lichtflitsen

Parapsychologie, helderziendheid, telepathie, telekinese en vele andere onderwerpen m.b.t het bovennatuurlijke.
Plaats reactie
DreamCaTcher

lichtflitsen

Bericht door DreamCaTcher » 13 apr 2008, 23:12

hello allemaal,
ik weet niet of ik deze tekst wel op de goede plaats zet,en of iemand er al over heeft geschreven, want ik had geen zin om alles na te kijken :P

sinds een paar maanden zie ik, en de rest van het gezin, op verschillende tijden, wel als het donker is buiten, in de huiskamer vreemde lichtflitsen. het is niet van onweer, het is geen lamp en geen tv. het ziet er uit als de flits van een fototoestel maar dan groter en sneller. niemand die ik ken heeft ook maar een flauw idee wat het kan zijn. ik zelf dacht dat het mischien wel een entiteit ofzo kon zijn maarja ik weet het niet.... en telkens een paar minuten of zelfs uren nadat er weer een flits is geweest kijkt onze hond altijd omhoog en begint waaks te blaffen of krimpt helemaal in elkaar, terwijl hij absoluut niet bang is aangelegt ofzo... :? weet iemand mischien wat de flitsen betekenen?

Rob

Re: lichtflitsen

Bericht door Rob » 13 apr 2008, 23:49

Is het pas als de lichten in je huis uit zijn?

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80592
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: lichtflitsen

Bericht door Tammy » 14 apr 2008, 11:36

Allereerst van harte welkom op dit forum ÐreamÇaTcher .
Leuk dat je de weg naar ons gevonden hebt :D
Veel plezier hier. ;P!

Over je verhaal,erg apart.
Ik dacht in eerste instantie aan een soort van elektriciteit in de lucht, net zoiets als onweer.
Meer kan ik er ook niet van maken, dat je hond iets merkt geeft aan dat er wel degelijk iets is in je huis.
Ben echt benieuwd wat het zou kunnen zijn.
Een entiteit zou misschien mogelijk kunnen zijn maar ik heb nooit gehoord dat die flitsen afgeven.
Wie weet weten de anderen forummers het antwoord wel :wink:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tardis
Tijdreiziger
Berichten: 4799
Lid geworden op: 27 jan 2006, 15:34

Re: lichtflitsen

Bericht door Tardis » 14 apr 2008, 12:41

Hallo en welkom.

Zoals Tammy zegt, het zou statische elektriciteit kunnen zijn. Is het altijd op dezelfde plaats? Gebeurt het tijdens droog weer vaker dan als het vochtig is? Wonen jullie er net een paar maanden en is het vanaf het begin of wonen jullie daar al lang en is het verschijnsel iets van de laatste tijd? Hebben jullie (als jullie daar al een lange tijd wonen) een paar maanden geleden iets veranderd aan de inrichting, zoals nieuw tapijt? andere gordijnen?
Tardis valt meestal in de categorie `overig', is dus nauwelijks in een hokje te plaatsen en moeilijk te doorgronden. Klik op de link voor mijn gebruiksaanwijzing. :wink:
https://www.16personalities.com/infj-personality

Gebruikersavatar
FoX
Forum Legende
Berichten: 8359
Lid geworden op: 29 mei 2005, 18:55

Re: lichtflitsen

Bericht door FoX » 14 apr 2008, 13:21

Zie je die lichtflitsen vooral 's avonds/'s nachts? Ik zie namelijk als ik in een verlichte huiskamer ben en naar buiten kijk of kom altijd kleine lichtflitsjes. Dat wat ik zie heeft niets met het paranormale te maken maar wellicht is het van jouw wel anders.

Rob

Re: lichtflitsen

Bericht door Rob » 14 apr 2008, 14:12

Filmen die handel :P

DreamCaTcher

Re: lichtflitsen

Bericht door DreamCaTcher » 14 apr 2008, 22:14

Tammy schreef:Allereerst van harte welkom op dit forum ÐreamÇaTcher .
Leuk dat je de weg naar ons gevonden hebt :D
Veel plezier hier. ;P!
bedankt :D

DreamCaTcher

Re: lichtflitsen

Bericht door DreamCaTcher » 14 apr 2008, 22:20

Tardis schreef:Hallo en welkom.

Zoals Tammy zegt, het zou statische elektriciteit kunnen zijn. Is het altijd op dezelfde plaats? Gebeurt het tijdens droog weer vaker dan als het vochtig is? Wonen jullie er net een paar maanden en is het vanaf het begin of wonen jullie daar al lang en is het verschijnsel iets van de laatste tijd? Hebben jullie (als jullie daar al een lange tijd wonen) een paar maanden geleden iets veranderd aan de inrichting, zoals nieuw tapijt? andere gordijnen?
nee, het is niet altijd op dezelfde plaats, soms ook in een andere kamer. de weertypes verschillen, dus daar licht het ook niet aan.. we wonen er anderhalf jaar en hebben al even niets veranderd aan de inrichting, dus dat is het denk ik ook niet :P en het is zowel overdags als s'avonds met gordijnen dicht en open. ik snap er echt niks van... mar als ik van te voren wordt gewaarschuwd zal ik het zeker filmen hehe :trillip: :P

Rob

Re: lichtflitsen

Bericht door Rob » 14 apr 2008, 23:13

Als het meerdere zijn moet je een camera klaarleggen en je haasten hè :wink:

Misschien eens met zo'n machinetje de statische electriciteit controleren?

