Polen krijgt exorcismecentrum

Parapsychologie, helderziendheid, telepathie, telekinese en vele andere onderwerpen m.b.t het bovennatuurlijke.
phoenixofflames

Re: Polen krijgt exorcismecentrum

Bericht door phoenixofflames » 06 jun 2008, 09:16

MetalPig schreef:Het komt voor dat degene die zogenaamd bezeten is komt te overlijden tijdens de uitdrijving.
Voorbeeld:
Amy Burney, Age 5, Staten Island, New York
April 27, 1997
Like many small children, Amy was prone to tantrums. In an attempted exorcism, her mother and grandmother tied her down and forced her to swallow a toxic potion and taped her mouth shut. They were charged with second degree murder.

Hier meer voorbeelden.
Dit kan in feite alleen door de Katholieke Kerk verricht worden. Hoe kun je de duivel met de duivel uitdrijven?
13 En sommigen van de omzwervende Joden, zijnde duivel bezweerders, hebben zich onderwonden den Naam van den Heere Jezus te noemen over degenen, die boze geesten hadden, zeggende: Wij bezweren u bij Jezus, Dien Paulus predikt!

14 Dezen nu waren zekere zeven zonen van Sceva, een Joodsen overpriester, die dit deden.

15 Maar de boze geest, antwoordende, zeide: Jezus ken ik, en Paulus weet ik; maar gijlieden, wie zijt gij?

16 En de mens, in welken de boze geest was, sprong op hen, en hen meester geworden zijnde, kreeg de overhand tegen hen, alzo dat zij naakt en gewond uit dat huis ontvloden.
Handelingen 19

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11959
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Polen krijgt exorcismecentrum

Bericht door MetalPig » 06 jun 2008, 09:36

phoenixofflames schreef:Dit kan in feite alleen door de Katholieke Kerk verricht worden.
't Is maar net wat je gelooft. Andere religies geloven ook in bezetenheid door kwade geesten en kennen dus ook uitdrijvingsrituelen.

Aenimaxequal

Re: Polen krijgt exorcismecentrum

Bericht door Aenimaxequal » 06 jun 2008, 20:03

Beshrijving: Jinn gets removed from a girls body ( life shot video ) very sad Beeldmateriaal
De Arabische variant, lijkt me.
Jinn vertaald in het engels blijkt Genie te zijn.

tofu_kronos

Re: Polen krijgt exorcismecentrum

Bericht door tofu_kronos » 07 jun 2008, 00:12

Tammy schreef:Tofu, dat heeft niks met dit onderwerp te maken.
Geen volk beledigen a.u.b.

Hoe denk jij erover Tofu?
Geloof jij in demonen en dat iemand bezeten kan raken?

Nee, maar ik geloof wel in het feit dat iemand zijn gedachten hem kan bedriegen.

Aenimaxequal

Re: Polen krijgt exorcismecentrum

Bericht door Aenimaxequal » 07 jun 2008, 14:21

tofu_kronos schreef:
Tammy schreef:Tofu, dat heeft niks met dit onderwerp te maken.
Geen volk beledigen a.u.b.

Hoe denk jij erover Tofu?
Geloof jij in demonen en dat iemand bezeten kan raken?

Nee, maar ik geloof wel in het feit dat iemand zijn gedachten hem kan bedriegen.
En ook visa versa... gedachten juist maar niet kunnen of willen geloven ....ofzo [think]

Gijs

Re: Polen krijgt exorcismecentrum

Bericht door Gijs » 19 jun 2008, 14:58

Off-Topic:
MetalPig schreef:
Tom schreef:Wat was er toen gebeurd dan?
Haar naam was Anneliese Michel: de Nederlandse wikipedia heeft een klein beetje informatie, de Engelse veel meer en de Duitse het meest.
Het ging dus niet om amateurs, maar officiele katholieke uitdrijvingen door echte priesters.
Hm. Op haar zestiende, dat is een leeftijd waarin je erg kwetsbaar bent voor psychoses, misschien was dat het.

