Herinneren kinderen zich hun vorig leven?

Parapsychologie, helderziendheid, telepathie, telekinese en vele andere onderwerpen m.b.t het bovennatuurlijke.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80646
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Herinneren kinderen zich hun vorig leven?

Bericht door Tammy » 21 mei 2008, 15:20

Afbeelding
Het zoeken naar een antwoord op deze vraag was het levenswerk van Dr. Ian Stevenson, een pientere psychiater en stichter van de University of Virginia's Department of Perceptual Studies (vroeger het Department of Personality Studies).
Stevenson geloofde niet dat alléén kinderen hun vorige leven kunnen herinneren, maar hij was van mening dat het meest overtuigende bewijs hiervan onder kinderen zou kunnen gevonden worden, in het bijzonder wanneer zij kennis openbaren waarmee ze nooit in aanraking (kunnen) zijn gekomen.

Stevenson (geboren op 31 oktober 1918 te Montréal, Canada) is één van de belangrijkste, zo niet de belangrijkste, onderzoekers in verband met reïncarnatie in de hedendaagse tijd. Zijn vader was correspondent van de Times of London in Ottawa. Hijzelf koos voor een medische opleiding als psychiater.
Lees hier verder

Ik ken deze man, heb er vroeger over gelezen.
Vind het zeer boeiend.
Inderdaad, bij volwassenen kunnen er factoren binnen sluipen die de reïncarnatie in twijfel kunnen brengen.
Bij kinderen is dat niet het geval, dus maakt het voor mij een stuk geloofwaardiger om erin te geloven.
Hoe kijken jullie hier tegenaan?

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11973
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Herinneren kinderen zich hun vorig leven?

Bericht door MetalPig » 21 mei 2008, 15:41

Ik heb geen mening over hem en zijn onderzoek, want ik ken zijn onderzoek niet en weet niet wat hij 'overtuigend bewijs' vond.

Gebruikersavatar
FoX
Forum Legende
Berichten: 8359
Lid geworden op: 29 mei 2005, 18:55

Re: Herinneren kinderen zich hun vorig leven?

Bericht door FoX » 21 mei 2008, 18:29

Ik ken een verhaal (van een ex vriendin) waarbij een 3-jarig kind promt namen en gebeurtenissen noemde die achteraf bleken te kloppen. Just a story.

billy bonny

Re: Herinneren kinderen zich hun vorig leven?

Bericht door billy bonny » 10 jun 2008, 12:29

Dit is idd ook eerder onderzocht door een engelse psycholoog die doc. hete (The time travellers of Bath)=BBC -een gedeelte ging over een meisje van + - 10 jaar die haar vorig leven kon herrineren als ziek jongetje in een huis bij een spoorlijn en alles klopten wat ze vertelden ondanks dat ze in dit leven er nooit is geweest,Het graf klopten ,de doods oorzaak,de naam,de plaats ,de rivier,het spoor ,het huis kortom alles klopten .
Een tweede geval was een jongetje in India die kon zijn vorig leven tot in de kleinste details nog opnoemen, hij was geboren met het litteken waar in zijn vorig leven de kogel in zijn hoofd is geschoten ,zijn TV winkel wist hij te vinden ,zijn vrouw uit dat leven kon hij nog ,zijn zoons kon hij nog ,hij wist dingen te vertellen die alleen zijn vorig gezin kon weten, hij wist ook te vertellen dat de winkel was veranderd,locale geschidenis wist hij te vertellen en dit terwijl hij met zijn nieuwe ouders daar nooit is geweest

Gebruikersavatar
Tardis
Tijdreiziger
Berichten: 4799
Lid geworden op: 27 jan 2006, 15:34

Re: Herinneren kinderen zich hun vorig leven?

Bericht door Tardis » 10 jun 2008, 12:55

Het wordt geloofwaardig als kinderen met feiten komen die te checken zijn, zoals wat hun identiteit geweest is, wat ze gedaan hebben en waar ze begraven zijn. Heeft deze meneer hier concrete gegevens over?

Reïncarnatie sluit ik zeker niet uit, maar ik heb weinig tot geen vertrouwen in regressietherapie als bewijs voor wie men tijdens een vorig leven geweest is.
Tardis valt meestal in de categorie `overig', is dus nauwelijks in een hokje te plaatsen en moeilijk te doorgronden. Klik op de link voor mijn gebruiksaanwijzing. :wink:
https://www.16personalities.com/infj-personality

Gebruikersavatar
Tardis
Tijdreiziger
Berichten: 4799
Lid geworden op: 27 jan 2006, 15:34

Re: Herinneren kinderen zich hun vorig leven?

