Waarzeggers: zien ze echt in de toekomst?

Parapsychologie, helderziendheid, telepathie, telekinese en vele andere onderwerpen m.b.t het bovennatuurlijke.
Kokopelli-online

Re: Waarzeggers: zien ze echt in de toekomst?

Bericht door Kokopelli-online » 21 sep 2008, 10:40

famke schreef:
Ook vroeg ze of ik weleens in het ziekenhuis had gelegen. "ja, vroeger" Maar dat was niet wat ze bedoelde en ze bleef me lang doordringend aankijken, vandaar dat ik die opmerking niet vergeet. Ik doe gewoon normaal, zoals ik altijd doe.
Zie wel wat er gaat gebeuren. Maar mocht ik dus in het ziekenhuis komen......... dan bedoelde ze dát ermee. En hebben jullie dan "bewijs" ?
:? of zou ze volgens jullie zo juist het lot bij mij hebben gelegd? :trillip:
Want er is natuurlijk nooit écht bewijs :wink:
Maar ik vraag me nog steeds af waar de grens ligt tussen helderzien en visualiseren. Want iemand die beelden ziet (uitgaande dat hij of zij in de toekomst kijkt) kan net zo goed een beeld voor je scheppen.

Ik zet het neer als vraag. Niet iedere helderziende ziet in symbolen.
Er zijn er heel veel die de beelden doorkrijgen zoals ze gebeuren.
Bewijs heb ik niet nodig. Ik weet dat het bestaat. Maar ik weet ook dat de grens tussen helderzien, fantasie en visualiseren voor heel veel helderziende niet te onderscheiden is.

famke

Re: Waarzeggers: zien ze echt in de toekomst?

Bericht door famke » 21 sep 2008, 12:50

Eerlijk gezegt wist ik niet helemaal wat je precies bedoelde met visualiseren dus heb het ff ingetikt bij google. (sorry, ik weet wat ik heb meegemaakt maar ben nou eenmaal geen pro wat dit soort dingen betreft)
Dit vond ik als omschrijving van visualiseren:

"Visualiseren is een techniek die middels je verbeelding datgene tot stand brengt wat je je wilt inbeelden of inleven."

Ik geloof inderdaad dat helderzien vaak hiermee word verward, of beter gezegt afgedaan. Ik weet het niet zeker, maar krijg niet het idee dat dit in mijn geval zo was, puur een gevoel wat ik niet verklaren.
Dit staat er ook over:

"Doe een visualisatie altijd in een staat van alerte bewustzijn. Gerichte aandacht en concentratie zijn voor het creëren van je visualisatie belangrijk. Als je te snel van beeld verandert, heb je geen tijd om het beeld volledig tot je door te laten dringen of volledig te ervaren."

Mijn ervaring was juist dat zij snel verschillende beelden te zien kreeg. Daardoor bleven sommige beelden wel benoemd maar ging ze er niet dieper op door.
Ik kan je niet persee zeggen dat zij niet visualiseerde, maar mijn gevoel zegt van niet :wink:

Kokopelli-online

Re: Waarzeggers: zien ze echt in de toekomst?

Bericht door Kokopelli-online » 21 sep 2008, 13:49

Nee dat begrijp ik.

Maan

Re: Waarzeggers: zien ze echt in de toekomst?

Bericht door Maan » 21 sep 2008, 17:29

Als je dingen opslaat, bijvoorbeeld de dingen die de ´waarzegster´ vertelde, kunnen je keuzes in de toekomst hier onbedoeld door beïnvloed worden.
Dit gebeurt op de zelfde manier als het met dromen gaat. Overdag heb je het over geiten, en ´s nachts heb je opeens een droom over geiten. Zo werkt ons onderbewustzijn nu eenmaal, het is geen bewijs dat de vrouw jou de toekomst voorspelde.

Kokopelli-online

Re: Waarzeggers: zien ze echt in de toekomst?

