Derek Ogilvie: The Ghost Whisperer

Parapsychologie, helderziendheid, telepathie, telekinese en vele andere onderwerpen m.b.t het bovennatuurlijke.
Mist

Re: Derek Ogilvie: The Ghost Whisperer

Bericht door Mist » 18 jun 2008, 19:32

Bedankt voor het welkom ;)

Tja ik bleef ook steeds op de wip van wel of niet of er meer was wat betreft leven na de dood. Er zijn in mijn omgeving onderhand een paar frapante dingen gebeurt waardoor ik toch steeds meer neig naar het ja.
Bijv het zusje van mijn schoonzusje, altijd superbang voor de dood, vlak voordat ze stierf zei ze ineens dat het goed was zo (ze was 16 geloof ik dus helaas veel tejong gestorven) waarom zo vlak voor de dood ineens geen angst meer? Niet omdat ze een lang ziektebed had gehad, want 3 dagen voordat ze stierf was ze nog kerngezond.
Dan het overlijden van mijn schoonmoeder afgelopen januari, wel na een zeer lang ziekbed, vlak nadat ze insliep flapte mijn man er ineens uit "ze is naar huis terug" wel apart, want als er iemand bepaald niet echt geloofd dan is het mijn man wel, dus zowel het geloof in god alswel geloof in geesten is er normaal bij hem niet echt.
En dan de show van Derek, ik kende de meeste mensen dan niet die aan bod kwamen, maar toch hoe veel hij goed had over verscheidene dingen die echt niet algemeen en makkelijk te raden waren was ik toch zeer verbaasd over, tja allemaal acteurs? Dan krijgen ze wel verdomd veel zweiggeld betaald anders zou dat allang uitgelekt zijn lijkt me..

Maar ja ik sta altijd open voor andere verklaringen, vind trouwens Derek en Char vergelijken bijna appels met peren vergelijken zeg maar, Char noemde altijd een paar letters en dan na een tijd raden kwam er wel een naam, vond sommige dingen van haar ook wonderbaarlijk, maar Derek noemt over het algemeen meteen een naam en niet alleen een naam, maar vaak 3 specifieke dingen die allemaal moeten kloppen voordat je mag reageren. Zo was er bijv Willem, werken bij de KLM en pas verhuisd (of zoiets) nou er was maar 1 waar dat mee klopte en daarmee klopte verder eigenlijk ook alles, van bepaalde uiterlijke kenmerken die hij niet kon zien, toch het karakter van haar overleden vader tot op het detail precies correct. Ook een man waar hij mee sprak zei hij in je moeders familiestamboom is er iemand die of een kind heeft geadopteerd of zwanger was voordat ze trouwde, dat is dan misschien nog niet mega specifiek, maar daarna vertellen dat zijn opa 1 oog had, vind ik toch wel weer erg knap. En tja zo kan je nog heel wat readings afgaan die enorm wonderbaarlijk waren, maar ja ik kende de mensen niet, dus kan nooit met 100% zekerheid zeggen of het acteurs waren of niet en of ze stiekem toch meer hebben doorgegeven, maar ja ik vond het in ieder geval echt "amazing" en ik geloof er onderhand toch wel in, maar ja nog steeds open voor discussie dus :)

Gebruikersavatar
FoX
Forum Legende
Berichten: 8359
Lid geworden op: 29 mei 2005, 18:55

Re: Derek Ogilvie: The Ghost Whisperer

Bericht door FoX » 18 jun 2008, 23:57

Welkom Mist op dit forum, je kunt jezelf voorstellen in het De Forummers gedeelte.
MetalPig schreef:Ik ben namelijk nog wel benieuwd naar meer dingen, zoals: zijn er overeenkomsten tussen de voorstellingen die FoX en jij hebben bijgewoond. Het zou wel heel toevalling zijn als er bij FoX ook een duizelige geest op de trap stond, bijvoorbeeld.
Ik zie inderdaad overeenkomsten, maar alleen in de manier van readen. Niet wat betreft dezelfde verhalen of duizelige geesten die Mist beschrijft.

1. Derek krijgt iets door (meestal een naam, soms een pijn) maar hij vertelt zo weinig mogelijk (waarschijnlijk omdat hij nog niet veel doorkrijgt)
2. Mensen uit het publiek mogen hun hang opsteken wanneer ze denken dat het over hem of haar gaat
3. Wanneer Derek niet denkt dat het over die persoon gaat, gaat hij snel verder naar een andere persoon.
4. Gaat het wel over deze persoon, beschrijft hij pijntjes, namen, karaktereigenschappen van de overledene, gebreken in het huis, en andere opvallende zaken in iemands leven. De persoon in kwestie antwoord hierop nadat de vraag is gesteld. (Heb je een litteken op je enkel bv.).
5. Derek probeert zo goed mogelijk contact te leggen met de geest en de 'kandidaat' te overtuigen dat deze dierbare er echt is.
6. Hij geeft een belangrijke boodschap door, waarmee de 'kandidaat' iets kan of antwoorden.

Mist, veel plezier op dit forum!

Plaats reactie