Gijs

Re: Polen krijgt exorcismecentrum

Bericht door Gijs » 19 jun 2008, 15:03

Tammy schreef:MetalPig schreef:
Hysterie, psychose, meervoudige-persoonlijkheidsstoornis, ...

Maar dat wisten ze nog niet toen ze demonen bedachten.
Maar hoe verklaar je dan dat sommige mensen na zo`n duivelsuitdrijving ineens weer normaal doen?
Dat is toch vreemd vind je niet?
Want bij sommige mensen werkt het dus echt.
Het placebo-effect lijkt me.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80559
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Polen krijgt exorcismecentrum

Bericht door Tammy » 20 jun 2008, 17:44

Het placebo-effect lijkt me.

Hmmm Gijs, zou het zo makkelijk verklaard kunnen worden denk je? [think]

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gijs

Re: Polen krijgt exorcismecentrum

Bericht door Gijs » 20 jun 2008, 20:45

Aangenomen dat bezetenheid door de geest veroorzaakt wordt (ik neem dan aan dat er geen demonen bestaan) zou je ook denken dat het met de geest verholpen kan worden.

tofu_kronos

Re: Polen krijgt exorcismecentrum

Bericht door tofu_kronos » 22 jun 2008, 00:55

Electro-schokken hebben in het verleden bewezen dat ze hielpen.

Aenimaxequal

Re: Polen krijgt exorcismecentrum

Bericht door Aenimaxequal » 03 nov 2010, 10:00

Kan als schokkend worden ervaren. Angst, rationeel of niet, in ieder geval manifest aanwezig.
Real Exorcism of Anneliese Michel
http://www.youtube.com/watch?v=x4n9vK0_mdk
Popcorn? Nee, ik krijg het niet binnen tijdens...

En dan nog zo een figuur dat toch bestaat in de wereld.
http://en.wikipedia.org/wiki/Gabriele_Amorth

Kat en muis spel en de drama schuwen we niet. :coffee:

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11959
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Polen krijgt exorcismecentrum

Bericht door MetalPig » 03 nov 2010, 11:18

Merkwaardig dat ze het Michel-debacle gebruiken in een pro-exorcisme-filmpje. :?

gusteman

Re: Polen krijgt exorcismecentrum

Bericht door gusteman » 03 nov 2010, 21:12

Exorcisme valt onder dezelfde noemer als mirakels.
Iedere gelovige weet, net zoals u en ik, dat het bestaan van een God wetenschappelijk niet valt te bewijzen.
Echter, wanneer iemand "bezeten" is door één of meerdere demonen, en die kan (kunnen) uitgedreven worden, dan is er een indirect "bewijs" voor het bestaan van God. Hetzelfde geldt voor mirakels.
Dit zoeken naar "bewijs" (houvast, erkenning) verwoordt zich in het geloven dat uitdrijvingen van demonen en miraculeuze genezingen werkelijkheid zijn en dus aantonen dat God bestaat.
En hier komt de psyche (zelf-overtuiging) om het hoekje kijken.
Een gelovige kan bijna niet anders dan dit standpunt aannemen. Anders zou hij moeten toegeven dat hij in dwalingen gelooft wat niet echt intelligent overkomt.
Ik steun dus, voor wat betreft dat exorcisme, het standpunt van het placebo-effect.

Silverlady

Re: Polen krijgt exorcismecentrum

Bericht door Silverlady » 04 nov 2010, 12:53

Ik geloof dus niet echt in god zoals de gelovigen in god geloven.
Eerst dit voorop stellen.

In demonen anderzijds, geloof ik wel.
Niet de demonen zoals we ze kennen van films, de gehoornde enzoverder.
Ikzelf heb het dan meer op de zielen van moordenaars etc, die blijven ronddwalen hier en mensen kunnen en denkelijk ook met tijde overnemen.

Trouwens wie zegt er als je in het bestaan van demonen gelooft, je dan ook in god moet geloven?
Is dat niet wat de kerk ons probeert wijs te maken?

Misschien zijn demonen zelfs wel aliens, want in die geloven de meeste hier wel, terwijl andere dingen het belachelijke ingepraat worden.

Plaats reactie