Bericht door Kokopelli-online » 21 sep 2008, 17:42

Maan schreef:Als je dingen opslaat, bijvoorbeeld de dingen die de ´waarzegster´ vertelde, kunnen je keuzes in de toekomst hier onbedoeld door beïnvloed worden.
Dit gebeurt op de zelfde manier als het met dromen gaat. Overdag heb je het over geiten, en ´s nachts heb je opeens een droom over geiten. Zo werkt ons onderbewustzijn nu eenmaal, het is geen bewijs dat de vrouw jou de toekomst voorspelde.
Maar hoe zit het dan bij mensen die een paar dagen van te voren een vliegtuig zien neerstorten?

Maan

Re: Waarzeggers: zien ze echt in de toekomst?

Bericht door Maan » 21 sep 2008, 17:46

Zien ze 'het' vliegtuig neerstorten? In dat geval zouden ze mensen kunnen behoeden toch? Of hebben ze het gevoel dat er een vliegtuig gaat neerstorten? In dat geval vind ik het meer toevallig.

Ik verwerp hier geen enkele theorie hoor. Maar het zien van een vliegtuig ongeluk, is nog iets anders als de dingen die de waarzegster aan famke vertelde. Zeker omdat ze dacht dat de dingen al gebeurt waren.
Famkes onderbewustzijn reageert hier mee, door het onbewust uit te laten komen.

Kokopelli-online

Re: Waarzeggers: zien ze echt in de toekomst?

Bericht door Kokopelli-online » 21 sep 2008, 19:09

Maan schreef:Zien ze 'het' vliegtuig neerstorten? In dat geval zouden ze mensen kunnen behoeden toch? Of hebben ze het gevoel dat er een vliegtuig gaat neerstorten? In dat geval vind ik het meer toevallig.

Ik verwerp hier geen enkele theorie hoor. Maar het zien van een vliegtuig ongeluk, is nog iets anders als de dingen die de waarzegster aan famke vertelde. Zeker omdat ze dacht dat de dingen al gebeurt waren.
Famkes onderbewustzijn reageert hier mee, door het onbewust uit te laten komen.
Misschien heb je daar gelijk in. Maar als iemand ineens een beeld ziet van een vliegtuig dat neerstort en ook nog een kan vertellen wat voor logo op de staart van het vliegtuig staat noem ik dat geen toeval.

Het enige verschil hier is dat het beeld vanzelf komt zonder dat de gene die dit ziet er om gevraagd heeft.

famke

Re: Waarzeggers: zien ze echt in de toekomst?

Bericht door famke » 21 sep 2008, 21:07

Maan schreef:Als je dingen opslaat, bijvoorbeeld de dingen die de ´waarzegster´ vertelde, kunnen je keuzes in de toekomst hier onbedoeld door beïnvloed worden.
Dit gebeurt op de zelfde manier als het met dromen gaat. Overdag heb je het over geiten, en ´s nachts heb je opeens een droom over geiten. Zo werkt ons onderbewustzijn nu eenmaal, het is geen bewijs dat de vrouw jou de toekomst voorspelde.
Maar hoe kan mijn onderbewustzijn dan inwerken op de manier waarop mijn broer overlijd? en hoe wist ze wat ie deed voor werk en sport?
En hoe kan mijn onderbewustzijn ervoor zorgen ik die reis naar Afrika won?
Jou theorie geloof ik wel, maar of dat van toepassing is op deze dingen, denk ik niet.
Jij wel?

Maan

Re: Waarzeggers: zien ze echt in de toekomst?

Bericht door Maan » 21 sep 2008, 21:12

Ik heb ook niet overal een verklaring voor. Maar het verhaal van je reis, is te verklaren. Zonder dat de vrouw je dit verteld had, had je dit foldertje misschien ook wel gepakt, en de prijs gewonnen.
En als je mee gaat doen met prijsvragen, heb je nu eenmaal de kans dat je iets gaat winnen.

