Dromen en voorspellende gedachten

Parapsychologie, helderziendheid, telepathie, telekinese en vele andere onderwerpen m.b.t het bovennatuurlijke.
Gebruikersavatar
FoX
Forum Legende
Berichten: 8359
Lid geworden op: 29 mei 2005, 18:55

Re: Dromen en voorspellende gedachten

Bericht door FoX » 16 nov 2009, 20:31

Kokopelli-online schreef:
MetalPig schreef:
dan0x schreef: dat is iedereen zijn eigen mening toch?
Mja, als je niet geinteresseerd bent in de werkelijkheid...
Wat is volgens jou werkelijkheid?
MetalPig is niet meer aanwezig op dit forum, dus een antwoord zal lang op zich laten wachten.

Kokopelli-online

Re: Dromen en voorspellende gedachten

Bericht door Kokopelli-online » 17 nov 2009, 19:23

Owww jammer.......

FuzzyBrains

Re: Dromen en voorspellende gedachten

Bericht door FuzzyBrains » 18 nov 2009, 11:41

Hmmm vandaar dat ik niet afgemaakt word hier, had dat eigenlijk verwacht, het kwam alleen maar niet :rolfl:

alexander

Re: Dromen en voorspellende gedachten

Bericht door alexander » 07 jan 2010, 22:36

Extor schreef:Ik heb de laatste tijd veel last van dromen die een heel realistisch gevoel afgeven. Als ik wakker wordt kom ik er pas achter dat het maar een droom was en het niet waar is, maar ik houd dan sterk het gevoel dat het wel uit gaat komen. Dit heb ik de laatste maanden sterk. Heel soms (klinkt heel tegenstrijdig) ben ik ook na een korte tijd weer kwijt wat de droom ook alweer was.

Ook heb ik af en toe ingevingen en een aantal van deze zijn reeds uitgekomen. (Zijn hele onschuldige dingen). Zo had ik laatst een belangrijke meeting op het werk. Toen ik op de weg ernaartoe in de auto zat kreeg ik een gedachte over dat een collega ziek was (Sloeg echt nergens op.) Toen ik de mensen op de meeting ontving meldde een van mijn collega's inderdaad dat de betreffende collega ziek was.

Vreemd. Vind het maar raar, want sta er normaal gesproken vrij sceptisch tegenover!

Wat echter nog opmerkelijker is dat ik soms op onverklaarbare wijze objecten, die ik ergens geplaatst, heb ergens anders terugvind...
Wordt ik gek of....?
* Het beste als je wakker bent met digitale geluid recorder in grote lijnen de dromen opnemen en vast leggen. Ik denk de dromer weet best welke droom kan je serieus nemen en welke zijn dromen zonder betekenis.
Namelijk dat is gave als je zulke dromen hebt.
( ik weet exact welke dromen van mijn zelf moet ik serieus nemen en welke niet)

• de voorgevel is een bekende verschijnsel bij vele mensen , sommige weten hoe moeten ze mee omgaan( dus geen controle daar over) en sommige weten wel mee omgaan dus weten exact dat uitkomt.. maar bij sommige mensen die voor gevoel is voor korte tijd en bij sommige is voor langere tijd.
• Ik heb voor gevoel met 100% uitkomend voor maximaal een dag voor gebeurtenis, ik krijg slecht gevoel dan verwacht een nieuws die niet zo leuk zou zijn.. en bij voorbeeld op mijn werk komt altijd uit..

* dat kan zijn dat je zelf elders plaats en denk dat je ergens anders hebt geplaatst. Je kunt dat best testen..
Hoe kan je dit testen? Moet je aantal dingen op bepaalde locatie plaatsen en in je agenda opschrijven, bij het geval van zelf locatie veranderen moet je in de agenda notitie maken. Zo moet je week mee doorgaan, dan kijk en weet je de resultaat.

En wie denk dat ik gek ben ? mag je best zeggen :zzz:

Als er type fouten en taal fouten zijn niet opletten het gaat om de doel van het gesprek.

Mister E

Re: Dromen en voorspellende gedachten

Bericht door Mister E » 13 mar 2010, 23:35

Ik denk dat dromen gewoon gedachtes zijn die je hersens nog niet goed hebben opgeslagen. Niet meer en niet minder. Ik denk niet dat ze iets voorspellen of wat dan ook. Ik geloof ook niet in een 6de zintuig. Het is gewoon allemaal toeval, dat je een slecht gevoel hebt en er gebeurt ook iets slechts. Dat valt sneller op dan dat je een slecht gevoel hebt en er gebeurt iets goeds ;)

Maar dromen kunnen best handig zijn, je hebt namelijk ook zoiets als lucide dromen, dat is als je tijdens een droom weet dat je aan het dromen bent. Het is wetenschappelijk bewezen dat lucide dromen bestaan en dat mensen ze (met veel oefenen) zelf kunnen hebben. Als je een lucide droom hebt kan je alles doen en laten wat je wil, je kan bijvoorbeeld vliegen of mensen ontmoeten die je in het echte leven nooit zou zien etc.
Ik zou het zelf willen hebben, maar ik ben te lui om het te leren (kost veel tijd). Ik heb wel eens een droom gehad dat ik in een bepaalde situatie zat en bij mezelf dacht 'Hé dit heb ik eens gedroomd'. Maar verder dan dat was ik niet gekomen.

Plaats reactie