En dat gebeurt toevallig niet een tijdje nadat je spaarlampen hebt uitgezet ofzo? Want die flitsen wel nog een tijdje (bij mij toch).

DreamCaTcher

Re: lichtflitsen

Bericht door DreamCaTcher » 23 apr 2008, 16:03

Rob schreef:En dat gebeurt toevallig niet een tijdje nadat je spaarlampen hebt uitgezet ofzo? Want die flitsen wel nog een tijdje (bij mij toch).

nah, of de lampen aan zijn, net uit, of al eeuwen uit, de flitsen blijven :?
maarjah, tot nu toe is er niets erg gebeurd als er een flits kwam, dus ik laat het er verder maar bij zitten denk ik :P
toch bedankt voor de reacties :)

Rob

Re: lichtflitsen

Bericht door Rob » 23 apr 2008, 16:28

En zijn het echt felle flitsen? Want als er problemen zijn met je electiciteitsleidingen, dan kunnen je lampen soms een momentje uitvallen en terug aanflitsen waardoor er flitsen zijn (off course).

willy5

Re: lichtflitsen

Bericht door willy5 » 28 apr 2008, 00:42

Hallo,

Heel toevallig heb ik dit ook een keer mee mogen maken. Het is zo'n jaar of 16 geleden.
Het speelde zich overdag af, het was een zonnige dag en reed ik met mijn kameraad op de fiets naar huis. Plots verscheen er telkens een flits, zoals die van een camera, rond ons. Telkens op een verschillende plek binnen 2 meter afstand van ons en ook telkens een verschillend tijdfreguentie, maar wel telkens binnen een minuut. Het verschil met jouw verhaal is dat deze lichtflits ons enkele km's van mijn huis tot aan mijn huis heeft gevolgd. Binnen in huis gebeurde er niks. Maar zodra mijn kameraad buiten was, kwam de lichtflits weer bij hem. Bij mij alleen kwam deze niet. Dat hadden we al getest. Ook hebben mijn ouders destijds deze flits gezien. Het voelde aan alsof het iets levends was en het was zeker niet beangstigend.

Jaren heb ik gezocht naar dit fenomeen en of meerdere mensen dit hebben meegemaakt. Tenslotte kwam ik op deze site terecht die hierover verteld.
Beschrijving lichtflitsen
Deze flitsen lijken op de flitsen die gemaakt worden met een flitser van een fototoestel. Het is net alsof er iemand van opzij een foto maakt met een miniatuurflitsje. Het fenomeen is blauw-grijs soms wit, maar in miniatuur. De flitsen zijn vaak net te zien, in de uiterste hoek van het gezichtsveld links/rechts. Soms wordt ook buiten 's avonds flitsen waargenomen net als een soort onweer, bijvoorbeeld twee grote blauw-grijze lichtflitsen aan de avond hemel.

Verklaring: Entiteiten (geesten) maken door lichtflitsen duidelijk dat ze in de omgeving aanwezig zijn. Grotere flitsen in de lucht (anders dan bliksem!) worden veroorzaakt door energieuitspattingen die vanuit de kosmos naar de aarde komen. Deze energieconcentraten spatten uit en geven de aarde energie, dat geeft de lichtfilts. De toeschouwer van deze flitsen is waarnemer van een mooi fenomeen.
bron: http://www.leylijnen.com/lichtverschijnselen.htm

En kwam nog een verhaal tegen van de eerste astronauten die naar de maan zijn geweest.
Lichtflitsen

Aldrin: De andere waarneming die ik deed kwam in toenemende mate. Ik weet niet of ik het al in de eerste nacht zag, maar ik ben er zeker van dat ik het wel in de tweede nacht waarnam. Ik probeerde in slaap te komen met alle lichten uit. Ik zag toen kleine lichtflitsjes binnen de cabine, met tussenpozen van enkele minuten en ik dacht er eigenlijk niet verder over na dan dat ze er continue waren. Ik kan niet verklaren waarom mijn ogen deze flitsen zagen. Tijdens onze terugreis naar de aarde zouden we meer tijd hebben en ik dacht dat we dan een grotere kans hadden om te onderzoeken wat het kon zijn. Het was op dat punt dat ik in staat was in twee aparte gevallen een dubbelflits te zien op punten die misschien zo’n 30 cm. van elkaar lagen in plaats van de enkele flitsen.
bron: http://www.ufowijzer.nl/tekstpagina/Apo ... ecten.html

Ik hoop dat ik je hiermee een beetje heb kunnen helpen.

tofu_kronos

Re: lichtflitsen

Bericht door tofu_kronos » 30 apr 2008, 02:07

Dit is zeer vreemd, hoewel dit soort lichtflitsen wel bestaan. Maar meestal komen die in berggebieden voor. De oorzaak van deze flitsen, in de berggebieden zijn meestal de tectonische platen rijk in kristallen die tegenelkaar aanschuiven. En zo statische electriciteit ontladen.

Plaats reactie