Bericht door Tardis » 10 jun 2008, 13:02

billy bonny schreef:[knip] hij was geboren met het litteken waar in zijn vorig leven de kogel in zijn hoofd is geschoten [knip]
Dat is voor mij juist een aanwijzing dat het verhaal met een korreltje zout genomen moet worden.
Tardis valt meestal in de categorie `overig', is dus nauwelijks in een hokje te plaatsen en moeilijk te doorgronden. Klik op de link voor mijn gebruiksaanwijzing. :wink:
https://www.16personalities.com/infj-personality

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80646
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Herinneren kinderen zich hun vorig leven?

Bericht door Tammy » 10 jun 2008, 13:55

Waarom Tardis?
Dat snap ik niet, er zijn meer verhalen die over littekens praten door verwondingen waar men aan stierf.
Ik vind dat heel indrukwekkend.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tardis
Tijdreiziger
Berichten: 4799
Lid geworden op: 27 jan 2006, 15:34

Re: Herinneren kinderen zich hun vorig leven?

Bericht door Tardis » 10 jun 2008, 14:54

Tammy schreef:Waarom Tardis?
Omdat een litteken een beschadiging van de huid is door een verwonding volgens de wet oorzaak en gevolg. Je weet dat een kind bij de gebooorte nog geen verwondingen heeft kunnen oplopen, geen verwonding geen litteken.
Tardis valt meestal in de categorie `overig', is dus nauwelijks in een hokje te plaatsen en moeilijk te doorgronden. Klik op de link voor mijn gebruiksaanwijzing. :wink:
https://www.16personalities.com/infj-personality

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80646
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Herinneren kinderen zich hun vorig leven?

Bericht door Tammy » 13 jun 2008, 13:13

Verhip Tardis daar zeg je me iets [think]
Zij zeggen dat ze met littekens geboren zijn, dus misschien is het toch mogelijk?

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tardis
Tijdreiziger
Berichten: 4799
Lid geworden op: 27 jan 2006, 15:34

Re: Herinneren kinderen zich hun vorig leven?

Bericht door Tardis » 15 jun 2008, 21:08

Tammy schreef:Zij zeggen
Tja, ze zeggen zoveel. Er wordt ook zoveel gelogen, dus ik heb liever een bewijs van de waarheid dan dat ik 'ze' op hun woord moet geloven. Zeker als het zo'n ongeloofwaardige anecdote is.
Tardis valt meestal in de categorie `overig', is dus nauwelijks in een hokje te plaatsen en moeilijk te doorgronden. Klik op de link voor mijn gebruiksaanwijzing. :wink:
https://www.16personalities.com/infj-personality

Gijs

Re: Herinneren kinderen zich hun vorig leven?

Bericht door Gijs » 19 jun 2008, 14:53

Ligt eraan, misschien is het een soort open ruggetje kleine versie ;) Je kan overal smoesjes voor verzinnen als het om iets medisch gaat. Alhoewel een open ruggetje of een hazenlip vaak voorkomt, kan het misschien zijn dat de huid op dat plekje niet volkomen is ontwikkeld bij de geboorte, waardoor je een soort vergroeïnkje op de huid krijgt die op een litteken lijkt. Je kan het zo gek niet opnoemen of het bestaat wel ergens op de wereld.

Howlin Mad Murdock

Re: Herinneren kinderen zich hun vorig leven?

Bericht door Howlin Mad Murdock » 28 jun 2008, 14:37

Lijkt me sterk dat we steeds opnieuw geboren worden.
Anders was er geen uitspraak als je leeft maar een keer etc.

Gijs

Re: Herinneren kinderen zich hun vorig leven?

Bericht door Gijs » 28 jun 2008, 14:58

Jezus! wat stinkt het hier is dus ook een bewijs voor het bestaan van Jezus? ;)

Howlin Mad Murdock

Re: Herinneren kinderen zich hun vorig leven?

Bericht door Howlin Mad Murdock » 28 jun 2008, 17:59

hier ga ik niet op in gijs want dan beledig ik een geloof :)

Plaats reactie