Gebruikersavatar
Tardis
Tijdreiziger
Berichten: 4799
Lid geworden op: 27 jan 2006, 15:34

Re: Waarzeggers: zien ze echt in de toekomst?

Bericht door Tardis » 22 sep 2008, 15:00

Of waarzeggers in de toekomst kunnen 'kijken', ik vraag het me af. Nog nooit een aansprekend voorbeeld voor zoiets gezien of meegemaakt.

Ik bekijk wel alle afleveringen van het zesde zintuig. Daar zitten deze serie weer een paar mensen bij die niet zomaar wat roepen, informatie geven die ze (voor zover ik kan nagaan) niet hadden kunnen weten. Hoe ze het doen weet ik niet. Maar wat zij doen is niet in de toekomst kijken, meer beschrijven wat ze aan prikkels binnen krijgen, of dat nou signalen zijn die Bo v. Erven Dorens onbewust doorgeeft, of iets anders. Knap is het in elk opzicht i.i.g. wel.
Tardis valt meestal in de categorie `overig', is dus nauwelijks in een hokje te plaatsen en moeilijk te doorgronden. Klik op de link voor mijn gebruiksaanwijzing. :wink:
https://www.16personalities.com/infj-personality

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Waarzeggers: zien ze echt in de toekomst?

Bericht door MetalPig » 22 sep 2008, 15:21

Tardis schreef:(voor zover ik kan nagaan)
Plus dat je niet weet hoeveel foute gokken er op de vloer van de montagekamer achterblijven.

Gebruikersavatar
Tardis
Tijdreiziger
Berichten: 4799
Lid geworden op: 27 jan 2006, 15:34

Re: Waarzeggers: zien ze echt in de toekomst?

Bericht door Tardis » 22 sep 2008, 17:52

MetalPig schreef:
Tardis schreef:(voor zover ik kan nagaan)
Plus dat je niet weet hoeveel foute gokken er op de vloer van de montagekamer achterblijven.
Inderdaad, maar dan nog. Dat ze echt specifieke dingen zeggen en dat ze blijken te kloppen is knap, ook als ze alleen de informatie die Bo al weet uit zijn lichaamstaal of gezichtsuitdrukking naar boven halen. Geen helderziendheid, toch een vorm van waarzeggerij.
Tardis valt meestal in de categorie `overig', is dus nauwelijks in een hokje te plaatsen en moeilijk te doorgronden. Klik op de link voor mijn gebruiksaanwijzing. :wink:
https://www.16personalities.com/infj-personality

Haploi

Re: Waarzeggers: zien ze echt in de toekomst?

Bericht door Haploi » 30 sep 2008, 23:52

Goedenavond iedereen,

Ik zal me snel even voortellen in het topic voorstellen,had ik nog niet gedaan geloof ik :oops:

Maar goed over dit topic kan ik wel het een en ander vertellen nl,

Er zijn verschillende soorten waarzeggers:

-Mensen die kaarten(tarot of iets anders gebruiken bijvoorbeeld i-tching)

-Mensen die aura's kunnen
lezen

-Hooggevoelige mensen

-En wat rest

Ikzelf gebruik al jaren tarotkaarten en heb al voor een hoop mensen kaarten gelegd en kan vertellen dat ik niet in de toekomst kan kijken,ook niet met i-tching.

Wat ik wel kan is een profiel maken van hoe iemand is en doet en op basis daarvan een tamelijk goed beeld maken hoe de toekomst zou verlopen als die persoon hetzelfde leven handhaaft.

Ik moet er ook eerlijk bij zeggen dat ik bijna al de kaarten die ik heb gelezen face too face heb gedaan op 1 na,en ik moet zeggen dat ik het best eng vond om via internet te doen maar ik heb het gedaan en wacht nog op een reactie.

Verder ben ik een paar weken geleden naar iemand geweest die een lezing gaf en die persoon noemde zichzelf een medium,er zaten 12 mensen in de zaal en er was 1 iemand die steeds het woord tot hem richte maar die vent was verkouwen,hoestte en proestte.Zegt dat medium:volgens mij heb jij last van chronische verkoudheid,ja klopt zegt die kerel.
En de rest van de mensen staat stom te kijken.Iedereen had dat kunnen raden.

