » 21 jan 2008, 20:38

Gijs schreef:Veel dood en verderf en 6 januari wordt een nationale feestdag daarbij wordt Gijs dè wereldleider.
Dan word je de eerste wereld leider die nog niet van bil is geweest.

Gebruikersavatar
FoX
Forum Legende
Berichten: 8359
Lid geworden op: 29 mei 2005, 18:55

Bericht door FoX » 21 jan 2008, 20:39

tofu_kronos schreef:
Gijs schreef:Veel dood en verderf en 6 januari wordt een nationale feestdag daarbij wordt Gijs dè wereldleider.
Dan word je de eerste wereld leider die nog niet van bil is geweest.
Hehehe... oke en nu weer serieus.

tofu_kronos

Bericht door tofu_kronos » 21 jan 2008, 20:43

Boeken over afslanken zijn uit, de sportschool is weer in.

Benzine slurpende auto's zijn uit, hybride is in.

Supersmoker blijkt grote tegenvaller.

Verbeteringen mensenrechten in china na spelen.

Nederland trekt gedeelte troepen terug na civiele ophef.

The Return

Bericht door The Return » 21 jan 2008, 21:22

FoX schreef:
Ik voorspel voor dit jaar:
* Ik ga samenwonen
Met wie!!!!!???!
:mrgreen:

The Return

Bericht door The Return » 21 jan 2008, 21:22

Mijn voorspelling: gijs word wereldheerser.

CB Interactive

Bericht door CB Interactive » 22 jan 2008, 01:10

MetalPig schreef:
Chris de Boden schreef:Klopt en eens, weinig schokkende zaken, 2007 was dan ook een relatief rustig jaar.
Dan komen idd de meer voor de hand liggende zaken aan de orde.
Wat ik mis is bijvoorbeeld de moord op Benazir Bhutto.
Ik 'weet' niet alles en zit er ook weleens naast, dat is juist het leuke.
En de moord op Benazir Bhutto heb ik weldegelijk doorgekregen, 3 jaar terug en ik voorspelde dat voor 2006.

Overigens ben ik niet helderziend, maar helderwetend en voorspellingen over personen is het minst sterke punt.

Repetitie's en schoolonderzoeken leerde ik amper(ik vond mijn commodore 64 vroeger veel leuker), haalde wel 9's en 10'en en dat zonder te spieken ;)
Examen: Cum laude geslaagd + extra onderscheiding: beste leerling uit de vakrichting mechanische techniek. En dan te bedenken dat ik amper geleerd had. Als kind heb ik bij menig televisietoestel en videorecorder de zenders erin gezet. Er was zelfs een tv, een grundig waarvan de beschrijving zoek was geraakt. Er waren mij al velen voorgeweest, niemand lukte het zonder beschrijving en toen kwam ik, drukte 2x op de OK knop en het instellingen menu kwam te voorschijn en toen stonden de zenders er zo in.
Puur toeval zal je zeggen, ware het niet dat ik ook nog eens de beschrijving in een keer wist terug te vinden.

En ik weet wel vaak dat zeer ernstige, schokkende gebeurtenissen of extreme veranderingen, maar ook hele leuke dingen of opmerkelijke zaken staan te gebeuren. Maar ben ik geen profeet oid en ook maar een gewone arbeider.

Als ik een bepaalde gedachte krijg onthou ik het en schrijf dat op. En dat is nog wetenschappelijk verantwoord ook [joker] :mrgreen: en leuk om later te zien wat er daadwerkelijk echt van uitgekomen is.

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Bericht door MetalPig » 22 jan 2008, 08:20

Chris de Boden schreef:Overigens ben ik niet helderziend, maar helderwetend
Dat blijkt niet uit je voorspellingen...

Plaats reactie