Maar goed ik geloof zelf dat de meeste mensen die zeggen in de toekomst te kunnen kijken en mediums te zijn misschien een kleine glimps op kunnen vangen maar meer ook niet.

Ik denk zelf dat die mensen gewoon net als ik de kaarten of hand of iets anders kunnen lezen maar voornamelijk dat die mensen gewoon fijngevoelig zijn.

Het verhaal van Famke(ook geloof ik weldegelijk dat iemand zoiets kan maar ik heb het nooit meegemaakt)
daarintegen is heel boeiend,waarschijnlijk is zij ook echt een waarzegster.

In ieder geval,ik weet het niet,maar ik geloof er wel in.

Groetjes,
Haploi

Kokopelli-online

Re: Waarzeggers: zien ze echt in de toekomst?

Bericht door Kokopelli-online » 01 okt 2008, 07:56

Is dit dan een toevals treffer?


http://www.niburu.nl/index.php?articleID=18185

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Waarzeggers: zien ze echt in de toekomst?

Bericht door MetalPig » 01 okt 2008, 08:17

Kokopelli-online schreef:Is dit dan een toevals treffer?
http://www.niburu.nl/index.php?articleID=18185
Vind je dat ie gelijk heeft dan? 27 september was een zaterdag; dan wordt er niet gehandeld, dus kunnen de beurzen ook niet stijgen of dalen. De daling vond 29 september plaats, en gisteren steeg alles al weer.

Wel toeval, geen treffer.

thaboy

Re: Waarzeggers: zien ze echt in de toekomst?

Bericht door thaboy » 01 okt 2008, 13:22

Haploi schreef: Er zijn verschillende soorten waarzeggers:

-Mensen die kaarten(tarot of iets anders gebruiken bijvoorbeeld i-tching)

-Mensen die aura's kunnen
lezen

-Hooggevoelige mensen

-En wat rest
-En er zijn mensen die denken dat ze het kunnen :P

En welkom haploi, jij ook al hier?

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Waarzeggers: zien ze echt in de toekomst?

Bericht door MetalPig » 01 okt 2008, 13:30

thaboy schreef:
Haploi schreef: Er zijn verschillende soorten waarzeggers:
-Mensen die kaarten(tarot of iets anders gebruiken bijvoorbeeld i-tching)
-Mensen die aura's kunnen lezen
-Hooggevoelige mensen
-En wat rest
-En er zijn mensen die denken dat ze het kunnen :P
Dat zijn dezelfden ;)

Kokopelli-online

Re: Waarzeggers: zien ze echt in de toekomst?

Bericht door Kokopelli-online » 01 okt 2008, 16:13

MetalPig schreef:
Kokopelli-online schreef:Is dit dan een toevals treffer?
http://www.niburu.nl/index.php?articleID=18185
Vind je dat ie gelijk heeft dan? 27 september was een zaterdag; dan wordt er niet gehandeld, dus kunnen de beurzen ook niet stijgen of dalen. De daling vond 29 september plaats, en gisteren steeg alles al weer.

Wel toeval, geen treffer.
Destijds heeft hij aangegeven bij het Boundary Institute en Universiteit Utrecht, via precognitie tests, dat de neergang van de beurzen zich vanaf 27 september zou gaan voltrekken.

Staat duidelijk vanaf niet op!

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Waarzeggers: zien ze echt in de toekomst?

Bericht door MetalPig » 01 okt 2008, 16:43

Als het vanaf de 27ste is zou er de 27ste dus ook iets moeten gebeuren.

Kokopelli-online

Re: Waarzeggers: zien ze echt in de toekomst?

Bericht door Kokopelli-online » 01 okt 2008, 17:31

Ik zie dat een beetje anders. Van mij krijg hij die ruimte.

Plaats reactie